Po wymianie kopułki i palca nie odpala
		
				Strona 1 z 1
			
	
	Witam. Niedawno wymieniłem kopułkę,  świece zapłonowe i palec rozdzielacza w mazdzie 323f 1.8 BA.  Ku mojemu zdziwieniu samochód nie odpalił. Przewody podpięte są dobrze 1-2-4-3 patrząc od oznaczonego na kopułce 1 cylindra , zgodnie z ruchem wskazówki zegara. Palec też jest założony dobrze bo inaczej nie wchodzi. Ma ktoś może jakiś pomysł dlaczego tak się stało ? Założyłem później stare świece kopułkę i palec ale też już nie odpalił.
			
			
		
- Od: 9 gru 2012, 19:50
 - Posty: 4
 - Skąd: Warszawa
 - Auto: Mazda 323f BA 1.8
 
Może dla tego że kolejność palenia silnika czterocylindrowego to 1-3-4-2. 
Z telefonu
			
			Z telefonu
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
		Zgadza się, i tak też przewody są podłączone. Palec obraca się w lewo więc najpierw jest 1 cylinder , dalej 3, 4 i 2.
Dopisano 31 maja 2013, 10:48:
A czy ktoś może wie jak sprawdzić cewkę zapłonową i moduł? Bo czytałem, że sprawdza się przejście i mierzy rezystancję ale nie wiem jak to dokładnie zrobić.
			
			
		Dopisano 31 maja 2013, 10:48:
A czy ktoś może wie jak sprawdzić cewkę zapłonową i moduł? Bo czytałem, że sprawdza się przejście i mierzy rezystancję ale nie wiem jak to dokładnie zrobić.

- Od: 9 gru 2012, 19:50
 - Posty: 4
 - Skąd: Warszawa
 - Auto: Mazda 323f BA 1.8
 
A czy jest iskra na jakiejkolwiek świecy?
Cewka nie powinna ot tak paść w trakcie wymiany kopułki o ile czegoś sam nie uszkodziłeś.
			
			Cewka nie powinna ot tak paść w trakcie wymiany kopułki o ile czegoś sam nie uszkodziłeś.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99 
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
		Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Nie ma iskry na żadnej ze świec. A co tam można uszkodzić ?
			
			
		
- Od: 9 gru 2012, 19:50
 - Posty: 4
 - Skąd: Warszawa
 - Auto: Mazda 323f BA 1.8
 
Jak składałeś to nie ułamało się coś?
Szczególnie ten "pręcik" z boku co wchodzi w kopułkę?
 
Inna opcja to mógł tez moduł odpłynąć jak ew. kręciłeś silnikiem bez podłaczonych świec.
			
			Szczególnie ten "pręcik" z boku co wchodzi w kopułkę?
Inna opcja to mógł tez moduł odpłynąć jak ew. kręciłeś silnikiem bez podłaczonych świec.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99 
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
		Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Nie, nie kręciłem bez podpiętych kabli. 
Sprawa rozwiązana. Kopułka była uszkodzona, a palec miał przebicie. Daje to taki sam efekt jak kręcenie bez podpiętych kabli. Cewka do wymiany i moduł pewnie też.
Przestroga jak będziecie montować kopułkę to zawsze sprawdzajcie wszystkie przejście w kopułce – głównie to pomiędzy "węgielkiem" , a tym stykiem gdzie wchodzi bolec z cewki. Pozdrawiam
			
			
		Sprawa rozwiązana. Kopułka była uszkodzona, a palec miał przebicie. Daje to taki sam efekt jak kręcenie bez podpiętych kabli. Cewka do wymiany i moduł pewnie też.
Przestroga jak będziecie montować kopułkę to zawsze sprawdzajcie wszystkie przejście w kopułce – głównie to pomiędzy "węgielkiem" , a tym stykiem gdzie wchodzi bolec z cewki. Pozdrawiam

- Od: 9 gru 2012, 19:50
 - Posty: 4
 - Skąd: Warszawa
 - Auto: Mazda 323f BA 1.8
 
mikissj napisał(a):a nie prościej było wymienić aparat zapłonowy
Zwykle aby go wymienić to ... trzeba go mieć
Poza tym zwykle wymiana kopułki i palca rozdzielacza jest wystarczajaca.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99 
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
		Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
		
				Strona 1 z 1
			
	
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


