Mazda 323f BG BP+T '91 – Astina, 1/4mili 9.942 @ 242 km/h
zna ktoś jakieś sprawdzone miejsce gdzie można nabyć żaroodporną stal do zrobienia kolektora wydechowego?

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Sworznie zeszlifowałem tak jak Misiak89-89 pisał i na chwilę obecną problem obcierania tarczy został rozwiązany.
Prawy:

Lewy:

Mam nadzieje że koła mi się nie rozjadą
Udało się też porównać kolektory ssące (GTR Vs Ori Vs Ori bez VICSów):

Zaskoczyło mnie trochę porównanie Ori do wybebeszonego Ori.
Jak widać te 2 konie co zyskałem po tym modzie za czasów wolnossaka nie były błędem pomiarowym
, a wywalenie kilku ścianek zwiększa na tyle jego pojemność, że możemy uzyskać bardziej płaski przebieg mocy w górnym zakresie obrotów (czyli to co mnie interesuje).
Niestety auto zaczęło się grzać. Początkowo myśleliśmy że jest to wina czujnika wentylatora ale jego wymiana nic nie dała. Dzisiaj wpada nowy termostat i mam nadzieje że to rozwiąże problem.
Dodatkowo dostałem w gratisie porządny wentylator który również zawita w najbliższym czasie, bo ten Spal łanabi który ma niby 80W to tak średnio dmucha.
Prawy:
Lewy:
Mam nadzieje że koła mi się nie rozjadą

Udało się też porównać kolektory ssące (GTR Vs Ori Vs Ori bez VICSów):

Zaskoczyło mnie trochę porównanie Ori do wybebeszonego Ori.
Jak widać te 2 konie co zyskałem po tym modzie za czasów wolnossaka nie były błędem pomiarowym
Niestety auto zaczęło się grzać. Początkowo myśleliśmy że jest to wina czujnika wentylatora ale jego wymiana nic nie dała. Dzisiaj wpada nowy termostat i mam nadzieje że to rozwiąże problem.
Dodatkowo dostałem w gratisie porządny wentylator który również zawita w najbliższym czasie, bo ten Spal łanabi który ma niby 80W to tak średnio dmucha.

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Ten ori to mial sprawny vics ? Moment przeciecia tych 2 wykresow wypada akurat tam, gdzie sie vics przelacza. Nie da rady polaczyc tych 2 rozwiazan,zeby i gora i dolem dobrze szedl ? 
sprawny, kształt wykresu porównałem z kształtem jakiegoś innego wykresu z 2011r i się pokrywały tak więc wychodzi na to że niestety nie da rady tego połączyć. Jeszcze dla pewności zrobię jeden pomiar, bo tutaj po jednym przejeździe temperatura wody mi podskoczyła i więcej logów nie robiłem.
Jest plan całkowicie odłączyć zaworek od VICSów i wtedy zrobić loga co by wyeliminować kwestie przełączania.
Jest plan całkowicie odłączyć zaworek od VICSów i wtedy zrobić loga co by wyeliminować kwestie przełączania.

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
http://imageshack.us/photo/my-images/40 ... 21213.jpg/
tyle dawal vics w n/a.
tyle dawal vics w n/a.
Hej w resztę się nie wtrącam, ale jeśli chodzi o wentylator to sprawdź masy... U mnie masy od paru rzeczy schodziły się w takiej kostce pod lewą lampa, były całe zaśniedziałe. Po doczyszczeniu styków wentylator zaczął kręcić się co najmniej dwa razy szybciej i naprawdę daje niezłą wichurę w porównaniu do tego co było wcześniej:)
Btw gdzie polecasz zrobić spieka i za ile –/+ robia? Bo mi puszcza uszczelniacz corteca i zamówiłem ori, także tarcze sprzęgła chyba oddałbym już do obicia przy okazji
Btw gdzie polecasz zrobić spieka i za ile –/+ robia? Bo mi puszcza uszczelniacz corteca i zamówiłem ori, także tarcze sprzęgła chyba oddałbym już do obicia przy okazji
- Od: 8 mar 2012, 20:02
- Posty: 200
- Skąd: Tczew
- Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie
A jakbyś miał czas to może spróbuj zrobić ulepa własnej robot kolektor wiadomo by było czy coś da?
Spiek do N/A średni pomysł, ja spieka włożyłem bo moment tego wymagał ale jakbym miał opcje bez spieka mocną tarcze ktora wytrzyma dany moment to bym sie nie zastanawiał, w korku sie strasznie jeździ na spieku :/
Spiek do N/A średni pomysł, ja spieka włożyłem bo moment tego wymagał ale jakbym miał opcje bez spieka mocną tarcze ktora wytrzyma dany moment to bym sie nie zastanawiał, w korku sie strasznie jeździ na spieku :/
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Ogólnie był plan zrobić kolektor ssący od zera tak żeby moc była przy 8000 ale kasa idzie na zrobienie nowego kolelktora wydechowego. Tak więc ssak idzie na dalszy plan, a żeby tego było mało to jeszcze muszę ogarnąć EMU no i większe wtryski co by można było jeszcze sypnąć boostem.
WITZEN w Gdyni na Chylońskiej 48. Tam Ci obiją tarczę za dobre pieniądze i będziesz śmigał.
Ja jak przekładałem silnik to obiłem sprzęgło zwykłą okładziną za 90zł i trzyma do dzisiaj.
Ewentualnie możesz dać okładzinę z dodatkami kevlaru (jak dobrze pamiętam to 120zł).
Spieka olej bo nie ma to najmniejszego sensu.
asterf napisał(a):Btw gdzie polecasz zrobić spieka i za ile –/+ robia?
WITZEN w Gdyni na Chylońskiej 48. Tam Ci obiją tarczę za dobre pieniądze i będziesz śmigał.
Ja jak przekładałem silnik to obiłem sprzęgło zwykłą okładziną za 90zł i trzyma do dzisiaj.
Ewentualnie możesz dać okładzinę z dodatkami kevlaru (jak dobrze pamiętam to 120zł).
Spieka olej bo nie ma to najmniejszego sensu.

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
dzięki za info! Jakieś sensowniejsze tarcze nowe oscylują od 150-300zł. Takie obicie zwykłą okładziną dużo ustępuje jakością/wytrzymałością czy wręcz nawet lepiej wypada?
Materiał na wydechowy już załatwiłeś? [/b]Bo mogę zbadać temat w jednym zakładzie znajomego, więc jeśli nie to puść info na pw ile i czego potrzebujesz
Materiał na wydechowy już załatwiłeś? [/b]Bo mogę zbadać temat w jednym zakładzie znajomego, więc jeśli nie to puść info na pw ile i czego potrzebujesz
- Od: 8 mar 2012, 20:02
- Posty: 200
- Skąd: Tczew
- Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie
Jak nabijasz sobie tarcze, to mozesz sie pokusic o zrobienie troche grubszej. Wtedy sila docisku powinna byc jeszcze mocniejsza (sprezyny beda mocniej napiete).
Jeśli chodzi o sprzęgło to z mojego doświadczenia z BP najwięcej daje mocny docisk, w tym wypadku od KL'a.
seria jest nudna http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=113894
ja chce tylko żeby długo pojeździć;p tak jak mi trzyma obecnie wystarczy, docisk pewnie fabryka, a tarcza pewnie już mocno zużyta a i tak jest ok
- Od: 8 mar 2012, 20:02
- Posty: 200
- Skąd: Tczew
- Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie
to obijaj tarczę tam gdzie mówie będzie git. Ja tak śmigam na docisku który nie wiadomo ile ma przelatane i nie mam żadnych problemów. Nowej tarczy już raczej nie kupie, tylko będę obijał.
Materiału jeszcze nie mam, powysyłałem kilka maili i tyle, tak więc jak masz jakieś dojścia do stali żaroodpornej (np. H25T) to bym potrzebował z 15 kolanek i 0,5m rury 42mm.
Materiału jeszcze nie mam, powysyłałem kilka maili i tyle, tak więc jak masz jakieś dojścia do stali żaroodpornej (np. H25T) to bym potrzebował z 15 kolanek i 0,5m rury 42mm.

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
w poniedziałek będę coś wiedział
- Od: 8 mar 2012, 20:02
- Posty: 200
- Skąd: Tczew
- Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie
Szkoda, że kierownik nic nie poweidział, że będzie w Olsztynie, ale auto od razu zostało rozpoznane 
pozdro
pozdro
-
z kropką nad z
- Od: 4 sty 2010, 22:12
- Posty: 3200 (146/242)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR
Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0
Gratulacje, czas bardzo zacny 

seria jest nudna http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=113894
Oooo dzięki za filmik.
O wyjeździe nic nie pisałem bo do ostatniej chwili nie byłem pewny czy pojadę w związku z lekko pękającym kolektorem, a w sobotę jeszcze zabrałem się za wymianę alternatora na wielorowkowy (przygotowanie do wrzucenia triggera) i powrót do kolektora ssącego ogołoconego z VICSów, a jak się później okazało ponownym jego ściąganiu po godzinie bo gdzieś się rozszczelnił
Ogólnie auto składałem do 1 w nocy, a na wyjazd musiałem wstać o 4:30 hehe
Co do samego Olsztyna to doładowanie poszło trochę do góry (progresywnie do ~0,74 bara pod odcinką) zamykając w ten sposób wtryskiwacze.
Na zawody pożyczyłem też 3 letnie markgumy które kleją lepiej niż nowe szitowe federale RSR. Niestety nie było czasu się nauczyć na nich startować więc na zawodach było rozdziewiczanie że tak się wyrażę.
Pierwszy przejazd start z 3800 i zmuła – czas na 1/4 – 13,7xx
Drugi przejazd start z 4200 i zmuła – czas na 1/4 – 13,603
Trzeci przejazd start z 4500 (tu dopiero poszedł bez zmuły) – czas na 1/4 – 13,635
Tak więc wstydu chyba nie ma
a nawet powiedziałbym że jestem mega zadowolony bo auto było z pełnym wnętrzem + kilka ekstra klamotów w środku, oraz z ciśnieniem w tylnych oponach 2,1 bara.
Więcej opiszę jutro bo dziś już padam na pysk.
O wyjeździe nic nie pisałem bo do ostatniej chwili nie byłem pewny czy pojadę w związku z lekko pękającym kolektorem, a w sobotę jeszcze zabrałem się za wymianę alternatora na wielorowkowy (przygotowanie do wrzucenia triggera) i powrót do kolektora ssącego ogołoconego z VICSów, a jak się później okazało ponownym jego ściąganiu po godzinie bo gdzieś się rozszczelnił
Ogólnie auto składałem do 1 w nocy, a na wyjazd musiałem wstać o 4:30 hehe
Co do samego Olsztyna to doładowanie poszło trochę do góry (progresywnie do ~0,74 bara pod odcinką) zamykając w ten sposób wtryskiwacze.
Na zawody pożyczyłem też 3 letnie markgumy które kleją lepiej niż nowe szitowe federale RSR. Niestety nie było czasu się nauczyć na nich startować więc na zawodach było rozdziewiczanie że tak się wyrażę.
Pierwszy przejazd start z 3800 i zmuła – czas na 1/4 – 13,7xx
Drugi przejazd start z 4200 i zmuła – czas na 1/4 – 13,603
Trzeci przejazd start z 4500 (tu dopiero poszedł bez zmuły) – czas na 1/4 – 13,635
Tak więc wstydu chyba nie ma
Więcej opiszę jutro bo dziś już padam na pysk.


- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Gratki 

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości