Ilość obrotów przy zimnym silniku
1, 2
Witam,
Silnik 2.0 benzyna, 42tys km, kupiona w DE 02.2008
Problem ktory opisalem w innym watku:
2. Wysokie obroty przy zimnym silniku. Obroty wskakuja na 2.2 tys po jakims czasie spadaja troche ale jesli zaczynam jazde to zaczany sie wariactwo: przy naciskaniu sprzegla (zmiana biegu na 2 lub 3) obroty skacza ponownie powyzej 2 tys (nawet do 2,5) silnik doslownie wyje. ASO: ten typ tak ma
Jak to wyglada u was? Ten problem doprowadza mnie do rozpaczy... Czy nie jest to sprawa bledu softu?
Pozdrawiam,
Tomek.
Silnik 2.0 benzyna, 42tys km, kupiona w DE 02.2008
Problem ktory opisalem w innym watku:
2. Wysokie obroty przy zimnym silniku. Obroty wskakuja na 2.2 tys po jakims czasie spadaja troche ale jesli zaczynam jazde to zaczany sie wariactwo: przy naciskaniu sprzegla (zmiana biegu na 2 lub 3) obroty skacza ponownie powyzej 2 tys (nawet do 2,5) silnik doslownie wyje. ASO: ten typ tak ma
Jak to wyglada u was? Ten problem doprowadza mnie do rozpaczy... Czy nie jest to sprawa bledu softu?
Pozdrawiam,
Tomek.
Ostatnio edytowano 27 sty 2010, 12:15 przez T_W, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 24 sty 2010, 16:28
- Posty: 19
- Skąd: Norymberga
ten typ tak ma to: bzdura!
reklamuj! absolutnie
silnik moze miec troche wyzsze jak jest zimny ale nie tak wysokie...
pewnie zabawnie wyglada, jak zmieniasz biegi...
pozdr.
Enduro
reklamuj! absolutnie
silnik moze miec troche wyzsze jak jest zimny ale nie tak wysokie...
pewnie zabawnie wyglada, jak zmieniasz biegi...
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
T_W napisał(a):Jak to wyglada u was
Wszystkie GH maja tak samo ( moja tez ) te 2200rpm ma tylko po uruchomieniu po minucie spada na 1800 ....i t d . identycznie jest w BA 323 ...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):T_W napisał(a):Jak to wyglada u was
Wszystkie GH maja tak samo ( moja tez ) te 2200rpm ma tylko po uruchomieniu po minucie spada na 1800 ....i t d . identycznie jest w BA 323 ...
Nie zwróciłem uwagi czy akurat 2200rpm, ale owszem obroty spadają i to całkiem płynnie. Mogę powiedzieć, że nawet bardzo szybko.
T_W napisał(a):przy naciskaniu sprzegla (zmiana biegu na 2 lub 3) obroty skacza ponownie powyzej 2 tys (nawet do 2,5) silnik doslownie wyje
Takiego zjawiska nie zauważyłem. Ja odpalam auto w garażu, pomruczy 15sek, wyjeżdżam, czekam aż zamknie się brama i już mam obr ok 1tys także tym bardziej takich skoków podczas jazdy nie ma.
T_W jak długo od odpalenia pojawiają się te skoki podczas zmiany biegu?
hmm... mamy za oknem to co mamy, może autku jest zimno? taka luźna myśl
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
U mnie w Polo to jakis "nastawnik" czyscili jak byly z obrotami problemy... nie wiem czy to nie jakis archaiczny mechanizm (bo nawet nie wiem co to jest), ale moze cos podobnego nadal sie stosuje? 
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
T_W, proszę o zapoznanie się z regulaminem działu (szczególnie części dot. prawidłowego nazewnictwa tematów) i poprawienie nazwy tematu. W regulaminie są przykłady.
Jeśli tego nie zrobisz, temat skończy w koszu.
Jeśli tego nie zrobisz, temat skończy w koszu.
Tomek6 napisał(a):Jaksa napisał(a):Wszystkie GH maja tak samo ( moja tez ) te 2200rpm ma tylko po uruchomieniu po minucie spada na 1800 ....i t d . identycznie jest w BA 323 ...
Nie zwróciłem uwagi czy akurat 2200rpm, ale owszem obroty spadają i to całkiem płynnie. Mogę powiedzieć, że nawet bardzo szybko.
Same wysokie obroty (2200) to nie jest problem (chociaz troche dziwne). Problemem sa skoki obrotow przy wciskaniu sprzegla.
Tomek6 napisał(a):T_W jak długo od odpalenia pojawiają się te skoki podczas zmiany biegu?
hmm... mamy za oknem to co mamy, może autku jest zimno? taka luźna myśl
Przy mrozach jakie mamy teraz (u mnie okolo -5) problem pojawia sie powiedzmy w ciagu pierwszej minuty od opdalenia. Jesli jest cieplej (np latem) czas spada fo moze pol minuty.
Pozdrawiam,
Tomek.
- Od: 24 sty 2010, 16:28
- Posty: 19
- Skąd: Norymberga
T_W, będę namolny ale takia moja rola
Dziękuję że starałeś się poprawić temat. Zauważ jednak, że masz dwa pola do wpisania tekstu (i przykłady w regulaminie tak właśnie wyglądają). W dolnym polu powinien znaleźć się model auta, silnik (ew. rocznik, rodzaj skrzyni).
Dziękuję że starałeś się poprawić temat. Zauważ jednak, że masz dwa pola do wpisania tekstu (i przykłady w regulaminie tak właśnie wyglądają). W dolnym polu powinien znaleźć się model auta, silnik (ew. rocznik, rodzaj skrzyni).
Niech inny Użytkownik GH LF napisze, jak pracuje u niego ssanie w zimne dni, gdy od razu rusza w drogę.
U mnie (silnik LF) jest tez to samo. Dlugo zastanawialem sie z moim bratem – mechanikiem co jest tego powodem. Jedyne logiczne wujasnienie na jakie wpadlismy to dogrzewanie katalizatora. KAtalizator zaczyna dzialac przy dosc wysokiej temperaturze. Bardzo mozliwe ze przez wyzsze obroty kompuer wymusza jak najszybsze rozgrzanie katalizatora. Ponoc w niektorych nowych oplach jest podobnie.
Nowy zoom zoom,stare uczucia 
- Od: 27 lut 2005, 12:11
- Posty: 137
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 sport 2.0
U mnie też tak jest. I uważam że jest to normalne. Po około minucie zimą a latem 30 sekund i Madzia wraca na mniejsze obroty. Podejrzewam ze to jest wlasnie dogrzewanie katalizatora.
- Od: 5 wrz 2012, 18:48
- Posty: 36
- Auto: Mazda 3 BN HB 2017
2.0 SkyActiv-G 120KM 6MT SkyEnergy Jet Black + Led + Navi
oraz
Mazda 2 DJ 2015
1.5 Sky-Activ G 5MT
Deep Crystal Blue
oraz
Mazda 5 CW 2012 Navi
2.0 Petrol 6MT 150 KM Brilliant Black
Witam ..na wstepi pozdrawiam wszystkich uzytkownikow mazdy ..
temat stary , ale widze ze odgrzany to moze dozuce cos od siebie .Wiem ze inny silnik 1,8 ale te same objawy , po odpaleniu obroty skakaly do 2200-2300 ..masakra, cale osiedle mnie slyszalo, jak dojezdzalem do skrzyzowania po wcisnieciu sprzegla obroty lecialy spowrotem do 2300 (ludzie sie patrzyli jak na wariata
)Sprawdzalem bledy w kompie -nic ,nowe filtry swiece to samo ...gdzies czytalem ze w tych silnikach to norma, jak sie nagrzeje po ok 3-5 min ..spadaja i jest normalnie . Ale to nie prawda .Problem rozwiazalem demontujac przepustnice i czyszczac ja .Po wyjeciu od strony filtra niewygladala tak zle ,ale od strony silnika cala byla zawalona nagarem i brudami .Podejrzewam ze z powodu nagaru blaszka nie domykala sie do konca (prawie bo normalnie jest tam minimala szczelinka) i stad silnik lapal wysokie obroty.Po dokladnym wyczyszczeniu (lsni jak lustro z obu stron )roznica super , po odpaleniu obroty lekko przekraczaja 1100 po ok . 15-20 sek spadaja do poziomu 650-700 obr.. jest super ..
.Proponuje sprobowac u mnie pomoglo ,robilem to okolo 2 miesiecy temu ,do tej pory problem nie powrocil ..Pozdrawiam .
-
bgumis
w aso mi wymienili sensor kontroli powietrza w silniku, wyczyscili przepustnice i dalej wariuje nawet do 3 tys obrotow. tak samo na zimnym jak i pozniej przy zmianie biegow. mowie o 1.8 benz. w serwisie rozkladaja rece, moze jakas podpowiedz?
aha i srednie spalanie zle wskazuje na komputerze. moze to powiazane.
Tutaj film z kokpitu.
http://youtu.be/DKryGSkKXLA
aha i srednie spalanie zle wskazuje na komputerze. moze to powiazane.
Tutaj film z kokpitu.
http://youtu.be/DKryGSkKXLA
Mazda 6 GH L8-DE 2008 liftback 1.8 120hp Advance+
- Od: 21 mar 2008, 11:24
- Posty: 36
- Skąd: Norwegia
- Auto: Mazda 6 GH L8-DE 2008 liftback 1.8 Advance+
Problem rozwiązany, pisze dla potomnych, bo może komuś czasu i nerwów zaoszczedZe. Po sprawdzeniu wszystkiego, łącznie z innymi cuzjnikami i sonda lambda, oficjalny serwis mazda norge zaproponował sprawdzenie 3 punktów które mogły powodować takie zachowanie. Miedzy innymi Wtyczkę"-konektor od kabla pod akumulatorem prowadzącego do serwa wspomagania kierownicy, moja była zasniedziala i w złym stanie, woda spływające po kablu powodowała spięcie, zwarcie lub tez opór i przy używaniu wspomagania, komputer wysyłał informacje o za niskim napięciu, co powodowało wzmożona prace alternatora i wyższe obroty. Kiedy juz dostał wystarczająco prądu, spadały obroty i sytuacja sie powtarzała. I tak dalej. Wymienili wtyczkę i wszystko jak narazie (a jeżdzę juz ponad tydzień) działa normalnie. Prosta sprawa a taka uciążliwa.
Wysłane z mojego iPada przez Tapatalk
Wysłane z mojego iPada przez Tapatalk
Mazda 6 GH L8-DE 2008 liftback 1.8 120hp Advance+
- Od: 21 mar 2008, 11:24
- Posty: 36
- Skąd: Norwegia
- Auto: Mazda 6 GH L8-DE 2008 liftback 1.8 Advance+
Witam, od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 6 1.8 bezyna z 2008, zauważłem że przy zimnym silniku obroty są dosyć wysokie (okolo 1700-1800 rpm), jednak po kilku minutach spadają na okolo 800 rpm. Jakie mogą być tego przyczyny? z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam
-
JAJAREKJA
Tu jest część dyskusji na ten temat.
viewtopic.php?f=419&t=90577&view=unread#unread
viewtopic.php?f=419&t=90577&view=unread#unread
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6