Mazda6 (GH) – Szybkie pytania

Mazda6 2007–2012

Postprzez ajsmeno » 7 cze 2013, 19:49

Wiesz co, jeżeli nie poradziłeś sobie jeszcze z tym zapachem w zbiorniczku spryskiwacza , spróbuj taki środek LOC, on likwiduje zapachy. My go używamy do zlewu w kuchni, ścierek itd. Jak Ci się coś wyleje śmierdzącego na dywan czy coś to tym zawsze usuwamy zapach. Znajomemu wylała się ropa z bańki w bagażniku, prał bagażnik z kanapą tylnią, próbował wszystkiego, i własnie tym LOC zlikwidował zapach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 19:32
Posty: 98 (0/1)
Skąd: Wellingborough
Auto: Mazda 6 GH 2.0 147KM hatchback 2008r, wersja UK

Postprzez Pyjter1981 » 7 cze 2013, 19:56

Witam przekopałem forum ale za duzo info nie znalazłem
Panowie powiedzcie mi co mam zrobić?
Dzisiaj zauważyłem zwiększoną ilość oleju na bagnecie ( znajduje się w połowie pomiedzy
literfką F a X).
Olej był wymieniany jakieś 4 miesięcy temu + była kasowana inspekcja olejowa
Kontolka DPF narazie nie mruga samochód jeździ normalnie.
Wymyusić drucikami wypalanie DPF i kasowanie inspekcji?
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2011, 14:46
Posty: 51 (1/0)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 GH 2.0 kombi 2008 diesel

Postprzez boyazont » 7 cze 2013, 20:10

Na razie nic nie muszisz robic, tylko sprawdzaj czesciej olej i jak dojdzie do X to wtedy bedziesz musial znowu wymienic. Do oleju przedostaje sie niespalone paliwo i dlatego poziom na bagnecie wzrasta.
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 20:52
Posty: 84 (1/2)
Skąd: Hampshire UK
Auto: Mazda 6 SPORT 2.2 DIESEL 2009 (185BHP)

Postprzez Sebal » 7 cze 2013, 20:13

Pyjter1981 napisał(a):Wymyusić drucikami wypalanie DPF i kasowanie inspekcji?
Jeżeli komp nie pokazuje Ci że DPF jest zapchany to nie bądź nadgorliwy. Jak się zapali kontrolka to będziesz go wypalał. A że wzrósł ci szybko poziom oleju to cóż – musisz dawać mu możliwość wypalania. Niestety takie to "cacko". Przejedź się co jakiś czas na jakiejś trasie i bedzie ok. DPF w silniku 2,0 niestety wymaga tego zabiegów częściej niż np. w 2,2
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Wojtek » 7 cze 2013, 20:13

moim zdaniem nie... jezeli system nie potrzebuje wypalania i kontrolki nie sa aktywne, to obserwowac nalezy poziom oleju... jezeli dojdzie do X wtedy nalezy niezwlocznie wymienic...

jezeli nie mozesz spac, to mozesz podjechac do kogos na sprawdzenie ;)
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Pyjter1981 » 7 cze 2013, 20:36

ok dzięki za szybką odpowiedź.
Jutro z rana jade na autostradę. Ciekawe czy włączy się wypalanie DPF.
A nie jest to spowodowane nie skasowaną inspekcją olejową? Czy w ogóle to nie ma ze sobą związku
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2011, 14:46
Posty: 51 (1/0)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 GH 2.0 kombi 2008 diesel

Postprzez boyazont » 7 cze 2013, 22:17

Nie mam pojecia jak to dokladnie dziala, ze paliwo przedostaje sie do oleju, ktorys z bardziej doswiadczonych kolegow moze nam to opisze :) ale nie sadze, zeby mialo to cos wspolnego z wypalaniem DPF.
Ja jak kupilem auto to mialo poziom oleju pod X'a wiec zaraz go zmianilem, a poprzedni wlasciciel robil tylko krotkie dystanse i rzadko walil w trase, auto mialo tylko 22500 mil na liczniku, ale nie wiem czy to mialo z tym cos wspolnego, ze doszlo do X ??
Ja jak zmienilem olej, i kilka razy przegonilem auto po autostradzie w nocy 100mil/h (160km/h) i wiecej na dluzszych odcinkach to oleju mi ubylo, dolalem 300ml i teraz mam w polowie miedzy L a F, a od wymiany zrobilem 4000mil (6500km). Ja co dzien robie ponad 100km z czego polowa na autostradzie i poki co olej stoi w polowie skali a z DPF'em nie mialem jeszcze rzadnych problemow.
W Auto Swiecie czytalem, ze tak to juz jest z tymi nowoczesnymi dislami, ze trzeba olej czesciej sprawczac bo na bagnecie moze go albo przybyc albo ubyc, nawet w nowych silnikach...
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 20:52
Posty: 84 (1/2)
Skąd: Hampshire UK
Auto: Mazda 6 SPORT 2.2 DIESEL 2009 (185BHP)

PostTen post został usunięty przez Gość 9 cze 2013, 05:55.
Powód: dubel... ten post juz jest... na forum

Postprzez katoda » 8 cze 2013, 12:09

boyazont napisał(a):Nie mam pojecia jak to dokladnie dziala, ze paliwo przedostaje sie do oleju, ktorys z bardziej doswiadczonych kolegow moze nam to opisze :) ale nie sadze, zeby mialo to cos wspolnego z wypalaniem DPF.

A jednak ma :) W momencie gdy komputer pokładowy uzna, że trzeba wypalić filtr, zaczyna podawać zwiększoną ilość paliwa do silnika tak, aby jego niespalone resztki wraz ze spalinami dotarły do filtra i dzięki wysokiej temperaturze spalin uległy samozapłonowi i wypaliły sadzę. W momencie, gdy przerwiesz cykl wypalania (np. krótka trasa w mieście) resztki paliwa, zamiast pójść w wydech, spływają po ściankach cylindra do miski olejowej.
Im częściej przerywany cykl, tym paliwa w oleju jest więcej, ergo wzrasta jego poziom mierzony bagnetem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 23:04
Posty: 186 (3/12)
Skąd: zDolny Śląsk/Belgia
Auto: M6 kombi '19 Skyactiv-G 2.0 Skycruise

Postprzez polak900 » 8 cze 2013, 12:27

+1 <faja>
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez ramzes28 » 8 cze 2013, 20:10

Slavoo napisał(a):
ramzes28 napisał(a):Witam

gdzie kupie sprzęgło kompletne zamiennik do Mazdy GH 2.0 16v 147KM rok produkcji od 2007 do 2012 proszę o pomoc w tej sprawie

dzięki bardzo


http://www.exedy24.pl/pl/p/Sprzeglo-Maz ... -352/13719
http://allegro.pl/sprzeglo-oryginal-maz ... 53006.html
http://allegro.pl/sprzeglo-exedy-mazda- ... 21712.html



Bardzo dziękuję za pomoc sprzęgło pasuje wymienione Auto jeździ jak nowe :)
Początkujący
 
Od: 23 maja 2013, 21:44
Posty: 22
Auto: Mazda 6 GH 2008r 2.0 16v 108kw

Postprzez ribok » 9 cze 2013, 21:47

Witam, dzisiaj byłem oglądać Mazda 6 2009 ,mam pytanie o szybę przednią bo wszystkie boczne są takie same ale przednia to Pilkinkton ( zdjęcie ) czy to oryginał ?
https://dl.dropboxusercontent.com/u/95125747/mazda%20szyba%20przednia.jpg

kolejna sprawa czy warto brać mazdę 2.o diesel z przebiegiem 182tys ? czy nie będzie teraz konieczna wymiana filtra cząstek stałych i innych rzeczy które lubią się psuć przy takim przebiegu?

czy 120um lakier na przednich blachach to ok ?
Początkujący
 
Od: 8 cze 2013, 21:17
Posty: 8
Skąd: Nowogrodziec
Auto: Mazda 6 GH 2.0 Diesel 2009

Postprzez Slavoo » 9 cze 2013, 22:16

ribok napisał(a):czy 120um lakier na przednich blachach to ok ?


Oryginalny lakier ma poniżej poniżej 100µm. Jeśli masz więcej, to znaczy, że elementy były dodatkowo lakierowane. Musiałbyś dokładniej przemierzyć te elementy na całej powierzchni, żeby wykluczyć grubiej położoną szpachlę ze względu na uszkodzenia blachy. Może się okazać, że skoro jest to tylko z przodu, to elementy mogły być lakierowane ze względu na odpryski po uderzeniach kamieni.
Ja kupiłem auto z takimi odpryskami i zdecydowałem się na lakierowanie błotników i maski, chociaż te elementy były z oryginalnym lakierem.

Dopisano 09 cze 2013 22:17:

ramzes28 napisał(a):
Slavoo napisał(a):
ramzes28 napisał(a):Witam

Bardzo dziękuję za pomoc sprzęgło pasuje wymienione Auto jeździ jak nowe :)


Które sprzęgło ostatecznie wybrałeś?
Pozdrawiam, Sławek

Obrazek LPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 19:46
Posty: 105 (1/2)
Skąd: Józefosław
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR A/T + LPG Landi Renzo Omegas

Postprzez ramzes28 » 10 cze 2013, 01:15

Sprzęgło zakupiłem oryginalne podane na aukcji sprzedawca okazał się ok polecam
Początkujący
 
Od: 23 maja 2013, 21:44
Posty: 22
Auto: Mazda 6 GH 2008r 2.0 16v 108kw

Postprzez chmooreck » 10 cze 2013, 06:56

ribok napisał(a):przednia to Pilkinkton ( zdjęcie ) czy to oryginał ?

To nie jest oryginał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1118 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez BloodyGT » 10 cze 2013, 20:19

koledzy
Od jakiegos czasu mam dziwne drgania karoseri na biegu jalowym...
Podjechalem do mechanika zeby zobaczyl poduszki pod silnikiem i skrzynia biegow,ale okazalo sie ze poduszki sa sprawne a winny drgan jest dwumass;/
Udalem sie do warszatu mazdy jednak panowie nie stwierdzili nic i według nich auto jest 100% sprawne
W innym warsztanie mazdy to samo,nie znalezli nic...
Samochod jest jeszcze na gwarancjii do grudnia...boje sie ze po gwarancji dwumass padnie a ja bede musial z kieszeni wyjąć pare tysi;/
Macie jakies rady???
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 19:34
Posty: 48
Skąd: Bristol-United Kingdom
Auto: Była:
Mazda 6 2003R 2.0 Disel 136 TS2
Jest:
Mazda 6 2010R 2.2 Disel 163 TS

Postprzez ramzes28 » 11 cze 2013, 22:09

Moduł komfortu GS1E 67 560F VISTEON czy mogę zmienić na GS1E 67 560H M" bo mam problem z zamykaniem auta centralny zamek zadziała z pilota dopiero jak zgaśnie lampka z drzwi nie za każdym razem tak jest znajomy powiedział że to moduł komfortu czy ktoś, spotkał się, z takim czymś ?? co to może być ?
Początkujący
 
Od: 23 maja 2013, 21:44
Posty: 22
Auto: Mazda 6 GH 2008r 2.0 16v 108kw

Postprzez Wojtek » 11 cze 2013, 23:22

ramzes28 napisał(a):GS1E 67 560F

modul komfortu? :> skad to wziales?
Podaj mi na PW numer VIN auta... zobacze jak to wyglada,,,
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ramzes28 » 11 cze 2013, 23:31

Wojtek napisał(a):
ramzes28 napisał(a):GS1E 67 560F

modul komfortu? :> skad to wziales?
Podaj mi na PW numer VIN auta... zobacze jak to wyglada,,,



w Lewym rogu na dole gdzie są bezpieczniki tam jest taka centralka
Początkujący
 
Od: 23 maja 2013, 21:44
Posty: 22
Auto: Mazda 6 GH 2008r 2.0 16v 108kw

Postprzez CudownyBocianek » 12 cze 2013, 00:01

BloodyGT jaki masz przebieg auta? Czy przy gaszeniu występuje rzucawka silnikiem/piski? Czy w czasie wysprzęglania słychać jakieś podejrzane dźwięki itp. Proponuję najpierw zrobić update software pcm a następnie kalibrację wtryskiwaczy. Jeżeli to nie pomoże to może to być dwumas ale najpierw podaj więcej info.
Pozdrawiam.
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6