Nawiew słabnie na niskich obrotach

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez piotreks » 17 cze 2013, 00:49

Ostatnio zauważyłem, że na biegu jałowym klima gorzej wychładza auto niż na wysokich obrotach (ok. 2000rpm), okazuje się że klima jest ok – czynnik nie dawno nabijany i ciśnienie trzyma, pomiar temperatury przy wylotach nawiewu też nie wykazał nieprawidłowości, natomiast mam wrażenie że sama siła dmuchawy spada wraz ze spadkiem obrotów, czy ma ktoś jakiś pomysł? Dodam tylko, że wiatraczek chodzi cicho, nie tłucze się, bo widziałem taki temat. Jak ktoś coś wie to będę wdzięczny.
Początkujący
 
Od: 15 maja 2011, 19:17
Posty: 23
Skąd: Kraków/KBC
Auto: Mazda 6 2003r. 2.0D 136KM

Postprzez rob777 » 17 cze 2013, 07:37

Sprawdziłbym napięcie w zależności od obrotów, może pada akumulator lub problemy z ładowaniem.
Wiadomo silniczek od dmuchawy jest elektryczny i obroty będą zależały od napiecia jakie dostanie.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2009, 17:04
Posty: 30
Skąd: Pabianice
Auto: Mazda 6 GJ 2,5 Kombi '14
Mazda 6 2,5 L5 KOMBI '08+LPG
Mazda 6 KOMBI 2,0 LF '06+LPG

Postprzez piotreks » 17 cze 2013, 20:04

Zmierzyć to nie mam czym, ale przypomniałem sobie, że jakiś czas temu miałem problem z luźną klemą, który został "rozwiązany" w sposób pokazany na zdjęciu, może to przez to, pokombinuję coś i zobaczymy, dzięki za pomoc

2013-06-17 13.59.45.jpg
Początkujący
 
Od: 15 maja 2011, 19:17
Posty: 23
Skąd: Kraków/KBC
Auto: Mazda 6 2003r. 2.0D 136KM

Postprzez wujek116 » 17 cze 2013, 21:26

Takie kombinowanie z wkładaniem jakiś blaszek między klemy to nie jest dobry sposób . najlepiej to kup nową klemę w sklepie koszt kilkunastu złotych i będzie tak jak powinno . . a prędkość wiatraka powinna być wyraźnie odczuwalna na minimum i max , wyjmij filtr kabinowy i sprawdź przykładając dłoń do otworu prędkość wiatraka stopniowo od min do max
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez Zordon » 23 cze 2013, 16:48

Witam, miałem podobnie, doszło już do tego że stojąc w korku klimatyzacja przestawała działać. W trakcie jazdy chłodziła. Jeździłem tak 2 lata, nie chciałem się bawić w naprawę i związane koszty, myśląc że skoro czynnik jest, ciśnienie jest to problem jest gdzieś głębiej.
Auto powypadkowe – blacharz jakimś cudem podpiął wentylator odwrotnie, dmuchał nie w tym kierunku – po zamianie wszystko chodzi jak należy.
Początkujący
 
Od: 10 paź 2007, 18:03
Posty: 19
Auto: Mazda 6 2.0 CD '05

Postprzez Szary_323F » 23 cze 2013, 21:05

A mi to wygląda na padający regulator napięcia. Po prostu przy dużym obciążeniu jednostki klima, nawiew, światła itp itd nie daje rady utrzymać napięcia dlatego odczuwalne są spadki. A jak z obrotami silnika przy tych wolnych obrotach nadmuchu, co się dzieje jak dasz na maksa i jak wyłączysz je?
Przyczyną może też być konający opornik dmuchawy.
Na każdym biegu wentylatora czujesz że siła nadmuchu spada?

Co do klem... to lepiej nalej nowy ołów na aku i kup nową klemę – 100% pewności że nie będzie luzu ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2007, 21:20
Posty: 149
Skąd: Lublin Chełm
Auto: Mazda MX-3 1.6 DOHC '95
BMW E36 M52B25 Touring '98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6