Lekkie haczenie przy zmianie biegu z 1 na 2

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez LBak » 22 maja 2013, 13:00

Szukałem po forum ale nie znalazłem tego tematu dla modelu Mazdy 3 BK. Jestem posiadaczem wersji 2005 2.0 benzyna i kłopocze się z problemem haczenia skrzyni biegów przy zmianie z 1-nki 2-jke. Problem jest dosyć dziwny ponieważ występuje on tylko przy jeździe po pierwszym uruchomieniu silnika i nie zależy od temperatury zewnętrznej czy to -10 C lub + 20 C. Problem znika po przejechaniu powiedzmy 10 km lub innych większych dystansów, zgaszeniu auta, ponownym odpaleniu po 5 min i skrzynia chodzi jak masło :|.

Wymienione:

Sprzegło Sachs + docisk + wysprzęglik
Olej skrzyni:
1. Motul Gear 300 75w-90
2. Mobile Mobilube 75w-90
3. Fuchs Titan Sintopoid LS 75w-90 (aktualnie zalany)
Początkujący
 
Od: 29 lip 2011, 11:17
Posty: 6

Postprzez marcin255 » 22 maja 2013, 13:07

Ten typ tak ma , dodatkowo jeszcze można mieć problem ze wstecznym , czasem trzeba 2 razy wysprzęglić
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez LBak » 22 maja 2013, 13:39

Ze wstecznym to znana sprawa ze względu na brak synchronizacji tego biegu i temat wałkowany już kika krotnie. To co mnie zastanawia to nie samo haczenie w skrzyni lecz znikanie problemu po ponownym odpaleniu auta po wcześniejszej jeździe. Rozmawiałem nawet z Tadziolem i jak na razie nie ma pojęcia.
Początkujący
 
Od: 29 lip 2011, 11:17
Posty: 6

Postprzez novek » 23 maja 2013, 19:34

Mówisz że wsteczny to znana sprawa . Ja mam problem z mazda 3 bk i nic za bardzo nie mogę znaleźć.
Zgrzytanie przy wbijaniu prawie za każdym razem.............., podwójne wysprzęglanie podjeżdżanie do przodu nic nie pomaga. to już chyba grubsza sprawa. Może jakieś linki do edukacji ????????//
MAZDA- BO TAK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2011, 19:24
Posty: 82
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BK 1.6 109kM 2005

Postprzez tomek-waw » 24 maja 2013, 23:58

novek napisał(a):Może jakieś linki do edukacji

Na ten temat nikt chyba jeszcze nic nie opisał, pozostaje jedynie rozebranie skrzyni biegów i sprawdzenie synchronizatora II biegu oraz zębatki i widełek.
U mnie zdarza się to również i też mnie to wku***a.
ASO życzy sobie za usługę 800 zł ( zamont/wymont skrzyni ) oraz jakieś 350 zł za ew. wymianę elementów ( + części 600zł kpl. kół + 230 zł widełki )
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez novek » 26 maja 2013, 09:28

no to piękna sumka sie nazbierała miałem propozycję przerzucenia skrzyni 300zł + koszy używanej. Ale weź i kup kota w worku (między 500 -1000zł) ten temat przeraża
MAZDA- BO TAK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2011, 19:24
Posty: 82
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BK 1.6 109kM 2005

Postprzez LBak » 8 cze 2013, 20:53

Z tym rozbieraniem skrzyni to nie jestem przekonany jeśli chodzi o mój przypadek. Dzisiaj zrobiłem szybki test, pojechałem dwa kilosy – stop – 5 min przerwy odpalam i miodzio. Kto da rade wyjaśnić co jest grane temu stawiam flaszkę.
Początkujący
 
Od: 29 lip 2011, 11:17
Posty: 6

Postprzez Grzegorz G. » 1 lip 2013, 19:03

Ja mam BK 1.6 109 KM i mam dokładnie taki sam objaw jak kolega LBak.
Przy pierwszym uruchomieniu silnika i zmianie biegu z jedynki na dwójkę słychać delikatne zgrzytnięcie.

Przy kolejnych próbach już tego nie słuchać, tylko za pierwszym razem po włączeniu silnika.
Na razie się tym nie przejmuję, bo to bardzo delikatny dźwięk – pewnie niektórzy nawet by tego nie usłyszeli, ale temat mnie ciekawi, jak ktoś to rozkmini, to do flaszki się dorzucę :)
Grzegorz G.
 

Postprzez novek » 17 lis 2015, 17:33

No i temat skrzyni wrócił jak bumerang. poszukiwania nabierają tempa bo koniec skrzyni jest już bliski czy wiecie co oznaczają poszczególne literki i cyferki w kodzie na skrzyni jakie inne opcje wchodzą w grę np z focus M2 czy volvo na allegro jest tego sporo ........ mój numer to 3M5R 7002 YF i niżej T1GD2 080105 120423 dodam tylko że 2 wchodzi nie najgorzej ale problem jest z wyskakującym wstecznym
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2011, 19:24
Posty: 82
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BK 1.6 109kM 2005

Postprzez widmo82 » 17 lis 2015, 21:00

jaki masz przebieg?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez novek » 21 lis 2015, 12:52

200 tyś zaraz pęknie. mam takie pytanko. jak mechanik wyjmie skrzynie co mogę jeszcze sprawdzić profilaktycznie np . sprzęgło jakiś konkretny uszczelniacz ( mogę wziąć częsci ze sklepu i jak nie wykorzystam to zwrócę ) co byście jeszcze dorzucili?????????
Dzisiaj oglądałem skrzynię to 500zł koleśchciał biegi wchodziły luźno luzów na wałku nie było tylko miałem pecha że była sprowadzona na zamówienie :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2011, 19:24
Posty: 82
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BK 1.6 109kM 2005

Postprzez boroszlezsko » 21 lis 2015, 18:03

wymiana skrzyni u Ciebie jest podyktowana tylko tym wyskakującym wstecznym czy czymś jeszcze? u mnie jest ok. 130 tyś nalatane, przy zmianie z 1 na 2 jak akurat nie zahaczy to zgrzytnie, lewarek raz po raz drży na 3, ze wstecznym całe szczęście nie mam problemów (poza znanym nie łapaniem od razu).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 20:58
Posty: 82 (1/0)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BK 1.6 '06/07

Postprzez novek » 22 lis 2015, 18:12

Dokładnie tak skrzynię wymieniam ze względu na wyskakujący wsteczny. No nie da sie z tym jezdzić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2011, 19:24
Posty: 82
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BK 1.6 109kM 2005

Postprzez kropek101 » 22 lis 2015, 21:26

Nie przesadzacie z tą wymianą skrzyni?!
Kupiłem mazdę już chyba 7lat temu zrobiłem nią 90tyś od zakupu 2 bieg czasem źle wchodził po moich 90tyś dalej źle wchodzi olej nie wymieniany od nowości. Chciałem to zrobić jednak podczas zmiany sprzęgła po spuszczeniu go okazał się czysty więc wrócił do skrzyni. Też czasem zdarzy się że nie zdążę wcisnąć do końca sprzęgła a wyskoczy akurat u mnie 3 bieg jednak to nie znaczy że skrzynia się sypie.

Może warto sprawdzić cięgna, każdy od razu jak mu biegi źle wchodzą to wodziki do wymiany albo biegi jak wyskakują. Cięgna które siedzą w naszych M3 nie są zbyt grube więc mogą się naciągnąć ja bym najpierw to wykluczył zanim zaczniecie brać się za wymianę no chyba że już to zrobiliście.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Gamboa » 22 lis 2015, 23:30

ja mam 130 tys i tak samo problem z 2gim biegiem i tak było przed i po wymianie oleju. problem ustepuje gdy przejade z 10 km lub poredukuje z 4 na 2 później juz dobrze wchodzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez kropek101 » 23 lis 2015, 16:33

Trochę to źle doprecyzowałem moja ma prawie 230tyś km ja zrobiłem nią 90tyś
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez The_Radek » 24 lis 2015, 00:53

Dopiszę się do listy osób z ciężko wskakującą dwójką ;)
Ja mam swoja Madzię od lutego tego roku i od samego początku z tą dwójką jest tak jak opisujecie. Na zimnym silniku naprawdę ciężko wchodzi... ja to jeszcze ją troche "dopieszczę" przy wrzucaniu, ale moja żonka za nic ma ciężko wchodzący bieg i ciągnie ( bez skojarzeń mi tylko ;) ) na chama. Myślałem co by tu zrobić, ale skoro piszecie, że to "całkiem normalne" to chyba to odpuszczę. Zwłaszcza, że ja ze wstecznym nie zauważyłem większych problemów... tylko ta dwójka :|
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 11:04
Posty: 164 (0/11)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3, BK, 2.0 benzynka, rok 2007

Postprzez yomex » 24 lis 2015, 08:20

Ja dla przeciwieństwa mam od czasu do czasu problem z biegiem nr 3, zdarza mu się po prostu wyskoczyć. Nie zdarza to się często, ale bywa irytujące gdy akurat chcę trochę depnąć ;)
Przebieg 208 000.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2015, 10:34
Posty: 117 (6/5)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF 2006 r. TOP SPORT + LPG

Postprzez novek » 24 lis 2015, 19:26

W moim przypadku wodziki zostały sprawdzone. Cięźko wchodzący 2-gi bieg to już pomijam ( siedziałem w innych madziach z pseudo problemem .......więc jakieśporównanie mam .Moje poprzednie wpisy ukazały sie 2.5 roku temu wtedy to było raz na jakiś czas tak jak u kolegów teraz to jest szczęście jak za pierwszym wejdzie (wsteczny) i nie wyskoczy i tak zgrzyta zgrzyta aż za którymś załapie i tak trzeba przytrzymać. U mnie już pozamiatane nowa skrzynia leży w garażu i czeka na wymianę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2011, 19:24
Posty: 82
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BK 1.6 109kM 2005

Postprzez sekoa » 24 lis 2015, 22:35

Ja mam to samo z 2 a że jeżdżę pierwszą mazdą w życiu, zacząłem się zastanawiać co jest nie tak (przebieg 140tys). Sprzęgło dociśnięte, że mało podłoga nie wypadnie a dwójka lekko zgrzytnie jakbym nie dociskał pedału. Co u mnie pomaga? Wyrzucam z 1 na chwilkę do neutralnego, dociągam dźwignie max. w lewo i delikatnie wbijam dwójkę. Prawie nie zgrzyta :) Rzeczywiście to później ustępuje. Ale przy okazji chciałem zapytać jak w m6 można samemu sprawdzić poziom oleju w skrzyni?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2015, 14:04
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY 2.0 Pb

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323