Mazda6 (GG / GY) – Szybkie pytania – WAŻNA INFORMACJA, STR.313

Mazda6 2002–2007

Postprzez zbyszekpietrkiewicz » 22 cze 2013, 21:03

Koledzy miałem dziś takie zjawisko paranormalne :D otóż jak odpaliłem m6 na wciśniętym sprzęgle i na 1 biegu auto pojechało i było ciężka wyrzucić bieg musiałem pod pompować kilka razy pedałem i jest ok podejrzewam że kończy się albo wysprzęglik,pompa lub tarcza .Pomóżcie

haha taki mały wężyk a duży problem auto naprawione za 27 zeta :D
ale k..wa padł jak to naprawiłem alternator i bez madzi na weekend <płacze>
Załączniki
22062013475.jpg
Zbynio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 14:54
Posty: 42
Auto: mazda6 2,0 16v 2002

Postprzez matthies » 22 cze 2013, 21:35

hieheiehie chyba ten sam wezyk mi sie tydzien temu wywalił :P
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez ceeste » 23 cze 2013, 17:45

Drodzy forumowicze mam problem w mojej M6.

Wczoraj jak probowalem wrocic z nad wody auto nie chcialo palic, nawet nie krecilo. Po przekreceniu kluczyka tylko resetowalo sie radio i auto ani drgnelo. Odpalilem na pych i zlapal od razu (wiem, teraz powinienem dostac opierd.. ze diesla sie nie odpala na pych ale nie moglem tam zostawic auta a holowanie nie bylo mozliwe z takiej odleglosci – moje szczescie, ze nic sie nie stalo).

Akumulator sprawdzilem w samochodzie kumpla zaraz po powrocie (tez diesel) i wszystko ladnie chodzilo.. pamietam, ze dawno temu zdazyla mi sie taka sama sytuacja, otworzylem maske, zdjalem klemy przeczyscilem prowizorycznie i zlapal od strzalu. Tym razem to nie pomoglo. Teraz czekam az pogoda sie poprawi i sprobuje moze oczyscic je papierem sciernym, ale moze tez wam sie cos takiego zdarzylo i wiecie co to moze byc? moze masa? a moze rozrusznik ;(
Kiedy alfa romeo osiąga największą prędkość? Podczas holowania
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sie 2012, 14:34
Posty: 9
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD @ 136 KM 2002

Postprzez damian26g » 23 cze 2013, 21:05

Kolego drogi , po tym jak już auto zapaliłeś i dotarłeś do domu po czym sprawdziłeś u kumpla to akumulator się naładował i gdy sprawdziłeś go u kumpla to najnormalniej w świecie zadziałał :D strzelam że po prostu rozładowałeś aku i to było powodem braku reakcji na przekręcenie kluczyka .
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2013, 14:31
Posty: 38
Skąd: Stargard Szczeciński
Auto: Mazda 6 GG 2002r 2.3 L3-VE

Postprzez Mandey » 23 cze 2013, 21:25

No musiałbyś oba sprawdzić.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez ceeste » 24 cze 2013, 00:01

Panowie gdyby tak było to zapewne nie pisałbym o problemie na forum. Po zgaszeniu silnika pod domem sprawdziłem czy problem się rozwiązał i na moje nieszczęście dalej to samo dlatego też sprawdziłem aku u kumpla. Od czasu mojego postu przeczyściłem papierem ściernym klemy i czopy aku, pokryłem smarem miedziowym, odkręciłem także masę i przeczyściłem ale niestety problem nadal istnieje. Dodam, że po przekręceniu kluczyka na zapłon świeci się kontrolka check engine.. zaczynam się martwić :( W tygodniu na wolnym postaram się podpiąć pod kompa ale może jednak znajdzie się ktoś z podobnym problemem a już najlepiej z gotowym rozwiązaniem
Kiedy alfa romeo osiąga największą prędkość? Podczas holowania
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sie 2012, 14:34
Posty: 9
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD @ 136 KM 2002

Postprzez Mitar » 24 cze 2013, 08:56

skoro ci się świeci check engine to raczej aku masz dobrze podłączony , zawsze możesz sprawdzić miernikiem na klemach czy prąd dochodzi, albo wpiąć miernik szeregowo i zobaczyć jaki jest amperaż.

Sprawdzałeś bezpieczniki? Mój brat wczoraj ie mógł odpalić skody , podobne zjawisko jak u ciebie, świecił się check engine i auto nie kręciło i paliwo mu pokazywało na 0, okazało się ze bezpiecznik od komputera strzelił.

Na przyszłość polecam zakupić interfejs OBD2 , koszt śmieszny a łatwo można w każdej chwili odczytać co boli naszą madzie.
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2013, 11:36
Posty: 40
Auto: Mazda 6 GY 2003r. 1.8 Kombik
Tigra
Matiz

Postprzez Buncol » 24 cze 2013, 11:26

Mam taki mały problem kiedy podnoszę szybę od strony kierowcy wciskając przycisk auto szyb jedzie do mniej więcej 3/4 wysokości odbija i jedzie w dół. To jakiś problem z elektryką czy muszę przeprogramować szyby zgodnie z tym co znalazłem na naszym forum?
Buncol
 

Postprzez zbyszekpietrkiewicz » 24 cze 2013, 11:30

sprawdz czy szyba o coś nie haczy u mnie tapicerka perzy lusterku się wypięła i miałem to samo no i posmaruj silikonem w sprayu wszystkie gumy to szyby będą lżej śmigały
Zbynio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 14:54
Posty: 42
Auto: mazda6 2,0 16v 2002

Postprzez rdy » 24 cze 2013, 13:55

Niezaprogramowa szybka imho, miałem w drugą stronę jechało w dół i odbijało do 3/4 w górę
Spróbuj zaprogramowac jeszcze raz
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez lipecjusz » 24 cze 2013, 14:38

Mam jedno pytanko odnośnie klimy. Po serwisie klimatyzacji wszystko chodziło ok, od czasu jak zaczęły się upały klima przestała chodzić ( można ją włączyć ale nie chłodzi) gdy jest włączona w okolicach środkowych nawiewów słychać takie trzeszczenie. Co może być przyczyną nie działającej klimy?
Początkujący
 
Od: 24 cze 2013, 11:17
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2.0 D, 121KM, 2005

Postprzez CLAU » 24 cze 2013, 14:44

Jeżeli mechanizm i cały układ działa to nie masz czynnika – wyciek i gdzieś uleciał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Buncol » 24 cze 2013, 14:51

Też bym sprawdził ilość czynnika. W mojej M6 brakowało około połowy dało się odczuć po słabym chłodzeniu, po wizycie w serwisie i napełnieniu jest już ok. Po drugie z tego co mówił mi mechanik czynnik chłodzący jest też bardzo ważny z innej przyczyny działa na zasadzie "smaru" jeśli masz pustą klimę a będziesz ją włączał to możesz sobie zafundować konkretny wydatek. To też by tłumaczyło trzeszczenie.

A co do mojego pytania to opuścić dwie szyby w dół i trzymać 5s a później obydwie w górę i też trzymać 5 s dobrze wyczytałem?
Ostatnio edytowano 24 cze 2013, 14:53 przez Buncol, łącznie edytowano 1 raz
Buncol
 

Postprzez lipecjusz » 24 cze 2013, 14:53

podczas serwisu klimy szczelnosc była sprawdzona, był jeden wyciek, naprawiony i potem klima nabita czynnikiem działała około 2 tyg. Niepokoi mnie również ten dźwięk w okolicy środkowych nawiewów podczas włączania klimy.
Początkujący
 
Od: 24 cze 2013, 11:17
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2.0 D, 121KM, 2005

Postprzez CLAU » 24 cze 2013, 14:54

Jedni sprawdzają gorzej, inni lepiej. Znajomi nie raz jeździli po 3-4 razy na serwis zaraz po nabiciu klimy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez lipecjusz » 24 cze 2013, 14:57

pojadę do gościa jeszcze raz niech zobaczy co się tam wydarzyło, mam nadzieję, że to tylko brak czynnika i jakaś delikatna nieszczelność.
Początkujący
 
Od: 24 cze 2013, 11:17
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2.0 D, 121KM, 2005

Postprzez CLAU » 24 cze 2013, 14:59

U mnie w rejonie większość specjalistów od klimy odwala taką fuszerkę, że szkoda gadać. Zlokalizują jeden wyciek, to potem sami zrobią drugi albo czegoś nie uszczelnią albo nie skręcą dobrze. Ja jakbym miał jechać nie daj boże na klimę to autentycznie nie mam gdzie w obawie, aby ktoś czego nie spieprzył.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez lipecjusz » 24 cze 2013, 15:05

no w mojej małej miejscowości na Dolnym Śląsku gdzie mieszkam, najwyraźniej też nie ma dobrych specjalistów, jeden wyciek zlokalizował bezpośrednio pod filtrem powietrza i potem twierdził, że wszystko jest cacy.
Początkujący
 
Od: 24 cze 2013, 11:17
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2.0 D, 121KM, 2005

Postprzez Buncol » 24 cze 2013, 15:42

Jak byś był przejazdem w Szczecinie to mogę polecić dobry serwis klimy;–) A tak poważnie to znam ten ból z szukaniem dobrych warsztatów samego mnie telepie jak mam zostawić swoje autko u któregoś z nich.
Buncol
 

Postprzez zbyszekpietrkiewicz » 24 cze 2013, 15:46

Polecam serwis klimy w Toruniu u Piotra na Wrzosach tel podam później bo mam w domu ale gość jest uczciwy jak umawiasz się na dzień i godzinę i tak jest no i robi auto przy tobie mi robił regenerację sprężarki jakieś oringi i dławica z napełnieniem odczynnika za 350 zł zajęło mu to 3 h z wyjęciem sprężarki i zamontowaniem jak miałem vectre b wielu kumpli też jest zadowolonych ,pamiętam ze 2 ,3 lata temu jako jedyny miał w toruniu odczynnik w niskiej cenie za napełnienie brał 150 a inni po 250 no i po napełnieniu kazał przyjechać po kilku dniach sprawdzić szczelność ZA DARMO .POLECAM numer podam później <spoko>
Zbynio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 14:54
Posty: 42
Auto: mazda6 2,0 16v 2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6