Dobra Panowie, wszystko super opisane nawet dla takiego laika jak ja (z czego się bardzo cieszę). Podłączyłem zworką TBS+GND po czym odczytałem następujące kody z migającej lampki/kontrolki ABS:
1) 77
2) 14
3) 48
kod 14 i 48 wiadomo- lewy tył (mam zamiar wymienić na polecany przez Was GETZ)
Co zatem z kodem 77 ? Przyglądałem się kilka minut więc raczej się nie mylę. Przeglądałem forum lecz nie udało mi się znaleźć odpowiedzi.. Nadmienię, że najczęściej (prawie zawsze) mam choinkę z lampek (świecą się równocześnie): ABS+TSC+lampka poślizgu+hamulec ręczny+check engine (check to już inna sprawa z tego co czytałem ) Czasami nawet przy lekkim hamowaniu ABS wali mi po nodze..
Kod błędu ABS – różne modele
hmm... nie rozumiem. Ostatnio przeczytałem, że gdy świeci się kontrolka/lampka "ręcznego" można spróbować dolać płynu hamulcowego do poziomu MAX, co może "ugasić" tę lampkę. Tak też zrobiłem, więc nie ma możliwości, żeby płynu brakowało
Co o tym sądzicie?
- Od: 19 lip 2012, 10:33
- Posty: 17
- Skąd: BIAŁYSTOK
- Auto: Mazda 323f / BJ / 2.0 benzyna/ Sportive / 2001r.
Witam, mam problem z ABS a dokładnie wywala mi błąd nr 28 -Otwarcie lub zwarcie zaworu elektromagnetycznego tylne lewe koło dzięki xedos1972 za opis błędu.
Spotkał się ktoś z takim błędem i wie jak się go pozbyć?
Pozdrawiam
Spotkał się ktoś z takim błędem i wie jak się go pozbyć?
Pozdrawiam
- Od: 7 kwi 2009, 07:49
- Posty: 27
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 323F BJ 1,5 16V 1999 + LPG
wypnij bezpiecznik od abs-u na dłużej może coś ruszy , błąd dotyczy w dużej mierze pompy . możesz też dokonać pomiaru oporności czujników w samej kostce przy pompie ,dostęp łatwiejszy po demontażu akumulatora i podstawki ,
możliwe przyczyny
1---Otwarty obwód lub niskie napięcie na wyjściu (AC) w sterowniku ABS.
2---Otwarcie lub zwarcie w cewce tylny lewy zawór koła
A(+)B(–)Sygnał z czujnika prędkości prawego tylnego koła
C(+)F(–)Sygnał z czujnika prędkości lewego tylnego koła
D(–)G(+)Sygnał z czujnika prędkości prawego przedniego koła
E(–)I(+)Sygnał z czujnika prędkości lewego przedniego koła
AA/AD---masa
AB-akumulator(zawór elektromagnetyczny)
AC-akumulator(silnik pompy)
możliwe przyczyny
1---Otwarty obwód lub niskie napięcie na wyjściu (AC) w sterowniku ABS.
2---Otwarcie lub zwarcie w cewce tylny lewy zawór koła
A(+)B(–)Sygnał z czujnika prędkości prawego tylnego koła
C(+)F(–)Sygnał z czujnika prędkości lewego tylnego koła
D(–)G(+)Sygnał z czujnika prędkości prawego przedniego koła
E(–)I(+)Sygnał z czujnika prędkości lewego przedniego koła
AA/AD---masa
AB-akumulator(zawór elektromagnetyczny)
AC-akumulator(silnik pompy)
xedos1972
witam,
Sprawdziłem dzisiaj błędy ABS bo mi się ciągle kontrolka świeciła.
wyszło mi 13 i 47.
o ile 13 to sprawa prosta. to co z błędem 47. zaznaczam ze tyle wyświetliło mi się za pomocą kontrolki ABS na desce.
Proszę o pomoc.
Sprawdziłem dzisiaj błędy ABS bo mi się ciągle kontrolka świeciła.
wyszło mi 13 i 47.
o ile 13 to sprawa prosta. to co z błędem 47. zaznaczam ze tyle wyświetliło mi się za pomocą kontrolki ABS na desce.
Proszę o pomoc.
- Od: 8 lut 2013, 23:18
- Posty: 17
- Auto: 323F 2.0DiTD 2003
viewtopic.php?f=115&t=103637
wymienisz czujnik problem z drugim błędem będzie rozwiązany .
wymienisz czujnik problem z drugim błędem będzie rozwiązany .
xedos1972
Witam wszystkich,
proszę o radę i podpowiedz. Mam problem z ABSem w mojej Premacy 2000r (przed lift) 1.9 benzyna 100 KM.
Odczytałem błąd 51 (przekaźnik ABS) i po skasowaniu pozostaje on nieustannie. Kontrolka ABS i ręcznego zapalona non stop, ABS ani drgnie na lodzie. Sugerując się opisem znalezionym na innym forum :
"Flashcode 51 is indicating that the fail-safe relay located within the ABS hydraulic unit/control module is stuck OFF when ignition key is turned ON. First thing to check on that is to make sure that the 60 amp ABS fuse is not blown. If that is ok then will then want to be checking for power of some of the pins directly at the ABS connector. "
oraz postem "xedos1972 » 5 lip 2013, 17:57" zmierzyłem napięcia na pinach zasilających.
W moim przypadku jak wypnę wtyczkę z pompy to mam masę na pinach AA i AB oraz napięcie akumulatora na AC i AD – niezależnie od pozycji kluczyka w stacyjce.
1. Czy w opisie xedos1972 jest możliwy błąd, albo napięcia są rózne na pinach w różnych wersjach (chodzi mi o położenie masy i zasilania)? Rozklad pinów w zlaczu w pompie wygląda tak samo u mnie.
2. Czy oba zasilania powinny być non stop? Czy pojawiac się dopiero po przekręcenia kluczyka do pozycji zapłonu?
3. Czy jest gdzieś osobno przekaźnik do ABS, czy jest on może wbudowany w pompę?
EDIT (rozwiazanie):
Post pisalem z pol roku temu i do niedawna jedzilem bez ABSu, ale ostatnio problem udalo sie rozwiazac.
Na poczatku sprawdziwszy wszytsko co sie dalo (koronki, wtyczki, kable, bezpiecznik itp.) i znalazlwszy informacje, ze przekaznik ABSu znajduje sie w module pompy wymienilem pompe. Nie dalo to zadnego efektu. Ostatnio (czyli po kilku miesiacach) znowu wszystko przepatrywalem z nadzieja, ze znajde jakis urwany kabel, czy cos i zauwazylem, ze bezpiecznik jest przepalony, wymienilem i dziala. Przed wymiana pompy na pewno podmienialem bezpieczniki, kasowalem bledy i nie dawalo to zadnego efektu. Moje przypuszczenie jest takie, ze poprzednia pompa byla walnieta, a podczas wymiany spalil sie bezpiecznik, a ze daje to tez blad 51 to nie sprawdzilem drugi raz zakladajac, ze ustarka jest gdzies glebiej.
Dla potomnych: sprawdzajecie podstawowe rzeczy przy kazdym kroku i wiedzcie, ze blad 51 to tez brak zasilania pompy (spalony bezpiecznik).
proszę o radę i podpowiedz. Mam problem z ABSem w mojej Premacy 2000r (przed lift) 1.9 benzyna 100 KM.
Odczytałem błąd 51 (przekaźnik ABS) i po skasowaniu pozostaje on nieustannie. Kontrolka ABS i ręcznego zapalona non stop, ABS ani drgnie na lodzie. Sugerując się opisem znalezionym na innym forum :
"Flashcode 51 is indicating that the fail-safe relay located within the ABS hydraulic unit/control module is stuck OFF when ignition key is turned ON. First thing to check on that is to make sure that the 60 amp ABS fuse is not blown. If that is ok then will then want to be checking for power of some of the pins directly at the ABS connector. "
oraz postem "xedos1972 » 5 lip 2013, 17:57" zmierzyłem napięcia na pinach zasilających.
W moim przypadku jak wypnę wtyczkę z pompy to mam masę na pinach AA i AB oraz napięcie akumulatora na AC i AD – niezależnie od pozycji kluczyka w stacyjce.
1. Czy w opisie xedos1972 jest możliwy błąd, albo napięcia są rózne na pinach w różnych wersjach (chodzi mi o położenie masy i zasilania)? Rozklad pinów w zlaczu w pompie wygląda tak samo u mnie.
2. Czy oba zasilania powinny być non stop? Czy pojawiac się dopiero po przekręcenia kluczyka do pozycji zapłonu?
3. Czy jest gdzieś osobno przekaźnik do ABS, czy jest on może wbudowany w pompę?
EDIT (rozwiazanie):
Post pisalem z pol roku temu i do niedawna jedzilem bez ABSu, ale ostatnio problem udalo sie rozwiazac.
Na poczatku sprawdziwszy wszytsko co sie dalo (koronki, wtyczki, kable, bezpiecznik itp.) i znalazlwszy informacje, ze przekaznik ABSu znajduje sie w module pompy wymienilem pompe. Nie dalo to zadnego efektu. Ostatnio (czyli po kilku miesiacach) znowu wszystko przepatrywalem z nadzieja, ze znajde jakis urwany kabel, czy cos i zauwazylem, ze bezpiecznik jest przepalony, wymienilem i dziala. Przed wymiana pompy na pewno podmienialem bezpieczniki, kasowalem bledy i nie dawalo to zadnego efektu. Moje przypuszczenie jest takie, ze poprzednia pompa byla walnieta, a podczas wymiany spalil sie bezpiecznik, a ze daje to tez blad 51 to nie sprawdzilem drugi raz zakladajac, ze ustarka jest gdzies glebiej.
Dla potomnych: sprawdzajecie podstawowe rzeczy przy kazdym kroku i wiedzcie, ze blad 51 to tez brak zasilania pompy (spalony bezpiecznik).
- Od: 5 sty 2017, 01:09
- Posty: 25
- Auto: Mazda Premacy 1.9 100KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości