Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD]

Pogaduchy motoryzacyjne.

Czy jesteś zadowolony ze swojego DiTD?

Tak
33
69%
Nie
0
Brak głosów
Różnie bywa
15
31%
 
Liczba głosów : 48

Postprzez Neonixos666 » 12 gru 2011, 22:42

Spokojnie panowie przecież nie ma o co :)
marsel napisał(a):jest zaślepiony

przy takiej jeździe obowiązkowo <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bart0n » 12 gru 2011, 22:54

Neonixos666 napisał(a):Np 1.9tdi 75KM spali więcej niż 90KM ale 90KM na pewno mniej niż 130 w np. golfie



Na pewno? Jak są to identyczne silniki np. 90KM seria i drugiemu wepniemy opornik, na forum tdi opornik 402 ohm dawał przyrost średnio koło 15KM i 50nM w stosunku do serii (potwierdzone na wykresach), to spalanie powinno zmaleć przy takiej samej jeździe, bo sprawność silnika jest większa. Z kolei gdy wpinali oporniki 370 czy mniejsze, to spalanie już zaczęło wzrastać, no i za autem pokazywał się ładny batory :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez Neonixos666 » 12 gru 2011, 23:05

Bart0n napisał(a):
Neonixos666 napisał(a):Np 1.9tdi 75KM spali więcej niż 90KM ale 90KM na pewno mniej niż 130 w np. golfie



Na pewno? Jak są to identyczne silniki np. 90KM seria i drugiemu wepniemy opornik, na forum tdi opornik 402 ohm dawał przyrost średnio koło 15KM i 50nM w stosunku do serii (potwierdzone na wykresach), to spalanie powinno zmaleć przy takiej samej jeździe, bo sprawność silnika jest większa. Z kolei gdy wpinali oporniki 370 czy mniejsze, to spalanie już zaczęło wzrastać, no i za autem pokazywał się ładny batory :D


chodziło mi o serię :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez marsel » 12 gru 2011, 23:19

kierownik napisał(a):nie mam tego typu problemów, rozbawiło mnie to i tyle

w jakim sensie Cię to tak rozbawiło?
nikt Ci nie zabrania w taki sposób jeździć, we mnie taki nawyk wymusiła praca w firmie transportowej bo im mniejsze spalanie na danej trasie tym większe oszczędności co pozwala mi skorzystać ze służbowego auta w sprawach prywatnych, a i szef zadowolony
lubię też przycisnąć, przegonić autko, ale ceny paliwa zmuszają do oszczędnej jazdy bo niestety na wodę nie jeździ
wydawać się może że jest to dziadkowy styl jazdy ale poruszam się sprawnie i po prostu bawi mnie gdy ja spokojnie ruszam ze świateł a obok mnie typ rusza ostro a i tak spotykamy się obok siebie na następnych a często nawet nie musze się na nich zatrzymywać bo gdy dojeżdzam zapala się zielone i jadę dalej a on znów zaczyna od jedynki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 21:56
Posty: 232
Skąd: Turka
Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato

Postprzez kierownik » 12 gru 2011, 23:29

kolego, nie musisz mnie uczyć oszczędnej jazdy, ani jazdy autami z tymi silnikami, bo kilka miałem. rocznie robię też trochę km i trochę się przeszło i wiem co można z tym silnikiem zrobić, a czego nie.
z resztą nie ja jeden poddaję w wątpliwość Twoje obliczenia.
poza tym chyba dziwne, że jesteś jedyny z takim spalaniem, skoro reszcie się nawet nie udało zbliżyć?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez marsel » 12 gru 2011, 23:48

kierownik napisał(a):rocznie robię też trochę km

ile tych km rocznie robisz?
kierownik napisał(a):poza tym chyba dziwne, że jesteś jedyny z takim spalaniem, skoro reszcie się nawet nie udało zbliżyć?

a czemu miałbym wymyślać? jest takie spalanie i już
większość zakładała oporniki i spalanie wzrasta bo i jazda jest na tym inna bardziej kusi żeby depnąć wiem bo trochę na nich jeździłem i wtedy spalanie było wyzej niż 6l

możecie nie wierzyć ale tak jest i to tylko mi wychodzi na plus bo oszczędzam ja a nie Wy!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 21:56
Posty: 232
Skąd: Turka
Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato

Postprzez Riki » 12 gru 2011, 23:58

marsel napisał(a):większość zakładała oporniki i spalanie wzrasta


Moje auto ma nieco więcej mocy niż te po opornikotunach :) a spala mniej albo tyle samo jak przed modami.
Generalnie należy jeździć z głową, można oszczędzać i mieć jednocześnie "na zaś" więcej pod nogą.... fabryczne DiTD jeździ tak sobie, Wy macie lżejsze BJty ale tam też szalu nie ma.
Jak ktoś chce dziś oszczędzać to niech kupi BJ 1.5 z gazem........... ropa jest po 6PLN Panowie.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez kierownik » 13 gru 2011, 00:00

marsel napisał(a): kierownik napisał(a):rocznie robię też trochę km
ile tych km rocznie robisz?

na pewno mniej niż Ty jak się domyślam – ledwie 50-60 kkm rocznie.

marsel napisał(a):większość zakładała oporniki i spalanie wzrasta bo i jazda jest na tym inna bardziej kusi żeby depnąć wiem bo trochę na nich jeździłem i wtedy spalanie było wyzej niż 6l

jeździłem kilka lat bez oporników, jeździłem trochę z opornikami – w spalaniu niewielka różnica

marsel napisał(a):możecie nie wierzyć ale tak jest i to tylko mi wychodzi na plus bo oszczędzam ja a nie Wy!

pewnie tak, więc pozostaje mi tylko chylić czoła...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 13 gru 2011, 00:00

Riki napisał(a):Moje auto ma nieco więcej mocy niż te po opornikotunach


a ile ma? bo nie widziałem chyba twojego wykresu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 13 gru 2011, 00:06

Neonixos666 napisał(a):a ile ma? bo nie widziałem chyba twojego wykresu.


Sam nie wiem ile ma obecnie, szkoda mi kasy na hamownię kiedy auto nie jest skończone.
Optycznie jeździ na okolice 130KM. Ważny jest jeszcze sam przebieg mocy i momentu..... moje auto nie ma opornikow :P

P.S
Ostatnio jeżdżę trochę Saabem 3.0TiD. Moc pod 200KM. Fajnie ciągnie ale do setki odjeżdża minimalnie.... za to zakres 100-200. Szacunek. Lepiej aniżeli fabryczne motory ze stajni w BMW o poj 3.0
Ostatnio edytowano 13 gru 2011, 00:09 przez Riki, łącznie edytowano 1 raz
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 13 gru 2011, 00:08

Riki napisał(a):Sam nie wiem ile ma obecnie, szkoda mi kasy na hamownię


aha czyli to dupohamownia twierdzi że więcej :P

No ja chciałbym dobić do 150 ale czas pokażę co będzie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 13 gru 2011, 00:12

Neonixos666 napisał(a):aha czyli to dupohamownia twierdzi że więcej


Wiesz, generalnie w kwestii DiTD/CiTD nie potrzebuję hamowni – optycznie widzę jak dany egzemplarz jeździ, za dużo tego przerobiłem. Poza tym zaznaczam, że dla mnie równie ważną kwestią jest dymienie, nie uznaję tego zjawiska za normalne stąd na obecnym dolocie nie ciągnę więcej.

Neonixos666 napisał(a):No ja chciałbym dobić do 150 ale czas pokażę co będzie

I zrobisz 8sek do 100... warto? wolę powalczyć z momentem, jak Cię nosi na 0-100km/h to kup FS-T.
:)

P.S
Gdzie Ty zmierzyłeś swoje ditd? w rykach? może warto podjechać na jakąś stacjonarną dla testu? <faja> potwierdzenia...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 13 gru 2011, 00:17

Riki napisał(a):nie uznaję tego zjawiska za normalne stąd na obecnym dolocie nie ciągnę więcej.


No ja trochę planuję zmienić dolot bo w 626 jest on trochę lepiej rozwiązany niż w BJ niestety.

a co do dobicie do 150 to bardziej dla siebie niż dla czasów. Oczywiście w benzynie lepiej by było grzebać bo efekty znacznie większe ale i kasy trzeba trochę włożyć :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 13 gru 2011, 00:19

Tak czy inaczej – 3mam za Ciebie kciuki :) fajnie jakby ktoś przebił magiczne 150 w DiTD. Wiesz.... przy takiej mocy dobre CiTD jest bez szans hue hue :P
Podobna akcja jest w Fordzie. Prezes V-techu dlugo nie pozbywał się TDDi Mondeo na rzecz TDCi. Powód? lepszy przebieg mocy/momentu/lepsze osiągi/niższe spalanie/łatwość startu/moc od dołu i na górze.
Jechałem kiedyś tym autem i byłem zachwycony ze ford w dizlu tak ładnie chodzi <lol>

W przyszłości to najchętniej przygarnąłbym jakiegoś Mietka W210 3.0TD <faja>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 13 gru 2011, 00:28

Ja jeździłem focusem w dieslu znajomego mechanika, ale to ładnie ciągnie od dołu.

Riki napisał(a):Wiesz.... przy takiej mocy zrobione CiTD jest bez szans hue hue :P

a tym mnie zaskoczyłeś.

Jest wiele niewiadomych które muszę rozgryźć żeby osiągnąć taki wynik w sumie brakuje tylko albo aż 14 KM ale teraz będzie ciężko i kosztownie.

Riki napisał(a):Gdzie Ty zmierzyłeś swoje ditd? w rykach? może warto podjechać na jakąś stacjonarną dla testu? <faja> potwierdzenia...

Byłem ale idioci zagotowali IC i nie ogarniają swojego sprzętu w ogóle z resztą opinie innych którzy byli na tej hamowni można znaleźć w necie i nie są to pochwały.
Wyszło na ślizgającym się sprzęgle prawie 118KM, ale dymu było jak ze starej lokomotywy <lol>

W rykach były sprzyjające warunki do hamowania, około 15 stopni, wilgotno... wynik jest może trochę wyciągnięty ale to tylko pokazuje że jeszcze trzeba to dopracować :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Miron-Ww » 13 gru 2011, 01:52

Można pisać co się chce ja i tak nie uwierzę w bzdurę pod tytułem 5 l po mieście , i nawet jeżeli jeździ zawodowy kierowca to tu się dużo za dużo przeliczył. Waga + moc . Moja zona jeździ 1.5 renault clio II diesel i poniżej 6 nie schodzi , proszę nie robić z nas idiotów bo to nie ma sensu . Taki silnik musi dostać swoje ale bez przesady . To co ? na trasie 3,5l ? bzdura
Żyję po to aby jeździć , jeżdżę po to aby żyć
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2010, 06:16
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 , 2.3 Benzyna
2007r Lift

Postprzez say » 14 gru 2011, 09:35

boczek86 napisał(a):
piotrtc napisał(a):Jaki masz rozmiar kół.


cztery dojazdowki :P


Na to pytanie odpowiedź zasugerował jedynie nasz boczuś :D. Faktycznej odpowiedzi jeszcze nie znamy, bo marsel jej nie udzielił. Prosimy o podanie dokładnych rozmiarów, może w nich jest źródło owego cudu spalania.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez boczek86 » 14 gru 2011, 18:12

say
stary, ponoc jary :)
Avatar użytkownika
Moderator

Posty: 2000
Od: sobota, 14 lip 2007, 07:58
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb


gratuluje liczby postow :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez kierownik » 14 gru 2011, 20:59

a to jakiś konkurs czy wyścigi? ;)
mi się zmniejsza ilość za to hehe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez say » 14 gru 2011, 21:06

Dziękuję dziękuję, przyzna, że nie zauważyłem.

A już myślałem, że rozmiary kół nadejszły :).
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Rzeznik89 i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Moto