obroty spadają do 500 przy szybkim naciskaniu hamulca

Postprzez Rychu1984 » 18 maja 2013, 17:13

Witam.
Nie znalazłem nic na ten temat na forum wiec zakładam wątek.
Problem jest taki: na wolnych obrotach mazda tyma ok 800-700.
gdy zacznę naciskać szyko kilkukrotnie pedał hamulca obroty spadają do 500 i mazda zaczyna wpadac w drżenie. Czy ktoś z was ma podobne objawy? Byłbym wdzięczny jeśli ktoś sprawdzi czy u niego jest tak samo. Nie wiem czy to usterka czy poprostu ten typ tak ma.
pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 17 mar 2013, 10:35
Posty: 9
Auto: Mazda Premacy 1.8 benzyna 1999 rok.

Postprzez VPM » 18 maja 2013, 22:21

miałem coś takiego w scierce i to nie jednej zawsze to była wina szlałfików podciśnienia na gaźniku jak cos takiego sie działo to znaczyło ze zapłon był opóźniony a jak wzrastały obroty to za bardzo wyprzedzał zapłon na wtrysku szlałfiki były dziurawe wystarczyło uszczelnić ale nie wiem czy w mazdach jest podobnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez givance » 21 maja 2013, 19:23

Może nie odpowietrzony układ chłodzenia.. i ewentualnie może reset kompa i adaptacje przepustnicy..
Bo u mnie pomogło <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2013, 12:35
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Premacy 1,8 16V, , 74 kW, 101 KM. 2004r, Pb + Gaz (Landi Renzo sekwencja)

Postprzez Piotr Raczkowski » 22 maja 2013, 16:54

givance napisał(a):Może nie odpowietrzony układ chłodzenia..
a co ma piernik do wiatraka ?????
a jak już podusisz kilka razy i poczekasz ciutkę to obroty powracają do normy jeżeli tak to wszystko o.k
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez Andi_79 » 22 maja 2013, 18:50

U mnie też motor trochę zwalnia przy naciskaniu hamulca, nie przejmuj się tym.
Po prostu trochę więcej idzie podciśnienia do serwa od hamulców i tyle.
Nie ma co kombinować.
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2011, 13:13
Posty: 93
Skąd: Gliwice Śląsk
Auto: Mazda Premacy 2002r 1,8 74kW (Pb+LPG STAG Hana+Magic III)

Postprzez Rychu1984 » 22 maja 2013, 21:36

Wielkie dzieki za sugestie. Swoją drogą to chyba jest się czym przejmować. Jeśli podczas hamowania obroty spadną tak że silnik zgaśnie, nie ma wtedy wspomagania hamulca.
Czasami mam wrażenie jakby mazda miala ustawione za male wolne obroty. Wczesniej jezdzilem dieslami. Czy silniki benzynowe maja taką kulturę pracy ze ustawie sie takie niskie wartosci rzedu 700 obr/min?
Początkujący
 
Od: 17 mar 2013, 10:35
Posty: 9
Auto: Mazda Premacy 1.8 benzyna 1999 rok.

Postprzez Andi_79 » 23 maja 2013, 18:02

Jak silnik ci zwalnia przy częstym (kilkukrotnym, szybkim) wciskaniu hamulca na wolnych obrotach to ma do tego prawo. Ale nie na tyle by przy tym zgasnąć. Jeżeli chodzi o obroty biegu jałowego to powinny wynosić 800 obr/min. Jeżeli silnik chodzi ci nierówno to sprawdź stan świec i przewodów czy nie ma przebicia na masę. Wtedy silnik ma mniejsze i nierówne obroty bo po prostu nie dostaje wszystkich zapłonów a przez to jest słabszy. Przyczyn nierównej pracy sinika i zbyt niskich obrotów może być wiele, zły kat wyprzedzenia zapłonu, cewki na wykończeniu.
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2011, 13:13
Posty: 93
Skąd: Gliwice Śląsk
Auto: Mazda Premacy 2002r 1,8 74kW (Pb+LPG STAG Hana+Magic III)

Postprzez givance » 23 maja 2013, 22:47

Piotr Raczkowski napisał(a):
givance napisał(a):Może nie odpowietrzony układ chłodzenia..
a co ma piernik do wiatraka ?????
a jak już podusisz kilka razy i poczekasz ciutkę to obroty powracają do normy jeżeli tak to wszystko o.k


kiedyś też tak myślałem, że co ma wspólnego piernik do wiatraka, ale..jednak, u mnie pomogło. :|
A tak na prawdę, za nim to zrobiłem te czynności, to musiałem sprawdzać inne elementy, które również mogły być powodem takich objawów, o czym podpowiadał Andi_79
Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2013, 12:35
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Premacy 1,8 16V, , 74 kW, 101 KM. 2004r, Pb + Gaz (Landi Renzo sekwencja)

Postprzez Rychu1984 » 26 maja 2013, 22:24

Andi_79 napisał(a):Jak silnik ci zwalnia przy częstym (kilkukrotnym, szybkim) wciskaniu hamulca na wolnych obrotach to ma do tego prawo. Ale nie na tyle by przy tym zgasnąć. Jeżeli chodzi o obroty biegu jałowego to powinny wynosić 800 obr/min. Jeżeli silnik chodzi ci nierówno to sprawdź stan świec i przewodów czy nie ma przebicia na masę. Wtedy silnik ma mniejsze i nierówne obroty bo po prostu nie dostaje wszystkich zapłonów a przez to jest słabszy. Przyczyn nierównej pracy sinika i zbyt niskich obrotów może być wiele, zły kat wyprzedzenia zapłonu, cewki na wykończeniu.


W mojej mazdzie po rozgrzaniu silnika obroty jałowe trzymają się na poziomie 700.
Jak można podbić je w górę?

Świece niedługo wymienię, to dam znać czy się poprawiło. Kable sprawdziłem: W ciemnym garażu spryskałem mgiełką wody kable wn. odpalilem silnik i nie ma brzebicia gdyż nie zauważyłem błysków.
Początkujący
 
Od: 17 mar 2013, 10:35
Posty: 9
Auto: Mazda Premacy 1.8 benzyna 1999 rok.

Postprzez Rychu1984 » 28 cze 2013, 22:40

Witam.
Świece wymienione na nówki denso irydowe. Powiem tak-nie odczuwam różnicy. Koledzy czy i jak można sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu?
Początkujący
 
Od: 17 mar 2013, 10:35
Posty: 9
Auto: Mazda Premacy 1.8 benzyna 1999 rok.

Postprzez Gronek » 28 cze 2013, 23:14

Obstawiam uszkodzone serwo hamulcowe.... odepnij wężyk od serwa i go zaślep (np. śrubą) i zobacz czy sie poprawiło :)
ROTARY ENGINE VEHICLES SERVICE
OBSŁUGA I NAPRAWA POJAZDÓW Z SILNIKIEM ROTACYJNYM
Uczciwe diagnozy i rzetelne naprawy, pomoc w zakupie
KONTAKT 508-279-238 tomek@rotaryengines.pl
http://rotaryengines.pl/
Avatar użytkownika
Firma
CUP 2017 miejsce 3
 
Od: 26 cze 2008, 10:39
Posty: 243 (1/22)
Skąd: Warszawa / Śladów
Auto: Bridgeported RX8 hajpałerrrr,
Vectra Joker V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy