Mazda6 GY L3 '06 by NIEBO!™ 2,3l 166KM SportWagon 220V LPG
Skoro u Ciebie przestała chłodzić, a wcześniej było OK to pewnie napełnienie rozwiązało problem ew. masz bardzo małą nieszczelność ... powiedzmy do przeżycia ... u mnie było inaczej – kupiłem auto tej zimy i nie umiałem sprawdzić czy klima działa w takich warunkach. Jak się ociepliło okazało się że nie działa i do teraz usuwam nieszczelności
Zostało raptem już tylko kilka rurek i sprężarka
Tfu tfu
- Od: 5 mar 2013, 22:47
- Posty: 687 (4/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :) Jest.. Das Auto :)
a krótkie pytanko, głównie do ciebie Plaster. Bo mi teraz jakby wydajność klimy spadła, ale jeszcze coś tam wieje, czy u mnie też czynnik się kończy/skończył? Moje pierwsze auto z klimą więc nie do końca się jeszcze orientuję w objawach.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
To właśnie jest typowy objaw... nie chcę Cię martwić. Musisz uzupełnić czynnik chłodzący – od razu zrób to z fioletem (gdybyś miał wyciek wtedy można go zlokalizować). Główne pytanie brzmi dlaczego musisz uzupełnić czynnik:
a) nikt nie uzupełniał przez kilka lat – jest to naturalne i nie masz się czym martwić
b) powstała nieszczelność w bliżej nieokreślonym miejscu – masz problem
, bo z portfela zniknie parę stówek w najlepszym przypadku lub ... lepiej nie będę się dalej wypowiadał.
a) nikt nie uzupełniał przez kilka lat – jest to naturalne i nie masz się czym martwić

b) powstała nieszczelność w bliżej nieokreślonym miejscu – masz problem

- Od: 5 mar 2013, 22:47
- Posty: 687 (4/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :) Jest.. Das Auto :)
od momentu zakupu w październiku klima działała bez zarzutu + przed sprzedażą w szwajcarii też dość długo auto stało. Obstawiam na koniec, albowiem jakby był wyciek, to pewnie już dawno przestała by dmuchać 
Dzięki za podpowiedź!
Dzięki za podpowiedź!
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Wyciek może być na tyle mały, że niekoniecznie od razu by padła. Ale zawsze lepiej pierw azot+fiolet, potem uzupełnienie. Szkoda by było nie sprawdzić klimy i wywalić te około 150 złociszy na uzupełnienie czynnika, który może uciec zbyt szybko 
- Od: 21 maja 2012, 12:48
- Posty: 568
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF
Z małym opóźnieniem, bo auto stało u mechanika z tą klimą, dzisiaj mogłem się zabrać za:
Wymiana filtra powietrza w MAZDA6 GY
i tu miłe zaskoczenie! Wymiana trwała może z 3 minuty, bo jeszcze robiłem zdjęcia
Łatwe proste i przyjemne – gdyby robić to na czas to przy otwartej masce myślę, że można by to zrobić w 5 sekund! (ciekawe ile bierze za to ASO
) Tutaj ukłon dla konstruktorów za takie dojście, rozwiązanie itp.
Nowy filtr:

Po odpakowaniu:

Nowy kontra stary:

Gdyby ktoś nie wiedział jak to zrobić i jest totalnym laikiem (robi to pierwszy raz), i chce zostawić sobie parę złotówek w kieszeni podaję opis:
______________________________________________________________________________________________
Zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych fotorelacja jest własnością intelektualną NIEBO!. Zabrania się kopiowania oraz umieszczania jej poza forum http://www.mazdaspeed.pl/forum/, bez pisemnej zgody autora.
Wymiana filtra powietrza w MAZDA6 GY
i tu miłe zaskoczenie! Wymiana trwała może z 3 minuty, bo jeszcze robiłem zdjęcia


Nowy filtr:

Po odpakowaniu:

Nowy kontra stary:

Gdyby ktoś nie wiedział jak to zrobić i jest totalnym laikiem (robi to pierwszy raz), i chce zostawić sobie parę złotówek w kieszeni podaję opis:
- kupujemy właściwy do naszego modelu filtr powietrza
- otwieramy maskę
- filtr znajduje się w czarnej prostokątnej skrzynce przy lewym reflektorze (stojąc przed autem po prawej stronie poniżej akumulatora). Ze skrzynki wychodzi gruba rura – nie sposób się pomylić
- obudowa zamknięta jest dwiema metalowymi klamrami sprężynującymi – jedna przy reflektorze, druga po stronie akumulatora. Odpinamy obie klamry
- unosimy obudowę chwytając z prawej strony (z lewej strony jest zawias)
- wyciagąmy stary filtr zwracając uwagę na ułożenie uszczelki
- wkładamy w jego miejsce nowy filtr przeznaczony dla naszego pojazdu
- zapinamy klamry
- zamykamy maskę
- koniec
______________________________________________________________________________________________
Zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych fotorelacja jest własnością intelektualną NIEBO!. Zabrania się kopiowania oraz umieszczania jej poza forum http://www.mazdaspeed.pl/forum/, bez pisemnej zgody autora.
Ostatnio edytowano 18 lis 2013, 23:43 przez NIEBO!, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 5 mar 2013, 22:47
- Posty: 687 (4/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :) Jest.. Das Auto :)
Witajcie Panie i Panowie! Pora zmienić te smutne tematy o klimatyzacji i oleju i innych 
Dzięki Waszym głosom wygrałem poprzednią turę konkursu fotograficznego: Mazda i Architektura – dziękuję!
Jednak od organizatora usłyszałem, że zdjęcie raczej i tak nie wygra w turze końcowej, bo jest wykonane w pionie i zostanie odrzucone do składu kalendarza
Cóż... nie pozostało mi nic innego jak wystartować w kolejnej turze już z poziomym zdjęciem i zaprezentować moją Mazdę w ruchu
Konkurencja duża, więc z góry dziękuję za wsparcie
------------------------------
Anegdota konkursowa
Tematyka zdjęcia rozumiana wprost, czyli Mazda w ruchu (a nie tylko udająca ruch) sprawia, iż zdjęcie jest trudne do wykonania – technicznie, jednak po kilku próbach z dłuższymi czasami naświetlania niż 1/100s strasznie wciąga takie pstrykanie. Jest po prostu bardzo efektowne.
Podczas pierwszych prób optymalnego czasu naświetlania i prędkości poruszania się pojazdu jak i różnych kątów kadrowania robiłem zdjęcia innym pojazdom, poruszającym się po naszych dziurawych drogach. Najpierw nieco nieśmiało z ukrycia, a później już nieco odważniej, niczym obracający się fotoradar przy drodze
Nie trzeba było długo czekać, na odzew społeczeństwa
– około dwudzieste zdjęcie sprawiło, iż "Pegueot w ruchu" zawrócił i wyskoczył z niego dość energicznie, Pan:
– Dlaczego zrobił mi Pan zdjęcie?!?
– Panu akurat nie!
(wtedy jeszcze tak myślałem, bo już kilkanaście aut pojechało)
– Nie? Przecież widziałem!
– No proszę zobaczyć (pokazuję aparat, a tam "skoda w Ruchu","VW w ruchu", "Honda w ruchu" ...
– Ooo Ooo – to! To auto mojej żony!
– Pana żony ?!? Phi (widzę że człowiek próbuje coś kombinować by nabić mi guza
)
– Niech Pan pokaże dalej!
– ...
– O!!! To moje auto!
– No rzeczywiście... Pana.
– Dlaczego Pan mi zrobił zdjęcie? (nieco spuścił z tonu, chyba widząc efekty uzyskanego zdjęcia)
– Bo ćwiczę robienie zdjęć obiektów w ruchu i testuję różne ustawienia aparatu... do konkursu
– Aaaa do konkursu (delikatny uśmiech)
– ... "Mazda w ruchu"
– Aha ... (tutaj obrócił się na pięcie i na szczęście pojechał)
Z tego miejsca chciałbym pozdrowić Pana ze srebrnego Peugeota poruszającego się drogą krajową nr 100 w kierunku Rumii. <papa>
Spaliłem ze 4 litry paliwa na ciągłe nawracanki pod obiektyw, ale zabawa przy robieniu zdjęć była przednia i dała wiele satysfakcji
Dzięki Waszym głosom wygrałem poprzednią turę konkursu fotograficznego: Mazda i Architektura – dziękuję!
Jednak od organizatora usłyszałem, że zdjęcie raczej i tak nie wygra w turze końcowej, bo jest wykonane w pionie i zostanie odrzucone do składu kalendarza
Jeśli też tak uważacie jak siemek55, albo podoba Wam się to zdjęcie lub po prostu chcielibyście w kalendarzu zobaczyć Madzię 6 to proszę o głosy na zdjęcie 10siemek55 w wątku Bierze olej (spalanie oleju) – benz. napisał(a):@Niebo, masz przepiękną Magdę, zrób jej dobrze i ciesz się jazdą.


------------------------------
Anegdota konkursowa
Tematyka zdjęcia rozumiana wprost, czyli Mazda w ruchu (a nie tylko udająca ruch) sprawia, iż zdjęcie jest trudne do wykonania – technicznie, jednak po kilku próbach z dłuższymi czasami naświetlania niż 1/100s strasznie wciąga takie pstrykanie. Jest po prostu bardzo efektowne.
Podczas pierwszych prób optymalnego czasu naświetlania i prędkości poruszania się pojazdu jak i różnych kątów kadrowania robiłem zdjęcia innym pojazdom, poruszającym się po naszych dziurawych drogach. Najpierw nieco nieśmiało z ukrycia, a później już nieco odważniej, niczym obracający się fotoradar przy drodze
– Dlaczego zrobił mi Pan zdjęcie?!?

– Panu akurat nie!
– Nie? Przecież widziałem!

– No proszę zobaczyć (pokazuję aparat, a tam "skoda w Ruchu","VW w ruchu", "Honda w ruchu" ...
– Ooo Ooo – to! To auto mojej żony!

– Pana żony ?!? Phi (widzę że człowiek próbuje coś kombinować by nabić mi guza

– Niech Pan pokaże dalej!
– ...
– O!!! To moje auto!
– No rzeczywiście... Pana.
– Dlaczego Pan mi zrobił zdjęcie? (nieco spuścił z tonu, chyba widząc efekty uzyskanego zdjęcia)
– Bo ćwiczę robienie zdjęć obiektów w ruchu i testuję różne ustawienia aparatu... do konkursu
– Aaaa do konkursu (delikatny uśmiech)
– ... "Mazda w ruchu"
– Aha ... (tutaj obrócił się na pięcie i na szczęście pojechał)
Z tego miejsca chciałbym pozdrowić Pana ze srebrnego Peugeota poruszającego się drogą krajową nr 100 w kierunku Rumii. <papa>
Spaliłem ze 4 litry paliwa na ciągłe nawracanki pod obiektyw, ale zabawa przy robieniu zdjęć była przednia i dała wiele satysfakcji
Ostatnio edytowano 23 cze 2013, 23:38 przez NIEBO!, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 5 mar 2013, 22:47
- Posty: 687 (4/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :) Jest.. Das Auto :)
No tam do gadania czy ma czy nie ma to inna kwestia... na początku sprawiał wrażenie jakby chciał mnie pozbawić jedynek
Mam nadzieję, że głos nie poszedł na nr 7
Dzięki Kolego! 
Dzisiaj dolałem sobie 0,5l oliwki, a jutro jadę do Wydziału Komunikacji wbić sobie znaczek LPG i na przegląd instalacji po 1000km. Mają mi też "powiększyć zbiornik", czyli zmienić ustawienie zaworu żeby weszły z 4-6l gazu więcej, niż obecnie. We wtorek kolejne sprawdzenie klimy i oby nie było...

Mam nadzieję, że głos nie poszedł na nr 7
Dzisiaj dolałem sobie 0,5l oliwki, a jutro jadę do Wydziału Komunikacji wbić sobie znaczek LPG i na przegląd instalacji po 1000km. Mają mi też "powiększyć zbiornik", czyli zmienić ustawienie zaworu żeby weszły z 4-6l gazu więcej, niż obecnie. We wtorek kolejne sprawdzenie klimy i oby nie było...


- Od: 5 mar 2013, 22:47
- Posty: 687 (4/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :) Jest.. Das Auto :)
"powiększanie zbiornika" zakończone powodzeniem. Dzisiaj wlazło do pustego jak bęben zbiornika 49.45l gazu więc jestem zadowolony z regulacji wielozaworu i zwiększenia zasięgu
Chociaż jakiś pozytyw od jakiegoś czasu 
Dopisano wtorek, 11 czerwca 2013, 22:33:
Dzisiaj zapodałem autku czyszczenie wnętrza odkurzaczem, ściereczką i poszliśmy do kosmetyczki, czyli dostała SmartDressing firmy SmartWax – musiałem jakoś zadbać o plasticzki od stycznia
. Preparat pożyczyłem od kolegi i z efektów jestem zadowolony, chociaż nie do końca zapach mi odpowiada (kokosowy), ale podobno nie utrzymuje się zbyt długo (i dobrze i źle). Polecacie jakiś kosmetyk właśnie do wnętrza i wszelakich plastików, który dodatkowo sprawia efekt świeżości na dłużej? – nie odpowiadają mi zapachy ( a zwłaszcza żonie ) typu świerk czy syntetyczna cytryna
no i nie używam żadnych choinek zapachowych i innych tego typu AmbiPurów
Ten SmartDressing jest o tyle fajny, że jest wydajny i sprawdza się też na zewnątrz podobno. Widzę, że większość na forum na zewnątrz używa kosmetyków Meguiar's, co polecacie do wnętrza? Aha .... nie interesuje mnie połysk jak PLAK
Macik ew półmacik ... ale wydobywający czerń ... no i żeby był właściwy dla tych wszystkich plastików, które połysk już mają... szybki od zegarów, panel środkowy itp.
Dopisano wtorek, 11 czerwca 2013, 22:33:
Dzisiaj zapodałem autku czyszczenie wnętrza odkurzaczem, ściereczką i poszliśmy do kosmetyczki, czyli dostała SmartDressing firmy SmartWax – musiałem jakoś zadbać o plasticzki od stycznia
- Od: 5 mar 2013, 22:47
- Posty: 687 (4/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :) Jest.. Das Auto :)
andryjan napisał(a):Dopóki nie wykorzystasz czyjegoś wizerunku możesz sobie pstrykać do woli i Pan nie ma nic do gadania
ano ma i to dużo
Swoja drogą gratuluję zdjęcia, praktyka czyni mistrza

- Od: 21 maja 2012, 12:48
- Posty: 568
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF
Wiadomo, że trzeba by zasłonić tablicę, twarz, itp. Wielu kierowców w programie "Uwaga pirat" się o to "rzuca", a dziennikarze zasłaniając kluczowe sprawy mogą filmować do woli, nawet przy Policji
.
- Od: 12 mar 2013, 18:59
- Posty: 299 (2/2)
- Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.
Niedługo wstawię fotki mojego wnętrza. Przekonaliście mnie z tym Meguiar's Natural Shine Protectant.
Tymczasem przeglądałem wątek kolegi KMBak i jego wersję mini na biurku ...

Bardzo miły gadżecik
... zacząłem poszukiwania GY i jedyny model jaki znalazłem naszej wersji kosztuje ...za dużo
http://www.ebay.com/itm/1-18-Mazda-6-Wa ... 1139495114
Ale w sumie lepiej mieć w skali 1:1
Tymczasem przeglądałem wątek kolegi KMBak i jego wersję mini na biurku ...

Bardzo miły gadżecik
... zacząłem poszukiwania GY i jedyny model jaki znalazłem naszej wersji kosztuje ...za dużo

Ale w sumie lepiej mieć w skali 1:1

- Od: 5 mar 2013, 22:47
- Posty: 687 (4/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :) Jest.. Das Auto :)
NIEBO! napisał(a): wygrałem poprzednią turę konkursu fotograficznego:
Jednak od organizatora usłyszałem, że zdjęcie raczej i tak nie wygra w turze końcowej,
Aha.. to po co głosować, jak Imperator i tak zrobi jak mu się widzi.
Bezsens
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości