Błąd P1336
1, 2
Witam
Jechałem moją mazdą 2.2 diesel i nagle zaczęła migać kontrolka DPF. Jechałem akurat w długą trasę autostradą więc jechałem ok 2 godz przy 3 tysięcy obrotów. Po następnym odpaleniu kontrolka zgasła. Po kilku dniach znów zaczęła migać. Pojechałem do mechanika i wymienili mi olej w filtrze, ale kontrolka DPF nadal migała. Podłączyli do komputera i pokazał się błąd P 1336 z opisem "Zakees sygnału/działania czujnika wału korbowego/wałka rozrządu".
Czy ktoś miał już może podobny problem i jak (ile kosztuje) jego rozwiązanie?
Jechałem moją mazdą 2.2 diesel i nagle zaczęła migać kontrolka DPF. Jechałem akurat w długą trasę autostradą więc jechałem ok 2 godz przy 3 tysięcy obrotów. Po następnym odpaleniu kontrolka zgasła. Po kilku dniach znów zaczęła migać. Pojechałem do mechanika i wymienili mi olej w filtrze, ale kontrolka DPF nadal migała. Podłączyli do komputera i pokazał się błąd P 1336 z opisem "Zakees sygnału/działania czujnika wału korbowego/wałka rozrządu".
Czy ktoś miał już może podobny problem i jak (ile kosztuje) jego rozwiązanie?
- Od: 14 lut 2013, 11:09
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6 2.2 diesiel 2008
A nie będzie to czasami nie skasowana inspekcja olejowa? dziwne żeby kontrolka od DPF sygnalizowała o takich sprawach. Mi tak mrugało jak nie miałem skasowanej inspekcji,wizyta na kompie załatwiła sprawę:)
- Od: 22 sie 2007, 00:09
- Posty: 56
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 163km Sport
Ja znalazłem coś takiego apropo błędu:
P1336 Czujnik wału korbowego jest zsynchronizowany z testu czujnika wałka
Jeśli pojawi się ten kod, pierwszą rzeczą do sprawdzenia jest Twój dystrybutor zwłaszcza jeśli importowany pojazd. Sprawdzić oznaki oleju w dystrybutor, który może zanieczyścić sygnały są monitorowane przez ECM (komputer silnika). Sprawdź też przewody prowadzące do dystrybutora, i sprawdzić, czy przewody są odpowiednio izolowane od gorących spalin, które mogą spalić przewody. Sprawdź również korbowego położenia czujników, czy znajduje się w przedniej części silnika lub na kole zamachowym w tylnej części silnika. To samo może być wykonane dla czujnika krzywki.
W silnikach z dystrybutora, czujnik cam zazwyczaj znajduje się w dystrybutora i to daje dużo żalu, jeżeli nie są odpowiednio wyrównać i zsynchronizować z czujnika wału korbowego. W niektórych zastosowaniach (np. Ford), wymagane jest dostosowanie narzędzi, który można kupić w lokalnym sklepie z częściami (koszt około 31 dolarów). Po instalacji dystrybutora bez odpowiedniego czasu, będzie nadal działać, ale przebieg będzie cierpieć, a powyższy kod wyświetlane. Aby uzyskać więcej informacji, prosimy o kontakt z ATS.
P1336 Czujnik wału korbowego jest zsynchronizowany z testu czujnika wałka
Jeśli pojawi się ten kod, pierwszą rzeczą do sprawdzenia jest Twój dystrybutor zwłaszcza jeśli importowany pojazd. Sprawdzić oznaki oleju w dystrybutor, który może zanieczyścić sygnały są monitorowane przez ECM (komputer silnika). Sprawdź też przewody prowadzące do dystrybutora, i sprawdzić, czy przewody są odpowiednio izolowane od gorących spalin, które mogą spalić przewody. Sprawdź również korbowego położenia czujników, czy znajduje się w przedniej części silnika lub na kole zamachowym w tylnej części silnika. To samo może być wykonane dla czujnika krzywki.
W silnikach z dystrybutora, czujnik cam zazwyczaj znajduje się w dystrybutora i to daje dużo żalu, jeżeli nie są odpowiednio wyrównać i zsynchronizować z czujnika wału korbowego. W niektórych zastosowaniach (np. Ford), wymagane jest dostosowanie narzędzi, który można kupić w lokalnym sklepie z częściami (koszt około 31 dolarów). Po instalacji dystrybutora bez odpowiedniego czasu, będzie nadal działać, ale przebieg będzie cierpieć, a powyższy kod wyświetlane. Aby uzyskać więcej informacji, prosimy o kontakt z ATS.
- Od: 10 cze 2012, 22:22
- Posty: 40
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD Black ALU
zaoszczedziłem czasu na wklejanie do google transl. 
oryginalny tekst:
P1336 Crankshaft sensor is out of sync with camshaft sensor test
If you get this code, the first thing to check is your distributor especially if you have an imported vehicle. Look for signs of oil in the distributor which can contaminate the signals being monitored by the ecm (engine computer).Check also the wiring leading to the distributor and see if the wires are properly insulated away from hot exhaust which could burn the wires. Check also on the crank sensor location whether it is located in the front of the engine or at the flywheel at the rear of the engine. The same can be done for the cam sensor.
On engines with distributor, the cam sensor is usually located in the distributor and it will give you a lot of grief if not properly align and synchronize with the crank sensor. On some applications (like Ford), an alignment tool is required which is can be bought from your local parts store (cost about $31). If you install the distributor without proper timing, it will still run but the mileage will suffer and the above code showing up. For more details, please contact ATS.
oryginalny tekst:
P1336 Crankshaft sensor is out of sync with camshaft sensor test
If you get this code, the first thing to check is your distributor especially if you have an imported vehicle. Look for signs of oil in the distributor which can contaminate the signals being monitored by the ecm (engine computer).Check also the wiring leading to the distributor and see if the wires are properly insulated away from hot exhaust which could burn the wires. Check also on the crank sensor location whether it is located in the front of the engine or at the flywheel at the rear of the engine. The same can be done for the cam sensor.
On engines with distributor, the cam sensor is usually located in the distributor and it will give you a lot of grief if not properly align and synchronize with the crank sensor. On some applications (like Ford), an alignment tool is required which is can be bought from your local parts store (cost about $31). If you install the distributor without proper timing, it will still run but the mileage will suffer and the above code showing up. For more details, please contact ATS.
- Od: 10 cze 2012, 22:22
- Posty: 40
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD Black ALU
Ten błąd raczej objaśnia o problemie synchronizacji lub o innych/różnych sygnałach między czujnikiemi wału korbowego i wałka rozrządu.
W silniku 2.2 jest może łącznik za pompie podciśnienia jak to właśnie w silniku 2.0
coś mi się właśnie tak to kojarzy... ale silnika 2.2 nie znam..
W silniku 2.2 jest może łącznik za pompie podciśnienia jak to właśnie w silniku 2.0
Mrugająca kontrolka DPF (sama) oznacza albo nie skasowaną inspekcję olejową albo błąd położenia czujnika wału.
Po aktualizacji softu ta kontrolka ma również pokazać, że łańcuch rozrządu jest rozciągnięty (przestawiają się fazy rozrządu). Nie pamiętam tylko czy miga czy świeci się ciągle.
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Wymienić bo już się tak rozciągnął, że napinacz nie jest w stanie tego luzu wykasować a poza tym ogniwa łańcucha nie zazębiają się już tak dobrze z zębatkami i jest ryzyko przeskoku łańcucha na zębatce lub zerwanie przy np. zablokowaniu.borus napisał(a):...wymienić czy wyregulować?
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
No właśnie nic nie było, auto jeździe dobrze i na tym migającym DPF przejechałem kilkaset kilometrów.
Teraz mnie straszą w serwisie że w ogóle nie powinienem nigdzie jeżdzić tym autem. Pytanie czy rzeczywiście jest to taki problem skoro nic w praktyce nie wskazuje żeby się tam coś zepsuło czy tylko chcą żebym auto w serwisie zostawił.
Dostałem odpowiedź z Mazdy Polska że rozpatrzą moją reklamację w ciągu 30 dni więc czeka mnie pewno niezła zabawa.
Wycena serwisu ponad 3000 PLN...
Teraz mnie straszą w serwisie że w ogóle nie powinienem nigdzie jeżdzić tym autem. Pytanie czy rzeczywiście jest to taki problem skoro nic w praktyce nie wskazuje żeby się tam coś zepsuło czy tylko chcą żebym auto w serwisie zostawił.
Dostałem odpowiedź z Mazdy Polska że rozpatrzą moją reklamację w ciągu 30 dni więc czeka mnie pewno niezła zabawa.
Wycena serwisu ponad 3000 PLN...
- Od: 14 lut 2013, 11:09
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6 2.2 diesiel 2008
Jeśli auto nie straciło mocy i miga kontrolka DPF w 99% oznacza nie skasowana inspekcje olejowa jeśli nastąpiła wymiana oleju lub czas na wymianę.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Marianek napisał(a):Jeśli auto nie straciło mocy i miga kontrolka DPF w 99% oznacza nie skasowana inspekcje olejowa jeśli nastąpiła wymiana oleju lub czas na wymianę.
ale nie w tym przypadku
2.2 to co innego niz Twoje 2.0
borus napisał(a):Dodatkowo jak się paliła lampka DPF to 2 tygodnie temu wymieniłem olej w DPF.
A to ciekawe, bo nigdy o czyms takim nie slyszalem
Az bym zobaczyl z checia jak to sie robi
DPF sie jak juz wypal, wymienia lub wycina
Dopisano 11 lip 2013, 13:11:
borus napisał(a):Teraz mnie straszą w serwisie że w ogóle nie powinienem nigdzie jeżdzić tym autem.
i ja sie z nimi zgadzam.
Im wiecej jezdzisz tym wieksza szansa, ze lancuch Ci "przeskoczy".
Zreszta CudownyBocianek juz Ci to napisal.
Zrobisz jak uwazasz.
Że co prosze?????? W serwisie ci tak powiedzieli czy sam to wymyśliłeś?borus napisał(a):wymieniałem olej w DPF. Dodatkowo jak się paliła lampka DPF to 2 tygodnie temu wymieniłem olej w DPF.
Oj tam kolega chyba chciał powiedzieć, że wymienili mu olej silnikowy w serwisie ponieważ komputer stwierdził, że olej jest już za bardzo rozrzedzony przez ON i zapalił kontrolkę DPF.....
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6