Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD]

Pogaduchy motoryzacyjne.

Czy jesteś zadowolony ze swojego DiTD?

Tak
33
69%
Nie
0
Brak głosów
Różnie bywa
15
31%
 
Liczba głosów : 48

Postprzez Neonixos666 » 31 sty 2012, 19:11

Nie ma się co łamać, graty wstępnie zamówione a przy okazji może zrobię inspekcję sprzęgła i uszczelniacza na wale. Sprawdzę luz na turbosprężarce, brud w kolektorze i ilość oleju w dolocie. Wszystko będzie robione od poniedziałku ale może już w piątek lub sobotę zacznę ją rozbierać aby mechanik zrobił szybciej co trzeba.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez blondi's boyfriend » 31 sty 2012, 19:17

Witam, panowie może mi podpowiecie, gdzie znajdę pod maska przewód na którym pojawia się +12v po przekręceniu kluczyka i znika po jego wyjęciu? chcę podłączyć podgrzewacz stanadyne i potrzebuję prądu do wzbudzenia przekaźnika także linia nie musi być jakaś super "silna" ale nie chciałbym zakłócić pracy jakiegoś podzespołu. Wiem że jest temat o stanadyne ale liczę, że tu zagląda więcej ludzi, poza tym zależy mi na opinii kogoś z ditd.

pozdrawiam,
Łukasz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2009, 12:34
Posty: 117
Skąd: Kraśnik
Auto: 323F DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 31 sty 2012, 19:20

pod radio się podłącz ja ostatnio do wskaźnika doładowania tak się wpinałem :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez blondi's boyfriend » 31 sty 2012, 19:26

biorę pod uwagę podobne rozwiązanie jednak wolałbym żeby cała instalacja została pod maską
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2009, 12:34
Posty: 117
Skąd: Kraśnik
Auto: 323F DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 31 sty 2012, 19:28

chyba do zaworu FSO idzie 12V trzeba się tadziola spytać :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez blondi's boyfriend » 31 sty 2012, 19:42

przy skrzynce z bezpiecznikami pewnie coś znajdę, tylko nie chciałbym tak całkowicie po omacku szukać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2009, 12:34
Posty: 117
Skąd: Kraśnik
Auto: 323F DiTD '99

Postprzez gallu82 » 31 sty 2012, 20:46

Witam, zauważyłem że u mnie też uszczelka się poci na zewnątrz wiec w niedługim czasie też będzie mnie czekała wymiana :( Ale jak na razie mam wieksze problemy... dziś wyciągnołem lekko pocący sie TCV w dużym stopniu był zaklejony jakąś czarnym błotem i opiłkami metalu (w nocy w pracy go wyczyszcze i postaram się uszczelnic, ogólnie cala wiązka kabli jest dziwnie pospinana i pokrecona izolacją dlatego postanowiłem się dobrać do kompa tam to samo niby sucho a wszystko poskręcane izolacją (myśle że fabrycznie tak nie robią) natomiast poniżej kompa błoto i rdza :| oznaczenia kompa RF43, obok kompa jest zielony przekażnik Z5A1 ktoś wie od czego on jest??? (zaznaczam że pod maską mam B5B4) mało tego to obok kompa (z boku blachy) jest złącze przewodowe a ni nim mocno zwęglone kilka przewodów :| żyły na wierzchu... masakra. I jeszcze mam jedno pytanie, w którym miejscu w pompie jest siatkowy filtr przypominający papieros?? da się go wyciągnąc bez rozbebeszania pompy??
Ostatnio edytowano 31 sty 2012, 20:49 przez gallu82, łącznie edytowano 1 raz
mechanicy to tez ludzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 21:40
Posty: 45
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 323F DITD RF2A

Postprzez Neonixos666 » 31 sty 2012, 20:49

Widać ktoś już walczył z TCV. Wymień na nowy a nie klej tego bo za jakiś czas będzie to samo. Kup od opla.


Panowie wiecie coś o wartości temperatury spalin w Dieslach? jakie konkretnie jest EGT?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez gallu82 » 31 sty 2012, 20:52

wymienie jak mazda zacznie poprawnie pracować puki co to musze sie zorientować co ją tak naprawde boli. mam nadzieję że do jutra rana ktoś odpowie na moje pytania gdy powrócę do mojej magdy z wyczyszczonym TCV i Z5A1. :) Riki jaka cena oplowskiego TCV aktualnie??
mechanicy to tez ludzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 21:40
Posty: 45
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 323F DITD RF2A

Postprzez Riki » 1 lut 2012, 00:58

gallu82 napisał(a):Riki jaka cena oplowskiego TCV aktualnie??


Takie tematy to na PW :)

cena bez zmian.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez suczysyn. » 2 lut 2012, 00:19

Siemano
Leciałem sobie dzisiaj spokojnie dzisiaj mazdziochą 2.0 ditd , 20km od domu nagle zgasł mi silnik i nie chce zapalić, w ogóle nie reaguje ?
Czyżby mi zamarzło paliwo czy coś w tym stylu
suczysyn.
 

Postprzez Neonixos666 » 2 lut 2012, 00:24

Z tego co widziałem to filtr wymieniałeś spróbuj go ogrzać bo może zapchał się parafiną. Gdzie tankujesz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 2 lut 2012, 00:27

suczysyn. napisał(a): w ogóle nie reaguje


nie kręci rozrusznik czy nie chce odpalić czyyyyyyyyy?

jaki filtr założyłeś?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez suczysyn. » 2 lut 2012, 01:14

Kręci, nie chce odpalić
Jechałem przydławił się pojechał jeszcze 100 metrów i zgasł.
Tankuje różnie orlen,nasza,pks centrum gdzie po drodze : D
Filtr nowy a jaki to nie wiem, pewnie jakiś najzwyklejszy : (
Musze jutro go zholować 20 km ...
suczysyn.
 

Postprzez Neonixos666 » 2 lut 2012, 01:18

w zimę polecam Ci tylko orlen bo ja niema kłopotów z paliwem, a PKS czy inne te stacje to omijaj z daleka bo to bagno nie paliwo. Latem tankuje na Statoilu i jest git. Spróbuj ogrzać lub nawet wykręcić ten filtr, szkoda że moja nie sprawna bo byśmy pokombinowali razem i może udało by się odpalić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez suczysyn. » 2 lut 2012, 01:23

Znowu ja od dwóch osób słyszałem że na orlenie jest lipne paliwo he he : D
Jutro jak go sprowadze do Szczytna to pokombinuje
Paliwo z którego wytrąciła się parfina nadaję się do użytku czy trzeba nowego zalać + jakieś dodatki ?
Bo ja żadnych dodatków nie dolewałem i moze dlatego to paliwo się schrzaniło : (
suczysyn.
 

Postprzez Neonixos666 » 2 lut 2012, 01:27

Ja też nie dolewałem i nic mi się nie dziej. Zawsze zimą tankuje na orlenie i nie miałem nigdy problemów z paliwem, statoil tez jest ok zero problemów. takie paliwo się nadaje tylko trzeba je ogrzać aby powróciła konsystencja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez suczysyn. » 2 lut 2012, 01:32

Aha :)
Chyba że to coś innego niż lipne paliwo ?
Jade sobie spokojnie 70 a tu pach takie coś ehh : (
suczysyn.
 

Postprzez Neonixos666 » 2 lut 2012, 01:36

dużo paliwa w baku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez suczysyn. » 2 lut 2012, 01:36

Równiutko pół :)
suczysyn.
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto