Spadek mocy i problemy po usunięciu FAPa

Postprzez Norreca » 3 cze 2013, 20:52

Witam,

Na wstępie zaznaczam iż mam mało do czynienia z mechaniką pojazdów i nie posiadam dużo wiedzy na ten temat więc proszę o wyrozumiałość a jeżeli post jest w złym miejscu proszę o przeniesienie.

Postanowiłem iż usuniemy FAPa, stało się, trudno nie będę się rozwodził czy to dobrze czy nie ale niestety rozpoczęło to lawinę problemów.

Po ustaleniu iż wadliwie został usunięty i źle zamontowano emulator udało się to naprawić.

Pierwsza większa trasa – Bydgoszcz – Gdańska – Bydgoszcz i znowu wyskoczyły jakieś błędy, tym razem:
– obie przepustnice
– przepływomierz
(nie pamiętam konkretnych numerów błędów)
Po spotkaniu z mechanikiem kazali użytkować auto i po załatwieniu spraw oddać do ponownego sprawdzenia. jednak błędy same znikły i przestałą się świecić kontrolka...
Po następnym wyjeździe Bydgoszcz – Katowice – Bydgoszcz znowu się pojawiły te same błędy.

Po usunięciu FAPa nie ma żadnego katalizatora i prawdopodobnie przyspieszyło to problemy jakie były "uśpione" – turbina, przepływomierz, przepustnice... Autko ma przejechane 117k km więc nie tak dużo...
Auto zamula i potrzebuje o wiele dłużej na uruchomienie turbiny...

Propozycja jest wstawienie katalizatora z wersji przed montażem FAPa i sprawdzenie jak będzie działać...
Jeżeli nie da to zupełnie nic, to cóż będziemy wymieniać przepływomierz, regeneracja turbiny i przepustnice...

Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem ? może to zbieg okoliczności tylko...
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez kropek101 » 3 cze 2013, 21:24

Raczej brak kata nie powinien mieć wpływu na zamulenie auta wręcz przeciwnie powinien być nieco żwawszy. wycięty kat=łatwiejsze odprowadzenie spalin=niewielki przyrost mocy
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Norreca » 3 cze 2013, 22:06

zgadza się, ale brak jakiegokolwiek filtra ma wpływ na prace całego układu... albo mam pecha i się sypnęło wszystko naraz albo ma to jakiś związek...
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez kropek101 » 3 cze 2013, 22:12

Poczytaj inne posty na temat fap.a na szczęście ja tego dziadostwa nie mam ale jak bym miał chyba bym się na emulator nie godził tylko program gdyż nie dawno ktoś inny też pisał że ma emulator i ma problemy dodatkowo auto mu jak postał na światłach puszczało obłok dymu przy ruszaniu.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Norreca » 3 cze 2013, 22:18

to jest jedna sprawa, ale ja bardziej jestem zaniepokojony resztą usterek... :(
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez akostarek » 3 cze 2013, 22:29

nie ruszaj turbo aż zacznie puszczać olej / słabo pompować
zapisuj kody błędów
emulator to kiepskie rozwiązanie, komputer dostaje jakieś tam dane z czujników, które fizycznie nie są podłączone lub ich w ogóle nie ma. Komputerowi nie spasuje odczyt np z czujnika ciśnienia różnicowego i zacznie to błędnie interpretować (głośno myślę ;) ). Przepływka i przepustnice się raczej nagle nie zepsuły, może gdzieś coś nie styka do końca ?
stan oleju ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Norreca » 3 cze 2013, 22:38

pewnie najlepszym rozwiązaniem będzie wrócić do FAPu :)
olej wymieniany z wszystkimi filtrami 3tys km temu, stan normalny nie zwiększa się i nie maleje.
błędy mogę zapisać bo po kasowaniu zaraz po odpaleniu pokazują się na nowo... spróbuje jutro podjechać do kompa i spisać.

Co do stykania nie wiem do końca jak to sprawdzić... demontaż i montaż na nowo (tylko to przychodzi mi do głowy teraz) bo ogólnie sprawdzane niby było.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez majkel83 » 4 cze 2013, 11:45

Nie chcę nikogo tu reklamować, ale usuwanie Fapa oferują sprzedawcy na allegro za 300 zł jak i porządne firmy za prawie 2000 zł. Ja przed usunięciem swojego, sporo poczytałem na ten temat i pogadałem z osobami, które tą usługę wykonują. Moim zdaniem usunięcie Fapa to bardzo dobra decyzja, pod warunkiem, że osoba która to robi zna się na tym. Ja polecam Ci KREATOR MOCY w Warszawie, tam facet Rafał Jaruzelski usuwa usterki i zle zrobione usuniecia Fapa, po innych fachowcach. Poszukaj namiarow na necie i pogadaj z nim. Mi facet rozwiazal wiele problemow, z ktorymi nie radzili sobie inni polecani specjalisci. A mazd 3 z naszym silnikiem to robi po kilka w tygodniu. Zadzwon, nic nie stracicsz, a zyskasz opinie fachowca.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2010, 21:21
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2005

Postprzez Ralf2107 » 6 cze 2013, 21:00

Tam jest katalizator i FAP, jeden za drugim. Mój mechanik usuwający mi FAP powiedział, że kata się nie powinno ruszać, bo wtedy dzieją się różne dziwne rzeczy. U mnie FAP został usunięty i wyłączony w kompie w sierpniu 2012 i od tego czasu nie miałem żadnych problemów (poza jednorazowym zacięciu turbo jakoś zimą). Przed usunięciem średnio raz, dwa razy w miesiącu miałem check na desce.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez Norreca » 16 cze 2013, 12:40

majkel83 napisał(a): Ja polecam Ci KREATOR MOCY w Warszawie


No i skorzystałem, okazało się iż emulator krzaczył wszystko !! generował dziwne błędy.
Problemy znikły.... autko odżyło ! i jest o wiele lepiej...

Dzięki wielkie za polecenia, bo dało rad ei odpukać w niemalowane nic się nie dzieje...
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez krzysiekkair » 24 lip 2014, 10:45

Witam,
Mam taki problem po usunieciu FAP i zmianie softu pojawia sie błąd P1187 ( wybór wariantu) czy ktoś sie z czymś takim spotkał?
Początkujący
 
Od: 1 mar 2013, 23:13
Posty: 8

Postprzez Dominooo » 24 lip 2014, 12:05

A kontrolka silnika (check) świeci na desce rozdzielczej czy błąd jest ukryty?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez smile » 24 lip 2014, 13:51

Auto ma moc?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez krzysiekkair » 25 lip 2014, 11:57

kontrolka sie nie swieci, auto po odpaleniu ma moc do 3 tysiecy jak zgasze i odpale na nowo ma juz normalna moc..ale trzeba odpalic szybko po zgaszeniu samochodu..
Początkujący
 
Od: 1 mar 2013, 23:13
Posty: 8

Postprzez smile » 25 lip 2014, 12:16

Albo masz źle przeprogramowany PCM albo masz go uszkodzonego. Trzeba by było ponowić jego programowanie tam gdzie zmieniano soft.

DTC P1187

DETECTION CONDITION
• Incorrect calibration or calibration not selected by configuration
POSSIBLE CAUSE
• Incorrect calibration or calibration not selected by configuration.
• PCM malfunction
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez krzysiekkair » 29 lip 2014, 17:32

Tak mieliście racje, sytuacja opanowana :) Kreator mocy warszawa Polecam tam wszystko poprawili
Początkujący
 
Od: 1 mar 2013, 23:13
Posty: 8

Postprzez widmo82 » 29 lip 2014, 22:35

A coś wiecej napiszesz (w tym koszt)?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez krzysiekkair » 30 lip 2014, 21:10

kosztowało mnie to 9 stówek niestety poprzednicy nie oddali mi pieniędzy, gdy właściciel kreatora sie dowiedział o tym( wyszło gdy zapytał czy chce podniesc przy opkazji moc, powiedziałem ze nie mam kasy bo tamci nie oddali) w gratisie delikatnie podniósł moc i moment obrotowy. Także serdecznie polecam! :)
Początkujący
 
Od: 1 mar 2013, 23:13
Posty: 8

Postprzez smile » 30 lip 2014, 21:30

A kto to najpierw spartaczył?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Dominooo » 30 lip 2014, 21:33

Skoro tak Cię potraktowali (nie oddali pieniędzy) to możesz dopisać ich do listy NIE polecanych warsztatów.
viewforum.php?f=101
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323