Regulacja luzów zaworowych / cena
Strona 1 z 1
Witam!
Mam pytanie dotyczące regulacji luzów zaworowych w DiTD.
Chciałbym zapytać ile to orientacyjnie kosztuje, zajmuje czasu w warsztacie i jak inwazyjne jest (co się zdejmuje). Warto sprawdzić te luzy nie mając żadnych objawów, że coś jest nie tak? Nie wiem kiedy ostatnio ktokolwiek je oglądał i to jest mój główny argument za.
Temat poprawiony / Myjk
Mam pytanie dotyczące regulacji luzów zaworowych w DiTD.
Chciałbym zapytać ile to orientacyjnie kosztuje, zajmuje czasu w warsztacie i jak inwazyjne jest (co się zdejmuje). Warto sprawdzić te luzy nie mając żadnych objawów, że coś jest nie tak? Nie wiem kiedy ostatnio ktokolwiek je oglądał i to jest mój główny argument za.
Temat poprawiony / Myjk
- Od: 24 cze 2009, 11:36
- Posty: 21
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001
Ptrs napisał(a):Witam!
Mam pytanie dotyczące regulacji luzów zaworowych w DiTD.
Chciałbym zapytać ile to orientacyjnie kosztuje, zajmuje czasu w warsztacie i jak inwazyjne jest (co się zdejmuje). Warto sprawdzić te luzy nie mając żadnych objawów, że coś jest nie tak? Nie wiem kiedy ostatnio ktokolwiek je oglądał i to jest mój główny argument za.
Polecam poradnik DiTD by XAndy w tym dziale.
Wszystko ładnie opisane – 5x podkładki przelewowe mogą być MANA zamienniki , uszczelka pod kapę zaworową najlepiej oryg. Co do czasu to regulacje większość wykonuje na zimnym silniku więc musi pozostać w warsztacie na noc.
PS Zachwilę wpadnie modek i posprząta

Ptrs napisał(a):Pewnie, że czytałem poradnik, bez niego w ogóle bym się nie zainteresował luzami zaworowymi. Nie zawiera on jednak wyczerpującej odpowiedzi na zadane przeze mnie pytanie.
Koszt:
-uszczelka około 60 zł zamiennik i 90 zł oryginał (ceny sprzed roku),
-podkładki cena oryginałów tak jak pisze w poradniku 130 zł , Mana – nie pamiętam ale kilka złotych,
Czas:
Jak silnik jest już zimny to sama robota nie zajmuje dużo czasu – max 1-2 h przesadzając.
Co się zdejmuje:
Jak pamiętam tylko kapę zaworowa i uszczelkę i te podkładki
Później to tylko regulacja szczeliny, wyczyszczenie przed umieszczeniem uszczelki i więcej chyba nic jak dobrze pamiętam.
Luzy zaworowe warto sprawdzić jak najbardziej – ja sprawdziłem od razu jak sprowadziłem razem z wymianą rozrządu. Rozregulowane zawory to głośniejsza praca i więcej pewnie pije "ropki" i inne aspekty ......
rozregulowane zawory to też, oprócz większego spalania, słabszy silnik
u mnie przed regulacją silnik zbierał sie dopiero przy 2500obr/min i brał nawet 7,5L na 100km
po regulacji zbiera sie zanim osiągnie 2000obr/min i bierze do 6,7L ale dodam że mam filtr powietrza z bezyniaka (po 10tym mazda dostanie taki jak ma być czyli Knecht)
zawory rególowałem sam
marcili trzeba też odkręcić te listwy które trzymają w ryzach wtryski
uszczelke pokrywy kupiłem firmy "viktor reinz" i jestem zadowolony, jest sucho
u mnie przed regulacją silnik zbierał sie dopiero przy 2500obr/min i brał nawet 7,5L na 100km
po regulacji zbiera sie zanim osiągnie 2000obr/min i bierze do 6,7L ale dodam że mam filtr powietrza z bezyniaka (po 10tym mazda dostanie taki jak ma być czyli Knecht)
zawory rególowałem sam
marcili trzeba też odkręcić te listwy które trzymają w ryzach wtryski
uszczelke pokrywy kupiłem firmy "viktor reinz" i jestem zadowolony, jest sucho
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Dokładnie!
Regulacji dokonuje sie na zimnym silniku, wiec samochod zostawiasz na noc w warsztacie! Albo jak napisał Riki, zostawiasz rano a wieczorem odbierasz.
Dodam tylko ze w ASO wycenili mi sama robocizne na 290 zł
Regulacji dokonuje sie na zimnym silniku, wiec samochod zostawiasz na noc w warsztacie! Albo jak napisał Riki, zostawiasz rano a wieczorem odbierasz.
Dodam tylko ze w ASO wycenili mi sama robocizne na 290 zł
alk80 napisał(a):rozregulowane zawory to też, oprócz większego spalania, słabszy silnik
niestety kolego ale to co piszesz to nie do konca prawda.
zawory nie maja wiekszego wplywu na moc i na spalanie.
jedynie znikomy procent.napewno nie maja wplywu na moc silnika.jedynie na glosnosc przy pracy na zimnym motorze.slychac wyraznie je jezeli luzy sa za duze.tak ze nie ma sie co sugerowac tym ze po regulacji auto przechodzi odnowe.jezeli jednak w twoim przypadku tak bylo to nie wiem jaki musiales miec luzy.ja reguluje zawory co 40 tys km.i zadnej roznicy po tym zabiegu nie widze.podkladke pod klawiature nie wymieniam tylko smaruje dobrym silikonem,a podkladki pod przelewy nie trzeba za kazdym razem wymieniac.dwa razy regolowalem zawory i podkladki te same[nic sie nie dzieje]szkoda pchac sie w koszty.wedlug mnie,
- Od: 15 kwi 2008, 19:23
- Posty: 265
- Skąd: Przeclaw
- Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98
thomass ja wykształconym mechanikiem nie jestem ale mechanika mi nie obca, może minimalne odchyłki nie mają wpływu na osiągi
ja wiem i można to też wydedukować że kiedy luzy zaworowe są za duże to zawory są krócej otwatre i wtedy mniej mieszanki paliwowo-powietrznej dostaje sie do cylindra i mniej spalin może sie z niego wydostać
nie wmówisz mi że to nie ma wpływu na osiągi silnika
poprzednio miałem fieste 1.1i, kiedy ustawiłem zawory w tolerancji to na 4tym biegu robiła 105km/h a kiedy sie bardzo postarałem i ustawiłem w nominale na 4ce robiła 115km/h i to z kompletem pasażerów
ja wiem i można to też wydedukować że kiedy luzy zaworowe są za duże to zawory są krócej otwatre i wtedy mniej mieszanki paliwowo-powietrznej dostaje sie do cylindra i mniej spalin może sie z niego wydostać
nie wmówisz mi że to nie ma wpływu na osiągi silnika
poprzednio miałem fieste 1.1i, kiedy ustawiłem zawory w tolerancji to na 4tym biegu robiła 105km/h a kiedy sie bardzo postarałem i ustawiłem w nominale na 4ce robiła 115km/h i to z kompletem pasażerów
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Witam
W piatek zabieg ten spotkal moja mazde.
Cena:
100 zl podkladki
150 robocizna
80 uszczelka
-------------------------------------
330 zl razem
Wszystko orginalne Mazdy.
Warsztat RBS we wroclawiu.
Auto chodzi ciszej, nie widze roznicy w przyspieszeniu ani mocy. Mechanik powiedzial ze na obnizenie spalania nie ma co liczyc .
pozdr
Adrian
W piatek zabieg ten spotkal moja mazde.
Cena:
100 zl podkladki
150 robocizna
80 uszczelka
-------------------------------------
330 zl razem
Wszystko orginalne Mazdy.
Warsztat RBS we wroclawiu.
Auto chodzi ciszej, nie widze roznicy w przyspieszeniu ani mocy. Mechanik powiedzial ze na obnizenie spalania nie ma co liczyc .
pozdr
Adrian
- Od: 14 sty 2009, 04:48
- Posty: 18
- Skąd: UK / Southampton
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
Przebieg 210 tys km
podkładki pod przelewy 5szt, możesz śmiało kupić te do MANa
podkładki pod wtryski nie koniecznie, acz przy okazji warto zmienić jeśli są jeszcze zamontowane starego typu
podkładki pod wtryski nie koniecznie, acz przy okazji warto zmienić jeśli są jeszcze zamontowane starego typu
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Podczas mojej regulacji luzów zaworowych wymieniłem podkładki pod przelewami na MAN'a ale musiałem je rozciąć, gdyż między dwoma otworami była za mała odległość;/
Co do uszczelki pod pokrywę zaworów to zakup sobie nową, koszt około 18zł + radzę kupić sylikon do 360stopni, i po długość po obu stronach posmarować, bo inaczej może przeciekać. Ja tak miałem i narobiłem sobie dwa razy tą samą robotę;p
Co do uszczelki pod pokrywę zaworów to zakup sobie nową, koszt około 18zł + radzę kupić sylikon do 360stopni, i po długość po obu stronach posmarować, bo inaczej może przeciekać. Ja tak miałem i narobiłem sobie dwa razy tą samą robotę;p
- Od: 12 kwi 2012, 17:55
- Posty: 157
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A
a ja kupiłem uszczelkę za 80zł i mam spokój już 4lataKrzysiek24 napisał(a):Co do uszczelki pod pokrywę zaworów to zakup sobie nową, koszt około 18zł + radzę kupić sylikon do 360stopni, i po długość po obu stronach posmarować, bo inaczej może przeciekać. Ja tak miałem
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
A ja kupiłem jedną za 18zł, potem drugą + sylikon 5zł i mam spokój 1,5miesiąca:D wszędzie sucho jak na pustyni 
- Od: 12 kwi 2012, 17:55
- Posty: 157
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości