Mazda bardzo zamulona

Postprzez Neonixos666 » 21 kwi 2012, 17:11

artib napisał(a): to swieci sie spiralka


odczytaj kod błędu obstawiam problem z tcv
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 21 kwi 2012, 18:39

a rozrząd ma kolega dobrze ustawiony?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez 121 » 13 maja 2012, 10:24

smile napisał(a):wtryski sryski... a jak tam EGR? Turbo? Boost Sensor? Mam dalej wymieniać?
Ostatnio edytowano 8 wrz 2012, 17:00 przez 121, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 20:58
Posty: 70
Auto: Premacy DITD2.0 101KM 2001

Postprzez 121 » 8 wrz 2012, 16:58

Witam.Ponownie został wyczyszczony dolot i sprawdzony, turbo ładuje do 1bar,egr zaślepiony,przepływka i boss sensor był przekładany z innej mazdy bez zmian.Filtr paliwa wymieniony w zbiorniku sitko czyste,czy jest możliwość zwiększenia dawki paliwa np.przez zmianę kąta wtrysku, czy jest jakakolwiek regulacja dawki paliwa mechanicznie? Czy zawór SCV NR.294009-0120 będzie pasował do mojej mazdy.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 20:58
Posty: 70
Auto: Premacy DITD2.0 101KM 2001

Postprzez jar666 » 9 wrz 2012, 11:09

121 napisał(a):Czy zawór SCV NR.294009-0120 będzie pasował do mojej mazdy

Oczywiście, że nie.
Do swojego sprzętu szukaj zaworu o numerze 098300-0120
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2011, 17:45
Posty: 83
Skąd: Radomsko
Auto: Saab 900 Coupe 2.0T-221KM 1994r.
Saab 9-5 2.0t-210KM 1999r.
Kawasaki ZZR1200 2005r.

Postprzez dzul » 2 sty 2013, 03:34

Jest wiele przyczyn mułowatości madzi i u wielu z nas są diametryczne różnice w mocy. Jeden płacze że madzia jest mniej elastyczna o pol sekundy w porównaniu do kolegi ze spota. W takich wypadkach moze pomoc czyszczenie dolotu, czy zaślepienie egru, bo spalanie na czystym powietrzu jest efektywniejsze. Ale ludzie! jak macie poważny problem z mocą, to darujcie sobie czyszczenie intercoolera. Jak nie robicie tego sami, to zostawcie kasę na prawdziwy problem braku mocy. zaślepienie egru nie wróci wam mocy. ile km zrobicie zanim egr zasyfi dolot? jak czyściliście dolot to dajcie temu spokój.

Opisze wam kilka przyczyn mułowatości naszych madzi.

1) Dziury w dolocie i nieszczelne połączenia. Dosyć często powstają dziury na kolanku idącym do kolektora. Najłatwiej widać nieszczelności po plamach oleju na rurach. Często w powypadkowych madziach sa dziury w intercoolerze. Warto go dobrze obejrzeć. Mala dziura potrafi obniżyć moc madzi o sporo kucy.

2) filtry. Filtr paliwa lubi sie zapychać, często przez syfy w baku i kiepskie paliwo.
Filtr powietrza tez jest ważny. patrzcie w poradniku diesla jak powinien on wyglądać. Często sprzedają do benzyniaka jako do diesla. Nie ma to dużego wpływu na moc, ale zawsze jakiś wpływ ma. Warto zerknąć na obudowe filtra pow. Często bywa że pokrywa jest odkształcona i niedokładnie jest domknieta i zasysa lewe powietrze. Patrzcie czy dobrze dolega i czy oslona filtra jest szczelna.
Warto równiez kupowac dobry olej silnikowy. kiepskie wycierają wałek i utrudniają rozruch w mrozach.

3) Boost sensor – duży spadek mocy przy nieprawidłowym działaniu. Usterka łatwa do wychwycenia. Wystarczy go odpiąć i zobaczyć, czy auto jest bardziej mułowate. Jeśli nie to w nim siedzi wina.
Jak już jesteśmy przy czujnikach to koniecznie trzeba sprawdzić przepływke. Sam muszę wgłębić się w ten temat. Instalacja elektryczna to najcięższy temat w madzi. Przewody i przekaźniki nie są wieczne. Ciężko sprawdzić co sie nadpaliło, przez co możne iść fałszywy pomiar z czujników do komputera.


4) zapchany wydech/ katalizator – rzadko to jest winą. U mnie przy przebiegu 380tys mial 80% sprawności. Doświadczony mechanik potrafi rozpoznać objaw bez wycinania kata.

5) warto podmienić w miare możliwości zawory TCV oraz SPV, one często stwarzają problemy z odpalaniem i obrotami. również warto zerknąć na zawór EGR czy sie otwiera i zamyka, usyfiony możne sie nie domykać, niesprawny może wpłynąć na moc madzi. Jeżeli już koniecznie chcecie go zaślepić, używajcie tylko grubej blachy. Cienka sie przepala.

6) Układ hamulcowy – on również potrafi narobić problemów z mocą i możecie być nieświadomi tego.
Jeżeli ręczny nie działa, to w jakimś stopniu możne on byc delikatnie zaciągnięty i klocki będą obcierać o tarcze. Często zwichrowane tarcze zwiększają problem. Często zasyfiają sie prowadnice klocków, lub nie odbija tloczek. Jeżeli nierówno zbiera wam klocki to sygnal ze trzeba sie tym zając. Na szybkiego mozna tylko zerknac czy tarcze sa pordzewiale w polowie. Widać wtedy gdzie dotyka klocek o tarcze.

7) wężyki podciśnienia/ westgate – warto sprawdzic czy porusza sie ciegna od gruszki przy turbinie lub je rozruszac kombinerkami. Lubi sie zapiekac, przez co bedzie pompowac mniejsze cisnienie, Warto obejrzec wszelkie weżyki podciśnieniowe czy nie są odpiete lub pekniete.

To są na razie metody przywracania mocy niskim kosztem i warto od nich zaczynac. Rozumiem że mało kto może sobie podmieni TCV lub SPV. Ale nie warto ich kupować póki nie ma 100% pewności że to ich wina

8) zasyfiona pompa wtryskowa – jest juz temat opisany przez tadziola jak syf w pompie moze namieszac. Niestety koszt wysoki ze wzgledu na demontaz/montaz pompy.


9) przeskoczony pasek rozrządu – to już hardcore. Nie wiele wiem na ten temat, ale jest o tym na forum. (koszt rozrządu 1000zl plus robocizna)

10) Uszkodzone podkładki pod wtryskami lub zasyfione wtryski (wtryski ponoć niezniszczalne) -jak zdiagnozować jest łądnie opisane w poradniku diesla:)

Warto byłoby stworzyć poradnik jak radzić sobie w przypadku spadku mocy uzupełnionego o fotorelacje oraz bogatszy i bardziej fachowy opis niż mój. Prosiłbym kogoś mądrzejszego i bardziej znającego się na temacie, aby rozwinoł moje myśli i dokładniej opisał usterki. Taki poradnik dotyczacy samego spadku mocy zmniejszyłby mase pytań dotyczacych problemow mocy, ktore są poruszane na okrągło.
Myślę że wymiana pompy lub turbo powinna być na szarym końcu. lepiej zacząć od tańszych środków niż pakować się w kosztowne naprawy, które często nie przynoszą rezultatów. Pozdro!
Ostatnio edytowano 2 sty 2013, 17:40 przez dzul, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez pawel21 » 2 sty 2013, 12:29

Swietnie napisany <czytaj> "Dekalog" DiTD.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 maja 2012, 17:59
Posty: 15
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3 1.4 2006

Postprzez dominikb » 22 mar 2013, 15:29

Mam podobne problemy, do tego spalanie na poziomie 8-9/100km, madzia odwiedzila juz trzech mechanikow którzy sie poddali. Mozecie polecic jakiegos fachure, ktory sobie z tym poradzi z okolic Leszna? Do Poznania tez podjade jak by co, to nie problem, z gory dziekuje za info.
Początkujący
 
Od: 9 maja 2012, 14:15
Posty: 6
Skąd: Leszno
Auto: mazda DITD 2000r

Postprzez mamutek » 12 cze 2013, 10:43

No to jeszcze ja dołączę się do wątku.
Autko i silnik jak opisie. Przebieg ponad 200 tyś. Tak przynajmniej jest na liczniku.
2 lata temu kupiłem autko i z przyspieszeniem nie było żadnego problemu. Z biegiem czasu zaczęła powoli słabnąć, aż wreszcie doszło do tego, że jest strasznie zamulona.
Co już zrobiłem w tej kwestii:
1. Wymieniony kompletny rozrząd – oryginał Mazda. Wszystko dobrze założone, bo mechanik później sprawdzał jeszcze raz.
2. Wymieniony nowy zawór SPV (Denso). Miałem problem zimą z odpalaniem i na zimnym silniku przerywał, stąd ta wymiana.
3. Pompa sprawdzona. Tzn przepłukana, ciśnienie OK, sitka przeczyszczone. Zawór TCV nie cieknie i po odkręceniu go syfu nie było, a po przekręceniu zapłonu słychać charakterystyczne pykanie, więc pracuje normalnie.
4. Filtr paliwa wymieniony. Przy okazji przedmuchany wężyk, który idzie do zbiornika, czy się przypadkiem nie zapchał.
5. Zawory wyregulowane. Przy tej okazji oczywiście nowe podkładki przelewowe. Wtryski sprawdzone i założone nowe podkładki.
6. Zawór EGR był na chwilę również zaślepiony, ale wtedy było jeszcze gorzej, więc zaślepka zdjęta.
7. Filtr powietrza wymieniony. Nawet kawałek przejechałem się w ogóle bez filtra. Tez bez różnicy w mocy.
8. Boost sensor sprawdzony miernikiem i reaguje na zmiany ciśnienia. Dodatkowo podłączony był zegar ciśnienia na trójniku i pokazuje ciśnienie do 1b, więc wydaje się, że turbina też w porządku. Oprócz tego odłączyłem kostkę od sensora, przejechałem się tak kilkaset metrów i wtedy to dopiero był muł, wiec sensor działa.
9. Auto mieści się w normie jeśli chodzi o spalanie (do 6l), nie kopci, silnik pracuje bardzo ładnie, pali od kopa i to obojętnie czy zimny czy ciepły.
10. Nawet odłączyłem na jakiś czas klemę, żeby ewentualnie sprawdzić czy to pomoże. Też nic.
11. Przewodu dolotu i IC sprawdzone. Wszystkie całe. Nie widać ani nie słychać nieszczelności.
12. Paliwo lałem na różnych stacjach dla porównania. Też nic.
13. Przekaźnik B5B4 przeczyszczony.
14. Przegoniłem go parę razy porządnie. Nawet na 2 i 3 biegu dochodzi do 5000 obrotów. Flegmatycznie ale dochodzi.
15. Prędkość maksymalna w tej chwili około 150 km/h. Elastyczność na V biegu, aż boję się napisać, jakieś 40 sek albo więcej. Nie czuć charakterystycznego kopa przy jakichkolwiek obrotach.
16. Sprawdzałem przewody czujników przy pompie. Żadem nie jest przetarty ani przerwany.
17. Hamulce sprawdzone, nie trzymają.
I żaden z tych zabiegów na razie nie pomógł. Auto dalej bardzooooo zamulone :(
Nie mam już pomysłów co dalej sprawdzać. Normalnie samochód – zagadka.
Proszę o jakieś sugestie...

Ps. Jak przypomni mi się co jeszcze sprawdzałem, bo dużo tego, to dopiszę...

Dopisałem kwestię związaną z turbiną (w punkcie 8) bo wcześniej wyraziłem się być może nie jasno...
Ostatnio edytowano 12 cze 2013, 22:27 przez mamutek, łącznie edytowano 3 razy
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2011, 10:28
Posty: 68
Skąd: Skierniewice
Auto: Premacy 2.0 DiTD (90KM) 2000 r.
Toyota Corolla E11 1.3i 16V (86KM) 1999r.
Renault Twingo D7F 1.2 (60KM) 1998r.

Postprzez pawel21 » 12 cze 2013, 12:03

Turbinke sprawdzales ,spróbuj rozruszac ciegno jak nie pomoże to na moje oko turbawka do regeneracji .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 maja 2012, 17:59
Posty: 15
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3 1.4 2006

Postprzez mamutek » 12 cze 2013, 14:44

Ale turbina ciśnienie daję, sprawdzone to było, zresztą napisałem o tym, pisząc o ciśnieniu, które idzie na boost sensor.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2011, 10:28
Posty: 68
Skąd: Skierniewice
Auto: Premacy 2.0 DiTD (90KM) 2000 r.
Toyota Corolla E11 1.3i 16V (86KM) 1999r.
Renault Twingo D7F 1.2 (60KM) 1998r.

Postprzez Neonixos666 » 12 cze 2013, 17:08

mamutek napisał(a):6. Zawór EGR pracuje normalnie, bo po przekręceniu zapłonu słychać charakterystyczne pykanie. Był na chwilę również zaślepiony, ale wtedy było jeszcze gorzej.


tego nie rozumiem, pyka zawór EGR? rozumiem że pyka TCV ale EGR? Po zaślepieniu powinno być lepiej a nie gorzej.

Rozumiem że auto nie dymi i zachowuje się normalnie. Sprawdzałeś czy czasem nie masz zawalonego syfem kolektora dolotowego? Zdejmij rurę i sięgnij do niego palcem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mamutek » 12 cze 2013, 17:55

Neonixos666 napisał(a):tego nie rozumiem, pyka zawór EGR? rozumiem że pyka TCV ale EGR? Po zaślepieniu powinno być lepiej a nie gorzej.


Masz rację, tyle było tego pisania, że pomyliłem się i napisałem odwrotnie. Pomyliłem TCV z EGR <glupek2>
Sorki, już poprawiłem :)

Auto nie kopci, o tym napisałem. A po zaślepieniu był jeszcze bardziej zamulony, więc zaślepka została zdjęta.
Dzięki za uwagę mojej pomyłki :)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2011, 10:28
Posty: 68
Skąd: Skierniewice
Auto: Premacy 2.0 DiTD (90KM) 2000 r.
Toyota Corolla E11 1.3i 16V (86KM) 1999r.
Renault Twingo D7F 1.2 (60KM) 1998r.

Postprzez Neonixos666 » 12 cze 2013, 18:29

sprawdź kolektor.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez dzul » 12 cze 2013, 22:43

Niemal identycznie jak u mnie. Ciężko dojść do przyczyny takiego zamulenia. Po czyszczeniu IC i kolektora będzie wszystko jasne. Daj koniecznie znać, gdy problem się rozwiąże.

Może spróbuj tego co Tadziol poradził boczkowi na przerywające auto:

było na pewno,ale to teraz nieważne.słuchaj,spróbujemy doodbytniczo wyleczyć gardło <lol> dokładnie ! tak jak czytasz.i tera sie skup.proszę <oczy>
pojedziesz do panów wulkanizatorów,madzią oczywiście.weźmiesz ze sobą klucz 17 płasko-oczkowy wystarczy.
na miejscu ściągniesz z filtra paliwa ten przewód,który prowadzi od niego do pompy wtryskowej.włóż go do jakiejś butelki.potem kluczem 17 odkręć na pompie wtryskowej zawór nadmiarowy.spod niego odchodzi rurka powrotu paliwa z pompy.dla pewności obok masz po jego lewej konektor czujnika obrotów pompy,a po prawej SPV.uważaj,żeby nie zgubić miedzianych podkładek uszczelniających.
wykręcony zawór odłóż na bok,metalową rurkę powrotu paliwa też odsuń na bok.potem poproś pana,żeby wziął gumowy zawór do alufelg,ten gdzie wkręca sie wentyl.niech go podłączy do pistoletu do pompowania kół,dociśnie potem do otworu w pompie,gdzie wykręcałeś zawór nadmiarowy i powoli niech przedmucha paliwo z pompy do tej butelki.powinny wylecieć wszystkie syfy z tego sitka na wejściu do pompy.max 4 bar !! bo wydmucha simmering na wałku !
potem to wszystko poskładaj.zanim wkręcisz zawór nadmiarowy (klucz 17) to napompuj sobie paliwa pompką ręczną na filtrze,bo radykalnie łatwiej idzie.potem wkręć ten zawór na klucz 17 i ognia Marian !
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez mamutek » 13 cze 2013, 13:12

No rozumiem, tylko, że samochód był u Tadziola i pompę sam osobiście, własnoręcznie sprawdzał.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2011, 10:28
Posty: 68
Skąd: Skierniewice
Auto: Premacy 2.0 DiTD (90KM) 2000 r.
Toyota Corolla E11 1.3i 16V (86KM) 1999r.
Renault Twingo D7F 1.2 (60KM) 1998r.

Postprzez dzul » 13 cze 2013, 15:39

Dzisiaj obszedłem filtr paliwa i podałem paliwo z butli. Może minimalnie lepiej albo placebo.

mamutek wiem jak ciężko poradzić sobie z takim problemem i nikt napewno nie da ci jednoznacznej odpowiedzi. Zostało chyba tylko czyszczenie kolektora. Być może jest gdzieś drobna niezauważona nieszczelność, jakiś przytkany wężyk, zaśniedziały styk, złuszczony wałek. Albo partactwo jakiegoś mechanika, który niby zrobił, ale spieprzył robote. Sam z chęcią uzdrowiłbym swoja madzie, ale koszta tych wszystkich operacji, które między innymi ty podjełeś, są zbyt wysokie i niestety zostaje granica pomiędzy mocą, a tym czy szukanie zaginionych źrebaków się kalkuluje :(

Dopisano 13 cze 2013, 15:41:

Neonixos666 napisał(a):sprawdź kolektor.

wydaje mi się, że przy zatkanym kolektorze auto powinno puszczać chmure.
Z drugiej strony przy nieszczelności też, ale u mnie też nic nie kopciło przy dziurze w kolanku.

Mechaniczna regulacja przez przyśpieszenie zapłonu lub jego opoznienie mogłaby pomóc, na zamulone auto? odpalanie auta jest ok.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez dzul » 20 cze 2013, 04:53

1) Czy przy uszkodzonych wtryskach auto zawsze kopci?
2)Przy zatkanym kolektorze przy depnięciu do oporu czasami powinna pojawić sie czarna chmura, czy nie koniecznie?
3)Przy zmniejszonym prześwicie na kolektorze wlotowym (odłożony nagar) turbo mniej pompuje powietrza? przez co później się odzywa?

Zauważyłem, że przy nieszczelnościach w naszych DiTD auto nie kopci.
Uszkodzone czujniki masy i przepływu powietrza powinny uciąć dawke, ale prziecież jak jest za duzo powietrza na zmniejszoną dawkę paliwa, chyba również powinno kopcić?
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez Neonixos666 » 20 cze 2013, 16:02

dzul napisał(a):Zauważyłem, że przy nieszczelnościach w naszych DiTD auto nie kopci.
Uszkodzone czujniki masy i przepływu powietrza powinny uciąć dawke, ale prziecież jak jest za duzo powietrza na zmniejszoną dawkę paliwa, chyba również powinno kopcić?


Zależy gdzie jest nieszczelność ale ogólnie powinien kopcić bo te powietrze które jest obliczone nie dociera faktycznie do cylindrów. Przy nadmiarze powietrze nie ma mowy o kopceniu, spalanie odbywa się całkowicie przy dużej ilości tlenu.

Przy uszkodzonych/zabrudzonych wtryskiwaczach powinien kopcić bo albo dawka jest źle rozpryśnięta ale nie w tym momencie co trzeba podana.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez dzul » 20 cze 2013, 21:56

Dzisiaj wymieniłem Intercooler na większy, stary mógł mieć nieszczelność. Różnica po wymianie w mocy żadna, tylko tyle, że po prze gazowaniu na postoju węże od IC puchną i z EGRa z grzybka wydobywa się niewielka ilość spalin. U was też puchną węże? Dalej za mało podlewa ON. Skoro ciśnienie jest ok, czujniki powietrza mieszczą się w normie, wykluczone zostały przewody paliwowe od baku aż do filtra, włącznie z filtrem paliwa. Wtryski nie stukają, ani nie leją skoro nie kopci. Nie ma błędów. Odpala normalnie. Co może jeszcze odpowiadac za dawke? I jak to sprawdzic? Kat wywalony.
CO jest nie tak? zabrudzony egr może zmulic? albo zawór westegate niedomknięty/uszkodzony? (sprawdzę to ale pewnie będzie mizerny skutek)
Chyba lepiej się skupić na sterowaniu paliwem. co jak i dlaczego?
Diagnostyka w tym modelu jest beznadziejna, nikt nie ma kabla/programu do diagnozy tego auta.
Zapchany kolektor chyba powinien dymic?
spalanie mam w granicach 7-7.5l miasto/trasa.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6