Mazda 323F BA KF '95 by jnr

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez jnr » 30 maja 2013, 13:57

Witam wszystkich Forumowiczów,

Nadszedł czas, że i ja zapragnąłem pochwalić się Wam swoją Mazdą. Właścicielem autka jestem od grudnia '12 i przez mniej więcej pół roku jedyną awarią z jaką nie miałem przyjemności się spotkać to uszkodzony regulator napięcia. 323 uważam za najlepszą inwestycję jaką mogłem wtedy poczynić i choć nadal sądzę, że ten samochód nie jest na nasze drogi to przyjemność z jazdy tym cackiem zabija wszelkie pomysły przesiadki do innego wozu.

Tak wyglądała właściwie świeżo po zakupie:
Obrazek

Marka : Mazda,
Model : 323F,
Nazwa kodowa : BA,
Nazwa kodowa silnika : KF,
Rok produkcji : 1995,
Kraj pierwszej rejestracji : Niemcy,
Pojemność : 2.0,
Paliwo : Benzyna + LPG,
Moc : 144KM,
Przebieg (po zakupie) : ok. 177k,
Przebieg (obecnie) : ok. 183k,
Wyposażenie seryjne : ABS, wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby, elektryczne lusterka, szyberdach, podłokietnik, 2x airbag, centralny zamek, autoalarm, alufelgi 16" ...

Kilka rzeczy naturalnie było do roboty. Do zakupu przekonał mnie świetny stan wnętrza i budy (wnętrze jak nowe, niepalone, buda z delikatnymi pęcherzykami na tylnych nadkolach). Przebieg nie miał dla mnie większego znaczenia ze względu na genialną kondycję silników V6. Poprzedni właściciel od razu przyznał się do stłuczki, w skutek której zmuszony był do wymiany przedniego zderzaka. Delikatnie ucierpiała też chłodnica, ale prócz małego wgięcia jest w pełni sprawna. Dodatkowo samochód posiadał kilka mankamentów – brak halogenów, niedziałające diody LED, niedziałające tylne pasy, popalona część żarówek, łyse tylne zimówki itp. itd. Postanowiłem małymi kroczkami się za wszystko zabrać.

Po kilku miesiącach kosmetycznych poprawek moja Mazda zyskała :

– Żarówki OSRAM NightBreaker dla mijania i długich,
– nowe żarówki dla przednich kierunków i postojówek,
– filtry : oleju, paliwa, powietrza,
– olej Mobil1 10W40,
– świeży płyn do chłodnicy,
– nowe oponki letnie – Goodyear Eagle 16" Run on flat,
– radyjko Alpine 120RM 4x50W,
– tuba basowa Hertz,
– głośniki 5x7" Hertz Dieci na przednie drzwi,
– nowiutkie łączniki stabilizatorów,
– wycieraczki Valeo na przód i tył,
– komplet sprawnych seryjnych pasów na tył,
– nowe świeczki NGK,
– jeśli coś mi wpadnie jeszcze do głowy to dopiszę,, ;)

Ostatnie poczynania miały za zadanie odświeżyć przytarty i odparzony 18-letni lakier. Pierwszy etap do ścieranie i oczyszczanie lakieru za pomocą Sonax Premium Lack Cleaner, drugi etap – wosk koloryzujący Sonax Red, etap ostatni to druga wartswa wosku Turtle Wax. Autko na chwilę obecną wygląda tak :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W planach ..

regulacja instalacji LPG (04.06.13 – ZROBIONE),
wymiana filtra gazu (04.06.13 – ZROBIONE) ,
– wymiana przewodów zapłonowych,
– wymiana rury dolotowej,
– stożek (?),
– gruntowne czyszczenie felg,
– malowanie felg (czarny kolor – Plastidip (?)),
– wymiana całego mechanizmu anteny elektrycznej radia,
– wymiana uszczelki komory silnika i zaworów,
– dodatkowa para głośników w tylnych drzwiach,
– wymiana kloszy postojówek i kierunków,
– instalacja podświetlenia rejestracji,
– usunięcie drobnych ognisk korozji z tylnych nadkoli,
– wymiana plastikowych nadkoli,
– wymiana LED'ówek,
– wymiana tulejek stabilizatorów,
– wymiana tulejek drążka skrzyni biegów,
– kompletna polerka mechaniczna lakieru,
– wymiana oświetlenia wnętrza,

– jak sobie przypomnę to dopiszę ;)

Pozdrawiam!
Ostatnio edytowano 4 cze 2013, 22:30 przez jnr, łącznie edytowano 4 razy
Początkujący
 
Od: 17 sty 2013, 18:43
Posty: 10
Skąd: Kraków
Auto: 323F BA 2.0 V6 24V '95

Postprzez Rafał_ » 30 maja 2013, 23:44

Dodaj do opisu wyposażenie seryjne :)
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez GreXx » 31 maja 2013, 18:18

Kolejna czerwona bestia :D Bardzo fajnie wygląda, mam nadzieję że równie dobrze jeździ :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2011, 14:33
Posty: 667
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323f BA GLX 1.8 BP 16v

Postprzez jnr » 31 maja 2013, 22:50

Wielkiego porównania nie mam, bo jest to mój pierwszy samochód, ale czerpię ogromną przyjemność z jazdy 323 i podejrzewam, że w przyszłości nie zdradzę marki :)
Początkujący
 
Od: 17 sty 2013, 18:43
Posty: 10
Skąd: Kraków
Auto: 323F BA 2.0 V6 24V '95

Postprzez rafał88 » 1 cze 2013, 09:23

GreXx napisał(a):Kolejna czerwona bestia :D Bardzo fajnie wygląda, mam nadzieję że równie dobrze jeździ :)

narazie mozna powiedziec ze "bestyjka", jak wlecialby Kl mod maske wtedy bd bestia :D Ladna sztuka, no i czerwona <serduszka>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez GreXx » 2 cze 2013, 11:51

arafal21 napisał(a):
GreXx napisał(a):Kolejna czerwona bestia :D Bardzo fajnie wygląda, mam nadzieję że równie dobrze jeździ :)

narazie mozna powiedziec ze "bestyjka", jak wlecialby Kl mod maske wtedy bd bestia :D Ladna sztuka, no i czerwona <serduszka>


Czepiasz się :D nawet z motorem 1.0 Twój samochód powinien być dla Ciebie bestią :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2011, 14:33
Posty: 667
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323f BA GLX 1.8 BP 16v

Postprzez rafał88 » 3 cze 2013, 07:11

hahaha , dobre :D zapamietam :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez jnr » 4 cze 2013, 22:41

Autko wróciło dziś od świetnego gaziarza (ul. Klasztorna – sympatyczny gość o ogromnej wiedzy), silnik po wymianie filtrów na gazie pracuje dużo stabilniej i z większą kulturą, jednak dalej mam problem z "dławieniem" na jałowym biegu. Pokręciłem trochę śrubą regulującą wolne obroty i wszystko się ustabilizowało, ale mam wrażenie, że jednostka straciła trochę tego słynnego "kopa".. Jakieś pomysły?

Instalacja to STAG 300, może ktoś ma dla mnie instrukcję krok po kroku jak wyregulować przepustnicę i wolne obroty? Niestety nie należę do ludzi cierpliwych, ciężko mi to idzie..

Pozdrawiam! :)
Początkujący
 
Od: 17 sty 2013, 18:43
Posty: 10
Skąd: Kraków
Auto: 323F BA 2.0 V6 24V '95

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy