Sprowadzona M5 a gwarancja na kroserię

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez kallak » 16 cze 2013, 11:45

Witam
Niedawno stałem się właścicielem Mazdy 5 <serduszka> z 02.2009r, więc auto ma tak właściwie dopiero ponad 4 lata. Przeglądając różne posty <nauka> natknąłem się na info o 12-letniej gwarancji Mazdy na blachę. W książkach od Niemca też jest jakas książeczka 2+3 Jahre Guarantie-Pass (Anschluss-Garantie), z podpisami i pieczątką.

Niestety ostatni przegląd odbyła w 03.20012 w De, więc regulaminowego przeglądu co 12 m-cy nie odbyła w marcu '13, a auto dopiero parę dni jest moje i dopiero doczytuję się kolejnych rzeczy i nie bylo szans wczesniej o tym wiedzieć.

Czy mozna jeszcze jakos zawalczyć o gwarancję na lakier, czy raczej nic z tego?
M5 Zoom-Zoom.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2013, 14:49
Posty: 70 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5 Exclusive + | 2.0 Pb | '09

Postprzez jeziorek » 18 cze 2013, 10:06

Mozna, ale trzeba napisac/zadzwonic do salonu w de. Moja tez miala gwarancje niemiecka i wszystkie naprawy robili tutaj ale w porozumueniu wczesniejszym z de. Wydaje mi sie ze oni za to placili. Podobmie zrobil moj kolega z insygnia. Generalnie musisz ze wszystkimi problemami uderzac do de, a oni kontaktuja sie z serwisem w pl.

Wysyłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk 2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez Wojtek » 18 cze 2013, 10:57

Dobrze poszukaj na forum... sprawa M6 z Wloch...
W skrocie:
Musisz miec 2 ostatnie przeglady karoserii... I gwarancja jest jedna na caly swiat...

Minusem jest, ze blachy objete sa na perforacje (ktorej nie uswiadczysz), a lakier jest duzo krocej... uwaga nie sa brane pod uwage odpryski...

tapatalk 2
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kallak » 18 cze 2013, 11:41

To że odpryski nie wchodzą w grę to zdaję sobie sprawę, już nawet zakupiłem w ASO zestaw do zaprawek. Co w takim razie najlepiej zrobić? Uderzyć najpierw do ASO w DE skąd była kupiona, ASO w PL czy też od razu z zapytaniem do MMPoland?

A jak się ma do tego fakt iż w DSR ostatni przegląd jest w 03.2012 a teraz mamy czerwiec? Mogą ale nie muszą się zgodizć? Czy na pałę zrobić inspekcję lakieru w ASO w PL, a potem sie okaże ?
M5 Zoom-Zoom.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2013, 14:49
Posty: 70 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5 Exclusive + | 2.0 Pb | '09

Postprzez stonoga » 18 cze 2013, 18:25

Ja zrobiłem "na pałe" W Rz w Czach Mazda nieco ponad 100zł. Ale tydzień po tym przyszła mi odpowiedź na moje pytanie od MMPoland że nie mam gwarancji na perforację bo przegląd po 1-ym roku był nie zrobiony. Pozostałe 5 Niemiec zrobił. Napisz maila do MMPoland bo mi ASO nie dało odpowiedzi czy mam gwarancję w związku z tym że pierwsza inspekcja była nie zrobiona. Ile kosztował zestaw do zaprawek?
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 172 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez kallak » 19 cze 2013, 06:36

Zestaw kosztował 40zł w ASO Mazda Nordic Motors w Bydgoszczy, dwuskładnikowy oczywiscie, kolor pasuje idealnie, zrobiłem na razie tylko 2 większe odpryski od kamyczków na próbę. W weekend czeka mnie robienie mniejszych..

PS:@stonoga pisałes listownie czy mailem? a moze lepiej zadzwonic?
M5 Zoom-Zoom.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2013, 14:49
Posty: 70 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5 Exclusive + | 2.0 Pb | '09

Postprzez Wojtek » 19 cze 2013, 10:27

przenosze do dzialu Moto, poniewaz zakres pytan nie dotyczy tylko jednego modelu, a wszystkich...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kallak » 19 cze 2013, 10:45

Informacja z ASO w Bydgoszczy (w moim imieniu mieli kontaktować się z centralą) brzmi mniej więcej tak – MMPoland "prawdopodobnie" będzie skłonna kontynuować gwarancję, gdy będę dokonywał dalej płatne przeglądy nadwozia, w razie czego zastosują tzw. good will. W sumie to nie mam pominiętego żadnego przeglądu ale tylko jest przesunięcie o 3 miesiące, nie z mojej winy w dodatku tylko z tego powodu że auto najpierw zostało wystawione do odsprzedaży (zresztą w salonie Mazda w DE) a potem przeze mnie kupione, co wplynelo na ten rozjazd czasu. Zresztą czy salon dealerski nie powinien sam z siebie takiego przeglądu zrobic, skoro auto wzięli w rozliczenie i do odsprzedaży, nawet jesli klient już nie robil u nich pelnego serwisu??

