Błąd P1336

Postprzez borus » 6 cze 2013, 20:24

Witam

Jechałem moją mazdą 2.2 diesel i nagle zaczęła migać kontrolka DPF. Jechałem akurat w długą trasę autostradą więc jechałem ok 2 godz przy 3 tysięcy obrotów. Po następnym odpaleniu kontrolka zgasła. Po kilku dniach znów zaczęła migać. Pojechałem do mechanika i wymienili mi olej w filtrze, ale kontrolka DPF nadal migała. Podłączyli do komputera i pokazał się błąd P 1336 z opisem "Zakees sygnału/działania czujnika wału korbowego/wałka rozrządu".
Czy ktoś miał już może podobny problem i jak (ile kosztuje) jego rozwiązanie?
Początkujący
 
Od: 14 lut 2013, 11:09
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2.2 diesiel 2008

Postprzez dunci » 6 cze 2013, 23:22

A nie będzie to czasami nie skasowana inspekcja olejowa? dziwne żeby kontrolka od DPF sygnalizowała o takich sprawach. Mi tak mrugało jak nie miałem skasowanej inspekcji,wizyta na kompie załatwiła sprawę:)
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 00:09
Posty: 56
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 163km Sport

Postprzez Borg » 7 cze 2013, 08:50

Ja znalazłem coś takiego apropo błędu:

P1336 Czujnik wału korbowego jest zsynchronizowany z testu czujnika wałka

Jeśli pojawi się ten kod, pierwszą rzeczą do sprawdzenia jest Twój dystrybutor zwłaszcza jeśli importowany pojazd. Sprawdzić oznaki oleju w dystrybutor, który może zanieczyścić sygnały są monitorowane przez ECM (komputer silnika). Sprawdź też przewody prowadzące do dystrybutora, i sprawdzić, czy przewody są odpowiednio izolowane od gorących spalin, które mogą spalić przewody. Sprawdź również korbowego położenia czujników, czy znajduje się w przedniej części silnika lub na kole zamachowym w tylnej części silnika. To samo może być wykonane dla czujnika krzywki.

W silnikach z dystrybutora, czujnik cam zazwyczaj znajduje się w dystrybutora i to daje dużo żalu, jeżeli nie są odpowiednio wyrównać i zsynchronizować z czujnika wału korbowego. W niektórych zastosowaniach (np. Ford), wymagane jest dostosowanie narzędzi, który można kupić w lokalnym sklepie z częściami (koszt około 31 dolarów). Po instalacji dystrybutora bez odpowiedniego czasu, będzie nadal działać, ale przebieg będzie cierpieć, a powyższy kod wyświetlane. Aby uzyskać więcej informacji, prosimy o kontakt z ATS.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 22:22
Posty: 40
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD Black ALU

Postprzez pszyman » 7 cze 2013, 13:35

> i to daje dużo żalu
>będzie nadal działać, ale przebieg będzie cierpieć,
WTF ?

Zal to czytać. Przytoczyłbyś raczej oryginały tekst. :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lis 2012, 21:12
Posty: 21
Auto: GH 2.0 l MZR DISI 2012 Kombi

Postprzez Borg » 8 cze 2013, 08:38

zaoszczedziłem czasu na wklejanie do google transl. ;)

oryginalny tekst:

P1336 Crankshaft sensor is out of sync with camshaft sensor test

If you get this code, the first thing to check is your distributor especially if you have an imported vehicle. Look for signs of oil in the distributor which can contaminate the signals being monitored by the ecm (engine computer).Check also the wiring leading to the distributor and see if the wires are properly insulated away from hot exhaust which could burn the wires. Check also on the crank sensor location whether it is located in the front of the engine or at the flywheel at the rear of the engine. The same can be done for the cam sensor.

On engines with distributor, the cam sensor is usually located in the distributor and it will give you a lot of grief if not properly align and synchronize with the crank sensor. On some applications (like Ford), an alignment tool is required which is can be bought from your local parts store (cost about $31). If you install the distributor without proper timing, it will still run but the mileage will suffer and the above code showing up. For more details, please contact ATS.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 22:22
Posty: 40
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD Black ALU

Postprzez borus » 10 cze 2013, 23:15

Podłączali mi niby pod 3 komputery i ciągle ten błąd się wyświetlał.

W piątek jadę do serwisu i zobaczymy co powiedzą.
Początkujący
 
Od: 14 lut 2013, 11:09
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2.2 diesiel 2008

Postprzez Janusz626 » 11 cze 2013, 12:50

Ten błąd raczej objaśnia o problemie synchronizacji lub o innych/różnych sygnałach między czujnikiemi wału korbowego i wałka rozrządu.
W silniku 2.2 jest może łącznik za pompie podciśnienia jak to właśnie w silniku 2.0 ?? coś mi się właśnie tak to kojarzy... ale silnika 2.2 nie znam..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Sebal » 15 cze 2013, 21:35

Mrugająca kontrolka DPF (sama) oznacza albo nie skasowaną inspekcję olejową albo błąd położenia czujnika wału.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez CudownyBocianek » 17 cze 2013, 23:39

Po aktualizacji softu ta kontrolka ma również pokazać, że łańcuch rozrządu jest rozciągnięty (przestawiają się fazy rozrządu). Nie pamiętam tylko czy miga czy świeci się ciągle.
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez borus » 24 cze 2013, 14:01

Czyli nic nie zrobię tylko muszę jechać na serwis. Czy jeżeli jest to rozciągnięcie łańcucha to trzeba go wymienić czy wyregulować?
Początkujący
 
Od: 14 lut 2013, 11:09
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2.2 diesiel 2008

Postprzez CudownyBocianek » 25 cze 2013, 01:22

borus napisał(a):...wymienić czy wyregulować?
Wymienić bo już się tak rozciągnął, że napinacz nie jest w stanie tego luzu wykasować a poza tym ogniwa łańcucha nie zazębiają się już tak dobrze z zębatkami i jest ryzyko przeskoku łańcucha na zębatce lub zerwanie przy np. zablokowaniu.
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez borus » 1 lip 2013, 22:24

Pojechalem do serwisu i powiedzieli że łańcuch i chyba rolki do wymiany. Teraz walcze żeby zrobili to w ramach akcji serwisowej która niedawno była na rozrząd.
Początkujący
 
Od: 14 lut 2013, 11:09
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2.2 diesiel 2008

Postprzez dunci » 3 lip 2013, 14:01

A nie miałeś żadnych innych objawów związanych z rozciągnietym łańcuchem? Grzechotanie,szumienie? Bo zazwyczaj słychać kiedy łańcuch ma już dosyć,i domaga się wymiany.
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 00:09
Posty: 56
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 163km Sport

Postprzez borus » 10 lip 2013, 16:02

No właśnie nic nie było, auto jeździe dobrze i na tym migającym DPF przejechałem kilkaset kilometrów.
Teraz mnie straszą w serwisie że w ogóle nie powinienem nigdzie jeżdzić tym autem. Pytanie czy rzeczywiście jest to taki problem skoro nic w praktyce nie wskazuje żeby się tam coś zepsuło czy tylko chcą żebym auto w serwisie zostawił.

Dostałem odpowiedź z Mazdy Polska że rozpatrzą moją reklamację w ciągu 30 dni więc czeka mnie pewno niezła zabawa.

Wycena serwisu ponad 3000 PLN...
Początkujący
 
Od: 14 lut 2013, 11:09
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2.2 diesiel 2008

Postprzez Marianek » 10 lip 2013, 16:08

Jeśli auto nie straciło mocy i miga kontrolka DPF w 99% oznacza nie skasowana inspekcje olejowa jeśli nastąpiła wymiana oleju lub czas na wymianę.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez borus » 10 lip 2013, 17:08

Olej wymieniałem jakieś 8 miesięcy temu w tym samym serwisie, wtedy też wymieniałem olej w DPF. Dodatkowo jak się paliła lampka DPF to 2 tygodnie temu wymieniłem olej w DPF.
Początkujący
 
Od: 14 lut 2013, 11:09
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2.2 diesiel 2008

Postprzez zielony110 » 11 lip 2013, 14:07

Marianek napisał(a):Jeśli auto nie straciło mocy i miga kontrolka DPF w 99% oznacza nie skasowana inspekcje olejowa jeśli nastąpiła wymiana oleju lub czas na wymianę.

ale nie w tym przypadku ;)
2.2 to co innego niz Twoje 2.0 ;)
borus napisał(a):Dodatkowo jak się paliła lampka DPF to 2 tygodnie temu wymieniłem olej w DPF.

A to ciekawe, bo nigdy o czyms takim nie slyszalem ;)
Az bym zobaczyl z checia jak to sie robi :)
DPF sie jak juz wypal, wymienia lub wycina ;)

Dopisano 11 lip 2013, 13:11:

borus napisał(a):Teraz mnie straszą w serwisie że w ogóle nie powinienem nigdzie jeżdzić tym autem.

i ja sie z nimi zgadzam.
Im wiecej jezdzisz tym wieksza szansa, ze lancuch Ci "przeskoczy".
Zreszta CudownyBocianek juz Ci to napisal.

Zrobisz jak uwazasz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez Sebal » 11 lip 2013, 19:42

borus napisał(a):wymieniałem olej w DPF. Dodatkowo jak się paliła lampka DPF to 2 tygodnie temu wymieniłem olej w DPF.
Że co prosze?????? W serwisie ci tak powiedzieli czy sam to wymyśliłeś?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez CudownyBocianek » 29 lip 2013, 02:16

Oj tam kolega chyba chciał powiedzieć, że wymienili mu olej silnikowy w serwisie ponieważ komputer stwierdził, że olej jest już za bardzo rozrzedzony przez ON i zapalił kontrolkę DPF.....
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez borus » 30 lip 2013, 12:44

Pewnie jest tak jak Cudowny Bocianek napisał. Nie mówili gdzie ten olej wymieniali tylko powiedzieli ze wymieniają olej bo ta kontrolka się pali.
Początkujący
 
Od: 14 lut 2013, 11:09
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2.2 diesiel 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6