Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD]

Pogaduchy motoryzacyjne.

Czy jesteś zadowolony ze swojego DiTD?

Tak
33
69%
Nie
0
Brak głosów
Różnie bywa
15
31%
 
Liczba głosów : 48

Postprzez Neonixos666 » 2 maja 2011, 00:10

mam 195 opony a na hamowni byłem i mam 118 ;) koni tak że tragedii nie ma co do sprzętu to tylko sprzęgło niestety nie domaga ale to już jak ją kupiłem było takie.

Ja hamując z 150 nawet nie źle się zatrzymuje ale już mam na oku większe tarcze, niestety z zaciskami będzie nie fajnie bo nie mogę znaleźć do sportiva <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bandit » 2 maja 2011, 00:23

Neonixos666 napisał(a):a hamując z 150 nawet nie źle się zatrzymuje

To spróbuj tak z 3 razy pod rząd w ciągu 5 minut ;)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 2 maja 2011, 00:26

raz z 10 razy rozpędzałem się ze 100 do zera żeby zobaczyć czy płyn mi się zagotuje ale o dziwo nawet pod koniec nie źle hamowały aż się zdziwiłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bandit » 2 maja 2011, 10:50

To dobrze :)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez jozik72 » 2 maja 2011, 14:33

Witam,jak wy to robicie że wam pali 6,3l moja premacy w zimie paliła 8 a teraz jak spokojnie jadę to 7.3 po mieście ale czasem mam ciężką nogę i pokręcę go nawet do 5000 obrotów.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sty 2011, 19:00
Posty: 19
Skąd: Rzeszow
Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DITD 2004.

Postprzez Erastotenes » 2 maja 2011, 15:19

jozik72 napisał(a):...czasem mam ciężką nogę i pokręcę go nawet do 5000 obrotów

Kolego, ja się nie dziwię, że tyle Ci spala <lol> W mieście DiTD nie bardzo się sprawdza na krótkich odcinkach (2-6km) wg mojej obserwacji, ale za to na trasie jak najbardziej. Czasem można zejść do 4,8l/100 km <czarodziej> . Przeczytaj wątek technika jazdy DITD.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez Neonixos666 » 2 maja 2011, 19:28

jozik72 napisał(a):czasem mam ciężką nogę i pokręcę go nawet do 5000 obrotów.


Radzę ciągnąć tylko do 4 tyś bo potem to już nie ciągnie i szkoda paliwa na takie obroty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bandit » 2 maja 2011, 22:27

Neonixos666 napisał(a):Radzę ciągnąć tylko do 4 tyś

Nawet do 3,5 tyś rpm wystarczy ;)
Aha zwróć uwagę ile waży BJ, ile GF, a ile CP ;) Mój nigdy (nawet przy niemiłosiernym deptaniu nie spaliłw mieście więcej niż 8 l, ale mniej niż 6 l też jeszcze nie spalił :P pewnie dlatego, że nienawidzę ecodriving'u <tazz> )
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 3 maja 2011, 00:16

mi w cyklu mieszanym w lato przy delikatnej jeździe, około 5,5 a w tarasie 5, ale teraz to pewnie z 8 bo często depczę :D

Bandit a czy przy zmianie zacisków były jakieś problemy czy tylko P&P? bo jeśli zaciski seryjne w 626 są takie same jak w BJ to i z M6 podejdą :D do BJ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bandit » 3 maja 2011, 12:06

plug & play w każdej maździe ze szpilkami 5x114,3 <czytaj>
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez boczek86 » 3 maja 2011, 12:14

Neonixos666 napisał(a):mam 195 opony a na hamowni byłem i mam 118 ;) koni
to bardzo fajnie masz :) oporniki jednak cos tam daja :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 3 maja 2011, 12:22

wyśle że jest trochę więcej (został ugotowany IC) ale i tak jestem zadowolony bo wciska w fotel <rotfl>

Bandit napisał(a):plug & play w każdej maździe ze szpilkami 5x114,3 <czytaj>


no może zaciski podpasują ale tarcze niestety już nie bo 4 szpilki <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bandit » 3 maja 2011, 12:23

Neonixos666 napisał(a):ale tarcze niestety już nie bo 4 szpilki
;P
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 3 maja 2011, 12:32

dobra koniec o hamulcach bo jeszcze moderator się przyczepi <lol> bo to o ditd :P

Fajne te moje ditd tylko na zimnym ciężko pali <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Badyl » 3 maja 2011, 12:37

No to kupuj podgrzewacz paliwa Stanadyne – może jak się skończył sezon zimowy to będą w jakiejś promocji.
Obrazek
Obrazek Mazda Premacy 2003 | CP DiTD RF4F | Badylowóz v4.0
| 323f BA 1,5->323f BA 2,0 GT->323f BA 2,5 KL-ZE->Premacy DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2007, 15:28
Posty: 1650
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003

Postprzez Neonixos666 » 3 maja 2011, 13:17

Najpierw muszę sprawdzić czy nie zapowietrza się układ gdzieś. Przy -20 palił super a przy +10 lipnie :P

Nie wiem jaka jest zależność bo chyba jak były ostatnio te ciepłe dni to nie było problemu dopiero jak się chłodno rano zrobiło to trzeba długo kręcić, ale jak zostawiam na 8 godzin samochód na słońcu to nie ma problemu, a ostatnio rozgrzałem samochód i zostawiłem na 7 godzin i było +4 i był problem z dłuższym kręceniem. Wychodzi na to że zależy od temperatury. Problem pojawił się po zatankowaniu całego baku (na stacji gdzie zawsze tankuje) i gdy miałem już 1/4 baku to zaczęło się, potem zalałem trochę paliwa z dodatkiem i niby było dobrze (ale może to przez ciepłe dni).
Są dwie opcję:
-minimalne zapowietrzanie się (naprawdę małe)
-niesprawne świece żarowe (przekaźnik dobrze rozłącza)

Jakieś inne pomysły?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez say » 4 maja 2011, 13:13

Innych brak, stawiam na świece.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Neonixos666 » 4 maja 2011, 18:26

I tu kolego zapewne masz rację bo dziś potwierdziło się że to ewidentnie temperatura ma wpływ na dłuższe kręcenie. od 23 do 7 rano – problem ale od 7 do 17 już nie czyli ewidentnie temperatura.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez outsider87 » 12 maja 2011, 09:19

Witam , ja mam przejechane 376tys km .Teraz wymieniłem skrzynie , sprzęgło , amorki tył , regeneracja zacisków itd itp. Spalanie na trasie przy 120-130 to 6.0l . ale niestety autko pędzi tylko 175km/h. Będe czyścił dolot i intercooler. Zobaczymy czy to coś zmieni.
Początkujący
 
Od: 12 mar 2011, 21:33
Posty: 12
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 626 2.0 Ditd Kombi 1999r
370tys.km

Postprzez Steve » 12 maja 2011, 15:35

W różnych wątkach przewija się opinia, że 90-konne DiTD jest mułowate.
Moje auto od dłuższego czasu lata na zagramanicznej ropce i muszę przyznać, że różnica jest ogromna.
I przedtem nie narzekałem, ale to jak auto ożyło od czasu zmiany paliwa to niewiarygodne.
I jeszcze spalanie spadło <glupek2> .
Jak to mówią, polski samochód najlepiej chodzi i najmniej pali jak jedzie z Niemiec do Polski ;P .
Podczas jazdy autem po Europie (ale już CITD, nie DiTD) porównywałem spalanie na paliwie tankowanym w róznych krajach.
I chyba odkryciem to nie jest, że wygrywa niemiecka ropka hahaha .
Spalanie na niej wychodzi 7.5-8 <jupi> mimo jazdy od 130km/h w górę.
Ostatnio edytowano 25 maja 2011, 18:03 przez Steve, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Moto