Przy rozgrzanym silniku leci para z chłodnicy

Postprzez Cysiek » 8 mar 2006, 16:17

Problem polega na tym, że jak termostat się otworzy całkowicie to zaczyna lecieć para z chłodnicy. Wygląda to tak jak by się coś gotowało. Temperatura jest w normie. Opady deszczu, śniegu odpadają. Auto stalo 2 dni w garażu i efekt ten sam. Wszyscy mechanicy rozkładają ręce i nie wiedzą co się dzieje :| . Chłodnica jest sucha nigdzie nie leci płyn. Może to wina termostatu ( jest na 88 stopni ). Jak auto stygnie to para zanika. Błagam niech ktoś podsunie jakiś pomysł bo mnie już się kończą pomysły i cierpliwość do tego samochodu <killer> .
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez Grzyby » 8 mar 2006, 16:23

Ale skąd ta para leci dokładnie?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Cysiek » 8 mar 2006, 16:32

Grzyby napisał(a):Ale skąd ta para leci dokładnie?

To wygląda jak by z całej chłodnicy. Już nie wiem jak to opisać :| . Ale najgorzej jak puszcza termostat. Przed otwarcie termostatu na maxa jest OK. Ale potem dzieje się meksyk. To wygląda jak by auto się gotowało. Auto chciałem sprzedać, ale teraz to kto to kupi :(
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez Grzyby » 8 mar 2006, 16:36

Zawsze tak masz?
Jeżeli tak to wg mnie są 2 możliwości:
albo chłodnica jednak NIE jest szczelna
albo termostat puszcza przy dużo wyższej temp. niż 88 stopni.

Spróbuj zmienić termostat, ale ja bym obstawiam chłodnicę (16lat to sporo i może być minimalnie nieszczelna – przy niskich temp = niższe ciśnienie w układzie jest ok, ale jak puści termostat ciśnienie rośnie i wtedy troszkię cieknie)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Cysiek » 8 mar 2006, 16:40

Grzyby napisał(a):Spróbuj zmienić termostat, ale ja bym obstawiam chłodnicę (16lat to sporo i może być minimalnie nieszczelna – przy niskich temp = niższe ciśnienie w układzie jest ok, ale jak puści termostat ciśnienie rośnie i wtedy troszkię cieknie)

Chłodnica jest chyba nie dawno zakładana, ale nie przeze mnie. Na oko to ma 1 rok czasu.
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez Grzyby » 8 mar 2006, 16:43

Cysiek napisał(a):Chłodnica jest chyba nie dawno zakładana, ale nie przeze mnie. Na oko to ma 1 rok czasu

nowa czy używka?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Cysiek » 8 mar 2006, 16:58

Widać, że nówka
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez GofNet » 8 mar 2006, 19:30

Stawiam na chłodnicę. Sprawdź, jak wygląda stan płynu chłodzącego zarówno w chłodnicy, jak i w zbiorniczku wyrównawczym. Kontroli dokonuj regularnie, aby upewnić się, że faktycznie coś jest nieszczelne. Jeśli para leci z chłodnicy, to oznacza, że jest gdzieś nieszczelność. Jak wiemy podczas rozgrzewania płynu chłodzącego w układzie chłodzenia powstaje nadciśnienie. Możliwe jest, iż przy normalnym ciśnieniu nic się nie dzieje, lecz przy nadciśnieniu co prawda woda nie wylatuje, ale para się wydostaje. Para jest gazem, więc łatwiej się wydostaje, niż ciecz.

Jeżeli faktycznie okaże się, iż chłodnica jest dziurawa (dziurka pewnie jest "ciasna" ;)), to możesz użyć dobrego preparatu do uszczelniania chłodnic, których jest pod dostatkiem w sklepach motoryzacyjnych. Sam takie preparat stosowałem (po kolizji miałem wręcz wycieki z chłodnicy – szklanka, dwie na tydzień) i układ się uszczelnił.

Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Cysiek » 9 mar 2006, 16:29

Prawdopodobnie jest to wina chłodnicy. Na górze jak jest ten czarny plastik to chyba rozeszły się te blaszki co są pozaginane. Postaram się podoginać te blaszki i zobacze. Jak będzie dobrze to :D jak źle to kupie drugą chłodnice
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323