Nie odpala jak Ciepły

Postprzez damian87 » 22 kwi 2013, 20:53

Cześć wszytkim,

Jestem pierwszy raz na forum ale to z tego powodu że nie było większych problemów z moją Madzią.

Szukałem problemu jak mój ale nic konkretnego nie znalazłem.

Problem jak w Tytule zaczął występować zaraz po wymianie filtra paliwa i oleju.
Ale zacznę od początku:

Miałem problem ze święcącymi się kontrolkami filtra paliwa i akumulatora. Wymieniłem filtr paliwa, zresetowałem komputer i problem ustąpił dopiero po przejechaniu 3 km. Zaprowadziłem następnego dnia Madzię do warsztatu również na wymianę oleju (nie miałem czasu sam tego zrobić bo pracowałem a święta się zbliżały). Po wymianie tego samego dnia po paru godzinach wyruszyłem w trasę do rodziców i było wszystko ok (zrobiłem wtedy 250 km e jedną stronę). W drodze powrotnej po przejechaniu 140 km zrobiłem przystanek 30 minut, i nastąpił problem. Pomimo że silnik był ciepły, po wielu próbach nie chciał odpalić, jednak w końcu zaskoczył i problem podczas jazdy nie występował.

Teraz jest tak, że jak silnik jest zimny to pali prawie od ręki (ma problemy z wejściem od razu w obroty, trzęsie się na obrotach minimalych, ale po chwili jest już ok). Ale jak jest ciepły to nie chce palić. Trzeba go bardzo długo męczyć, i może zaskoczy ale głównie nie chce.

Wiele razy było tak, że pojechaliśmy z małżonką na zakupy i jak chcieliśmy wracać to już nie chciał odpalić. Wróciliśmy autobusem. A po kilku godzinach lub następnego dnia jak pojechałem go zabrać odpalał prawie bez problemu po jednym przekręceniu kluczyka.

Jeśli chodzi o olej, to chyba zrobiłem błąd. Ponieważ zawsze zmieniałem na syntetyk Castrola, jednak teraz chciałem półsyntetyk. Jednak nie wiem na co tak naprawdę mi zmienili (leją z beczki), ponieważ zostawiłem wtedy samochód i pojechałem autobusem do pracy.

Z góry dzieki za pomoc.
Damian.
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2013, 20:16
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F

Postprzez Neonixos666 » 22 kwi 2013, 21:06

Czyli usterka stała się nagle po wymianie oleju? wcześniej nie było takich objawów?


PS. Castrol w tym silniku to zły wybór.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez damian87 » 22 kwi 2013, 21:43

Neonixos666 napisał(a):Czyli usterka stała się nagle po wymianie oleju? wcześniej nie było takich objawów?


Wcześniej były problemy, ale na zimnym przy niższych temperaturach, ale bardzo sporadyczne. A teraz na ciepłym to tragicznie jest. Nie ruszam się samochodem jak wiem że będę musiał go zgasić, bo już go raczej nie odpalę. Nie wiem czy to po wymianie oleju, ale czy może być taki zbieg okoliczności?

Neonixos666 napisał(a):PS. Castrol w tym silniku to zły wybór.


Jak kupiłem Madzię to był castrol i w sumie się nie zastanawiałem czy zmieniać.
Ostatnio edytowano 22 kwi 2013, 22:35 przez damian87, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2013, 20:16
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F

Postprzez Neonixos666 » 22 kwi 2013, 22:18

Olej nie ma na to wpływu, czy znasz ten warsztat jest zaufany?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez seba626 » 22 kwi 2013, 22:24

moze polac pompe zimna woda????? i zobaczyc czy odpali????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez damian87 » 22 kwi 2013, 22:37

A nie pęknie czy coś takiego z powodu wstrząsu termicznego? Głupie może pytanie ale wolę się upewnić :)
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2013, 20:16
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F

Postprzez seba626 » 22 kwi 2013, 22:41

raczej mrozonej wody nie bedziesz mial. zwykla z kranu wystarczy. nie jeden lał i nic sie nie rozlecialo wiem nie powinno i u Ciebie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez Neonixos666 » 22 kwi 2013, 22:44

nie wiem dlaczego ale obstawiam zawór SPV.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Puszek79 » 23 kwi 2013, 13:22

Wypadało by sprawdzić od sznurka do kłębka czyli jaki paliwo jest zatankowane niby wszystkie na stacjach ma być takie same ale tak nie jest po drugie filtr paliwa ominąć butelka 1l nowe paliwko zalać do butelki i włożyć te dwa wężyki co z filtra wychodza niech popracuje silnik w ten sposób aż się rozgrzeje zgaś i spróbuj odpalić nie pomoże nic przekażnik B5B4 jest pod maską samochodu tam gdzie bezpieczniki czarna skrzynka wyjmij go przeczyść styki może jemu coś dolega na podmianke inny by pasował ze zdrowej mazdy potem próbuj odpalić nic to polej pompe wtryskową zimną wodą dalej nic obstukaj delikatnie zawór SPV Kluczem lub czymś innym młotek nie wskazany ;P być może zawór SPV się zawiesza też dla wiarygodności najlepszy byłby z innej mazdy sprawny dalej nie odpala odłączyć czujnik temperatury jest zaraz pod kolektorem dolotowym wychodzą z niego 3 kabelki odłącz i próbuj odpalić może to pompa kaput chociaż tego ci nie życzę droga spawa z regeneracją i ostatnie co mi przychodzi do głowy jeśli to wszystko nie pomoże spróbuj odpalić na samo starcie papa
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2013, 00:05
Posty: 212 (1/7)
Skąd: Krzeczów
Auto: Mazda 323f 2.0 Diesel Tdvi. 2000.90KM RF2A

Postprzez damian87 » 23 kwi 2013, 14:43

Ok,
Dzięki za wszelkie informacje, Będę testował.

Pytaniemam jeszcze odnośnie oleju. Jak mam teraz zalany półsyntetyk to można później wymienić na syntetyk? Bo słyszałem że jest różnica w strukturze i się nie zaleca.

Poz.
Damian.
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2013, 20:16
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F

Postprzez Puszek79 » 23 kwi 2013, 15:55

Co do oleju zalecany 5w-30 dopuszczalny 5w-40 i 10w -40 tylko nie castrol i nie kupuj oleju z beczki wiem że wychodzi taniej ale jaką masz pewność co kupujesz może być tam nawet mineralny i taki ci wymienią a powiedzą że castrol <oczko> . Ja zalewam elf 5w-30 SXR i nie narzekam nic nie bierze oleju od wymiany do wymiany i silniczek chodzi bardziej ciszej tak więc jaki olej temat morze każdy używa innego i sobie chwali to samo z filtrami. papa PS. wszystko o co pytasz jest na forum wystarczy <czytaj>
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2013, 00:05
Posty: 212 (1/7)
Skąd: Krzeczów
Auto: Mazda 323f 2.0 Diesel Tdvi. 2000.90KM RF2A

Postprzez damian87 » 16 maja 2013, 23:17

Witam ponownie :)

Przetestowałem temat z tą wodą i teoretycznie zapalił, ale nie od razu i lejąc wodę obawiałem się o alternator bo on jest pod pompą. Wychodzi na to że pompa do regeneracji. Prośba o informacje gdzie najtaniej można to zrobić? Mogą być nawet dalsze okolice Warszawy chętnie przejadę się na cały dzień po wcześniejszym umówieniu się na naprawę :)


Pozdro.
Damian.
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2013, 20:16
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F

Postprzez smile » 20 maja 2013, 21:11

Jak chcesz zwiedzić pomorze, to http://dzierzyk.tuchola.pl/
Ja tam robiłem swoją i nie mam zastrzeżeń.
Zadzwoń i targuj się :) Powiedz, że są polecani na Forum Mazdy a na naprawę masz 500 zł :P
Czas prac to kilka godzin, nie muszą nawet wyciągać pompy :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 20 maja 2013, 22:21

smile napisał(a):nie muszą nawet wyciągać pompy :)


wystarczy tylko odkręcić przewody i mocowanie do bloku, potem 4 śruby głowicy i już mają w ręku tłokorozdzielacz. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 20 maja 2013, 23:00

Neo, otwierałeś swoją pompę? Pytam, bo wiem, co ciekawość robi z ludzi :P
Jeśli ktoś ma "szczątki" pompy, to mogę dopasować części zamienne, a co za tym idzie, przygotować zestaw "zrób to sam" :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 20 maja 2013, 23:23

swojej nie rozbierałem ale wyjmowałem :P. Mam dwie pompy w domu, złożyłem jedną z najlepszych części i wyczyszczona a druga jest na graty zamienne. Jak bym miał mazdę z padniętą pompą to bym sobie kombinował :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez damian87 » 21 maja 2013, 15:51

Dzwoniłem do Tucholi. Powiedzieli mi 700-1000 zł. jak doliczę około 250-300 zł na paliwo to trochę średnio :( ale za 500 złotych to bym na bank tam pojechał.

Dzwoniłem jeszcze do Nadarzyna koło Warszawy bo zobaczyłem na paru postach że niektórzy go polecają. powiedział mi 900 zł netto. czyli to wyjdzie jakoś 1100 brutto. Może ktoś sie wypowiedzieć na temat http://dobrymechanik.net/mechanicy/nada ... ogdan.html z Nadarzyna??
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2013, 20:16
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F

Postprzez damian87 » 29 maja 2013, 19:38

Elo wszystkim,

Jestem już po wizycie w warsztacie w Nadarzynie i pomyślałem że opisze co i jak. Ogólnie wyszło że wystarczyło wyregulować pompę i problem ustąpił. Jest lepiej niż było jeszcze pół roku temu kiedy odpalała (problemy z odpalaniem na ciepłym zaczęły się w kwietniu). Zaślepili jeszcze zawór EGR i wymienili mi filtr powietrza. zapłaciłem za to 350 zł. I teraz pytanie czy nie zrobili mnie w konia i problem nie powróci za jakiś czas? I co z tym zaworem EGR? Ogólnie wiem do czego służy jednak proszę o opinie czy lepiej jak jest zaślepiony czy nie?

Pozdrawiam.
Damian.
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2013, 20:16
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F

Postprzez Neonixos666 » 29 maja 2013, 21:16

Ciekawe na czym polegało ,,wyregulowanie pompy" bo ja nie widzę w niej nic do regulacji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez seba626 » 29 maja 2013, 22:26

jest tam sruba do regulacji???? u mnie nie widze czegos takiego;)


cos nie tak heh
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323