Błędna wskazania wskaźnika paliwa

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez przemol76 » 11 maja 2004, 14:08

Witam, tak jak w temacie ostatnio zaczął mi wariowac wskaznik poziomu paliwa. Mam ok. 25% baku paliwa, a wskazówka pokazuje nieraz że mam pełny zbiornik, po paru km znowu pół zbiornika , a potem stan rzeczywisty i tak cały czas pokazuje jak chce. Zaobserwowałem to po zalaniu zbiornika do pełna. dziwiło mnie że wogóle nie schodzi paliwo. Wskazówka dopiero drgnęła po paru tygodniach. Mam wprawdzie gaz ale pierwsze 5 km ruszam zawsze z paliwa. Jeździłem juz nawet tylko na Pb ale to samo.
czy ktos może mi pomóc??? Czyżby czujnik poziomu paliwa??
Początkujący
 
Od: 15 sty 2004, 17:25
Posty: 7
Skąd: Częstochowa
Auto: XEDOS 9 2.5 V6 98'

Postprzez MarekS » 11 maja 2004, 14:33

Na początek proponuję przeczyścić styki.Mam na myśli styki kostki elekt. i czujnika poziomu paliwa,pod tylną kanapą.Jak to nie pomoże to trzeba wymontować czujnik i sprawdzić oporność,może wystarczy przeczyścić zwoje po których przesuwa się ramię pływaka.A może jakiś element mechaniczny przesunął się i gdzieś przeszkadza,zawiesza itp.?Pozdro.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2004, 23:44
Posty: 103
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 626 1.8i 16V GW '99+LPG,
Honda Legend Coupe 1991 , 3,2 6V + LPG

Postprzez Paweł » 11 maja 2004, 21:29

A potem sprawdzic, czy plywak nie zacina sie (jesli blad jest przypadkowy i niezalezny od ilosci paliwa), albo go wymienic (jesli blad jest powtarzalny).

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/946)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez MackTheKnife » 7 lip 2005, 07:39

Wczoraj próbowałem zdemontować czujnik poziomu paliwa pod kanapą. Zdjąłem pokrywe przykręconą do karoserii – pod spodem jest jeszcze jedna kostka na jeszcze jednej pokrywie. Pokrywa ta jest już bezpośrednio czescia baku – po odkręceniu dwóch z 4 śrubek zasyczało i wokół roższedł sie miły zapaszek paliwka. NIeststy – 4-ta śrubka jest trudno dostępna i nie wygląda że można ją odkręcic od strony kabiny. Czy ktoś wie jak to zdemontowac i dobrać sie do samego czujnika? ?

Pomierzyłem rezystancje pomiedzy zaciskami. Są trzy – zakładam że jeden to masa drugi zasilanie (potwierdzone pomiarami napięcia przy założonej kostce i właczonej stacyjce) a trzyci musi być pomiarowy..
Rezystancja pomiedzy zaciskami zasilającymi 1.8 kOhm (wzrosła nieco po zatankowaniu 30 litrów paliwka). Rezystancja pomiędzy wyprowadzeniem pomiarowym a pozostałymi : POZA ZAKRESEM (czyli duża). Rozumiem że można wnioskowac iż sensor jest OK tylko pływak w jakiś sposób stracił kontakt z uzwojeniem całości??

Czy ktoś to już przerabiał???
Pozdrawiam

Mack.
Rekin zęby ma jak noże i nie musi kryć sie z tym,
Mackie noża użyć może, ale kto go widział z nim?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 cze 2005, 07:06
Posty: 19
Skąd: Tczew
Auto: 626 GE-FS '94r

Postprzez nor » 7 lip 2005, 07:55

Jednym z powodów moze byc brak masy(prawdopodobnie miedzy blacha a podlaczeniem aluminiowym przewodow z wnetrzem jest zasniedziale i nie przepuszcza masy). Sprobuj podciagnac mase i podlacz do blachy z czujnikiem czyli tej z ktora miales problem z odkreceniem i poruszaj plywakiem. Pamietaj ze wskazowka bardzo wolno rosnie (chyba ze u Ciebie jest inaczej) wiec czekaj cierpliwie na reakcje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez tomekrvf » 7 lip 2005, 08:21

MackTheKnife Podaj maila to przesle Ci procedure sprawdzenia czujnika i TSB zwiazane z tym tematem
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez MackTheKnife » 7 lip 2005, 08:31

przemd1@wp.pl

Gybym mógł jeszcze prosić o opis sposobu wymontowania – wlasciwie sprawdzenia już dokonałem swoim nosem elektronika – diagnoza: (jak wyżej) brak kontaktu pływaka z cała opornicą czujnika.

Pozdrawiam i z góry dziekuje.
Rekin zęby ma jak noże i nie musi kryć sie z tym,
Mackie noża użyć może, ale kto go widział z nim?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 cze 2005, 07:06
Posty: 19
Skąd: Tczew
Auto: 626 GE-FS '94r

Postprzez Pajko » 26 sie 2006, 22:46

Mam ten sam problem , tylko ze mi nie podnosi sie wogole wskazowka . I nie wiem co teraz zrobic styki poczyscilem i na czujniku i przy zegarach , tak na moje oko laika to padl wskaznik w zegarach , ale czy jest to mozliwe nie wiem ??

tomekrvf napisał(a):MackTheKnife Podaj maila to przesle Ci procedure sprawdzenia czujnika i TSB zwiazane z tym tematem


jak mozesz to podesli mi na trikol666@wp.pl , bylbym ci bardzo wdzieczny
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez mayer » 27 sie 2006, 22:12

zapraszam po nowe czujniki mam 2 szt :)))))
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6