Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez duch1604 » 7 maja 2013, 19:20

Może to co widziałeś to był katalizator a nie DPF.
U mnie tłumik był cięty od góry. Także sprawdź. Ale emulatora nie mam także nie wiem jak to wygląda. Podobno siedzi w tłumiku, na miejscu DPFa
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez smile » 7 maja 2013, 21:58

Ignacy, Ty ciągle walczysz z tą usterką?! Byś się wstydził... :P
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez marex » 7 maja 2013, 22:31

smile napisał(a):Byś się wstydzi
<rotfl>
tłumik jest cięty od góry czyli trzeba wymontować żeby zobaczyć emulator musi mieć podpięcie do standardowych przewodów DPF.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez stonoga » 17 maja 2013, 13:20

Podczas hamowania silnikiem zazwyczaj spalanie chwilowe pokazuje 0,0, czasem jednak spalanie chwilowe zaczyna wzrastać i dopiero po kilkunastu sekundach schodzi do 0,0. Czy to dzieje się dla tego że wypala się dpf?
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 172 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez dobrzyn22 » 17 maja 2013, 13:52

stonoga napisał(a):Czy to dzieje się dla tego że wypala się dpf?

nie.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Myjk » 18 maja 2013, 21:14

stonoga napisał(a):Podczas hamowania silnikiem zazwyczaj spalanie chwilowe pokazuje 0,0, czasem jednak spalanie chwilowe zaczyna wzrastać i dopiero po kilkunastu sekundach schodzi do 0,0. Czy to dzieje się dla tego że wypala się dpf?

Tak, jest to jeden ze kutków ubocznych wypalania DPF. Przed wprowadzeniem apgrejdu softu paliwo było odcinane natychmiast, co prowadziło do studzenia DPFu. Po aktualizacji paliwo jest dotryskiwane także przy hamowaniu silnikiem aby utrzymać temperaturę.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez dobrzyn22 » 19 maja 2013, 10:35

Myjk napisał(a):Tak, jest to jeden ze skutków ubocznych wypalania DPF

u mnie chyba zawsze tak jest ( tzn spalanie rośnie przy hamowaniu silnikiem )...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez marex » 19 maja 2013, 17:58

Kiedyś pisałem o moim problemie z DPF który przestał istnieć w okresie zimowym.
Wróciły upały a razem z nimi częste wypalanie DPF (co 70-80)km w mieście gdzie w okresie zimowym było (160-180) przy tankowaniu bp ultimate.
Tylko teraz zauważyłem że im robiło się cieplej tym częstotliwość wypalania się zwiększała.
Czy na taką sytuację może mieć wpływ zabity intercooler czy szukać problemu gdzieś indziej(jak tak to gdzie)?
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez stonoga » 19 maja 2013, 23:11

Teraz jak to wiem jeszcze łatwiej będzie "wychwycić" moment wypalania. Jak wrzucę na luz podczas jazdy spalanie wdł komputera powoli spada-dłuższą chwile utrzymuje się 1,5. Przy hamowaniu silnikiem natychmiast 0,0.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 172 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez Leoo » 19 maja 2013, 23:12

marex napisał(a):Tylko teraz zauważyłem że im robiło się cieplej tym częstotliwość wypalania się zwiększała.

W okresie zimowym uruchamia się Webasto. Ma ono 5kW mocy i znacznie szybciej nagrzewa silnik niż poranna jazda przez miejskie skrzyżowania latem.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Myjk » 23 maja 2013, 11:11

dobrzyn22 napisał(a):u mnie chyba zawsze tak jest ( tzn spalanie rośnie przy hamowaniu silnikiem )...

To masz coś zepsute. :P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Janusz626 » 23 maja 2013, 23:44

marex napisał(a):Tylko teraz zauważyłem że im robiło się cieplej tym częstotliwość wypalania się zwiększała.

... w zimie silnik dostaje chłodne powietrze, objętość zimnego powietrza jest mniejsza i więcej się go zmieści, parametry silnika są troszkę lepsze, tak jak większy ICek, czy lepsze chłodzenie powietrza doladowanego.
W lato już jest inaczej, do komory spalania dochodzi już cieplejsze powietrze.
Myślę iż idąc tym tropem spalanie zima jest lepsze dokładniejsze i mniej sadzy, i z tego powodu mniejsze zalepianie DPF i więcej jego wypalania w lecie niż w zimą.

Wysłano z HTC i Tapatalk2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez marex » 24 maja 2013, 09:38

Kurcze dobra interpretacja. Jeszcze bardziej przekonałeś mnie do wyczyszczenia IC i zdam relację
Tylko nie wiem kiedy się za to zabiorę (skręcony staw skokowy) :(
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

PostTen post został usunięty przez Marianek 28 cze 2013, 08:15.
Powód: dubel

Postprzez mrhoshi » 27 cze 2013, 21:04

Witam. Wczoraj wróciłem z polski do UK i w obie strony jechalem na trybie awaryjnym :( W strone Polski zaświecił się DPF okolice Londynu, zrobił się korek i bach po 3 minucie zaczął migac po 30 sekundach dodatkowo pojawiły sie kontrolki silnika i trakcja, madzia przeszla w tryb awaryjny. W Dover zdzwoniłem po AA Breakdown, kolo podzlaczyl swoj komp i niec brak łacznosci, stwierdzil, że jak trakcja sie swieci to musi byc problem ze skrzynia biegów hahaha <rotfl> Wiec mu podziekowalem na prom mialem 1h wiec zdecydowalem kontynuowac jazde. Auto jechalo maks 140/h przy czym wolno sie zbieralo na wyzszych biegach. Mimo to dokulalismy sie do miejsca docelowego w PL. Pojechalem do jednego z mechanikow polecanych na forum, podlaczyl do kompa madzie stwierdzil zapchanie filtra. Chcial go wypalic lecz silnik po wejsciu na wysokie obroty odrzucał proces. Kolo stwierdził, ze do wymiany czujnik temp. spalin, mowi, że postara sie załatwic uzywany za 250pln. Po 3 dniach podjechalem do tego mechanika i dowiedzialem sie , że w grę wchodzi nowy za 1040pln wiec powiedziałem, że dam znac czy sie zgadzam iczy może zagwarantowac, że to napewno to. On, że jest pewien na 100%. Cos mi nie pasowalo bo tam sa 3 czujniki temp. w dpf. Zadzwonilem do pobliskiego ASO Mazdy bo nie chacialem wtopic 1000pln tak w ciemno. Powiedzieli mi, że to nie koniecznie to i ze mam przyjechac na kompa. Stwierdzili bląd p242f czyli zapchanie filtra. Dodatkowo powiedzieli mi, że filtr ktory jest zamontowany nie jest oryginalnym z m6 tak jak tłumik i, że nie gwarantuja, ze po czyszczeniu i wypaleniu problem ustanie. Wyczyścili go chemicznie i wypalili. Wiec dobrze zrobilem, że do nich pojechalem. Zaplaciłem 938pln. Zaoszczedzilem na pseudo fachowej ocenie o czujniku temp. 1000pln ufff. Ale to nie koniec w drodze powrotnej po przejechaniu 800km zrobil sie korek identycznie jak kolo Londynu wczesniej i hisoria sie powtorzyła. DPF się zaswiecil, zacząl migać i po chwiali silnik i trakcja + tryb awaryjny. Wrócilem do UK. Umowiłem się na usuniecie DPF ze zmiana oprogramowania ECU. Jak myślicie dobrze robie? Co to może byc? Dodam, że poprzedni włascieciel wymienial filtr za 350 funtów niby na nowy, w kwietniu tego roku więc nie dawno. W mazdzie w PL mówili, że nowy to u nicj 12tys pln kosztuje:/ I, że jak wróci problem to mam poszukac oryginalnego używanego. Ja mam teraz taki zamontowany. http://www.ebay.co.uk/itm/Diesel-Partic ... vi-content


Proszę o szybkie rady, odpowiedzi. Pozdrawiam


Czy nie dopasowany tłumnik do mazdy 6 może mieć wpływ na wypalenie dpf?

Wydzieliłem i przeniosłem do odpowiedniego tematu w dziale modelowym. Marian
Ostatnio edytowano 28 cze 2013, 08:12 przez Marianek, łącznie edytowano 2 razy
Powód: moderacja
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2013, 11:43
Posty: 30
Auto: Mazda 6 2.0 D 143km 2006, Kombi

Postprzez Pioteq25 » 27 cze 2013, 23:06

Jedź do kogoś kto usuwa DPF i wyłącza go programowo. Szkoda że nie zrobiłeś tego jeszcze będąc w PL.
Od spodu auta nie będzie widoczne usunięcie filtra, bo osłony zostają. Przy przeglądzie nie mogą Ci zakwestionować po pomiarze spalin, bo nie mają jeszcze norm dla aut z EURO4. Spaliny po usunięciu filtra są brane pod uwagę tak samo jak dla aut bez DPF.
Po usunięciu filtra tylko spadnie spalanie i mniej kłopotu z wypalaniem, specjalnym olejem itd.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez mrhoshi » 28 cze 2013, 16:37

Dzieki Pioteq, jade jutro na usuniecie i przeprogramowanie. Martwi mnie tylko czy jak usune DPf to czy nie bedzie kopcil na czarno bo może jest to przyczyna zapychania sie DPF. Jak pytalem w serwisie mazdy to zadnych innych problemow typu intercooler i egr nie wykryli. Oby po usunieciu bylo ok :/
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2013, 11:43
Posty: 30
Auto: Mazda 6 2.0 D 143km 2006, Kombi

Postprzez Leoo » 29 cze 2013, 17:16

mrhoshi napisał(a):Martwi mnie tylko czy jak usune DPf to czy nie bedzie kopcil na czarno bo może jest to przyczyna zapychania sie DPF.

Myślę, że Kolega ma słuszne obawy. Zapychanie DPF-a w tak szybkim tempie nie jest normą. O ile w ASO zrobili pełną diagnostykę wtrysku i wykluczyli jego przyczynę, to jeszcze pozostaje możliwość puszczania oleju przez turbinę.
Ile oleju autko bierze?
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez mrhoshi » 29 cze 2013, 23:10

Właśnie pozbyłem się DPF, zabieg trwał niecałe 3h. Zrobiono remap + dodano 27 koni czyli Madzia teraz ma 170 km <spoko> dodatkowo obniżono spalanie. Zobacze jak przejade jakieś 1000km czy wszystko jest ok. Zostawiono czujniki temp. bo to konieczne natomiast czujnik cisnienia tez zostal ale on nie gra juz zadnej roli. wszystko to z dożywotnią gwarancją. Pytałem czy jak gdzieś na trasie jakieś błedy wyskocza to czy na kompie w ASO dadza rade odczytac, zostałem utwierdzony, że tak. Teraz autko zbiera sie niesamowicie i duuuzo mniej pali, co najwazniejsze nie kopci, a tego sie obawiałem. Koles mowil, że jeśli chodzi o kopcenie w Mazdach to czesto sie z tym spotykal, że wali dymem mówił, że to przez wadliwe wtryski. Ja mu powiedziałem, że wymieniłem podkładki pod nimi, on był jakby nie w temacie i zdziwiony. Tu w UK nie mają pojęcia o tych podkładkach :) o cczym juz pisałem w innym wątku. Pozdrawiam i dam znać co i jak po tym usunieciu się bedzie działo. Oby wszystko bylo ok bo juz troszke kasy wewaliłem w autko. Pozdrawiam <spoko>

Dodatkowo:
Mam pytanie: jak działają czujniki temperatury w DPF ? Wiem, że chodzi tu o moment wypalanie DPF ale czy jeśli nie mam już DPF to czy one mogą w jakis sposob wpłynąć na błędy w kompie np. wlaczenie trybu serwisowego?
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2013, 11:43
Posty: 30
Auto: Mazda 6 2.0 D 143km 2006, Kombi

Postprzez mirfex69 » 7 lip 2013, 20:58

cristow napisał(a):W 100 % polecam serwis w Gorzowie – a tych złodziei Auto Wache – OMIJAC z daleka!

Niestety oba poznanskie serwisy ja ta chwile sa dla mnie niekompetentne..wyglada,ze zlewaja klientow bo ani od jednego ani drugiego nie doczekalem odpowiedzi na mail wiec ostatecznie pouczony na forum ominalem Auto Wache i zadzwonilem do Voyager Clubu.Dobrze,ze choc telefony odbieraja ,w kazdym razie za przeglad 60 tys.zawolali na start 1040pln. ,wydaje mi sie nie calkiem tanio wiec podzwonie jeszcze po innych Aso.Wiem,ze to nie w temacie-chcialem tylko ustosunkowac sie do wypowiedzi cristow-a .
Pozdrawiam mazdomaniacow i bezawaryjnosci :)

Dopisano 7 lip 2013, 21:45:

Watek jest bardziej niz obszerny <nauka> ..przeczytalem sporo aale jak dotad nie lapie jak poznajecie moment wypalania filtra Dpf?Dopatrzylem,ze wtedy wzrasta chwilowe spalanie,zapalaja sie jakies kontrolki a ja u siebie nic takiego nie zaobserwowalem.I jeszcze ,czy z wypalaniem moze miec zwiazek fakt ze czesto chwile po uruchomieniu zimnego nawet silnika wlacza sie wentylator?Hmmm,musze jutro w drodze zwrocic na to wieksza uwage.Ale jesli ktos ma chwilke zeby krotko i tresciwie mnie oswiecic to bede wdzieczny :)
Pozdrawiam i bezawaryjnosci :) <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2012, 22:41
Posty: 552 (86/16)
Skąd: Luxembourg
Auto: Jest:
M3 BP Sky Cruise ,19'
Byla:
M3 BM Sky Passion 14'
M3 BL Navigator 12'
M3 BL Active 09'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6