Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD]

Pogaduchy motoryzacyjne.

Czy jesteś zadowolony ze swojego DiTD?

Tak
33
69%
Nie
0
Brak głosów
Różnie bywa
15
31%
 
Liczba głosów : 48

Postprzez Bandit » 8 lut 2011, 21:20

2-pasmówka, ale faktycznie w 2 sekundzie filmu mijam 40-kę, potem skrzyżowanie i w 9 sek. wznowienie 40 <glupek2> :P
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Marceli Szpak » 8 lut 2011, 22:51

Witajcie
Czekam na piękne chmurki na niebie i zielone otoczenie aby pochwalić się swoją Madzią w Poczekalni :)

Tymczasem potrzebuję kilka Waszych porad.
Auto kupiłem na początku stycznia. Poprzedni właściciel sprowadził ją z Austrii 3 miesiące wcześniej. W ciągu tych 3 miesięcy wymienił cały rozrząd oraz kilka innych ważnych podzespołów. Mam na to fakturę no ale ...

Chciałbym się upewnić, że rozrząd rzeczywiście został wymieniony. Dzwoniłem do zakładu na który jest wystawiona faktura i tam usłyszałem, że faktura jest oryginalna, że pamięta jeszcze to auto bla bla bla :) Zazwyczaj staram się ufać ludziom ale rozrząd to nie przelewki.

No i tu pojawia się moje pytanie:
Czy jest możliwość i jak sprawdzić czy rozrząd był wymieniany? Czy jak pojadę do mechanika to mi po 4 miesiącach użytkowania rozrządu powie czy było wymieniane? Czy może jest już za późno?
Na co w razie czego mechanik powinien zwrócić szczególną uwagę?

Jeżeli napisałem w nieodpowiednim temacie proszę moderację o przeniesienie. Z góry przepraszam :)

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 9 lut 2011, 21:08 przez Marceli Szpak, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez Bandit » 8 lut 2011, 23:02

Jeżeli będziesz chciał płacić za rozebranie rozrządu to data prod. hydronapinacza może być wartościową informacją, ale skoro wymienił rozrząd za 1200 zł (bo taki to koszt) to po co sprzedaje? Jeżeli wymieniał by łątwiej było sprzedać to czy założył oryginalne części (tylko na takich przelatasz 90 tyś)? Te pytania nasuwają mi się same, gdyż fakty wzbudzają moją nieufność.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Marceli Szpak » 8 lut 2011, 23:11

Bandit właśnie wiem. Szkoda, że pomyślałem o tym miesiąc po zakupie...
W sumie w tym aucie sporo jest nowych części. Blacha była "ruszana" tylko prawy tył. Wygląda to mniej więcej tak jakby ktoś sprowadził auto dla siebie, zrobił wszystko i nagle stwierdził, że "potrzebuje większego auta" – o większym aucie usłyszałem od sprzedawcy w komisie. Auto trafiło do nich w rozliczenie za 7 osobowego volkswagena.

Wszystko spisuje się jak należy, nie mam zastrzeżeń ale dobrze jest wiedzieć czym się jeździ.
Pojadę w weekend do mechanika i spytam jaki byłby to koszt takiego sprawdzenia rozrządu. Jak będzie nieduży to dam do sprawdzenia.

BTW.
Myślicie, że mając fakturę w ręce i "słowo sprzedawcy części i ich mechanika" w razie gdyby okazało się, że części są zużyte lub stare jestem w stanie wyegzekwować od nich "swoje" w tym znaczeniu, że czy mogą ponieść tego jakieś konsekwencje?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez Bandit » 8 lut 2011, 23:19

Marceli Szpak napisał(a):Myślicie, że mając fakturę w ręce i "słowo sprzedawcy części i ich mechanika" w razie gdyby okazało się, że części są zużyte lub stare jestem w stanie wyegzekwować od nich "swoje" w tym znaczeniu, że czy mogą ponieść tego jakieś konsekwencje?
Szczerze wątpię.
Marceli Szpak napisał(a):pytam jaki byłby to koszt takiego sprawdzenia rozrządu
Rozebranie i złożenie rozrządu to pewnie z 300 zł wyjdzie.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez say » 9 lut 2011, 09:50

Marceli Szpak napisał(a):Wygląda to mniej więcej tak jakby ktoś sprowadził auto dla siebie, zrobił wszystko i nagle stwierdził, że "potrzebuje większego auta"...
Dobre dobre, ale kompletnie niewiarygodne. 3 miechy temu kupił, zrobił (wsadził z 3000 zł) i sprzedał bez zysku bo inaczej musiałby podatek zapłacić (okres krótszy niż 6 miesięcy) od różnicy ceny zakupu/sprzedaży...coś tu śmierdzi :). Odżałuj te 300 i sprawdź, ewentualnie niech zerkną przynajmniej na pasek, napinacz, pompę wody czy nowa.
Zdarzają się takie przypadki ale musiałbyś być ogromnym szczęściarzem (jak ja :D ).
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez malkolm » 9 lut 2011, 10:55

ściąg obudowę i zobaczy czy pasek jest oryginalny, to podstawa, możesz zrobić to sam, a później myśl o mechaniku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Neonixos666 » 9 lut 2011, 21:01

Ma ktoś wiedzę na temat kabli które wychodzą z przepływomierza w RF4F? konkretnie który jest od czego.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez jozik72 » 10 lut 2011, 20:11

Witam jestem nowym posiadaczem MAZDY PREMACY 2.0ditd 101KM z 2004 r o
prawdziwym przebiegu 140.000km .Proszę o informację czy muszę wymienić
podkładki pod wtryskiwacze przy takim przebiegu czy dopiero jak
wystąpią
jakieś niepokojące objawy.Pozdrawiam jozik72.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sty 2011, 19:00
Posty: 19
Skąd: Rzeszow
Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DITD 2004.

Postprzez Bandit » 10 lut 2011, 20:36

Skoro jesteś nowy to przeczytaj poradnik silników diesla i nie zadawaj niepotrzebnych pytań ;) Wszystko jest napisane na forum wystarczy poczytać. Odpowiem Ci, że co 30 tyś. km reguluje się zawory i przy okazji sprawdza podkładki.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez jozik72 » 10 lut 2011, 20:52

Poradnik przeczytałem już kilka razy ale jutro jadę na regulację zaworów i nie wiem czy wymieniać nawet jak są ok.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sty 2011, 19:00
Posty: 19
Skąd: Rzeszow
Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DITD 2004.

Postprzez Neonixos666 » 10 lut 2011, 21:17

Jam mam ponad 110 tyś i nawet się nie zastanawiam tylko wymieniam i śpię spokojnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez jozik72 » 10 lut 2011, 21:20

Ok.wymienię i będzie ok.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sty 2011, 19:00
Posty: 19
Skąd: Rzeszow
Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DITD 2004.

Postprzez Neonixos666 » 13 lut 2011, 12:53

Ogólnie na forum mówi się że ditd dmucha 0.85 bar, ale z własnego doświadczenia i ze spostrzeżeń na forum i nie tylko wynika że jest to wartość około 1.1-1.2 bar. Mam prośbę do wszystkich którzy mają zamontowany wskaźnik doładowania aby potwierdzili lub zaprzeczyli temu. Dziękuje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bandit » 13 lut 2011, 13:08

Ja mam
RF2A
seria 0,8 – 0,9 bara
podkładki 1,0 – 1,1 bara
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 15 lut 2011, 23:53

A u mnie jakieś czary
dmuchało 1.1 potem coś się zgibało i nawet 1.5 ujrzałem
ostatnio wyjąłem akumulator i po podpięciu znów jest 1.1

Tak że u mnie ciśnienie to około 1.1 bar
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bandit » 17 lut 2011, 12:28

Dla przywrócenia wątkowi właściwego toku pisania wrzucam ankietę i zapraszam do dyskusji.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Erastotenes » 17 lut 2011, 13:02

Podkładki pod wtryski, z tego co mnie mechanik poinformował, wymienia się co 90k km.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez say » 17 lut 2011, 14:03

Erastotenes napisał(a):wymienia się co 90k
Pytanie tylko które 90 tyś. nasze auta mają...bez wymiany tych podkładek :D
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez YgooR » 17 lut 2011, 14:25

Ja otrzymałem informację że DITD to nie CITD i wymienić można przy okazji robienia czegoś lub jak zaczną przepuszczać bo:
say napisał(a):Pytanie tylko które 90 tyś. nasze auta mają...bez wymiany tych podkładek :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Moto