Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD]
spoko, ja też zapominam ci przypomnieć 
Neonixos666 napisał(a):pewnie robi wietrzenie garażu
no cos w tym rodzaju. Amerykaniec mi sie nie sprawdza a na honde tez nie mam miejsca chociaz to taki zacny powozik. Wymieniam je na mazde właśnie
Czy taka długa opisówka jest niewskazana? Bo ja to sobie skopiowałem z innego miejsca gdzie sie przydają takie informacje. Trochę grzebię w sprzętach i nie ograniczam się do jednej marki (chociaż mam swoją ulubioną)
- Od: 22 sty 2011, 19:27
- Posty: 41
i to najlepszą z silnikiem diesla bo BJ 
Neonixos666 napisał(a):i to najlepszą z silnikiem diesla bo BJ
Ano tak wyszło jako wypadkowa wielu wymagań. Na codzien tez jeżdze dieslem i to przedpotopowym. A dawno dawno temu miałem 626 GD z 88 2,0 8V i bardzo miło wspominam ten wóz.
- Od: 22 sty 2011, 19:27
- Posty: 41
a jakie twoje wymagania spełnia BJ?
Arni_Toruń napisał(a):Czy taka długa opisówka jest niewskazana?
Tylko sobie zażartowałem
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Neonixos666 napisał(a):a jakie twoje wymagania spełnia BJ?
moje były negatywne: zadnych francuzów, niemców i włochów. I ma byc diesel. Reszta to fanaberie żony: elektryka, klima, mały z zewnatrz duzy bagaznik na zakupy
Na razie przerabiam standardy: wymiana rozrządu, filtry, oleje, poduszki silnika bo huczy jak stary pociąg reszta w bardzo ładnym stanie. Tylko nie zapala tak szybko jak powinien i tu muszę trochę powęszyć, przed chwilą sprawdziłem świece żarowe, są ok. Było troche starych błędów więc je wykasowałem i czekam czy cos nowego wylezie.
- Od: 22 sty 2011, 19:27
- Posty: 41
też bym chciał mieć tyle aut w garażu
dziś byłe u mechanika, głowił się jak włożyć filtr kabinowy w avensis (2000r), jak mu włożyłem to powiedział, ze wymianę gum na stabilizatorze mam u niego gratis
dziś byłe u mechanika, głowił się jak włożyć filtr kabinowy w avensis (2000r), jak mu włożyłem to powiedział, ze wymianę gum na stabilizatorze mam u niego gratis
Neonixos666 napisał(a):też bym chciał mieć tyle aut w garażu![]()
garaż mam tylko jeden i podjazd. 2 wozy stoją teraz na ulicy a miejsc u nas niewiele wiec sadziedzi muszą niezle na mnie kląć
BTW: volvo jest ze Szczytna
- Od: 22 sty 2011, 19:27
- Posty: 41
a co aż tak zajeżdża?
żart
ooo jak volvo ze szczytna to sprzedawaj bo to nic dobrego
volvo to dobra marka
ooo jak volvo ze szczytna to sprzedawaj bo to nic dobrego
volvo to dobra marka

Neonixos666 napisał(a):a co aż tak zajeżdża?żart
jak każda kobieta chciałaby nowsze, lepsze (to akurat sprzeczność), ładniejsze. A mnie po 2-3 latach tez zaczyna nosić żeby coś innego kupić.
Neonixos666 napisał(a):ooo jak volvo ze szczytna to sprzedawaj bo to nic dobrego![]()
volvo to dobra marka
ano niezła. W volvo włożyłem już więcej niż kosztował (głownie moje fanaberie) a parę dni temu odebrałem kolejny dowód rejestracyjny bo tamten się skończył. Samochód jest prosty jak budowa cepa, duży, wygodny i nadaje się na woła roboczego bo go wcale nie oszczędzam.
- Od: 22 sty 2011, 19:27
- Posty: 41
ostatnimi czasy trochę grzebałem w necie na temat naszych (zarówno w RF2A jak i RF4F) turbosprężarek i muszę powiedzieć że zaskoczył mnie mocno fakt że mogą one maksymalnie pompować 2.7 bar 
Neonixos666 napisał(a):mogą one maksymalnie pompować 2.7 bar
to kiedy kręcisz MBC'a pińcet obrotów ku ciemnej stronie mocy?
- Od: 11 cze 2007, 15:28
- Posty: 1650
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003
no niestety u mnie MBC nie zdaje egzaminu (sterowanie podciśnieniem) szkoda
Osiąga max 190tyś obr zmienna geometria
a stała 250tyś obr
Szybko dają
Osiąga max 190tyś obr zmienna geometria
a stała 250tyś obr
Szybko dają
Neonixos666 napisał(a):stała 250tyś obr
RF2A

You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
dwie pompy chyba trzeba by było dać na taką ilość powietrza:P
IHI to super turbiny z tego co wyczytałem i wiele marek używa turbo tej firmy szczególnie isuzu.
IHI to super turbiny z tego co wyczytałem i wiele marek używa turbo tej firmy szczególnie isuzu.
Neonixos666 napisał(a):IHI to super turbiny
Niezniszczalne. Najtrwalsze są stałogeometryczne w RF2, czym nowsza tym wiadomo... ale usterki często wynikają z nieprawidłowej eksploatacji choć turbo w Y6 – jakbyś nie jeździł i tak szybko padnie (w porównaniu do RF series) – taki lajf
Dzisiejsze spalanie – 8l, DiTD
Te z RF2A to turbo RHF3 z serii JV27
niby kręcą się do wyższych wartości no ale nie ma problemu z zapiekaniem się kierowniczek
Ile by wyniosło poskładanie RF4F od podstaw?
niby kręcą się do wyższych wartości no ale nie ma problemu z zapiekaniem się kierowniczek
Ile by wyniosło poskładanie RF4F od podstaw?
Jako że temat luźniejszy to mam pytanie: czy odgłos piasku uderzającego o podwozie to normalne w tym modelu. W wielu miejscach pisze się o wytłumieniu nadkoli ale bardziej przy okazji hałasu silnika, wytłumiania grodzi itp i nie widzę wyraźnej przyczyny, dla której ludzie to robią. Bo prawdę mówiąc w kabinie odgłos piasku sypiącego się spod kół wkurza bardzo i nie jest dla mnie normalny.
- Od: 22 sty 2011, 19:27
- Posty: 41
Nie wiem jak inne mazdy ale BJ jest słabo wygłuszone ale to nie chodzi o piasek z pod kół ale ogólnie o dźwięki z zewnątrz typu wiatr lub przejeżdżający obok samochód. Pod tym względem nie jest najlepiej. Mi to mało przeszkadza ale jak komuś to dokucza to może wygłuszyć, szczególnie warto drzwi, podłogę i grodź. Ja się zastanawiam nad wygłuszeniem podłogi w bagażniku tylko.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość