Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD]

Pogaduchy motoryzacyjne.

Czy jesteś zadowolony ze swojego DiTD?

Tak
33
69%
Nie
0
Brak głosów
Różnie bywa
15
31%
 
Liczba głosów : 48

Postprzez thy » 28 lut 2011, 20:27

Siemanes maniaki DiTD,

Dziś u mnie po roku "dezkatywności" wyskoczył ponownie 0403 na blacie. Mam swoją teorię na temat tego błędu, mianowicie, zaślepiony EGR jest powodem ponownego wystąpienia tego błędu. Jeśli cyrkulacja EGR jest sprawna i drożna, sadza ze spalin przetłaczana przez EGR w połączeniu z wysoką temperaturą stwarza swoistą warstwę smarującą głównie dla trzpienia oraz membrany wewnątrz zaworu. Jeśli natomiast mamy do czynienia z zaślepionym zaworem, niestety nie ma dopływu "świeżych" spalin, warstwa smarująca w samym zaworze zapieka się pod wpływem temp. generowanej przez motor i zasmażenie (dosłownie) elementów wuchomych w EGR gotowe. Trzeba grzyba zalać siakimś rozmaczaczem nagaru i rozruszać go ponownie...

Co myślicie o takiej teorii? Czyżbym odkrył amerykę? eee? :)
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez acniak » 23 mar 2011, 00:10

No i piiiiip trafiło mi sie pierwszy raz zanabyć Mazdę .... moja kochana Leganza (daewoo nadmieniam) skończyła życie od uderzenia Italiańca, więc po otrzymaniu odszkodowania zacząłem wertować ogłoszenia ....i moje oko spoczęło na Mazdzie z ogłoszenia
niby pięknie 626 rocznik 1999 Ditd przebieg 143 tys. (oczywiście jako realista w ten przebieg nie bardzo wierzyłem) :D i sie zaczęło
Pan na Modlińskiej w Warszawie zachwalał więc pojechaliśmy na przeglądzik ...
popatrzyli poszarpali i się dowiedziałem, że mam do wymiany tylne amorki i hamulce :) łącznie z wymianą linek (nomen omen nie podłączone linki ręcznego sobie radośnie wiszą)
zaczęło się od wymiany tulej na przód, łożyska lewego później tarcze i klocki na tył (zaczęły się schody)
okazało się, że mam założone dwa lewe zaciski (jeden do góry nogami
<glupek2> więc założenie nowych linek ręcznego mija sie z celem, bo sie nie da rady podłączyć) dziś sie dowiedziałem , że mi sie turbo kończy (wibracje silnika z charakterystycznym przenoszeniem drgań przy rozgrzanym silniczku w korkach – w trasie nie miałem problemów) :D jak na razie oczy moje kaprawe robią się coraz wieksze i wieksze (podliczanie kolejnych kosztów dołuje bardziej niż widok polityków w TV) powiedzcie mi szczerze //mysli warta li mazda tych kosztów czy lepiej walnąć sobie kolejne daewoo i spokojnie zrobić kolejne 800 tys kilometrów (to nie żart). zaznaczam polubiłem Madzie ale moja cierpliwość już się kończy
pozdrawiam
acnizm sie szerzy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lut 2011, 01:31
Posty: 4
Auto: Mazda 626 DITD GW 1999

Postprzez Bandit » 23 mar 2011, 00:40

Uzupełnij profil, dowiemy się o Tobie więcej. Domyślam się, że jesteś z Wawy to umów sięz Rikim lub z Jaksą. Ocenią ci co i jak, czy warto ładować kasę, czy lepiej wymienić na koreańca, Riki ma to i to, a Jaksa specjalizuje się w mazdach, więc ich opinii możesz być pewny.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez YgooR » 23 mar 2011, 03:22

Bandit napisał(a):Jaksa specjalizuje się w mazdach, więc ich opinii możesz być pewny

I to chyba najlepsze co możesz zrobić, dowiesz się na czym stoisz i ile jeszcze musisz władować w auto.
Pamiętaj że diesel zawsze będzie droższy w utrzymaniu od benzyny, tym bardziej nastoletni sprowadzony, który niejedno może mieć już za sobą.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Riki » 23 mar 2011, 09:52

Bandit napisał(a):czy lepiej wymienić na koreańca, Riki ma to i to,


yhmm... Hyundaia :P ;) aa Ojcec ma kolejnego H już 4ty rok – auta są absolutnie bezawaryjne a Coupe dostaje trochę.. :) co nie zmienia faktu, że o Daewoo słyszałem często dobre opinie w kwestii wytrzymałości.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 23 mar 2011, 20:34

Kolego acniak, niestety trafiłeś na ,,zadbany" egzemplarz który przeszedł bardzo dużo i raczej na przebieg nie ma co patrzeć. Jak masz serce i środki możesz doprowadzić ją do dobrego stanu a jeśli nie to sprzedaj i kup... mazdę w lepszym stanie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez acniak » 23 mar 2011, 23:13

a właśnie że mam serce :D do Mazdy ok od jutra zaczynam wojne (znajomy mechanik części czekają) na szczęście koledzy to nie turbo (nie ma luzów a i siwego dymu tez nie ma) moc ma ok a resztę powoli porobie.
Koledzy :D spox mały moment frustracji już przeszedł a starsi panowie muszą uważać na ciśnienie.
ok na razie diagnoza nie jest taka zła rozrząd, jeden tylny zacisk, amorki na tył i linki do ręcznego myśle ze jak Bob budowniczy damy rade.
:>
a co do diesli to juz zapomnialem , bo ostatniego diesla pozegnalem w 90
ok trzymajcie kciuki za powodzenie operacji Mazda forever :D
dzieki za wspacie :D
acnizm sie szerzy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lut 2011, 01:31
Posty: 4
Auto: Mazda 626 DITD GW 1999

Postprzez Neonixos666 » 23 mar 2011, 23:35

w takim razie trzymamy kciuki i forum służy pomocą <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez acniak » 23 mar 2011, 23:42

a dziękuję :D jeszcze pośmigam nią kilka latek
acnizm sie szerzy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lut 2011, 01:31
Posty: 4
Auto: Mazda 626 DITD GW 1999

Postprzez YgooR » 24 mar 2011, 00:51

Jestem pod wrażeniem Twojego normalnego podejścia, niektórzy w Twojej sytuacji już dawno by bluzgali na Mazdę jaki to złom (jakby to auto było winne). Widzę że Magdalena ma szansę jeszcze długo pojeździć.
Również trzymam kciuki.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez acniak » 24 mar 2011, 01:03

:D:D nie moge narzekać na samochód tylko dlatego ze mial pilata za wlasciciela pozdro :D
acnizm sie szerzy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lut 2011, 01:31
Posty: 4
Auto: Mazda 626 DITD GW 1999

Postprzez Riki » 24 mar 2011, 17:02

anooo.... ja też jestem pod wrażeniem... "odbudowa" DiTD – pomocą służymy z przyjemnością ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 24 mar 2011, 17:17

Ja to mam wizję złożenia całego silnika DiTD a cały proces opisać na forum, pomalować go ładnie i dać nowe części trochę zmodyfikować co nie co i włożyć do jakiejś ładnej gabloty... szklanej <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez acniak » 24 mar 2011, 21:42

Witam re :D
Rozrząd zanabyty drogą kupna (rzecz jasna 100% ory zgodnie z zaleceniami szanownych kolegów z tego forum – uklony plus virtual beer :D )przegubik tez czeka na zalozenie.
Jutro odbieram Madzie i mam nadzieje ze obedzie sie juz bez dzwiekow wscieklego ursusa c330.
kolejne ptaszki do odhaczenia w rubryce zrobione :D
:> :> :> :> :>
Uwaga ! koledzy ogłaszam przetarg nieograniczony na zacisk tylny regenerowany ( który to dam znać) oraz linki hamulcowe blogo bede slawil kazdym hamowaniem
Ostatnio edytowano 24 mar 2011, 23:27 przez acniak, łącznie edytowano 1 raz
acnizm sie szerzy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lut 2011, 01:31
Posty: 4
Auto: Mazda 626 DITD GW 1999

Postprzez acniak » 24 mar 2011, 22:44

sorki za kumulowanie postow
Ostatnio edytowano 24 mar 2011, 23:29 przez acniak, łącznie edytowano 1 raz
acnizm sie szerzy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lut 2011, 01:31
Posty: 4
Auto: Mazda 626 DITD GW 1999

Postprzez acniak » 24 mar 2011, 22:51

juz usuniety
Ostatnio edytowano 24 mar 2011, 23:27 przez acniak, łącznie edytowano 1 raz
acnizm sie szerzy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lut 2011, 01:31
Posty: 4
Auto: Mazda 626 DITD GW 1999

Postprzez YgooR » 24 mar 2011, 23:01

Acniak to jest luźny wątek ale regulamin obowiązuje, musisz używać opcji edytuj i nie pisać posta pod postem, bo jak wpadnie Bandit to będzie pozamiatane <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez acniak » 24 mar 2011, 23:26

przepardon :( Dzieki YgooR za zwrocenie uwagi
Ostatnio edytowano 24 mar 2011, 23:35 przez acniak, łącznie edytowano 1 raz
acnizm sie szerzy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lut 2011, 01:31
Posty: 4
Auto: Mazda 626 DITD GW 1999

Postprzez Neonixos666 » 24 mar 2011, 23:35

Najważniejsze że teraz będziesz wiedział ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez acniak » 24 mar 2011, 23:42

Anom sie dowiedzial ;) no dobra troche przetestuje Madzie po wymianach i wpadne sie poradzic co dalej :D na razie
podlej nocy dranstwu
acnizm sie szerzy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lut 2011, 01:31
Posty: 4
Auto: Mazda 626 DITD GW 1999

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Moto