Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD]

Pogaduchy motoryzacyjne.

Czy jesteś zadowolony ze swojego DiTD?

Tak
33
69%
Nie
0
Brak głosów
Różnie bywa
15
31%
 
Liczba głosów : 48

Postprzez blondi's boyfriend » 2 lut 2012, 14:32

chyba mi się nie uda, spróbuję wieczorem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2009, 12:34
Posty: 117
Skąd: Kraśnik
Auto: 323F DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 2 lut 2012, 16:52

suczysyn. napisał(a): pluje olejem


a czy to na pewno olej czy woda z nagarem?

Wykręcałeś filtr? jak na jałowym chodził to trzeba było go tak zostawić na jakiś czas zagrzał by się i może pojechał by o własnych siłach.

suczysyn. napisał(a):na złom chyba pójdzie ....


no dobra dam Ci za niego 500zł i już się nie męcz :P

Masz fajny samochód tylko musisz zadbać trochę nie łam się :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez suczysyn. » 2 lut 2012, 17:35

Grzałem go z 15 minut i nie chciał jechać ...
Nie wiem czy to na pewno olej , w sumie olej jest czarny a to było takie brązowe, nie wiem ... : D
A skąd by się wzięła tam woda z nagarem ?
Wstawiam go do mechanika i niech zobaczy bo juz mam dosyć tego samochodu.

A co z tymi drzwiami jak otwieram to zahaczają o przedni błotnik i przeskakują aż błotnik podskakuje :D
Zawias się schrzanił czy coś gorzej ?

A jak bym niechcący dolał 4 l benzyny do diesla to mógł by być taki efekt jak jest ?
Bo sobie wmawiam że wlałem przez pomyłkę 95 chociaż jestem pewny że nie :D
suczysyn.
 

Postprzez Neonixos666 » 2 lut 2012, 18:08

jak byś wlał benzyny to by pomogło a nie zaszkodziło.

suczysyn. napisał(a):A skąd by się wzięła tam woda z nagarem ?


chodzi ci wylatujące z rudy wydechowej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 2 lut 2012, 19:19

suczysyn. napisał(a):4 l benzyny

tankowanie do pełna jak widzę :P

Neonixos666 napisał(a):jak byś wlał benzyny to by pomogło a nie zaszkodziło.

też w tą stronę bym patrzył
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez suczysyn. » 2 lut 2012, 20:35

bida w kraju : ]

tak chodzi mi wylatujące z rury wydechowej.
A to nie bedzie przypadkiem uszczelka pod głowicą >?
Bo poziom na bagnecie mam aż ponad stan lol a miałem równiutko na full.
suczysyn.
 

Postprzez kierownik » 2 lut 2012, 20:37

suczysyn. napisał(a):bida w kraju : ]

tak chodzi mi wylatujące z rury wydechowej.
A to nie bedzie przypadkiem uszczelka pod głowicą >?
Bo poziom na bagnecie mam aż ponad stan lol a miałem równiutko na full.

niby bida w kraju, a chcesz nadążać za ostatnią modą wypiepprzonych uszczelek pod głowicą :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 2 lut 2012, 20:41

kierownik napisał(a):niby bida w kraju, a chcesz nadążać za ostatnią modą wypiepprzonych uszczelek pod głowicą :P


no ja to chyba już jestem czwarty w ostatnim czasie który ma do roboty uszczelkę pod głowicą :D

a puszcza bąbelki do zbiorniczka i ubywa płynu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 2 lut 2012, 22:15

No tak po koszmarze pękających pasków rozrządu przyszedł czas na uszczelkę pod głowicą.
Przez was nie wyjadę Mazdą aż do wiosny <lol>
A tak serio, ciekawe co ma taki wpływ na uszczelki, niska temperatura na kurczenie się elementów metalowych czy zła dawka paliwa...
Jakby nie patrzeć wszystkiemu winni są ruscy, to od nich przyszły te mrozy <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez kierownik » 2 lut 2012, 22:20

oporniki, mówię Ci hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 2 lut 2012, 23:00

kierownik napisał(a):oporniki, mówię Ci hahaha


myślałem nad tym i doszedłem do wniosku iż za wysoka była temperatura spalania w moim przypadku czyli tzw. EGT
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 2 lut 2012, 23:19

Neonixos666 napisał(a):myślałem nad tym i doszedłem do wniosku iż za wysoka była temperatura spalania w moim przypadku czyli tzw. EGT

Ale chyba tylko Ty miałeś oporniki, pozostali nie.
kierownik napisał(a):oporniki, mówię Ci

Neonixos666 założył wirusa (oporniki), a że jest zimno rozeszło się jak ptasia grypa na inne bidulki <glupek2>
Czyli to nie ruscy, to Neonixos666 jest winny :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez kierownik » 2 lut 2012, 23:22

no i co radzisz na tą EGT?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 2 lut 2012, 23:28

nie wiem jak u innych ale u mnie prawdopodobnie było za mało paliwa a za dużo powietrza, na wiosnę jak powstanie konkretnie urządzenie do zwiększania dawki to lepiej da się to wystroić. Dodatkowo planuję monitorować temperaturę spalin by mieć jakiś odnośnik co do składu mieszanki i lepiej dostroić.

Może niektórzy nie wiedzą ale nie jeżdżę na opornikach gdy nie mam takiej potrzeby ale doładowanie mam stale wysokie i to może powodować uszkodzenie uszczelki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mateusz26 » 2 lut 2012, 23:32

panowie jaki akumulator lepszy Bosch S5 61Ah czy centra Futura 64Ah.
tylko takie dwa ogę kupić. rozruchowy maja 600A. słaby będzie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 15:34
Posty: 69
Skąd: Widzówek/Częstochowa/Opole
Auto: Mazda 323f DiTD

Postprzez Neonixos666 » 2 lut 2012, 23:33

kup mocniejszy przynajmniej powyżej 70 Ah
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 2 lut 2012, 23:35

do DiTD trochę mało, do PB wystarczy.
do PB ja bym wziął S5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez smile » 2 lut 2012, 23:37

Neonixos666 napisał(a):no ja to chyba już jestem czwarty w ostatnim czasie który ma do roboty uszczelkę pod głowicą


Obym ja nie był piąty... tfu tfu tfu trfu....

YgooR napisał(a):(...) po koszmarze pękających pasków rozrządu (...)


Koszmar z 26 grudnia 2011 roku... trwał jak katar... 7 dni :D

Oporników nie mam, turbina nie dmucha nominalnego ciśnienia ale pompa po regeneracji... Czy jestem zagrożony? Ze strachu nawet pod maskę nie zaglądam...

PS. Dziś wymieniłem tylny amortyzator... w komplecie z nim powinien być od razu łącznik stabilizatora bo mój przeciąłem na pół... i tak zostawiłem bo nie miałem nowego <oczy>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 2 lut 2012, 23:42

właśnie dziwnie teraz przeczytałem ze w dieslach jest odwrotnie że egt rośnie przy dużej dawce paliwa. Sam już nie wiem. Na ludzki rozum to mówi mi że im więcej powietrza damy tym większa temperatura spalania jak w piecu :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 2 lut 2012, 23:48

Neonixos666 napisał(a):Neonixos666


A ustaliłeś już co się dokładnie stało z uszczelką i na którym cylindrze?
Może większa dawka powietrza spowodowała zwiększone ciśnienie w cylindrze i to spowodowało jej przerwanie a nie zwiększona temperatura? A może jest jeszcze inny scenariusz, płyn chłodzący nie mógł Ci zamarznąć w silniku? Weź jego próbkę i zostaw na noc....
To tylko dywagacje ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: kowalesik i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto