Mazda 323f BG BP+T '91 – Astina, 1/4mili 9.942 @ 242 km/h

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez tekkenfan » 10 cze 2013, 21:37

zna ktoś jakieś sprawdzone miejsce gdzie można nabyć żaroodporną stal do zrobienia kolektora wydechowego?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez tekkenfan » 14 cze 2013, 14:56

Sworznie zeszlifowałem tak jak Misiak89-89 pisał i na chwilę obecną problem obcierania tarczy został rozwiązany.
Prawy:
Obrazek

Lewy:
Obrazek

Mam nadzieje że koła mi się nie rozjadą <lol>

Udało się też porównać kolektory ssące (GTR Vs Ori Vs Ori bez VICSów):
Obrazek

Zaskoczyło mnie trochę porównanie Ori do wybebeszonego Ori.
Jak widać te 2 konie co zyskałem po tym modzie za czasów wolnossaka nie były błędem pomiarowym ;), a wywalenie kilku ścianek zwiększa na tyle jego pojemność, że możemy uzyskać bardziej płaski przebieg mocy w górnym zakresie obrotów (czyli to co mnie interesuje).

Niestety auto zaczęło się grzać. Początkowo myśleliśmy że jest to wina czujnika wentylatora ale jego wymiana nic nie dała. Dzisiaj wpada nowy termostat i mam nadzieje że to rozwiąże problem.
Dodatkowo dostałem w gratisie porządny wentylator który również zawita w najbliższym czasie, bo ten Spal łanabi który ma niby 80W to tak średnio dmucha.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez jackkpl » 14 cze 2013, 15:00

Ten ori to mial sprawny vics ? Moment przeciecia tych 2 wykresow wypada akurat tam, gdzie sie vics przelacza. Nie da rady polaczyc tych 2 rozwiazan,zeby i gora i dolem dobrze szedl ? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez tekkenfan » 14 cze 2013, 15:03

sprawny, kształt wykresu porównałem z kształtem jakiegoś innego wykresu z 2011r i się pokrywały tak więc wychodzi na to że niestety nie da rady tego połączyć. Jeszcze dla pewności zrobię jeden pomiar, bo tutaj po jednym przejeździe temperatura wody mi podskoczyła i więcej logów nie robiłem.
Jest plan całkowicie odłączyć zaworek od VICSów i wtedy zrobić loga co by wyeliminować kwestie przełączania.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez jackkpl » 14 cze 2013, 15:05

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez asterf » 15 cze 2013, 09:30

Hej w resztę się nie wtrącam, ale jeśli chodzi o wentylator to sprawdź masy... U mnie masy od paru rzeczy schodziły się w takiej kostce pod lewą lampa, były całe zaśniedziałe. Po doczyszczeniu styków wentylator zaczął kręcić się co najmniej dwa razy szybciej i naprawdę daje niezłą wichurę w porównaniu do tego co było wcześniej:)

Btw gdzie polecasz zrobić spieka i za ile –/+ robia? Bo mi puszcza uszczelniacz corteca i zamówiłem ori, także tarcze sprzęgła chyba oddałbym już do obicia przy okazji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez mlody1921 » 15 cze 2013, 10:16

A jakbyś miał czas to może spróbuj zrobić ulepa własnej robot kolektor wiadomo by było czy coś da?

Spiek do N/A średni pomysł, ja spieka włożyłem bo moment tego wymagał ale jakbym miał opcje bez spieka mocną tarcze ktora wytrzyma dany moment to bym sie nie zastanawiał, w korku sie strasznie jeździ na spieku :/
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez tekkenfan » 15 cze 2013, 11:23

Ogólnie był plan zrobić kolektor ssący od zera tak żeby moc była przy 8000 ale kasa idzie na zrobienie nowego kolelktora wydechowego. Tak więc ssak idzie na dalszy plan, a żeby tego było mało to jeszcze muszę ogarnąć EMU no i większe wtryski co by można było jeszcze sypnąć boostem.

asterf napisał(a):Btw gdzie polecasz zrobić spieka i za ile –/+ robia?

WITZEN w Gdyni na Chylońskiej 48. Tam Ci obiją tarczę za dobre pieniądze i będziesz śmigał.
Ja jak przekładałem silnik to obiłem sprzęgło zwykłą okładziną za 90zł i trzyma do dzisiaj.
Ewentualnie możesz dać okładzinę z dodatkami kevlaru (jak dobrze pamiętam to 120zł).
Spieka olej bo nie ma to najmniejszego sensu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez asterf » 15 cze 2013, 11:57

dzięki za info! Jakieś sensowniejsze tarcze nowe oscylują od 150-300zł. Takie obicie zwykłą okładziną dużo ustępuje jakością/wytrzymałością czy wręcz nawet lepiej wypada?

Materiał na wydechowy już załatwiłeś? [/b]Bo mogę zbadać temat w jednym zakładzie znajomego, więc jeśli nie to puść info na pw ile i czego potrzebujesz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez jackkpl » 15 cze 2013, 12:02

Jak nabijasz sobie tarcze, to mozesz sie pokusic o zrobienie troche grubszej. Wtedy sila docisku powinna byc jeszcze mocniejsza (sprezyny beda mocniej napiete).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez michaelB » 15 cze 2013, 12:32

Jeśli chodzi o sprzęgło to z mojego doświadczenia z BP najwięcej daje mocny docisk, w tym wypadku od KL'a.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:29
Posty: 321 (0/1)
Skąd: Opole
Auto: Mx3 1,6 16V->1,8 BP(DOHC) Turbo

Postprzez asterf » 15 cze 2013, 12:41

ja chce tylko żeby długo pojeździć;p tak jak mi trzyma obecnie wystarczy, docisk pewnie fabryka, a tarcza pewnie już mocno zużyta a i tak jest ok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez tekkenfan » 15 cze 2013, 20:10

to obijaj tarczę tam gdzie mówie będzie git. Ja tak śmigam na docisku który nie wiadomo ile ma przelatane i nie mam żadnych problemów. Nowej tarczy już raczej nie kupie, tylko będę obijał.

Materiału jeszcze nie mam, powysyłałem kilka maili i tyle, tak więc jak masz jakieś dojścia do stali żaroodpornej (np. H25T) to bym potrzebował z 15 kolanek i 0,5m rury 42mm.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez asterf » 15 cze 2013, 20:15

w poniedziałek będę coś wiedział
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez mlody1921 » 16 cze 2013, 17:26

A ja polecam pana Wróbla robiłem i jestem zadowolony i cenowo i jakościowo:)

tekkenfan EMU wlatuje ?
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez zemoj » 16 cze 2013, 20:51

Szkoda, że kierownik nic nie poweidział, że będzie w Olsztynie, ale auto od razu zostało rozpoznane ;)


pozdro
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3200 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez Pyton162 » 16 cze 2013, 21:38

13,63 , mega fajny czas
Pyton162
 

Postprzez michaelB » 16 cze 2013, 23:06

Gratulacje, czas bardzo zacny <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:29
Posty: 321 (0/1)
Skąd: Opole
Auto: Mx3 1,6 16V->1,8 BP(DOHC) Turbo

Postprzez tekkenfan » 17 cze 2013, 00:21

Oooo dzięki za filmik.
O wyjeździe nic nie pisałem bo do ostatniej chwili nie byłem pewny czy pojadę w związku z lekko pękającym kolektorem, a w sobotę jeszcze zabrałem się za wymianę alternatora na wielorowkowy (przygotowanie do wrzucenia triggera) i powrót do kolektora ssącego ogołoconego z VICSów, a jak się później okazało ponownym jego ściąganiu po godzinie bo gdzieś się rozszczelnił :|
Ogólnie auto składałem do 1 w nocy, a na wyjazd musiałem wstać o 4:30 hehe

Co do samego Olsztyna to doładowanie poszło trochę do góry (progresywnie do ~0,74 bara pod odcinką) zamykając w ten sposób wtryskiwacze.
Na zawody pożyczyłem też 3 letnie markgumy które kleją lepiej niż nowe szitowe federale RSR. Niestety nie było czasu się nauczyć na nich startować więc na zawodach było rozdziewiczanie że tak się wyrażę.

Pierwszy przejazd start z 3800 i zmuła – czas na 1/4 – 13,7xx
Drugi przejazd start z 4200 i zmuła – czas na 1/4 – 13,603
Trzeci przejazd start z 4500 (tu dopiero poszedł bez zmuły) – czas na 1/4 – 13,635

Tak więc wstydu chyba nie ma ;) a nawet powiedziałbym że jestem mega zadowolony bo auto było z pełnym wnętrzem + kilka ekstra klamotów w środku, oraz z ciśnieniem w tylnych oponach 2,1 bara.
Więcej opiszę jutro bo dziś już padam na pysk. <peace>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez trzydziech » 17 cze 2013, 10:50

Gratki <jupi>
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy