Krótkie pytania dotyczace sprzętu audio.
- Od: 24 sty 2008, 13:42
- Posty: 82
- Skąd: Warszawa
- Auto: Jest Mazda 3 BL 2.0 MZR DISI i-Stop HB '11 Gunmetal Blue Mica
Była Mazda 6 GG CiDT 2.0 '05 Black Mica
Witam,
będę montować niedługo taki zestaw Powerbass s6C + Sony xm-sd12x w aucie.
I zgodnie ze stroną http://img14.imageshack.us/img14/6452/272753333przewody6yg.gif zastanawiam się czy kabel zasilający o średnicy 6 mm wystarczy? Wzmacniacz ma znaleźć się pod fotelem pasażera – czyli pewnie z 2m kabla. No i ktoś może znalazł jakieś miejsce, aby przeciągnąć kabel do kabiny? Byłbym wdzięczny za jakiś patent!
Druga sprawa, bo trochę się już pogubiłem czytając poradnik Nazara i różne inne internetowe wywody.
Woofery i tweetery podłączam do zwrotnicy. I co dalej? Zwrotnicę do wzmacniacza jako "speaker out"?
I później radio chinchemi L i R, zgadza się?
Ostatnia sprawa: mając w piecu bezpiecznik 30A to przy akumulatorze powinienem dać 20A zgodnie z poradnikiem Nazara?
No i ostatnia sprawa: dystanse spróbuję zrobić samemu (MDF kosztował mnie 1,46 zł)...tylko pytanie: czy wewnętrzna dziura na głośnik ma być idealnie dopasowana czy może być niewielki luz (pewnie 1 opcja).
Jeśli nie wyjdzie – kupię gotowe.
Z góry dzięki za pomoc!
będę montować niedługo taki zestaw Powerbass s6C + Sony xm-sd12x w aucie.
I zgodnie ze stroną http://img14.imageshack.us/img14/6452/272753333przewody6yg.gif zastanawiam się czy kabel zasilający o średnicy 6 mm wystarczy? Wzmacniacz ma znaleźć się pod fotelem pasażera – czyli pewnie z 2m kabla. No i ktoś może znalazł jakieś miejsce, aby przeciągnąć kabel do kabiny? Byłbym wdzięczny za jakiś patent!
Druga sprawa, bo trochę się już pogubiłem czytając poradnik Nazara i różne inne internetowe wywody.
Woofery i tweetery podłączam do zwrotnicy. I co dalej? Zwrotnicę do wzmacniacza jako "speaker out"?
I później radio chinchemi L i R, zgadza się?
Ostatnia sprawa: mając w piecu bezpiecznik 30A to przy akumulatorze powinienem dać 20A zgodnie z poradnikiem Nazara?
No i ostatnia sprawa: dystanse spróbuję zrobić samemu (MDF kosztował mnie 1,46 zł)...tylko pytanie: czy wewnętrzna dziura na głośnik ma być idealnie dopasowana czy może być niewielki luz (pewnie 1 opcja).
Jeśli nie wyjdzie – kupię gotowe.
Z góry dzięki za pomoc!
jeśli chodzi o bezpiecznik to od akumulatora powinien być 40 w wzmacniaczu 30 A ale w twoim przypadku podejrzewam ze przy aku wystarczy 30A a do pieca załóż 20A i też wytrzyma a weetery nie lepiej podlączyć do radia
przewód 6mm wystarczy bez problemy ten wzmacniacz nie jest za mocy do głośników w półkę ok ale do skrzyni to nie wystarczy chyba że głośnik będzie nie za wielkiej mocy
przewód 6mm wystarczy bez problemy ten wzmacniacz nie jest za mocy do głośników w półkę ok ale do skrzyni to nie wystarczy chyba że głośnik będzie nie za wielkiej mocy
Witam,
Od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 6 GY , niestety jest to wersja bez BOSE i wszystko gra mizernie.
Od razu zaznaczę że w sferze CA jestem laikiem i sporo czasu mi zajęło za czym przewertowałem kilka tematów aby ogarnąć jakieś podstawy podstaw
Do rzeczy
Podzieliłem sobie instalację CA na 3 etapy (kasa + brak wystarczającej wiedzy)
Uwaga! wszystko będzie działać pod seryjnym radiem.
ETAP 1. Zakup głośników dwudrożnych na przód. (bez wzmacniacza)
Pytania:
– czy u-DIMENSION EL COMP 6 będą dobrym wyborem? ,w przyszłości miało by to grać pod wzmacniaczem) czy lepiej do samego radia coś innego?
– montaż wymaga jakiś większych zdolności? czy wystarczy wywiercić dziurki na tweeter ,podmienić głośniki i podpiąć pod zwrotnice?
– Czy bez wzmacniacza jest sens wygłuszać drzwi ? a jeśli tak to jakim zestawem ?
Etap 2. Zakup wzmacniacza na przód (jak będzie więcej kasy i wiedzy
)
– czy z seryjnym radiem będzie to dobrze hulać?
– jaki wzmacniacz wybrać na przód?
– gdzie montować wzmacniacz aby było najmniej roboty?
Etap 3. Instalowanie suba (jak powyższy zestaw nie będzie wystarczał + kasa)
– jak rozwiązać problem braku RCA w seryjnym radiu? jaki koszt?
– czy laik poradzi sobie z podłączeniem całości czy szukać pomocy?
Od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 6 GY , niestety jest to wersja bez BOSE i wszystko gra mizernie.
Od razu zaznaczę że w sferze CA jestem laikiem i sporo czasu mi zajęło za czym przewertowałem kilka tematów aby ogarnąć jakieś podstawy podstaw
Do rzeczy
Podzieliłem sobie instalację CA na 3 etapy (kasa + brak wystarczającej wiedzy)
Uwaga! wszystko będzie działać pod seryjnym radiem.
ETAP 1. Zakup głośników dwudrożnych na przód. (bez wzmacniacza)
Pytania:
– czy u-DIMENSION EL COMP 6 będą dobrym wyborem? ,w przyszłości miało by to grać pod wzmacniaczem) czy lepiej do samego radia coś innego?
– montaż wymaga jakiś większych zdolności? czy wystarczy wywiercić dziurki na tweeter ,podmienić głośniki i podpiąć pod zwrotnice?
– Czy bez wzmacniacza jest sens wygłuszać drzwi ? a jeśli tak to jakim zestawem ?
Etap 2. Zakup wzmacniacza na przód (jak będzie więcej kasy i wiedzy
– czy z seryjnym radiem będzie to dobrze hulać?
– jaki wzmacniacz wybrać na przód?
– gdzie montować wzmacniacz aby było najmniej roboty?
Etap 3. Instalowanie suba (jak powyższy zestaw nie będzie wystarczał + kasa)
– jak rozwiązać problem braku RCA w seryjnym radiu? jaki koszt?
– czy laik poradzi sobie z podłączeniem całości czy szukać pomocy?
- Od: 23 maja 2013, 11:36
- Posty: 40
- Auto: Mazda 6 GY 2003r. 1.8 Kombik
Tigra
Matiz
Witam,
Krótkie pytanie, czy w nagłośnieniu BOSE wzmacniacz zasila tylko subwoofer czy też głośniki w drzwiach ?
Krótkie pytanie, czy w nagłośnieniu BOSE wzmacniacz zasila tylko subwoofer czy też głośniki w drzwiach ?
-
bartekkkk
W piecyku mam 30A i nawet tak jest podpisane miejsce na niego (nie jest zbyt dużej mocy, pewnie dlatego
).
W skrzynię nie będę się bawił więc starczy. Ale znalazłem u mnie w okolicy w tej cenie kabel 8,5 mm więc biorę.
Co do tweeterów – zwrotnicę i tak daję na drzwiach więc może i tak lepiej podłączyć do zwrotnicy?
No i pozostaje mi problem znalezienia łączenia komory silnika i kabiny...
W skrzynię nie będę się bawił więc starczy. Ale znalazłem u mnie w okolicy w tej cenie kabel 8,5 mm więc biorę.
Co do tweeterów – zwrotnicę i tak daję na drzwiach więc może i tak lepiej podłączyć do zwrotnicy?
No i pozostaje mi problem znalezienia łączenia komory silnika i kabiny...
Jesli chodzi o znalezienie miejsca przeciagniecia kabli do wnetrza samochodu.. Przy kolumnie kierowniczej na scianie grodziowej jest taka gumowa uszczelka, tuz przy niej juz biegnie jakas wiazka/przewod (juz dobrze nie pamietam) ktory rzechodzi przez grodz. Ja zrobilem w tej uszczelce otwor i 20mm kabel przechodzi bezproblemowo..
@VPM, sorry ale podpowiadasz koledze głupoty.
@slisman
1) Bezpiecznik we wzmacniaczu zostaw jaki jest fabrycznie (30A) a bezpiecznik przy akumulatorze zainstaluje klasę wyższy, czyli 40A (max 30cm od klemy)
2) Sygnał idzie tak: Radio –> RCA –> Wzmacniacz –> Przewody głośnikowe (2.5mm) –> Zwrotnice –> Przewody głośnikowe (2.5mm i 1.5mm)–> Woofery i Tweetery. Uważaj na + i –, bardzo istotne.
3) Jeśli faktycznie jest tam ok 2m do akumulatora, przewód daj 10mm kwadratowych, chociaż dla spokoju ducha dałbym 20. Masowy też.
4) Dystanse możesz zrobić sam, ważne, żeby to było szczelne. Zapomniałeś też o ostatnim klocku układanki, czyli wygłuszeniu drzwi (poszukaj na forum). Kilka mat Cię nie zruinuje, a bez nic nie będzie w ogóle (no, może troszkę przesadzam) basu z wooferów w drzwiach.
Powodzenia.
@slisman
1) Bezpiecznik we wzmacniaczu zostaw jaki jest fabrycznie (30A) a bezpiecznik przy akumulatorze zainstaluje klasę wyższy, czyli 40A (max 30cm od klemy)
2) Sygnał idzie tak: Radio –> RCA –> Wzmacniacz –> Przewody głośnikowe (2.5mm) –> Zwrotnice –> Przewody głośnikowe (2.5mm i 1.5mm)–> Woofery i Tweetery. Uważaj na + i –, bardzo istotne.
3) Jeśli faktycznie jest tam ok 2m do akumulatora, przewód daj 10mm kwadratowych, chociaż dla spokoju ducha dałbym 20. Masowy też.
4) Dystanse możesz zrobić sam, ważne, żeby to było szczelne. Zapomniałeś też o ostatnim klocku układanki, czyli wygłuszeniu drzwi (poszukaj na forum). Kilka mat Cię nie zruinuje, a bez nic nie będzie w ogóle (no, może troszkę przesadzam) basu z wooferów w drzwiach.
Powodzenia.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Cytując z poradnika B. Nazara:
czyli odpowiadając:
1) Bezpiecznik we wzmacniaczu zostawiam 30A, ale zgodnie z tym przy akumulatorze powinienem dać mniejszą wartość.
2) Dzięki za prosto zobrazowany schemat, tak właśnie zrobię
3) Dzisiaj kupuję przewody, będą właśnie 10mm, bo udało mi się znaleźć niewiele drożej.
4) Co do wygłuszenia mat, to nie pisałem, gdyż ten temat jest bardziej zrozumiały i nie budzi żadnych wątpliwości. Internetowe relacje z montażu wystarczą mi , aby to w miarę poprawnie odtworzyć
Jedyne co mnie zastanawia (oprócz mat rzecz jasna) to czy taśma bitumiczna (nie dekarska) jest ok , aby obkleić nieregularne miejsca...bo takową znalazłem w garażu 
No i dzięki za podjęcie dyskusji, jestem coraz pewniejszy jeśli chodzi o poprawny montaż całej instalacji
Na przewodzie plusowym – w odległości nie większej niż 30 cm od klemy akumulatora – montujemy bezpiecznik prądowy w oprawce. Jego wartość nie może być większa niż suma zabezpieczeń z urządzeń, które będzie zasilał, oraz nie może być większa niż dopuszczalny prąd na przewodzie zasilającym. Np. przy zasilaniu wzmacniacza, który ma bezpiecznik 50A, poprawnie jest dać bezpiecznik 40A na przewodzie plusowym przy akumulatorze. Zawsze jest to lepsze niż dać za dużą wartość bezpiecznika, co grozi spaleniem przewodu lub urządzeń.
czyli odpowiadając:
1) Bezpiecznik we wzmacniaczu zostawiam 30A, ale zgodnie z tym przy akumulatorze powinienem dać mniejszą wartość.
2) Dzięki za prosto zobrazowany schemat, tak właśnie zrobię
3) Dzisiaj kupuję przewody, będą właśnie 10mm, bo udało mi się znaleźć niewiele drożej.
