Lekkie szarpnięcie i brak mocy

Postprzez arrjakubiec » 21 maja 2013, 12:56

Witam,

posiadam Mazde z 2004 roku z silnikiem 2.0 150KM. Właścicielem auta jestem od ponad miesiąca. Samochód miał jednego właściciela w Niemczech, gdzie był do końca serwisowany. Jedyny haczyk w tym że około roku auto stało bezczynnie i czekało aż właściciel zdecyduje się go sprzedać. Mazda jest w bardzo dobry stanie więc zdecydowałem się ją kupić. Nie szalałem nią bo auto mogło być zastane po takim czasie. Po przyjeździe do kraju od razu zrobiłem odpowiedni serwis, czyli wymiana wszystkich filtrów i płynów. Zarówno przed i po wymianie zauważyłem, że w momencie przyspieszania lub jednostajnej, niegwałtownej jazdy zdarzają się lekkie szarpnięcia. Inna sprawa, np w momencie podjeżdżania w korku pozwolę aby auto samo jechało na pierwszym biegu (bez nawet lekko wciśniętego gazu) zdarza się dosyć często, że auto szarpie, widać że zmienia obroty np zakres między 1000-1500 obrotów do czasu aż po jakimś czasie się uspokoi i jedzie normalnie. Do tego wszystkiego po wymianie oleju na Mobile1 5W30 auto tak jakby było słabsze, nie ma takiego zrywu a mój mechanik powiedział, że auto tak jakby się muli i dławi i przez to na pewno nie ma 150KM.
Co radzicie w tym przypadku? Z autkiem nic takiego się nie dzieje, mam to zostawić i nie szukać dziury w całym?
arrjakubiec
 

Postprzez marcin255 » 21 maja 2013, 13:20

Jakieś błędy w kompie ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Gigi_ » 21 maja 2013, 13:32

Sprawdziłbym jeszcze świece (jaki przebieg? wymiana seryjnych po 120tyś km), przeczyścił przepustnice.. jak stał sporo czasu to mógł stary olej zastygnąć w silniku, teraz przepłukałeś świeżym i się coś zasklepiło. Ewentualnie jak nic nie pomoże to pojeździć trochę, płukankę zrobić i jeszcze raz olej/filtr wymienić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:01
Posty: 96 (0/4)
Skąd: Łask
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '06

Postprzez some1 » 22 maja 2013, 07:33

Szarpanie na jedynce bez gazu to według mnie normalne, ja co prawda mam 6 biegów więc jeszcze wyższe przełożenie, ale u mnie toczenie na jedynce wymaga sporo czułości, bo inaczej kończy się właśnie żabką.

Ale szarpanie podczas jednostajnej jazdy już nie jest typowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez arrjakubiec » 22 maja 2013, 08:56

Przebieg 140tyś km więc mogą to być świece bo głowy za to że fabryczne były wymieniane nie dam. Może się myle ale jak dla mnie to coś z elektryką więc auto wylądowało dzisiaj u elektromechanika. Może komputer coś pokaże chociaż na desce rozdzielczej nic się nie pojawiło.
arrjakubiec
 

Postprzez lukaszm » 22 maja 2013, 10:40

some1 napisał(a):u mnie toczenie na jedynce wymaga sporo czułości, bo inaczej kończy się właśnie żabką.
Nie tylko u Ciebie w silniku 1.6 jest podobnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez arrjakubiec » 23 maja 2013, 08:27

Elektromechanik podpiął auto do komputera i nie było żadnych błędów. Po odkręceniu świec okazało się że są bardzo zdezelowane. Ocenił ich przebieg na 120tyś km więc na pewno od nowości nie były wymieniane. Wszystko byłoby ok gdyby nie to że zastanawiam się nad zagazowaniem mojej trójki. Tutaj pojawia się problem bo podobno do gazu przychodzą inne świece niż oryginalne. Czy ktoś z Was się z tym spotkał? Co w ogóle sądzicie o gazowaniu tego auta, warto? Auto na tym nie ucierpi? Oczywiście w grę wchodzi pełna sekwencja, instalacja najnowszej generacji.
arrjakubiec
 

Postprzez sebastian223 » 24 maja 2013, 12:34

Ktoś wie jak zdjęć tą zapinkę (na 1 wszym cylindrze od lewej). Spinka znajduje się na gwincie na którym nakręcana jest nakrętka od cewki zapłonowej.

Chce wymienić świece a dostęp jest utrudniony właśnie na tym cylindrze..
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez Gigi_ » 24 maja 2013, 13:36

sebastian223 napisał(a):Ktoś wie jak zdjęć tą zapinkę (na 1 wszym cylindrze od lewej). Spinka znajduje się na gwincie na którym nakręcana jest nakrętka od cewki zapłonowej.

Chce wymienić świece a dostęp jest utrudniony właśnie na tym cylindrze..


Jeśli dobrze rozumiem, że chodzi Ci o taką białą plastikową spinkę.. to wystarczyło ją podważyć śrubokrętem..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:01
Posty: 96 (0/4)
Skąd: Łask
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '06

Postprzez beny1984 » 29 maja 2013, 04:58

Witam,
Zapinka kablowa na 1-szej cewce od lewej strony ma w środku dwa "skrzydełka", które trzeba odgiąć dwoma średnimi wkrętakami płaskimi i wtedy pociągnąć zapinkę do góry.

Dopisano Śr, 29 maja 2013, 05:09:

arrjakubiec napisał(a):Elektromechanik podpiął auto do komputera i nie było żadnych błędów. Po odkręceniu świec okazało się że są bardzo zdezelowane. Ocenił ich przebieg na 120tyś km więc na pewno od nowości nie były wymieniane. Wszystko byłoby ok gdyby nie to że zastanawiam się nad zagazowaniem mojej trójki. Tutaj pojawia się problem bo podobno do gazu przychodzą inne świece niż oryginalne. Czy ktoś z Was się z tym spotkał? Co w ogóle sądzicie o gazowaniu tego auta, warto? Auto na tym nie ucierpi? Oczywiście w grę wchodzi pełna sekwencja, instalacja najnowszej generacji.



Nagłe szarpnięcia podczas jazdy na biegu mogą mieć związek (nie muszą) z brudnym przepływomierzem powietrza. Miałem kiedyś taki objaw w 323F BJ i po wyczyszczeniu sensora problem znikł. Przepływkę można przeczyścić samemu, np. dedykowanym płynem do przepływomierzy firmy CRC AirSenorClean. W rzadnym wypadku nie dotykać sensorów!! – czyścić spryskując płynem i poczekać aż wyschnie, ewentualnie operację powtórzyć.

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 12:36
Posty: 75
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF17 TOP SPORT Aero '04
była: Mazda323F BJ 1.5 ZL-DE '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323