Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD]

Pogaduchy motoryzacyjne.

Czy jesteś zadowolony ze swojego DiTD?

Tak
33
69%
Nie
0
Brak głosów
Różnie bywa
15
31%
 
Liczba głosów : 48

Postprzez Piter5700 » 4 lut 2013, 17:48

Odnośnie tematu z wyciekiem przy tym zaworku na kolektorze ssącym, to jest tam mały uszczelniacz (widoczny na zdjęciu poniżej z lewej strony) ale jak komuś nie przeszkadza to nie opłaca się go wymieniać, bo jest trochę rozbiórki... najlepiej podczas czyszczenia ssącego odrazu go wymienić. Dane o tym uszczelniaczu nie są mi znane, bo nie ma na nim praktycznie żadnych numerów...
Obrazek

ja się problemu pozbyłem ;) więcej w wątku mojej Mazdy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2012, 12:25
Posty: 224 (0/1)
Skąd: Opolskie (Krapkowice)
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2000r. Pakiet Sportive, BI-XENON

Postprzez Neonixos666 » 4 lut 2013, 23:19

Dlatego nie opłaca się tego robić bo wyjąć kolektor w RF4F nie jest prostą sprawą, chyba że przy okazji.

A tak na marginesie to wpadł mi pewien pomysł tyko muszę znać wasze zdanie. Wielu ludzi boryka się z problemami które stawiają pod znakiem zapytania sprawność zaworu TCV czy SPV. Plan jest taki by takowe zawory zakupić oczywiście używane w dobrym stanie (nawet od opla) i można było by je wypożyczać do testów czy ich podmiana zmienia zachowanie się motoru. Oczywiście muszą być spełnione odpowiednie kryteria zarówno osoby chcącej wypożyczyć jak i problemu. Za wynajem była by uiszczana niewielka opłata która przekazywana była by na rzecz klubu (koszt przesyłek pokrywa wynajmujący).
Prosto i na temat, ma to sens czy to <dupa> :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez seba626 » 5 lut 2013, 08:27

mysle ze niejedna osoba rozwiazala by swoj problem niewielkim kosztem. nie ma nic gorszego od pseudo-mechanikow(na haslo ustawisz zawory w ditd otwieraja oczy szeroko i mowia ze tu sie nie ustawia-o czym mozna z takim pogadac)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez boczek86 » 5 lut 2013, 10:00

mysle neo z dobry pomysl :) ale wypozyczanie to tylko osobom ktore cos tam na forum sidza i wnosza. bo ktos kto ma jden post to raczej chyba nie :( rob liste i mozemy zrobic zrzute :) wiadomo im nas wiecej tym taniej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 5 lut 2013, 16:13

boczek86 napisał(a):ale wypozyczanie to tylko osobom ktore cos tam na forum sidza i wnosza. bo ktos kto ma jden post to raczej chyba nie :(


masz rację i dlatego napisałem że takie osoby musiałyby spełniać odpowiednie kryteria między innymi staż na forum a klubowicz miał by oczywiście większe szanse :). Mam nawet klucz i przejściówkę do odkręcania zaworu który również moglibyśmy wysyłać wraz z zaworem żeby nie musiał nikt specjalnie kupować czy odkręcać dziwnymi sposobami.
Najgorsze jest to że raczej klubu nie stać na te zawory (myślę że nie pójdą na to) i sami będziemy musieli je kupić ale możemy zrobić tak że osoby zrzucające się na nie mają pierwszeństwo przy wypożyczeniu i płacą tylko za przesyłki, wtedy każdy kto dorzucił się jest ubezpieczony w razie jak by się coś działo ma możliwość podmiany.

PS. chyba że znajdziemy sponsora :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 5 lut 2013, 18:54

Boczuś :P gdzie jest mój spv? :D ;) udało Ci sie sprawdzić co trzeba?

nie ma problemu, kto chce niech bierze i sobie testuje,
TCV obecnie nie mam – tylko nowe, ale jak ktoś ma potrzebę to niech pisze, załatwi się jakis.

P.S
Szukam kolejnego DiTD :) 626 GW – może ktoś coś ma na oku?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez tadziol » 5 lut 2013, 19:06

Neonixos666 napisał(a):wpadł mi pewien pomysł tyko muszę znać wasze zdanie. Wielu ludzi boryka się z problemami które stawiają pod znakiem zapytania sprawność zaworu TCV czy SPV. Plan jest taki by takowe zawory zakupić oczywiście używane w dobrym stanie (nawet od opla) i można było by je wypożyczać do testów czy ich podmiana zmienia zachowanie się motoru
sorry,że sprowadzę z obłoków na ziemię,ale....
TCV potrafi jedynie się rozciec.nie znam przypadku innego uszkodzenia czy to mechanicznego,czy elektrycznego.dlatego TCV wymieniamy tylko z powodu wycieków (99%).
SPV za to może nie przeżyć kilku przykręceń i odkręceń,doświadczyłem tego osobiście,a potem będzie płacz i lament,że uszkodzony wrócił od kogoś,a i znajdą się bardziej podejrzliwi czy to aby na pewno ten sam.....
wiem,że spieprzyłem pomysła,ale jestem realistą :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 5 lut 2013, 19:12

A co Ty Riki kolekcjonujesz 626? <lol>

Masz rację Tadziol, głupi pomysł...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 6 lut 2013, 00:10

Neonixos666 napisał(a):A co Ty Riki kolekcjonujesz 626? <lol>

Masz rację Tadziol, głupi pomysł...

Nie tyle głupi co nierealny, zwłaszcza przy mniej doświadczonych "mechanikach"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Riki » 6 lut 2013, 00:20

Neonixos666 napisał(a):A co Ty Riki kolekcjonujesz 626?


taaa jasne :D jak mi znajdziesz ładną V6 w GE to pomyśle bo od kilku miechów szukam i same trupy :P
;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez boczek86 » 6 lut 2013, 10:59

Riki napisał(a):Boczuś gdzie jest mój spv? udało Ci sie sprawdzić co trzeba?
udalo udalo :P i zauwazylm ze na moim przy zmianie opornikow skacze z 2000 tys obr nawt do 3000 tys przy opornosci 26 ohm a twoj tylko o pare obrotow doslownie jedna kreske. wiec co spv to chyba inaczej dziala.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 6 lut 2013, 20:06

A czy wiadomo co powoduje to że SPV siada? Zbyt mocne dokręcenie? czy elektronicznie się uszkadza?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 6 lut 2013, 22:16

wg mnie mechaniczne zużycie/wyeksploatowanie.
posiadacze M6 z silnikami RF5C mają podobną sytuację w kwestii zaworu SCV
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 6 lut 2013, 23:07

tadziol napisał(a):wg mnie mechaniczne zużycie/wyeksploatowanie.


masz na myśli spasowanie tłoczka? który zamyka kanał?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 7 lut 2013, 19:11

nie tylko...
zużycie trzpienia,cokolwiek,co powoduje,że zawór traci szczelność i nie potrafi utrzymać ciśnienia wtrysku.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 7 lut 2013, 21:11

a jeśli budowa zaworów (mechaniczna) od opla i mazdy jest ta sama to czy można przełożyć z opla do mazdy? Bo przecież nie można od Opla do Mazdy bynajmniej tak twierdzą ogarnięciu ludzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 8 lut 2013, 21:28

kiedys bylo pisane ze ponoc jest inne cisnienie czy cos. a zreszta to przeciez nawet polift i przedlift ma inny SPV wedlug katalogu. ale wiadomo ze kto czego potrzebuje to kombinuje jak moze :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez tadziol » 12 lut 2013, 19:38

to wszystko co piszecie,to nic.....
kobieta przyciągła mi bejotkę,bo zdechła i palenie rzuciła....lukam pod maskę,a tam RF7 :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez smile » 12 lut 2013, 22:01

<co jest> <co jest> RF7? Zrób zdjęcie, bo aż nie wierze :)
RF7 w pełnym wydaniu czy "okrojone"? :) Z DPF? <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 12 lut 2013, 22:06

tadziol napisał(a):to wszystko co piszecie,to nic.....
kobieta przyciągła mi bejotkę,bo zdechła i palenie rzuciła....lukam pod maskę,a tam RF7 :|


W BJ były montowane RF7 nawet w poradniku jest o tym napisane i sam spotkałem się na allegro z takimi egzemplarzami. Fakt jest ich mało i wypuszczali je chyba na początku produkcji.

Smile- RF-7 a nie RF7J
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Moto