Witam
Na wstępie dodam że piszę tu bo większy ruch niż na Premacy a silniki te same to może ktoś podpowie.
Mam problem. Mazda sporadycznie nie odpala. Prąd jest, kontrolki świecą, rozrusznik kręci, jak skończy kręcić słyszę takie ciche buuuuu – chyba pompa paliwowa. Natomiast niema iskry na świecach.
Nie wywala żadnego błędu.
Wymieniłem świece, kable, czujnik położenia wału dlatego że mimo rozpięcia nie wywalał mi błędu (wam też nie wywala błędu czujnika położenia wału?)– wymieniony na używkę.
Co jeszcze można sprawdzić ?
Kluczyk immo nie świeci, próbowałem odpalać drugim kluczykiem i też nic..
Problem wygląda tak że Odpale na zimnym i podjadę kawałek zgaszę, wyjdę na 30 minut lub dłużej i potem kręcę i nic. Auto postoi około dwóch godzin i odpala od strzału (ale pierwszą sekundę przepala jakby zalane był- zazwyczaj jak nie odpala to pokręcę trochę w nadziei że zapali). Incydenty się zdarzają w różnych odstępach czasem 3 tygodnie czasem 3-4 dni.
Może ktoś podpowiedzieć co zrobić ? Jeżdżę do różnych magików i nic bo wtedy pali, a jak nie pali to nim kogoś załatwię to mija godzina i autko pali znów.
Samochód jeżdzi normalnie, ma moc odpala od razu (oprócz tych momentów kiedy nie pali:), był u Wieska w Dębicy i ten nic nie znalazł, popoprawiał masy popsikał wtyczki kontaktem i nic.
Auto aktualnie jest w Cars Clinik koło Rzeszowa i niby diagnostykę przeszło i teraz czekają może nie zapali... super..
Jak tu jest rozwiązany zapłon ?
Komputer zbiera dane z czujnika wału i wałków? A potem impulsy do cewek ?.. błagam podpowiedzcie coś...
Premacy na FSie – sporadycznie nie odpala.
Strona 1 z 1
a cewki sprawdziłeś? jaka jest oporność?
Hej
w końcu się ktoś wypowiedział 
Ogólnie to wstępne pomiary na cewkach nic nie wykazały aż do piątku wieczór kiedy to auto zdechło na ament.
W cars clinic raz nie odpalił i okazało się że i prąd użytkowy i impuls dochodzi do cewki a po cewkach na świece już nie idzie.
Mechanior odciął gaz który gazownicy wpięli pod cewki i auto odpaliło jednak po paru dniach problem wrócił a następnie zawitał na stałe.
Oporność wtórna to 9 kohm
Pierwotnej nie udało mi się zmierzyć (brak wskazania na mierniku skądinąd średniej klasy)natomiast pokazuje po złączeniu miernika i pinów masy i zasilania cewki 4 MEGA ohmy. Tak jakby była tam przerwa na zwojach i podawało mi oporność izolacji..
Po konsultacji ze znajomym elektrykiem stwierdził że cewki padły .. obie na raz
i to jest dziwne że padały przez pół roku w tym samym czasie na krótka chwile ..
Jeszcze na dniach ma do mnie podejść i pomierzyć czy prądy są w porządku.
Ogólnie to wstępne pomiary na cewkach nic nie wykazały aż do piątku wieczór kiedy to auto zdechło na ament.
W cars clinic raz nie odpalił i okazało się że i prąd użytkowy i impuls dochodzi do cewki a po cewkach na świece już nie idzie.
Mechanior odciął gaz który gazownicy wpięli pod cewki i auto odpaliło jednak po paru dniach problem wrócił a następnie zawitał na stałe.
Oporność wtórna to 9 kohm
Pierwotnej nie udało mi się zmierzyć (brak wskazania na mierniku skądinąd średniej klasy)natomiast pokazuje po złączeniu miernika i pinów masy i zasilania cewki 4 MEGA ohmy. Tak jakby była tam przerwa na zwojach i podawało mi oporność izolacji..
Po konsultacji ze znajomym elektrykiem stwierdził że cewki padły .. obie na raz

Jeszcze na dniach ma do mnie podejść i pomierzyć czy prądy są w porządku.
- Od: 10 paź 2009, 16:07
- Posty: 64
- Skąd: Łańcut
- Auto: Premacy Sportive 2.0 Pb/LPG
Była 323 BJ Ditd
cewki są dosyć delikatne ja też wymieniłem
a objaw taki że paliła tylko na dwóch cylindrach lekkie puknięcie w cewkę i zaskakiwała ale z czasem padła a nowe kolosalne koszty znalazłem używki i jeszcze chodzą
a objaw taki że paliła tylko na dwóch cylindrach lekkie puknięcie w cewkę i zaskakiwała ale z czasem padła a nowe kolosalne koszty znalazłem używki i jeszcze chodzą
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Wymieniłem obie cewki na takie z Fox Rzeszów (jakiś ich import) dają rok gwarancji więc zaryzykowałem.
Auto na razie jeździ od tygodnia i pali okej. Na czas testów odciąłem gaz i oddałem sterownik gazowy na gwarancje w celu sprawdzenia. Jak wróci gaziarze mają mi sprawdzić instalację gazową – z elektrycznej strony.
Dodatkowo jak odcinałem sygnał obrotów od cewek to okazało się że ukruszył się kabelek sygnału wykonawczego do cewki. Po zlutowaniu i dokonaniu wszystkich zmian auto pracuje – oby już bez problemów.
Moje rady w takim przypadku jak opisałem to:
Sprawdzić luty w instalacji gazowej
! Czasem przewody potrafią się ukruszyć zaraz za miejscem lutowania (tam gdzie luty tam niema elastyczności)
W przypadku cewek – pozamieniać miejscami i zobaczyć czy niepalenie występuje na tej samej cewce czy dotyczy wtyczek, przewodów.
Auto na razie jeździ od tygodnia i pali okej. Na czas testów odciąłem gaz i oddałem sterownik gazowy na gwarancje w celu sprawdzenia. Jak wróci gaziarze mają mi sprawdzić instalację gazową – z elektrycznej strony.
Dodatkowo jak odcinałem sygnał obrotów od cewek to okazało się że ukruszył się kabelek sygnału wykonawczego do cewki. Po zlutowaniu i dokonaniu wszystkich zmian auto pracuje – oby już bez problemów.
Moje rady w takim przypadku jak opisałem to:
Sprawdzić luty w instalacji gazowej

W przypadku cewek – pozamieniać miejscami i zobaczyć czy niepalenie występuje na tej samej cewce czy dotyczy wtyczek, przewodów.
- Od: 10 paź 2009, 16:07
- Posty: 64
- Skąd: Łańcut
- Auto: Premacy Sportive 2.0 Pb/LPG
Była 323 BJ Ditd
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości