Szarpanie przy przyspieszaniu – Zbyt duża przerwa na świecach
1, 2
Efekt jest taki ze auto szarpie podczas przyszpieszania (efekt jakby pompa paliwa byla uszkodzona) Efekt wiekszy przy nizszych predkosciach przy 100km/h troche sie uspokaja ale dalej przerywa ... na gazie i na paliwie to samo, lancuch nowy, turbo po renowacji komputer nie pokazuje bledow. Jakies propozycje ?
-
mazdacx7-2006
Witam wszystkich forumowiczów.
Mam problem z Mazdą CX-7 2,3 turbo. Objawy są takie, że przy przyspieszaniu, a zwłaszcza przy mocnym wciśnięciu pedału gazu, pojawiają się szarpnięcia, tak jakby odcinany był dopływ paliwa.
Auto miało niedawno wymieniane sprzęgło z dwumasą, sprawdzany był też rozrząd. Olej wymieniony na nowy jakieś 3 tys. km temu.
Sprawdzane były świece, przewody, czyszczony przepływomierz. Diagnostyka komputerowa nie wykazała błędów.
Przy spokojnej jeździe samochód zachowuje się praktycznie bezobjawowo, szarpanie też nie pojawia się kożdorazowo przy wysokich obrotach – najczęściej jest w momoencie mocnego naciśnięcia pedału przyspieszenia i przy obrotach >2-3 tys.
Wcześniej obstawiałem turbinę, ale czy w takim przypadku nie powinny pojawić się jakieś błędy, inne objawy?
Byłbym wdzięczny za pomoc – niestety autko jest dość rzadkie i w lokalnych serwisach nie mają z nim doświadczenia, podobnie w ASO.
Gdyby ktoś przy okazji mógł polecić do tego auta jakiś serwis w Olsztynie, byłbym wdzięczny.
Mam problem z Mazdą CX-7 2,3 turbo. Objawy są takie, że przy przyspieszaniu, a zwłaszcza przy mocnym wciśnięciu pedału gazu, pojawiają się szarpnięcia, tak jakby odcinany był dopływ paliwa.
Auto miało niedawno wymieniane sprzęgło z dwumasą, sprawdzany był też rozrząd. Olej wymieniony na nowy jakieś 3 tys. km temu.
Sprawdzane były świece, przewody, czyszczony przepływomierz. Diagnostyka komputerowa nie wykazała błędów.
Przy spokojnej jeździe samochód zachowuje się praktycznie bezobjawowo, szarpanie też nie pojawia się kożdorazowo przy wysokich obrotach – najczęściej jest w momoencie mocnego naciśnięcia pedału przyspieszenia i przy obrotach >2-3 tys.
Wcześniej obstawiałem turbinę, ale czy w takim przypadku nie powinny pojawić się jakieś błędy, inne objawy?
Byłbym wdzięczny za pomoc – niestety autko jest dość rzadkie i w lokalnych serwisach nie mają z nim doświadczenia, podobnie w ASO.
Gdyby ktoś przy okazji mógł polecić do tego auta jakiś serwis w Olsztynie, byłbym wdzięczny.
- Od: 10 cze 2013, 18:48
- Posty: 15
- Skąd: Olsztyn, Gdańsk
- Auto: – Mazda 6 GJ Sedan, 2.0 SKYACTIV-G 165KM, 6MT i-ELOOP – SkyPASSION
– CX-7 ER SPORT, 2.3 turbo, 2008r. (na sprzedaż)
Nie wiem, czy nie narzekasz na standardowe zachowanie tego silnika.
U mnie problem pojedynczego szarpnięcia występuje w momencie gdy mocniej wcisnę gaz, po chwili się rozmyślę i trochę go odpuszczę (tak jakbym się zawahał i chciał wolniej przyspieszyć, kurcze, trudno mi to wytłumaczyć, ale potrafię ten efekt prawie w 100%ach przypadków wywołać
), wtedy występuje krótkie szarpnięcie, jakby odcinał na około 0,2sek paliwo i z powrotem je puszczał.
Dużo ludzi na to narzeka, ale po prostu trzeba z tym żyć
Tak sobie gdybam, że sterownik silnika ma 2 tryby pracy i przy szybszym naciskaniu gazu włącza tryb sportowy, a po odpuszczeniu tryb "niesportowy" (tak wiem, może to bez sensu, ale sobie tak tłumaczę
).
Z doświadczenia wiem, że jak mocniej przyspieszam, to nie należy lekko odpuszczać gazu, tylko troszkę więcej.
Nauczyłem się jeździć nie wywołując tego efektu
U mnie problem pojedynczego szarpnięcia występuje w momencie gdy mocniej wcisnę gaz, po chwili się rozmyślę i trochę go odpuszczę (tak jakbym się zawahał i chciał wolniej przyspieszyć, kurcze, trudno mi to wytłumaczyć, ale potrafię ten efekt prawie w 100%ach przypadków wywołać
Dużo ludzi na to narzeka, ale po prostu trzeba z tym żyć
Tak sobie gdybam, że sterownik silnika ma 2 tryby pracy i przy szybszym naciskaniu gazu włącza tryb sportowy, a po odpuszczeniu tryb "niesportowy" (tak wiem, może to bez sensu, ale sobie tak tłumaczę
Z doświadczenia wiem, że jak mocniej przyspieszam, to nie należy lekko odpuszczać gazu, tylko troszkę więcej.
Nauczyłem się jeździć nie wywołując tego efektu
Potwierdzam słowa poprzednika, u mnie dzieje się to samo, czy na lpg, czy na benzynie.
Po wciśnięciu gazu i szybkim wejściu w obroty 3 tys następuje szarpnięcie, potem to już nie występuje (sprawdzałem do 6,5tys) , ja podejrzewam że ma to coś wspólnego z praca turbiny i jest to standardowy objaw u wszystkich bo wszyscy o tym piszą.
Zauważyłem że ten silnik nie lubi niepewności i dopuszcza tylko dwa tryby pracy (tu popieram tezę lansowaną przez Cichyq) : spokojnie, leciutko muskać pedał gazu (byle nie na 1 biegu) albo wgnieść go w podłogę i nie puszczać (to lubię najbardziej
) – trochę może przejaskrawiłem
.
Może ktoś na tym forum mógłby wytłumaczyć z technicznej strony to szarpnięcie?
A tak na marginesie to czy w naszych autach są ograniczniki prędkości? czy ktoś coś wie na ten temat?
Po wciśnięciu gazu i szybkim wejściu w obroty 3 tys następuje szarpnięcie, potem to już nie występuje (sprawdzałem do 6,5tys) , ja podejrzewam że ma to coś wspólnego z praca turbiny i jest to standardowy objaw u wszystkich bo wszyscy o tym piszą.
Zauważyłem że ten silnik nie lubi niepewności i dopuszcza tylko dwa tryby pracy (tu popieram tezę lansowaną przez Cichyq) : spokojnie, leciutko muskać pedał gazu (byle nie na 1 biegu) albo wgnieść go w podłogę i nie puszczać (to lubię najbardziej
Może ktoś na tym forum mógłby wytłumaczyć z technicznej strony to szarpnięcie?
A tak na marginesie to czy w naszych autach są ograniczniki prędkości? czy ktoś coś wie na ten temat?
Dzięki za odzew, wiem o co Wam chodzi – fakt, do silnika i skrzynki trzeba się przyzwyczaić, ale mi nie chodzio w tym przypadku szarpnięcie przy odpuszczaniu gaz, tylko przy ciągłym dodawaniu. Dodatkowo nie jest to jedno szarpnięcie, tylko kilka następujących po sobie.
Niestety komputer nie pokazuje żadnych błędów, co utrudnia jednoznaczną diagnozę.
Sprawdzałem dzisiaj co się dzieje, jak się przygazuje ostro na postouj i momentami, zwłaszcza przy zejściu z wyższych obrotów, pojawia się jakby ciemniejszy dym z rur wydechowych, ale tylko przez moment. Poważnie zastanawiam się nad turbiną – czy można zdiagnozować jej uszkodzenie (podejrzewam, że mechaniczne, bo w elektronice chyba jakieś czujki są) bez demotażu turbiny?
Niestety komputer nie pokazuje żadnych błędów, co utrudnia jednoznaczną diagnozę.
Sprawdzałem dzisiaj co się dzieje, jak się przygazuje ostro na postouj i momentami, zwłaszcza przy zejściu z wyższych obrotów, pojawia się jakby ciemniejszy dym z rur wydechowych, ale tylko przez moment. Poważnie zastanawiam się nad turbiną – czy można zdiagnozować jej uszkodzenie (podejrzewam, że mechaniczne, bo w elektronice chyba jakieś czujki są) bez demotażu turbiny?
- Od: 10 cze 2013, 18:48
- Posty: 15
- Skąd: Olsztyn, Gdańsk
- Auto: – Mazda 6 GJ Sedan, 2.0 SKYACTIV-G 165KM, 6MT i-ELOOP – SkyPASSION
– CX-7 ER SPORT, 2.3 turbo, 2008r. (na sprzedaż)
Nie jestem mechanikiem ale moje przemyślenia w tym temacie są następujące:
Zakładając że auto szarpie z powodu pracy silnika, a nie układu przeniesienia napędu:
1. Gdyby mieszanka w komorze spalania była zbyt uboga to pojawiałby się Checkengine
2. Może na skutek problemów z turbiną chwilami brakuje odpowiedniej ilości powietrza dla podawanej dawki paliwa przez wtryskiwacze . Komputer to sobie szybko skoryguje ale ileś czasu to musi potrwać
3. Czy filtr powietrza sprawdziłeś
4. Na początek powinieneś sprawdzić stopień sprężania turbiny u diagnosty podczas jazdy – to wiele Ci powie w jakim stanie masz turbinę. Wyczytałem że powinno być 1.1 bar. Ja postaram się sprawdzić jakie ciśnienie jest w moim aucie i dam potem Ci znać (ale dopiero gdy pojadę na przegląd). Turbina jest chłodzona olejem, może jakaś nieszczelność na skutek zużycia powoduje "puszczanie" oleju i jej spalanie (stąd ciemny dym z rur) – czy sprawdziłeś poziom oleju, czy go nie ubywa?
Zakładając że auto szarpie z powodu pracy silnika, a nie układu przeniesienia napędu:
1. Gdyby mieszanka w komorze spalania była zbyt uboga to pojawiałby się Checkengine
2. Może na skutek problemów z turbiną chwilami brakuje odpowiedniej ilości powietrza dla podawanej dawki paliwa przez wtryskiwacze . Komputer to sobie szybko skoryguje ale ileś czasu to musi potrwać
3. Czy filtr powietrza sprawdziłeś
4. Na początek powinieneś sprawdzić stopień sprężania turbiny u diagnosty podczas jazdy – to wiele Ci powie w jakim stanie masz turbinę. Wyczytałem że powinno być 1.1 bar. Ja postaram się sprawdzić jakie ciśnienie jest w moim aucie i dam potem Ci znać (ale dopiero gdy pojadę na przegląd). Turbina jest chłodzona olejem, może jakaś nieszczelność na skutek zużycia powoduje "puszczanie" oleju i jej spalanie (stąd ciemny dym z rur) – czy sprawdziłeś poziom oleju, czy go nie ubywa?
tomek670 – dzięki za sugestie.
Dzisiaj podczas jazdy przy szarpnięciu pojawił się błąd. Po zczytaniu, okazało się, że są błędy B1261, U2064 i P0303. Dwa pierwsze nic nie wnoszą, ale kluczowy wydaje się błąd P0303, czyli wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze.
Świeczki i przewody były sprawdzane, więc pewnie pozostaje sprawdzenie cewki.
Gdyby ktoś miał z tym błędem doświadcznia, z góry dziękuję za informacje.
Dzisiaj podczas jazdy przy szarpnięciu pojawił się błąd. Po zczytaniu, okazało się, że są błędy B1261, U2064 i P0303. Dwa pierwsze nic nie wnoszą, ale kluczowy wydaje się błąd P0303, czyli wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze.
Świeczki i przewody były sprawdzane, więc pewnie pozostaje sprawdzenie cewki.
Gdyby ktoś miał z tym błędem doświadcznia, z góry dziękuję za informacje.
- Od: 10 cze 2013, 18:48
- Posty: 15
- Skąd: Olsztyn, Gdańsk
- Auto: – Mazda 6 GJ Sedan, 2.0 SKYACTIV-G 165KM, 6MT i-ELOOP – SkyPASSION
– CX-7 ER SPORT, 2.3 turbo, 2008r. (na sprzedaż)
tomek670 napisał(a):4. Na początek powinieneś sprawdzić stopień sprężania turbiny u diagnosty podczas jazdy – to wiele Ci powie w jakim stanie masz turbinę. Wyczytałem że powinno być 1.1 bar. Ja postaram się sprawdzić jakie ciśnienie jest w moim aucie
doładowanie jest różne na poszczególnych biegach i może nieznacznie przekroczyć 1 bar, ale 1.1 bara w seryjnym aucie raczej nie powinno osiągnąć
tomek670 napisał(a):Tutaj znalazłem info o doładowaniu:
http://www.mazdaspeed.pl/technika/silni ... bo-l3-vdt/
Wcale więc daleko nie musiałem szukać
No z takim argumentem ciężko mi dyskutować
Może w takim razie napiszesz na którym biegu osiągane jest takie doładowanie w CXie?

Oczywiście rozmawiamy o doładowaniu osiaganym stale a nie w peaku
Nie wiem na którym biegu , nie ja ten artykuł pisałem ale myślę że coś jest na rzeczy skoro taką wartość podali, chyba nie wzięli jej z kapelusza. W końcu http://www.mazdaspeed.pl to wiarygodna strona
Tak jak pisałem wcześniej gdy pojadę na przegląd to poproszę o sprawdzenie doładowania w moim aucie i wtedy napiszę szczegółowo jakie były wartości .
I jeszcze w sieci znalazłem taki filmik.
http://www.youtube.com/watch?v=X4MGOpkbszA
Jeśli znasz się lepiej ode mnie na tych sprawach (a tak zapewne jest) napisz proszę co oznacza wartość Boost 1.1 i 1.2 na tym filmiku?
Tak jak pisałem wcześniej gdy pojadę na przegląd to poproszę o sprawdzenie doładowania w moim aucie i wtedy napiszę szczegółowo jakie były wartości .
I jeszcze w sieci znalazłem taki filmik.
http://www.youtube.com/watch?v=X4MGOpkbszA
Jeśli znasz się lepiej ode mnie na tych sprawach (a tak zapewne jest) napisz proszę co oznacza wartość Boost 1.1 i 1.2 na tym filmiku?
mogę Ci wkleić film z doładowaniem 1.3 albo logi kilkunastu seryjnych aut z tym silnikiem gdzie doładowanie nie przekracza 1,05 bara. Tylko co to (1,3 bara) wniesie do dyskusji o tym jakie doładowanie ma seria? Ustaliliśmy już przecież, że to wiesz lepiej opierając się na jednym wpisie na stronie i filmiku z YT.
Nie rozumiem Twojej irytacji tą dyskusja, Jeśli wiesz lepiej to napisz o tym co wiesz a nie zdawkowo rzucasz jakieś informacje i krytykujesz to o czym ja przeczytałem w sieci. Wrzuć do sieci wyniki swoich badań aby inni mogli się z nimi zapoznać. Chyba że to jakieś tajne informacje
A tak na marginesie jeśli to nie kłopot dla Ciebie to podeślij ten film z 1,3
Wracając do meritum sprawy sugerowałem Magnum333 sprawdzenie turbiny w celu dowiedzenia się czy jej wydajność znacząco nie odbiega od średniej. Jeśli średnia jest 1.05 dla CX-7(tak jak piszesz)lub 1.1 (jak ja przeczytałem) to jeśli uzyskałby 0,8 to nie ma tragedii ale jeśli max 0,4 to chyba miałby powód przyjrzeć się jej bliżej.
Okazało się że ma problem z zapłonem wiec jeśli możesz zasugerować rozwiązanie tego problemu to napisz
A tak na marginesie jeśli to nie kłopot dla Ciebie to podeślij ten film z 1,3
Wracając do meritum sprawy sugerowałem Magnum333 sprawdzenie turbiny w celu dowiedzenia się czy jej wydajność znacząco nie odbiega od średniej. Jeśli średnia jest 1.05 dla CX-7(tak jak piszesz)lub 1.1 (jak ja przeczytałem) to jeśli uzyskałby 0,8 to nie ma tragedii ale jeśli max 0,4 to chyba miałby powód przyjrzeć się jej bliżej.
Okazało się że ma problem z zapłonem wiec jeśli możesz zasugerować rozwiązanie tego problemu to napisz
Po zamianie cewek pojawił się błąd P0300, więc trudno coś wyrokować. Zamówiłem cewkę i po wymianie nie jest OK, ale objawy są nieco inne, zamiast szarpać, bardziej jakby zamulało. Wcześniej szarpało tylko na wysokich obrotach, teraz zamula najbardziej na niskich.
Zdaje się, że problemem mogą być świece, co prawda są iryfowe, ale przebieg zbliża się do 120 tys. km i nie wiem czy te nie są jeszcze oryginalne.
Czy warto rozważać jakieś inne świeczki niż oryginalne? Jakie byście poplecili? I czy wymieniać je z urzęcu? Z wyglądu są OK, ale słyszałem, że po tych irydowych nie widać zużycia i przy odpowiednim przebiegu i tak są do wymiany.
Zdaje się, że problemem mogą być świece, co prawda są iryfowe, ale przebieg zbliża się do 120 tys. km i nie wiem czy te nie są jeszcze oryginalne.
Czy warto rozważać jakieś inne świeczki niż oryginalne? Jakie byście poplecili? I czy wymieniać je z urzęcu? Z wyglądu są OK, ale słyszałem, że po tych irydowych nie widać zużycia i przy odpowiednim przebiegu i tak są do wymiany.
- Od: 10 cze 2013, 18:48
- Posty: 15
- Skąd: Olsztyn, Gdańsk
- Auto: – Mazda 6 GJ Sedan, 2.0 SKYACTIV-G 165KM, 6MT i-ELOOP – SkyPASSION
– CX-7 ER SPORT, 2.3 turbo, 2008r. (na sprzedaż)
tomek670 napisał(a):Nie rozumiem Twojej irytacji tą dyskusja, Jeśli wiesz lepiej to napisz o tym co wiesz a nie zdawkowo rzucasz jakieś informacje i krytykujesz to o czym ja przeczytałem w sieci.
Nie jestem zirytowany, napisałem co wiem z doświadczenia, Ty napisałeś że wiesz lepiej bo przeczytałeś w sieci i na tym tą dyskusję zakończmy, bo ja wiem swoje a Ty coś gdzieś przeczytałeś
tomek670 napisał(a):A tak na marginesie jeśli to nie kłopot dla Ciebie to podeślij ten film z 1,3
postaram się pamiętać i wrzucić w niedzielę lub w przyszłym tygodniu film z aktualnego doładowania u mnie przy 340KM.
tomek670 napisał(a):Wracając do meritum sprawy sugerowałem Magnum333 sprawdzenie turbiny w celu dowiedzenia się czy jej wydajność znacząco nie odbiega od średniej. Jeśli średnia jest 1.05 dla CX-7(tak jak piszesz)lub 1.1 (jak ja przeczytałem) to jeśli uzyskałby 0,8 to nie ma tragedii ale jeśli max 0,4 to chyba miałby powód przyjrzeć się jej bliżej.
0,8 przy WOT od powiedzmy 3000 na biegach od 3 w górę to już powód do zmartwień, chyba że występuje od 5000 to jest to z grubsza normalne.
Dopisano 19 cze 2013 23:35:
Magnum333 napisał(a):Po zamianie cewek pojawił się błąd P0300, więc trudno coś wyrokować. Zamówiłem cewkę i po wymianie nie jest OK, ale objawy są nieco inne, zamiast szarpać, bardziej jakby zamulało. Wcześniej szarpało tylko na wysokich obrotach, teraz zamula najbardziej na niskich.
Odczuwalne zamulenie może oznaczać spalanie stukowe, zakładam że lejesz benzynę 98, przydałoby się żebyś zrobił gdzieś logi dynamiczne, mogłyby pomóc namierzyć winowajcę.
Magnum333 napisał(a):Zdaje się, że problemem mogą być świece, co prawda są iryfowe, ale przebieg zbliża się do 120 tys. km i nie wiem czy te nie są jeszcze oryginalne.
Czy warto rozważać jakieś inne świeczki niż oryginalne? Jakie byście poplecili? I czy wymieniać je z urzęcu? Z wyglądu są OK, ale słyszałem, że po tych irydowych nie widać zużycia i przy odpowiednim przebiegu i tak są do wymiany.
Do wyboru masz Denso ITV20 lub NGK ILTR6A-8G (mam takie w rozsądnej cenie, zresztą ITV20 też
Nie napisałeś jaki masz przebieg, ale sytuacja z przed 2 tygodni – problem spalania stukowego w MazdaSpeed6, przebieg AFAIR 56 tysięcy mil, świece na oko wyglądały ok, po wymianie na nowe problem spalania stukowego przestał występować.
To nie musi rozwiązać problemu, ale pozwoli wyeliminować kolejną możliwą przyczynę, niestety te silniki są dość wymagające i niezbyt łatwe do diagnozy, zwłaszcza u nas w kraju bo są mało popularne.
misiekwaw dzięki za wyczerpujące informacje, nie można tak było od razu???
Miejmy nadzieje że Twoje rady pomogą koledze rozwiązać problem z CX-7
Widzę że jesteś kopalnią wiedzy na temat CX-7 tylko trzeba się mocno namęczyć żeby coś z Ciebie wyciągnąć.
Wrzuć może link do tego filmiku w nowym wątku aby tu nie mieszać i zachować jako taki porządek na forum
Napisz w którym miejscu napisałem że wiem lepiej. To nie fair jak piszesz że ja coś napisałem a nie napisałem.
Miejmy nadzieje że Twoje rady pomogą koledze rozwiązać problem z CX-7
Widzę że jesteś kopalnią wiedzy na temat CX-7 tylko trzeba się mocno namęczyć żeby coś z Ciebie wyciągnąć.
Wrzuć może link do tego filmiku w nowym wątku aby tu nie mieszać i zachować jako taki porządek na forum
misiekwaw napisał(a):
Nie jestem zirytowany, napisałem co wiem z doświadczenia, Ty napisałeś że wiesz lepiej bo przeczytałeś w sieci i na tym tą dyskusję zakończmy, bo ja wiem swoje a Ty coś gdzieś przeczytałeś
Napisz w którym miejscu napisałem że wiem lepiej. To nie fair jak piszesz że ja coś napisałem a nie napisałem.
Świece wymienione na nowy komplet Denso ITV20 (zdaje się, że nie były wymieniane od nowości – przebieg 120 kkm), ale niestety problem pozostał – zaczynam powoli "siwieć" przez ten samochód, a niedługo szykuje się dalsza trasa i do tego czasu musi chodzić jak zegarek.
Tankuję Pb98, więc ze spalaniem stukowym powinno być OK.
Jak odbiorę z serwisu pojadę sprawdzić jakie teraz błędy pokazuje komputer. Zapytam też o logi dynamiczne, niestety z tego co widzę, sprzęt do diagnostyki CX-7 nie jest popularny, a ASO cenowo jest z kosmosu, a do tego nie mają zbyt dużego doświadczenia (serwis jest od ok. roku).
Dam znać co ustaliłem i byłbym wdzięczny za kolejne sugestie.
Tankuję Pb98, więc ze spalaniem stukowym powinno być OK.
Jak odbiorę z serwisu pojadę sprawdzić jakie teraz błędy pokazuje komputer. Zapytam też o logi dynamiczne, niestety z tego co widzę, sprzęt do diagnostyki CX-7 nie jest popularny, a ASO cenowo jest z kosmosu, a do tego nie mają zbyt dużego doświadczenia (serwis jest od ok. roku).
Dam znać co ustaliłem i byłbym wdzięczny za kolejne sugestie.
- Od: 10 cze 2013, 18:48
- Posty: 15
- Skąd: Olsztyn, Gdańsk
- Auto: – Mazda 6 GJ Sedan, 2.0 SKYACTIV-G 165KM, 6MT i-ELOOP – SkyPASSION
– CX-7 ER SPORT, 2.3 turbo, 2008r. (na sprzedaż)
Magnum333 napisał(a):Dam znać co ustaliłem i byłbym wdzięczny za kolejne sugestie.
Napiszę krótko, umów się z Miśkiem i będziesz jeździł. Człowiek zna ten silnik doskonale, a metodą prób i błędów wymienisz cały osprzęt.

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Udało się w końcu rozwiązać problem – wielkie podziękowania dla Miśka za poradę.
Okazało się, że nowe świece miały zbyt dużą standardową przerwę – 1,1mm – po zmianie na 0,7mm jest OK. Cewkę zmieniłem na starą – jak ktoś jest zainteresowany to mam jedną nową FoMoCo na zbyciu, którą kupiłem w Fox Rzeszów zanim wymieniłem świece. Teraz trochę pojeżdżę i zobaczymy, czy z czasem nie pojawią się jakieś objawy, bo na wyższych obrotach nie jestem do końca pewien pracy silnika, z tym że to może być już efekt mojego przewrażliwienia na ten silnik.
Jedna rzecz mie zastanawia, bo dotychczasowe świece (z tego co wiem nie zmieniane od nowości – przebieg 120kkm) też miały przerwę 1,1mm, a w manualu cx-7 jest 0,7-0,8mm.
Jeszcze raz duże dzięki dla Miśka. Znając życie (odpukać...), pewnie jeszcze będzie okazja na zwrócenie się o pomoc.
Okazało się, że nowe świece miały zbyt dużą standardową przerwę – 1,1mm – po zmianie na 0,7mm jest OK. Cewkę zmieniłem na starą – jak ktoś jest zainteresowany to mam jedną nową FoMoCo na zbyciu, którą kupiłem w Fox Rzeszów zanim wymieniłem świece. Teraz trochę pojeżdżę i zobaczymy, czy z czasem nie pojawią się jakieś objawy, bo na wyższych obrotach nie jestem do końca pewien pracy silnika, z tym że to może być już efekt mojego przewrażliwienia na ten silnik.
Jedna rzecz mie zastanawia, bo dotychczasowe świece (z tego co wiem nie zmieniane od nowości – przebieg 120kkm) też miały przerwę 1,1mm, a w manualu cx-7 jest 0,7-0,8mm.
Jeszcze raz duże dzięki dla Miśka. Znając życie (odpukać...), pewnie jeszcze będzie okazja na zwrócenie się o pomoc.
- Od: 10 cze 2013, 18:48
- Posty: 15
- Skąd: Olsztyn, Gdańsk
- Auto: – Mazda 6 GJ Sedan, 2.0 SKYACTIV-G 165KM, 6MT i-ELOOP – SkyPASSION
– CX-7 ER SPORT, 2.3 turbo, 2008r. (na sprzedaż)
Magnum333 napisał(a):Udało się w końcu rozwiązać problem – wielkie podziękowania dla Miśka za poradę.
Okazało się, że nowe świece miały zbyt dużą standardową przerwę – 1,1mm – po zmianie na 0,7mm jest OK. Cewkę zmieniłem na starą – jak ktoś jest zainteresowany to mam jedną nową FoMoCo na zbyciu, którą kupiłem w Fox Rzeszów zanim wymieniłem świece. Teraz trochę pojeżdżę i zobaczymy, czy z czasem nie pojawią się jakieś objawy, bo na wyższych obrotach nie jestem do końca pewien pracy silnika, z tym że to może być już efekt mojego przewrażliwienia na ten silnik.
Jedna rzecz mie zastanawia, bo dotychczasowe świece (z tego co wiem nie zmieniane od nowości – przebieg 120kkm) też miały przerwę 1,1mm, a w manualu cx-7 jest 0,7-0,8mm.
świeca się z czasem wypala i przez co jakby otwiera, w każdym razie szczelina z czasem się powiększa. Jakbyś wziął do ręki nową świecę NGK zobaczyłbyś o ile cieńsza jest ta którą wyjąłeś
Denso od nowości jest cieńsze więc nie widać tej różnicy.
Magnum333 napisał(a):Jeszcze raz duże dzięki dla Miśka. Znając życie (odpukać...), pewnie jeszcze będzie okazja na zwrócenie się o pomoc.
Nie za ma co, cieszę się że udało się pomóc.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9