Rozumiem że skoro nie dostanę tego na piśmie to nadal pewności mieć nie mogę...hmm zawsze mogą powiedzieć że rozmowy nie było, że nic nie pamiętają:( Czy ktoś mial do czynienia z takim rozwiązaniem sprawy? Często Mazda robi ukłon w stronę klienta czy też wolą się "wypiąć" ? Może lepiej mimo wszystko samodzielnie do nich napisac? Czy może lepiej zrobić jak najszybciej inspekcję nadwozia (najwyzej będę stratny za ten jeden, i niczego on mi nie da) , a dopiero po nim do nich napisać?

I dodatkowe pytanie – czy taka gwarancja obejmuje ewentualną rdzę przy nadkolach, gdzie wiem że na zgrzewach blachy najszybciej wyłazi "ruda"? U mnie na razie jest czysciutko i gładko jak pupcia niemowlaczka.
M5 Zoom-Zoom.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2013, 14:49
Posty: 70 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5 Exclusive + | 2.0 Pb | '09

Postprzez Wojtek » 19 cze 2013, 10:54

kallak napisał(a):Zresztą czy salon dealerski nie powinien sam z siebie takiego przeglądu zrobic,

oni robia tylko przeglad, aby auto wyjechalo bezpiecznie nan droge...

co do pisma, to powinienes sie kontaktowac bezposrednio z MM Polska i przedstawic cala sytuacje...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kallak » 20 cze 2013, 18:38

Wczoraj napisalem do MMPoland, dziś dostalem odpowiedź.

Niestety odpowiedź jest ponizszej treści:

W przedmiotowym przypadku samochodu o numerze VIN xxxxxxxxxxxxxxx, z powodu braku przeglądu nadwozia w przewidzianym przez producenta terminie, gwarancja na perforację blachy wygasła.

Informujmy jednak, iż kontynuowanie regularnego wykonywania przeglądów nadwozia pozwoli na rozpatrywanie wniosków o naprawę w ramach dobrej woli producenta.


Hmm nie wiem co zrobic, jak to się dotychczas kończylo – stosują tą dobrą wolę producenta? Co właściwie ona z reguły oznacza? Partycypują 50/50 czy jak?
M5 Zoom-Zoom.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2013, 14:49
Posty: 70 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5 Exclusive + | 2.0 Pb | '09

Postprzez brii » 20 cze 2013, 20:22

kallak napisał(a):
Informujmy jednak, iż kontynuowanie regularnego wykonywania przeglądów nadwozia pozwoli na rozpatrywanie wniosków o naprawę w ramach dobrej woli producenta.


Hmm nie wiem co zrobic, jak to się dotychczas kończylo – stosują tą dobrą wolę producenta? Co właściwie ona z reguły oznacza? Partycypują 50/50 czy jak?


MMP nie raz wykazała się już "dobrą wolą" – nie ma sensu przepłacać w tym wypadku za serwis. Z resztą korpo nie ma czegoś takiego jak dobra wola, korporacja ma cel ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez kallak » 21 cze 2013, 14:29

Domyślam się że jest to ironia....?

Tak sobie myślę że gdyby mieli "dobrą wolę" to by mi oficjalnie potwierdzili kontynuację gwarancji... bo nie byl pominięty serwis tylko nie odbyl się w terminie (aż o 3 miesiące, WOW, szmat czasu w perspektywie 12letniej gwarancji)... W razie czego pewnie i tak bylaby <dupa>
M5 Zoom-Zoom.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2013, 14:49
Posty: 70 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5 Exclusive + | 2.0 Pb | '09

Postprzez brii » 21 cze 2013, 15:23

kallak napisał(a):Domyślam się że jest to ironia....?

Tak sobie myślę że gdyby mieli "dobrą wolę" to by mi oficjalnie potwierdzili kontynuację gwarancji...

<spoko>
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Moto