
Silnik się grzeje – dziwny problem
Strona 1 z 1
Witam. Od razu piszę, czytałem temat o grzaniu się silnika, ale ja mam trochę inny problem. Przy normalnej jeździe wszystko jest w porządku, ale gdy jadę powyżej ~110km/h to temperatura zaczyna rosnąć. Dodam, że jak rozkręcę ogrzewanie na max to temperatura spada, lecz jazda latem z ogrzewaniem nie wchodzi w grę
Co to może być?

-
pi0trus
pi0trus napisał(a):Witam. Od razu piszę, czytałem temat o grzaniu się silnika, ale ja mam trochę inny problem. Przy normalnej jeździe wszystko jest w porządku, ale gdy jadę powyżej ~110km/h to temperatura zaczyna rosnąć. Dodam, że jak rozkręcę ogrzewanie na max to temperatura spada, lecz jazda latem z ogrzewaniem nie wchodzi w gręCo to może być?
zacznij od najtańszej rzeczy... zmień korek chłodnicy bo może nie odbija i nie puszcza nadmiaru do zbiorniczka, druga sprawa termostat... może się zaciął i jest w połowie zamknięty... sprawdź włącznik wentylatora czy go załącza... jak nie pomoże to zdejmij chłodnicę ( to możesz zrobić wszystko sam) zapakuj jej z jednej strony szlauch w otwór i puść wodę... obserwuj czy z drugiej dziury wypływa mocnym strumieniem czy cieknie jak krew z nosa... pamiętaj żeby po każdorazowym spuszczeniu płynu dobrze odpowietrzyć układ chłodzenia... jeśli nie będzie to żadna z tych spraw to może być poważniejszy temat czyli uszczelka głowicy,
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
pi0trus napisał(a):Trochę tego dużo do sprawdzania, ale dzięki za pomoc
niby dużo ale możesz to zrobić w ciągu 2 godzin sam... jak masz własne podwórko to nie musisz nawet zdejmować chłodnicy... wystarczy zdjąć węże obydwa grube, złapać płyn żeby nie wylewać na glebę i zapakować szlauch w górny otwór... czujnik możesz sprawdzić w następujący sposób.. jeśli masz opalarkę to wykręć go i na włączonym zapłonie, bez uruchamiania silnika zacznij go podgrzewać opalarką... jak osiągnie temperaturę przewidzianą do załączenia wentylatora to po prostu go włączy i wyeliminujesz winę czujnika... wcześniej możesz sprawdzić czy wentylator działa podając mu prąd za pośrednictwem 2 kabelków bezpośrednio z akumulatora do kostki... termostat to chyba wiadomo... nie jest droga sprawa ale możesz stary wyjąć i sprawdzić czy się otwiera... najlepiej wrzucić go do garnka z wodą na gazie bo samo zalanie wodą z czajnika może nic nie dać i nie osiągnie temp odpowiedniej do otwarcia się termo...
po wszystkim pamiętaj żeby odpowietrzyć dokładnie układ... ustawiając temp ogrzewania na ciepłe ale nie włączaj wentylatora i silnik ma chodzić aż wentylator chłodnicy się uruchomi...( patrz na temperaturę silnika , wskaźnik ma być dokładnie na środku) w międzyczasie naciskaj grube węże żeby przyspieszyć wydalanie powietrza z układu... obydwa węże finalnie mają mieć taką samą temperaturę i nie mogą puchnąć... to musisz kontrolować... na początku odpowietrzania nie zakręcaj korka chłodnicy i dolewaj mu płynu aż przestanie go wciągać, jak przestanie to zakręcasz i uzupełniasz w zbiorniku pomiędzy kreski i czekasz...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
pi0trus – proszę na przyszłość o zaznajomienie się z podziałem Forum.
Nie zaszkodziłoby też jakbyś uzupełnił profil o swoją lokalizację.
Temat przeniosłem do właściwego działu.
Nie zaszkodziłoby też jakbyś uzupełnił profil o swoją lokalizację.
Temat przeniosłem do właściwego działu.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
puznies0 napisał(a):po wszystkim pamiętaj żeby odpowietrzyć dokładnie układ... ustawiając temp ogrzewania na ciepłe
Nie ma sensu dawac ogrzewania na cieplo bo nie ma tam zadnego zaworu ktory blokuje przelyw.
-
Przemek323c

Powód: Zbędna dyskusja w temacie.

Powód: Zbędna dyskusja w temacie.

Powód: Zbędna dyskusja w temacie.

Powód: Zbędna dyskusja w temacie.

Powód: Zbędna dyskusja w temacie.

Powód: Zbędna dyskusja w temacie.

Powód: Zbędna dyskusja w temacie.
Panowie – chcecie sobie podyskutować to używajcie PW a nie robiąc zbędne OT w temacie!
Każdy ma trochę racji ale to nie miejsce na tego typu dyskusje!
Proszę sie trzymać tematu!
Każdy ma trochę racji ale to nie miejsce na tego typu dyskusje!
Proszę sie trzymać tematu!
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości