Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD]

Pogaduchy motoryzacyjne.

Czy jesteś zadowolony ze swojego DiTD?

Tak
33
69%
Nie
0
Brak głosów
Różnie bywa
15
31%
 
Liczba głosów : 48

Postprzez wilk28 » 23 sty 2012, 21:59

Jeśli kolega chce dołączyć do naszego grona to musi zmienić autko na Mazdę ehehhehehhe żarcik. A odnośnie problemu kontrolek to problem jest z wtryskiwaczami i pewnie już siadły, oraz proponuje przeczyścić EGR jeśli owy posiada. Falowane obroty mogą być powodem zużytych wtryskiwaczy
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 13:43
Posty: 297 (3/11)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3 2.0 Disi 2011r 151KM

Postprzez boczek86 » 24 sty 2012, 10:43

takie pytanie z innej beczki :P skoro w 323 czujnik jest w IC a w 626 w rurze to jakbym zmienial IC a niemial by miejsca na czujnik to wystarczy kupic rure od 626 ?? a wtyczka bedzie pasowala?? i co z tym drugim podpieciem ?? tez mozna jakos ominac czy juz musi byc w IC ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez kierownik » 24 sty 2012, 12:28

w 626 inaczej idą rury od icka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez boczek86 » 24 sty 2012, 12:37

sory za OT ale zrobie kolejne :P ale jak ida inne rury to przeciez mozna wyciac kawalek ten co idzie czujnik i dokrecic go do metalowej rury i wtedy zrobic na nowo caly dolot :) da rade tak zrobic ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez kierownik » 24 sty 2012, 12:47

recydywista :P
zdrutować się zawsze da ;)
a chcesz zakładać icka od 626?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez boczek86 » 24 sty 2012, 16:12

nie :P innego IC ale rury od niego zeby w icku niewiercic i niekombinowac :P bo rury to w sumie lajtowo podlaczyc :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 24 sty 2012, 18:47

boczek86 napisał(a):takie pytanie z innej beczki :P skoro w 323 czujnik jest w IC a w 626 w rurze to jakbym zmienial IC a niemial by miejsca na czujnik to wystarczy kupic rure od 626 ?? a wtyczka bedzie pasowala?? i co z tym drugim podpieciem ?? tez mozna jakos ominac czy juz musi byc w IC ??


ej to był mój pomysł :P
takie coś ci jest potrzebne :)
http://allegro.pl/guma-rura-powietrza-d ... 46236.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 24 sty 2012, 19:28

czyli tam jest dwa w jednym i wezyk do bootsensora i czujnik :) no to pieknie :) czyli tylko rura od 626 i IC z innego autka i heja banana :) a pomysl od neonixosa, cos kiedys mi o czyms takim wspominal :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez smile » 26 sty 2012, 20:21

Ostatnio edytowano 7 lut 2012, 20:58 przez smile, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 26 sty 2012, 20:25

smile napisał(a):http://youtu.be/2eYlgHUc8Qg

:)


dobrze że układ różnicowy nie jest tak mocno spięty i zawsze można gumę spalić na jednym kole :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 26 sty 2012, 20:32

Neonixos666 napisał(a):można gumę spalić na jednym kole


Zostawiając przy tym dwa symetryczne ślady?? :>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 26 sty 2012, 21:11

smile napisał(a):Zostawiając przy tym dwa symetryczne ślady?? :>


symetryczne może tak ale nie jednakowe :), zawsze rozdzieli więcej mocy na to koło które ma lżej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 26 sty 2012, 21:35

Neonixos666 napisał(a):nie jednakowe


Na świecie nie ma niczego jednakowego, nawet dwóch kropel wody ;)
Ale wracając do sedna sprawy, przyczepność opon zależy od od ich temperatury. Przyczepność można powiązać z siłą tarcia a więc i na siłę tarcia ma wpływ temperatura opon. Im większe tarcie tym większa przyczepność, a więc i im większa temperatura tym większa siła tarcia do pokonania, nadążasz? ;)
Rozpoczynając palenie gumy, oba koła mają zbliżoną temperaturę więc stawiają podobny opór. Początkowo oba koła chcą się obracać, ale jedno napotyka mniejszy opór i zaczyna się proces palenia gumy co powoduje, poprzez tarcie, wzrost temperatury opony. Gdy dochodzi do znacznego wzrostu temperatury siła tarcia rośnie na tyle, że drugie koło ma teraz mniejsze opory obracania się i dołącza się do palenia gumy hahaha
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 26 sty 2012, 21:57

czasem mnie denerwuje uślizg koła gdy chcę szybciej wyjechać z ronda, szkoda że nie jest bardziej spięty układ różnicowy :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 27 sty 2012, 00:03

smile, nie oszczędzasz różnicówki :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez smile » 27 sty 2012, 11:00

kierownik napisał(a):smile, nie oszczędzasz różnicówki


Heh... Fakt. :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez gallu82 » 27 sty 2012, 12:42

Neonixos666 napisał(a):a ja takie coś znalazłem
http://www.hdmot.pl/index.php?p9484,kon ... -rf1g13two

Niestety numer wtryskiwacza mojej mazdy to LUDDLLA152P697 :|
Jutro będe miał ustawione wtryskiwacze i biorę się za składanie
mechanicy to tez ludzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 21:40
Posty: 45
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 323F DITD RF2A

Postprzez Neonixos666 » 27 sty 2012, 16:32

gallu82 napisał(a):Jutro będe miał ustawione wtryskiwacze


a na czym to polega?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mateusz26 » 27 sty 2012, 18:33

koledzy moja mazda zapala zawsze za 1 strzałem, ale od jakiegoś czasu coraz dłużej kreci wałkiem i tak charakterystycznie szarpie chwilę przed zapaleniem. Nasiliło się to ostatnio. Mam pytanie czy to może być wina mojego słabego akumulatora??(aczkolwiek po -13 w nocy dziś odpalił, jednak już odmawiał posłuszeństwa, zawiódł już 2 razy tej zimy) , mam w planach go już po 10 wymienić, ale ciekawi mnie czy to nie jest coś poważniejszego,
i jeszcze pytanie czy montował ktoś pokrywę silnika od premacy, wygłusza coś wiecej niż standardowa w 323F Ditd?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 15:34
Posty: 69
Skąd: Widzówek/Częstochowa/Opole
Auto: Mazda 323f DiTD

Postprzez malkolm » 27 sty 2012, 19:12

mateusz podjedz na jakąś stację diagnostyczną na większości mają sprzęt do badania naładowania akumulatora i pojemności.
ja wymieniałem niedawno, stary miał 28% pojemności i jeszcze hulał, i pewnie do tej pory było by dobrze gdyby nie ta nieszczęsna wkładka stacyjki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Moto