
Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD]
2-pasmówka, ale faktycznie w 2 sekundzie filmu mijam 40-kę, potem skrzyżowanie i w 9 sek. wznowienie 40


You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Witajcie
Czekam na piękne chmurki na niebie i zielone otoczenie aby pochwalić się swoją Madzią w Poczekalni
Tymczasem potrzebuję kilka Waszych porad.
Auto kupiłem na początku stycznia. Poprzedni właściciel sprowadził ją z Austrii 3 miesiące wcześniej. W ciągu tych 3 miesięcy wymienił cały rozrząd oraz kilka innych ważnych podzespołów. Mam na to fakturę no ale ...
Chciałbym się upewnić, że rozrząd rzeczywiście został wymieniony. Dzwoniłem do zakładu na który jest wystawiona faktura i tam usłyszałem, że faktura jest oryginalna, że pamięta jeszcze to auto bla bla bla
Zazwyczaj staram się ufać ludziom ale rozrząd to nie przelewki.
No i tu pojawia się moje pytanie:
Czy jest możliwość i jak sprawdzić czy rozrząd był wymieniany? Czy jak pojadę do mechanika to mi po 4 miesiącach użytkowania rozrządu powie czy było wymieniane? Czy może jest już za późno?
Na co w razie czego mechanik powinien zwrócić szczególną uwagę?
Jeżeli napisałem w nieodpowiednim temacie proszę moderację o przeniesienie. Z góry przepraszam
Pozdrawiam
Czekam na piękne chmurki na niebie i zielone otoczenie aby pochwalić się swoją Madzią w Poczekalni
Tymczasem potrzebuję kilka Waszych porad.
Auto kupiłem na początku stycznia. Poprzedni właściciel sprowadził ją z Austrii 3 miesiące wcześniej. W ciągu tych 3 miesięcy wymienił cały rozrząd oraz kilka innych ważnych podzespołów. Mam na to fakturę no ale ...
Chciałbym się upewnić, że rozrząd rzeczywiście został wymieniony. Dzwoniłem do zakładu na który jest wystawiona faktura i tam usłyszałem, że faktura jest oryginalna, że pamięta jeszcze to auto bla bla bla
No i tu pojawia się moje pytanie:
Czy jest możliwość i jak sprawdzić czy rozrząd był wymieniany? Czy jak pojadę do mechanika to mi po 4 miesiącach użytkowania rozrządu powie czy było wymieniane? Czy może jest już za późno?
Na co w razie czego mechanik powinien zwrócić szczególną uwagę?
Jeżeli napisałem w nieodpowiednim temacie proszę moderację o przeniesienie. Z góry przepraszam
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 9 lut 2011, 21:08 przez Marceli Szpak, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 10 gru 2010, 14:55
- Posty: 130 (1/0)
- Skąd: Poniatowa / Lublin
- Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
Jeżeli będziesz chciał płacić za rozebranie rozrządu to data prod. hydronapinacza może być wartościową informacją, ale skoro wymienił rozrząd za 1200 zł (bo taki to koszt) to po co sprzedaje? Jeżeli wymieniał by łątwiej było sprzedać to czy założył oryginalne części (tylko na takich przelatasz 90 tyś)? Te pytania nasuwają mi się same, gdyż fakty wzbudzają moją nieufność.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Bandit właśnie wiem. Szkoda, że pomyślałem o tym miesiąc po zakupie...
W sumie w tym aucie sporo jest nowych części. Blacha była "ruszana" tylko prawy tył. Wygląda to mniej więcej tak jakby ktoś sprowadził auto dla siebie, zrobił wszystko i nagle stwierdził, że "potrzebuje większego auta" – o większym aucie usłyszałem od sprzedawcy w komisie. Auto trafiło do nich w rozliczenie za 7 osobowego volkswagena.
Wszystko spisuje się jak należy, nie mam zastrzeżeń ale dobrze jest wiedzieć czym się jeździ.
Pojadę w weekend do mechanika i spytam jaki byłby to koszt takiego sprawdzenia rozrządu. Jak będzie nieduży to dam do sprawdzenia.
BTW.
Myślicie, że mając fakturę w ręce i "słowo sprzedawcy części i ich mechanika" w razie gdyby okazało się, że części są zużyte lub stare jestem w stanie wyegzekwować od nich "swoje" w tym znaczeniu, że czy mogą ponieść tego jakieś konsekwencje?
W sumie w tym aucie sporo jest nowych części. Blacha była "ruszana" tylko prawy tył. Wygląda to mniej więcej tak jakby ktoś sprowadził auto dla siebie, zrobił wszystko i nagle stwierdził, że "potrzebuje większego auta" – o większym aucie usłyszałem od sprzedawcy w komisie. Auto trafiło do nich w rozliczenie za 7 osobowego volkswagena.
Wszystko spisuje się jak należy, nie mam zastrzeżeń ale dobrze jest wiedzieć czym się jeździ.
Pojadę w weekend do mechanika i spytam jaki byłby to koszt takiego sprawdzenia rozrządu. Jak będzie nieduży to dam do sprawdzenia.
BTW.
Myślicie, że mając fakturę w ręce i "słowo sprzedawcy części i ich mechanika" w razie gdyby okazało się, że części są zużyte lub stare jestem w stanie wyegzekwować od nich "swoje" w tym znaczeniu, że czy mogą ponieść tego jakieś konsekwencje?
- Od: 10 gru 2010, 14:55
- Posty: 130 (1/0)
- Skąd: Poniatowa / Lublin
- Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
Szczerze wątpię.Marceli Szpak napisał(a):Myślicie, że mając fakturę w ręce i "słowo sprzedawcy części i ich mechanika" w razie gdyby okazało się, że części są zużyte lub stare jestem w stanie wyegzekwować od nich "swoje" w tym znaczeniu, że czy mogą ponieść tego jakieś konsekwencje?
Rozebranie i złożenie rozrządu to pewnie z 300 zł wyjdzie.Marceli Szpak napisał(a):pytam jaki byłby to koszt takiego sprawdzenia rozrządu
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Dobre dobre, ale kompletnie niewiarygodne. 3 miechy temu kupił, zrobił (wsadził z 3000 zł) i sprzedał bez zysku bo inaczej musiałby podatek zapłacić (okres krótszy niż 6 miesięcy) od różnicy ceny zakupu/sprzedaży...coś tu śmierdziMarceli Szpak napisał(a):Wygląda to mniej więcej tak jakby ktoś sprowadził auto dla siebie, zrobił wszystko i nagle stwierdził, że "potrzebuje większego auta"...
Zdarzają się takie przypadki ale musiałbyś być ogromnym szczęściarzem (jak ja
Pozdrawiam
Ma ktoś wiedzę na temat kabli które wychodzą z przepływomierza w RF4F? konkretnie który jest od czego.

Witam jestem nowym posiadaczem MAZDY PREMACY 2.0ditd 101KM z 2004 r o
prawdziwym przebiegu 140.000km .Proszę o informację czy muszę wymienić
podkładki pod wtryskiwacze przy takim przebiegu czy dopiero jak
wystąpią
jakieś niepokojące objawy.Pozdrawiam jozik72.
prawdziwym przebiegu 140.000km .Proszę o informację czy muszę wymienić
podkładki pod wtryskiwacze przy takim przebiegu czy dopiero jak
wystąpią
jakieś niepokojące objawy.Pozdrawiam jozik72.
- Od: 31 sty 2011, 19:00
- Posty: 19
- Skąd: Rzeszow
- Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DITD 2004.
Skoro jesteś nowy to przeczytaj poradnik silników diesla i nie zadawaj niepotrzebnych pytań
Wszystko jest napisane na forum wystarczy poczytać. Odpowiem Ci, że co 30 tyś. km reguluje się zawory i przy okazji sprawdza podkładki.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Jam mam ponad 110 tyś i nawet się nie zastanawiam tylko wymieniam i śpię spokojnie.
Ogólnie na forum mówi się że ditd dmucha 0.85 bar, ale z własnego doświadczenia i ze spostrzeżeń na forum i nie tylko wynika że jest to wartość około 1.1-1.2 bar. Mam prośbę do wszystkich którzy mają zamontowany wskaźnik doładowania aby potwierdzili lub zaprzeczyli temu. Dziękuje
Ja mam
RF2A
seria 0,8 – 0,9 bara
podkładki 1,0 – 1,1 bara
RF2A
seria 0,8 – 0,9 bara
podkładki 1,0 – 1,1 bara
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
A u mnie jakieś czary
dmuchało 1.1 potem coś się zgibało i nawet 1.5 ujrzałem
ostatnio wyjąłem akumulator i po podpięciu znów jest 1.1
Tak że u mnie ciśnienie to około 1.1 bar
dmuchało 1.1 potem coś się zgibało i nawet 1.5 ujrzałem
ostatnio wyjąłem akumulator i po podpięciu znów jest 1.1
Tak że u mnie ciśnienie to około 1.1 bar
Dla przywrócenia wątkowi właściwego toku pisania wrzucam ankietę i zapraszam do dyskusji.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Podkładki pod wtryski, z tego co mnie mechanik poinformował, wymienia się co 90k km.

- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Ja otrzymałem informację że DITD to nie CITD i wymienić można przy okazji robienia czegoś lub jak zaczną przepuszczać bo:
say napisał(a):Pytanie tylko które 90 tyś. nasze auta mają...bez wymiany tych podkładek
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości