Mazda 323F / 323S (BJ) – Opinie i Informacje
Witam jestem tutaj w sumie pierwszy raz . Zakupilem mazde 323f z 2002r 2.0 sportive imam kilka pytan
1. Nie dziala zmieniarka przy orginalnym radiu , znaczy z poczatku slychac ze dzialala ale nie moglem plyty wyjac ani włozyc a teraz juz nawet nie dziala.
2 nie dziala mi wycieraczka z tylu i podgrzewanie szyby jakie moga to byc usterki
Dziekuje z gory za pomoc
1. Nie dziala zmieniarka przy orginalnym radiu , znaczy z poczatku slychac ze dzialala ale nie moglem plyty wyjac ani włozyc a teraz juz nawet nie dziala.
2 nie dziala mi wycieraczka z tylu i podgrzewanie szyby jakie moga to byc usterki
Dziekuje z gory za pomoc
-
Winiar 22
wycieraczka się zatarła, jest o tym fotorelacja a podgrzewanie szyby to najlepiej bezpiecznik sprawdzić.
Neonixos666 napisał(a): podgrzewanie szyby jakie moga to byc usterki
lub masz odlaczony kabel od szyby a jak to ani bezpicznik nie to pewnie gdzies sie wiazka kabli spalila
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
Czasem sie i też styki zaśniedzą na złączach przy doprowadzeniu więc i to warto sprawdzić i podczyścić
Narazie mi to nie przeszkaza ale juz niebawem bede musial sie za to wziasc
bezpieczniki sa cale wszystkie wiec trzeba bedzie sie pobawic . Dziekuje za pomoc
bezpieczniki sa cale wszystkie wiec trzeba bedzie sie pobawic . Dziekuje za pomoc
-
Winiar 22
Witam wszystkich. Chciałbym prosić o poradę użytkowników tego forum. Jestem na etapie poszukiwania dla mnie mazdy 323f . Będzie to mój pierwszy samochód. Chce nim dojeżdżać do pracy ok 30 km dziennie w obie strony (większość autostradą więc bez korków) oraz raz w miesiącu trasa 300 km (12 tys rocznie max). Celuję w model po lifcie 2001-2003 i chce wydać max 9 – 10 tys zł. Jaki silnik przy takich założeniach moglibyście mi polecić ? Wiem, że dużego wyboru nie ma więc w grę wchodzi 1.6 16 V albo 2.0 DITD – 101 KM. Czy warto przy takich planowanych przebiegach celować w diesla? Wiem, że jeśli się coś sypnie to naprawa takiego silnika sporo kosztuje. Z drugiej strony nie znam tego silnika i nie wiem jak wygląda jego eksploatacja a kusi mnie tańsza jazda (wcześniej TDI 110 KM w samochodzie rodziców praktycznie bez awarii od 6 lat i 80 tys km). Jeśli trafi mi się ładny egzemplarz i będzie mi odpowiadał to w przypadku benzyny chciałbym zamontować lpg. Może troche przydługawo ale proszę o wypowiedzi jak Wy to widzicie pozdrawiam
-
saszowski
saszowski napisał(a): Wiem, że jeśli się coś sypnie to naprawa takiego silnika sporo kosztuje.
fajnie, nie znasz silnika a już wiesz że jak coś się sypnie to będzie sporo kosztowało . DITD to prosta jednostka i jak kupisz zadbany, oraz ty zadbasz to będzie jeździł długo i fajnie, nawet jeśli coś będzie nie tak to dużo jest już opisane i czasem można sporo zaoszczędzić. Sprawa benzyny to silnik 1.6 to dobry kompromis między mocą a spalaniem + LPG to super sprawa bo z tego co czytam to niema problemu jeśli instalacja jest dobra. Myślę że to zależy też kto jaki styl jazdy preferuje, jedni kochają diesla za jego moment obrotowy i elastyczność a inni lubią ładny dźwięk benzynki i wkręcanie na obroty.
Ja po 2 latach użytkowania mazdy 323F BJ z DITD jestem bardzo zadowolony z wyboru. Z silnikiem nie miałem jeszcze najmniejszych problemów. Zaraz po zakupie wymieniłem rozrząd, olej i wszystkie filtry, a potem robiłem to regularnie, w zalecanym terminie. Jeżdżę około 20-25 k rocznie, dynamicznie w mieście i szybko na trasach (miasto/trasa; 40%/60%). Średnie spalanie za ten okres to około 6,5 l / 100 km, więc wydaje mi się że jest bardzo ekonomicznie.
Ale wiadomo – niektórzy wolą (nie wiedzieć czemu) benzynę
Ale wiadomo – niektórzy wolą (nie wiedzieć czemu) benzynę
- Od: 23 sty 2011, 19:57
- Posty: 26
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F 2.0 DiTD BJ '02
Ja natomiast posiadam benzynkę z lpg i chyba nie zamieniłbym się na dieselka ( pewnie z winy poprzedniego z silnikiem diesla). Spalanie w cyklu 60%trasa 40%miasto wynosi <9l gazu. Gaz drogi nie jest a samochód chodzi jak na pb95( naprawde ma minimalny spadek mocy powyżej 5tys obr) Więc po co przepłacać......
-
przemson90
Najlepsze auto jakie można mieć!! Mazda 323f bj w ditd to coś pięknego, nie dość że spalanie 5.0 – 6.5l/100km to jeszcze jest dość dynamiczne i pięknie wygląda Polecam!!
- Od: 12 kwi 2012, 17:55
- Posty: 157
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A
Przemson ten twój spadek mocy powyżej 5 tyś to źle ustawiona mapa, w tym momencie następuje zubożenie mieszanki i pewnie czujesz tak jak by na chwile zwolnił, to jest do ustawienia, u mnie nie ma żadnego spadku mocy, auto pędzluje tak samo jak na pb
Wysłane z mojego HTC Vision
Wysłane z mojego HTC Vision
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Witam,
w najbliższym czasie będę szukał możliwie młodej BJ, najlepiej Pb lub Pb + LPG
Cena to max 14 tys.
Jezdze glownie w trasach wiec auto ma sie w miare odpychac. Dobrze byloby aby mialo klimatyzacje.
Jak myslicie czy w tych pieniądzach jest mozliwe trafic dobra Mazde?
w najbliższym czasie będę szukał możliwie młodej BJ, najlepiej Pb lub Pb + LPG
Cena to max 14 tys.
Jezdze glownie w trasach wiec auto ma sie w miare odpychac. Dobrze byloby aby mialo klimatyzacje.
Jak myslicie czy w tych pieniądzach jest mozliwe trafic dobra Mazde?
- Od: 28 lis 2013, 00:02
- Posty: 19
- Auto: 3 BK 2.0 pb
Gik ,to zubożenie nie jest między 3 a 4 tys?
Wysłane z mojego WT19i przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego WT19i przy użyciu Tapatalka
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
przy pewnych obciążeniach zmienia się typ sterowania wtrysku – z pełnej sekwencji w półsekwencję u mnie jest to przy 3 tyś, zubożanie mam ustawione na 15 ,stag proponuje 17 w instrukcji . sam sobie kombinuje z ustawieniami .
xedos1972
Bo_Lo napisał(a):Gik ,to zubożenie nie jest między 3 a 4 tys?
Wysłane z mojego WT19i przy użyciu Tapatalka
mi nie chodziło o to słynne zubożenia mazda, tylko w tym sensie się wyraziłem zubożenie, że po prostu mnożnik jest za mały i za mało paliwa jest wtryskiwane, dlatego mu "nie jedzie"
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Witam serdecznie,
jestem zainteresowany kupnem mazdy 323 BJ, chciałem zapytać się osób które posiadają dany model o największe wady techniczne pojazdu. Bardzo wielu użytkowników narzeka na szybko postępująca korozje, czy to jest prawda, czy ten model ma słabe zabezpieczenie antykorozyjne? Czy zawieszenie pojazdu normalnie znosi przebiegi po naszych drogach? Rozważam zakup silnika 1.5 ZL lub 1.6 ZM która z tych jednostek jest trwalsza? Można usłyszeć z wielu opinii ze silniki benzynowe mają "apetyt na olej", czy to jest prawda (jest to spowodowane jakąś wadą konstrukcyjną jak np. jak w VW 1.4 16V wadliwe pierścienie oraz zamarzająca odma) czy jest to wynikiem zużycia jednostki? Jak jest z dostępnością części zamiennych?
Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi
Pozdrawiam.
jestem zainteresowany kupnem mazdy 323 BJ, chciałem zapytać się osób które posiadają dany model o największe wady techniczne pojazdu. Bardzo wielu użytkowników narzeka na szybko postępująca korozje, czy to jest prawda, czy ten model ma słabe zabezpieczenie antykorozyjne? Czy zawieszenie pojazdu normalnie znosi przebiegi po naszych drogach? Rozważam zakup silnika 1.5 ZL lub 1.6 ZM która z tych jednostek jest trwalsza? Można usłyszeć z wielu opinii ze silniki benzynowe mają "apetyt na olej", czy to jest prawda (jest to spowodowane jakąś wadą konstrukcyjną jak np. jak w VW 1.4 16V wadliwe pierścienie oraz zamarzająca odma) czy jest to wynikiem zużycia jednostki? Jak jest z dostępnością części zamiennych?
Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi
Pozdrawiam.
-
6tomasz
6tomasz napisał(a):wielu opinii ze silniki benzynowe mają "apetyt na olej"
nieprawda,to dotyczylo poprzednika Z5
ZL i ZM sa bardzo trwale,ale mało ekonomiczne- w duzym miescie i korkach ok 101 trasa ok 7-8
korozja wydaje mi sie ze bardziej atakuje polifty(dlatego kupilem przedlifta i na razie od prawie dwoch lat mam spokoj))
zawieszenie..bo ja wiem,normlnie.Jedynie łączniku staba raz w roku,ale to grosze.
Z wad to przede wszystkim kiepskie wyciszenie,w trasie pow. 110 juz głośno jest.Z zalet obszerne wnętrze,prowadzenie.
w ZM9polifty) dochodzi problematyczny układ dwóch katów i sond.W ZL jeden kat i sonda przed ,czyli w razie w ciach kata i po klopocie
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Korozja jest i to spora, ale jak się będzie dbało czyli usunie to co jest już zjedzone i zabezpieczy konkretnymi środkami, oraz będzie się powtarzało często konserwację to jakoś to będzie, u mnie poprzedni właściciel wymieniał błotniki z przodu i wstawiał reperaturki błotników z tyłu, ja narazie tylko poprawiam konserwację i obserwuję
Silnik ZL narazie odpukać dobry, oliwy nie bierze, nawet po jeździe autostradą, tam dolewam może 700 ml na 10 tyś km, więc lepiej niż książkowo, olej 10w/40, ale nie kupuj zalanego 15w/40 bo to może znaczyć, że skoro ktoś dał gęstszy to go łykał (chyba, że Cię okłamie jak mnie jak kupowałem kiedyś corsę, panie na półsyntetyku śmiga (nawet butelkę dał) a w rzeczywistości był mineralny z konkretnym dodatkiem motodoktora, po wymianie oleju silnik pił więcej niż ja...). Ja do tego śmigam na lpg...
Tak jak kolega pisał hałas i duże spalanie jak na taką pojemność, w mieście na benzynie to 10 to lekko.
Dość kosztowne niektóre części w porównaniu do "zachodniego szajsu" jak tu ktoś określił pojazdy z europy
Ogólnie trwałość wysoka, jak się coś psuje to dlatego, że ma lata i musi, wiadomo kupisz 14 letnie auto to na bank wpakujesz trochę w nie, jeśli chcesz mieć wszystko na pikabelo.
Silnik ZL narazie odpukać dobry, oliwy nie bierze, nawet po jeździe autostradą, tam dolewam może 700 ml na 10 tyś km, więc lepiej niż książkowo, olej 10w/40, ale nie kupuj zalanego 15w/40 bo to może znaczyć, że skoro ktoś dał gęstszy to go łykał (chyba, że Cię okłamie jak mnie jak kupowałem kiedyś corsę, panie na półsyntetyku śmiga (nawet butelkę dał) a w rzeczywistości był mineralny z konkretnym dodatkiem motodoktora, po wymianie oleju silnik pił więcej niż ja...). Ja do tego śmigam na lpg...
Tak jak kolega pisał hałas i duże spalanie jak na taką pojemność, w mieście na benzynie to 10 to lekko.
Dość kosztowne niektóre części w porównaniu do "zachodniego szajsu" jak tu ktoś określił pojazdy z europy
Ogólnie trwałość wysoka, jak się coś psuje to dlatego, że ma lata i musi, wiadomo kupisz 14 letnie auto to na bank wpakujesz trochę w nie, jeśli chcesz mieć wszystko na pikabelo.
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość