
Przy rozgrzanym silniku leci para z chłodnicy
Strona 1 z 1
Problem polega na tym, że jak termostat się otworzy całkowicie to zaczyna lecieć para z chłodnicy. Wygląda to tak jak by się coś gotowało. Temperatura jest w normie. Opady deszczu, śniegu odpadają. Auto stalo 2 dni w garażu i efekt ten sam. Wszyscy mechanicy rozkładają ręce i nie wiedzą co się dzieje
. Chłodnica jest sucha nigdzie nie leci płyn. Może to wina termostatu ( jest na 88 stopni ). Jak auto stygnie to para zanika. Błagam niech ktoś podsunie jakiś pomysł bo mnie już się kończą pomysły i cierpliwość do tego samochodu
.

Była 323f bg
- Od: 27 gru 2005, 23:18
- Posty: 169
- Skąd: Przasnysz
- Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi
Grzyby napisał(a):Ale skąd ta para leci dokładnie?
To wygląda jak by z całej chłodnicy. Już nie wiem jak to opisać
Była 323f bg
- Od: 27 gru 2005, 23:18
- Posty: 169
- Skąd: Przasnysz
- Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi
Zawsze tak masz?
Jeżeli tak to wg mnie są 2 możliwości:
albo chłodnica jednak NIE jest szczelna
albo termostat puszcza przy dużo wyższej temp. niż 88 stopni.
Spróbuj zmienić termostat, ale ja bym obstawiam chłodnicę (16lat to sporo i może być minimalnie nieszczelna – przy niskich temp = niższe ciśnienie w układzie jest ok, ale jak puści termostat ciśnienie rośnie i wtedy troszkię cieknie)
Jeżeli tak to wg mnie są 2 możliwości:
albo chłodnica jednak NIE jest szczelna
albo termostat puszcza przy dużo wyższej temp. niż 88 stopni.
Spróbuj zmienić termostat, ale ja bym obstawiam chłodnicę (16lat to sporo i może być minimalnie nieszczelna – przy niskich temp = niższe ciśnienie w układzie jest ok, ale jak puści termostat ciśnienie rośnie i wtedy troszkię cieknie)
Grzyby napisał(a):Spróbuj zmienić termostat, ale ja bym obstawiam chłodnicę (16lat to sporo i może być minimalnie nieszczelna – przy niskich temp = niższe ciśnienie w układzie jest ok, ale jak puści termostat ciśnienie rośnie i wtedy troszkię cieknie)
Chłodnica jest chyba nie dawno zakładana, ale nie przeze mnie. Na oko to ma 1 rok czasu.
Była 323f bg
- Od: 27 gru 2005, 23:18
- Posty: 169
- Skąd: Przasnysz
- Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi
Cysiek napisał(a):Chłodnica jest chyba nie dawno zakładana, ale nie przeze mnie. Na oko to ma 1 rok czasu
nowa czy używka?
Stawiam na chłodnicę. Sprawdź, jak wygląda stan płynu chłodzącego zarówno w chłodnicy, jak i w zbiorniczku wyrównawczym. Kontroli dokonuj regularnie, aby upewnić się, że faktycznie coś jest nieszczelne. Jeśli para leci z chłodnicy, to oznacza, że jest gdzieś nieszczelność. Jak wiemy podczas rozgrzewania płynu chłodzącego w układzie chłodzenia powstaje nadciśnienie. Możliwe jest, iż przy normalnym ciśnieniu nic się nie dzieje, lecz przy nadciśnieniu co prawda woda nie wylatuje, ale para się wydostaje. Para jest gazem, więc łatwiej się wydostaje, niż ciecz.
Jeżeli faktycznie okaże się, iż chłodnica jest dziurawa (dziurka pewnie jest "ciasna"
), to możesz użyć dobrego preparatu do uszczelniania chłodnic, których jest pod dostatkiem w sklepach motoryzacyjnych. Sam takie preparat stosowałem (po kolizji miałem wręcz wycieki z chłodnicy – szklanka, dwie na tydzień) i układ się uszczelnił.
Powodzenia
..::GofNet::..
Jeżeli faktycznie okaże się, iż chłodnica jest dziurawa (dziurka pewnie jest "ciasna"
Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Prawdopodobnie jest to wina chłodnicy. Na górze jak jest ten czarny plastik to chyba rozeszły się te blaszki co są pozaginane. Postaram się podoginać te blaszki i zobacze. Jak będzie dobrze to
jak źle to kupie drugą chłodnice
Była 323f bg
- Od: 27 gru 2005, 23:18
- Posty: 169
- Skąd: Przasnysz
- Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości