Wymiana sprężyn zawieszenia w maździe 6

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Rado » 5 lip 2008, 19:46

Ile kosztuje wymiana sprężyn w M6 mam obniżone zawieszenie i 18 calowe felgi ale niestety na nasze drogi to się nie sprawdza czy ktoś wie jaki to jest koszt???
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 cze 2008, 19:03
Posty: 11
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 6 Kombi CiTD 136 PS

Postprzez Blade » 6 lip 2008, 10:23

Jak zmienisz same sprężyny to zmieni się charakterystyka pracy amortyzatorów i mogą szybko wyzionąć ducha. Felgi masz duże, więc na miękkim zawieszeniu może pojawić się problem tarcia kół o ranty nadkoli.
Także wymiana samych sprężyn moim zdaniem niezbyt wiele pomoże.

Co do kosztów to zapytaj Smirnoffa z forum. Ceny ma bardzo atrakcyjne :)

A! Proponuję zapoznać się z regulaminem forum i poprawić temat zanim pójdzie do kosza.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez say » 6 lip 2008, 10:29

Blade napisał(a):Felgi masz duże, więc na miękkim zawieszeniu może pojawić się problem tarcia kół o ranty nadkoli.
Problemu obcierania raczej nie bedzie bo Rado chce chyba podniesc auto...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Rado » 6 lip 2008, 13:59

Właśnie chcę tylko podnieść auto i być może wymienię na standardowe felgi bo dostałem je ze sprężynami orginały no a co do amorków to nie wiem czy są seryjne czy wymienione autko mam dopiero od 10 dni.Trochę mi żal bo wózek wygląda zaj.....e ale niestety miałem kilka problemów w czasie jazdy i jeszcze jedno o co chodzi z tą zmianą tematu bo nie wiem jak to zrobić
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 cze 2008, 19:03
Posty: 11
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 6 Kombi CiTD 136 PS

Postprzez Rado » 22 lip 2008, 16:54

znalazłem chopka 70 zeta za kółko
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 cze 2008, 19:03
Posty: 11
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 6 Kombi CiTD 136 PS

Postprzez Takko » 1 lip 2010, 16:18

Hello,

Też muszę podnieść swją madzię.
Macie info gdzie kupić sprężynki do 6-tki wagona? Mogą być uzywki.
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2009, 18:16
Posty: 7

Postprzez mitsuga » 18 gru 2010, 16:16

Po pierwszych dniach jazdy po zaśnieżonych drogach tez zastanawiam się nad podniesieniem mojej Mazdy 6 (wersja Sport kombi) . Czy wymiana samych sprężyn wystarczy?Niedawno wymieniłem amorki
na nowe (Kayaba Excel-G),może trzeba było z tym poczekać <glupek2>
Od zawsze Japonia,od niedawna Mazda
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2010, 21:42
Posty: 47 (1/0)
Auto: ...było 2,5 BP 4x4 aut. a jest M2 6MT

Postprzez barteq58 » 19 gru 2010, 20:57

Ja tez kupiłem na obniżonych sprężynach ale niemiec gratisowo dokupił mi nowe oryginalne i powiem wam że różnica w komforcie jazdy jest znaczna. na nasze polskie drogi obniżonym jeździ się jak wozem drabiniastym a po zmianie jest duuuuużo lepiej także nie zastanawiajcie się tylko do warsztatu.

ja zapłaciłem bodajże 150 zł za zmianę (wszystkie 4).
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 sty 2010, 15:01
Posty: 15
Skąd: Biłgoraj
Auto: ex M6 1.8

Postprzez rymko » 20 gru 2010, 17:29

Powiem tak, wymiana sprężyn na standardowe, poskutkuje z pewnością mniejszą kasą wrzuconą w zawieszenie. Obniżyłem 626 V6 jakieś 4 lata temu i od tamtej pory zacząłem wymieniać łączniki stabilizatora oraz tuleje wahacza i stabilizatora. Samochód jeździ jak po szynach, dając dużą frajdę z jazdy, ale brak komfortu no i trzeba uważać na dziury , krawężniki, bryły lodu itd. Amorki Kayabe – gazowe – trzymają jak złoto, więc obniżenie im nie zaszkodziło. Teraz tego samochodu używam sporadycznie, w zasadzie, jak jadę gdzieś dalej, a na co dzień korzystam z M6 w automacie, dużo bardziej komfortowej. Z pewnością M6 nie prowadzi się tak pewnie, jak babcia 626 , więc i waszym przypadku podniesienie komfortu jazdy będzie skutkowało dużo gorszą trakcją – w sumie temat do rozważenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez mitsuga » 25 gru 2010, 21:08

a jakie spręzyny polecacie?Lesjofors?Kayaba ?
Od zawsze Japonia,od niedawna Mazda
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2010, 21:42
Posty: 47 (1/0)
Auto: ...było 2,5 BP 4x4 aut. a jest M2 6MT

Postprzez Riki » 26 gru 2010, 00:47

mitsuga napisał(a):Lesjofors


Jest OK :) ale jest też grono innych, dobrych marek. Zależy czego oczekujesz.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez mitsuga » 26 gru 2010, 23:05

a jakie to te inne,dobre?
Od zawsze Japonia,od niedawna Mazda
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2010, 21:42
Posty: 47 (1/0)
Auto: ...było 2,5 BP 4x4 aut. a jest M2 6MT

Postprzez Em.Ka. » 27 maja 2013, 13:51

Wybaczcie ze odkopuje taki stary temat ale mam pytanie dot sprezyn. Prawa przednia mi pekla i musze wymienic i teraz czy wymieniac jedna czy obie przednie? Jakie sprezyny byscie polecili gdy zalezy mi na tym aby mazda byla bardziej miekka i komfortowa? Jak zapatrujecie sie na kupno jakis uzywek na allegro??
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2010, 16:11
Posty: 20
Skąd: Strzelce Kraj.
Auto: Mazda 6 HB, 2.0 MZR-CD 136 KM, 2003r.

Postprzez dobrzyn22 » 27 maja 2013, 14:07

Em.Ka. napisał(a):gdy zalezy mi na tym aby mazda byla bardziej miekka i komfortowa?

hmm no ciężko powiedzieć, bo moim( i zapewne nie tylko) zdaniem w M6 jest dobrze wyważony komfort w stosunku dozachowania się na drodze (tzw."złoty środek")
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Em.Ka. » 27 maja 2013, 14:28

Tylko wsio jest dobrze poki jade po asfalnie a niestety moja miejscowosc pokryta jest brukiem a tutaj juz niej est tak cicho i przyjemnie:/
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2010, 16:11
Posty: 20
Skąd: Strzelce Kraj.
Auto: Mazda 6 HB, 2.0 MZR-CD 136 KM, 2003r.

Postprzez dobrzyn22 » 27 maja 2013, 14:47

to może trza na Merca zmienić, albo francuza z hydropneumatycznym zawieszeniem ??
Nie słyszałem, żeby ktoś zmianiał zawiechę fabryczną na jeszcze bardziej miękką..
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez misiek89 » 27 maja 2013, 14:53

A jak amorki sprawne? a sprężyny zmieniaj 2 żeby zachować te same właściwości na osi preferuje się nowe z racji pewność, że pojeździsz na nich długo i nic się nie stanie a używki tylko i wyłącznie z małym przebiegiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez dobrzyn22 » 27 maja 2013, 14:56

misiek89 napisał(a):A jak amorki sprawne?

dokładnie – na bruku to ma szczególne znaczenie
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Grucha » 27 maja 2013, 14:59

Wymienić wypadałoby obydwie

Pozdrawiam
Grucha
 

Postprzez mądry » 27 maja 2013, 15:33

Nawet koniecznie <ok>
Ostatnio edytowano 27 maja 2013, 16:16 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6