4) Co do wygłuszenia mat, to nie pisałem, gdyż ten temat jest bardziej zrozumiały i nie budzi żadnych wątpliwości. Internetowe relacje z montażu wystarczą mi , aby to w miarę poprawnie odtworzyć

No i dzięki za podjęcie dyskusji, jestem coraz pewniejszy jeśli chodzi o poprawny montaż całej instalacji
Xionc ostatni podłączałem kilka wzmacniaczy i tak z ciekawości sprawdziłem jaki rzeczywisty prad one pobierają i tak w skrócie wzmacniacz który ma dwa bezpieczniki po 20 A i moc 270W na pełnej mocy pobierał 15A czyli po 7.5A na stronę wiec to jest mnij niż połowa w każdym wzmacniaczu bezpiecznik jest dany z zapasem nie potrzebnie bo przez ten zapas piec może sie spalić a co szkodzi 25A jak sie spali raz na pół roku to znaczy że działa prawidłowo
jaki sens jest dawać przewód 10mm2 dla 15 A oczywiście wchodzi w gre chwilowe spadki napięcia ze względu na chwilowy duży prąd ale i tak przewód 4mm2 by wystarczył ludzie nie wierzcie we wszystko co piszą na opakowaniach
akurat mam taka prace że mogę od sprony praktycznej to sprawdzić jeżeli uważacie inaczej to przecież do niczego was nie zmuszam każdy zrobi jak będzie chciał
pozdrawiam
jaki sens jest dawać przewód 10mm2 dla 15 A oczywiście wchodzi w gre chwilowe spadki napięcia ze względu na chwilowy duży prąd ale i tak przewód 4mm2 by wystarczył ludzie nie wierzcie we wszystko co piszą na opakowaniach
akurat mam taka prace że mogę od sprony praktycznej to sprawdzić jeżeli uważacie inaczej to przecież do niczego was nie zmuszam każdy zrobi jak będzie chciał
pozdrawiam
- Od: 15 maja 2013, 17:58
- Posty: 5
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 (BK), 1.6l Z6-VE, 2005r.
VPM napisał(a):Xionc ostatni podłączałem kilka wzmacniaczy i tak z ciekawości sprawdziłem jaki rzeczywisty prad one pobierają i tak w skrócie wzmacniacz który ma dwa bezpieczniki po 20 A i moc 270W na pełnej mocy pobierał 15A czyli po 7.5A na stronę wiec to jest mnij niż połowa w każdym wzmacniaczu bezpiecznik jest dany z zapasem nie potrzebnie bo przez ten zapas piec może sie spalić a co szkodzi 25A jak sie spali raz na pół roku to znaczy że działa prawidłowo
jaki sens jest dawać przewód 10mm2 dla 15 A oczywiście wchodzi w gre chwilowe spadki napięcia ze względu na chwilowy duży prąd ale i tak przewód 4mm2 by wystarczył ludzie nie wierzcie we wszystko co piszą na opakowaniach
akurat mam taka prace że mogę od sprony praktycznej to sprawdzić jeżeli uważacie inaczej to przecież do niczego was nie zmuszam każdy zrobi jak będzie chciał
pozdrawiam
Moze i racja – ja przyznam racje, ze sie nie znam i sugeruje sie tym co przeczytam – ale z drugiej strony za grubsze kable dalem 20 zl wiecej, czyli nie jestem duzo biedniejszy. A jesli chodzi o bezpieczniki – sugerowalem sir faq Nazara...a sam mam w zestawie kabli 60A bezpiecznik i nie wiem czy nie za duza wartosc. A wrzucenie calego watku do tego tematu sprawilo, ze ciezko jest cokolwiek znalezc no i wiele pytan jest pomijanych – takie male spostrzezenie
@VPM – Sony jest na tyle poważna firmą (chociaż hi-end'u to ona nie robi), że jak daje bezpiecznik 30A to po coś on tam jest potrzebny. Maksymalna moc tego ustrojstwa to teoretycznie 250W. 250W/12V daje ~21A, z tym, że to moc wyjściowa, dochodzą straty wzmacniaczy, sądzę, że 30A jest ok. Na pewno nie dawałbym tam mniejszego niż fabryka dała, bo w sumie po co?
A że w tanich badziewnych konstrukcjach są bezpieczniki na wyrost a w środku scalak to zupełnie inna sprawa.
@slisman – Za cholerę nie rozumiem, czemu bezpiecznik przy akumulatorze ma być MNIEJSZY niż ten na sprzęcie. Co najwyżej może być taki sam, ale starą zasadą jest, że bezpieczniki się stopniuje.
Co do mat, to ich ceny nie są już kosmiczne, dobre maty STP kupisz w rozsądnych pieniądzach i masz pewność, że nie spłynął w lato a w zimę nie pokruszą się i popękają. Poza tym, łatwiej duża matą zakleić większe dziury, taśmą dekarską to bym się na najwyżej wspomagał.
A że w tanich badziewnych konstrukcjach są bezpieczniki na wyrost a w środku scalak to zupełnie inna sprawa.
@slisman – Za cholerę nie rozumiem, czemu bezpiecznik przy akumulatorze ma być MNIEJSZY niż ten na sprzęcie. Co najwyżej może być taki sam, ale starą zasadą jest, że bezpieczniki się stopniuje.
Co do mat, to ich ceny nie są już kosmiczne, dobre maty STP kupisz w rozsądnych pieniądzach i masz pewność, że nie spłynął w lato a w zimę nie pokruszą się i popękają. Poza tym, łatwiej duża matą zakleić większe dziury, taśmą dekarską to bym się na najwyżej wspomagał.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc napisał(a):@VPM – Sony jest na tyle poważna firmą (chociaż hi-end'u to ona nie robi), że jak daje bezpiecznik 30A to po coś on tam jest potrzebny. Maksymalna moc tego ustrojstwa to teoretycznie 250W. 250W/12V daje ~21A, z tym, że to moc wyjściowa, dochodzą straty wzmacniaczy, sądzę, że 30A jest ok. Na pewno nie dawałbym tam mniejszego niż fabryka dała, bo w sumie po co?
A że w tanich badziewnych konstrukcjach są bezpieczniki na wyrost a w środku scalak to zupełnie inna sprawa.
@slisman – Za cholerę nie rozumiem, czemu bezpiecznik przy akumulatorze ma być MNIEJSZY niż ten na sprzęcie. Co najwyżej może być taki sam, ale starą zasadą jest, że bezpieczniki się stopniuje.
Co do mat, to ich ceny nie są już kosmiczne, dobre maty STP kupisz w rozsądnych pieniądzach i masz pewność, że nie spłynął w lato a w zimę nie pokruszą się i popękają. Poza tym, łatwiej duża matą zakleić większe dziury, taśmą dekarską to bym się na najwyżej wspomagał.
Fabryka dała 30A, więc nie będę ruszał. Jakby nie było żadnego i musiałbym dokupić – wtedy bym się zastanawiał. Bardziej mnie zastanawiał bezpiecznik przy akumulatorze.
@slisman – Za cholerę nie rozumiem, czemu bezpiecznik przy akumulatorze ma być MNIEJSZY niż ten na sprzęcie. Co najwyżej może być taki sam, ale starą zasadą jest, że bezpieczniki się stopniuje.
To jest myśl zaczerpnięta z FAQ Nazara, które jest traktowane przez wielu jako kompendium wiedzy – tym się zasugerowałem.
A co do taśmy, to właśnie chciałbym się nią wspomagać
I znowu mam zagwostkę, bo kolega zaproponował mi takie coś:

Warto? Bo nie wiem czy nie wolę wydać parę zł więcej i mieć porządnie.
Podbijam, probowal ktos juz takich mat?
Wydaja mi sie podobne do STP...
Wydaja mi sie podobne do STP...
Witam panowie mam pytanie jaki wzmacniacz byście polecili pod ten głośnik JBL GTO 1214 1400Watt chodzi mi o
Specyfikacje z góry bardzo dziękuję
Specyfikacje z góry bardzo dziękuję
- Od: 18 mar 2013, 21:34
- Posty: 9
- Auto: mazda 3 2.0 16v 150 top sport
@leon123456789: Moc ciągła: 350 W, czyli wzmacniacz powinien mieć lekki zapas. 400W RMS w mostku. Z tanich to bym wziął CARPOWER HPB-1502, 500W w mostku przy 4Ohm (maksymalnie), więc będzie pracował z zapasem mocy, bo jest dobra zarówno dla wzmacniacza jak i dla głośnika.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje