Problem z odpaleniem i nie tylko

Postprzez michal D » 13 maja 2013, 12:48

Jakis czas temu mialem przygode z autem (Mazda 6 2.0 Diesel, 136 KM, 2003r.) i nie wchodzac w szczegoly musialem wymienic silnik. Kompletny silnik zostal wlozony do mojego auta i sadzilem, ze nic juz nie moze sie przytrafic. Odpalam i jade. Niestety nie...

Poczatkowo auto raz dalo sie odpalic, a raz nie. Dodatkowo kontrolki trakcji oraz silnika sie swiecily, a blad byl zdiagnowowany – chodzilo o przeplywomierz powietrza. Zostal wymieniony i zadne kontrolki sie juz nie pokazywaly, bledow brak. Jednak dalej byly problemy z odpaleniema, a jak juz odpalil, to podczas jazdy gasl. I nie ma znaczenia, czy podczas niskich, wysokich obrotow, podczas depniecia w gaz, czy podczas normlenej jazdy. W koncu zgasl na amen – a to bylo zaraz po wymienieniu przeplywomierza i przejechalem moze z 200m – i nie moge w ogole go odpalic. Wszyskto wskazywalo na zawor SCV (co tez madre glowy od Mazdy potwierdzaly), bo pompa sprawna, a nie bylo zadnej dawki paliwa na wtryski – recznie luzowalem sruby (juz wszystko inne zawiodlo) na wtryski zeby sprawdzic czy w ogole jest jakas dawka paliwa podawana. Suchutko. Zaden strumien ropy na mnie nie trysnal. To juz praktycznie bylem pewien, ze chodzi o SCV. I gowno. Zawor nowiutki zamowilem (550 PLN) i dalej auto nie moze odpalic. Co gorsza, komputer nie pokazuje zadnych bledow. Nie wiem juz jak mam to sprawdzac, bo przeciez to niemozliwe zeby miec takiego pecha z ta pieprzana Mazda. W zyciu nie kupie juz tego japonskiego szajsu. I trzeba bylo sprzedac bez silnika ten zlom zamiast wpieprzac kilka tys (juz jakies 8-9 tys) w ten szajs.

No ale wracajac do pytania – czy wie ktos moze co moze byc przyczyna, ze dalej nie moge odpalic? Instalacje elektryczna spradzano kilka razy i wszystko jest ok. Oczywiscie jeszcze raz jest sprawdzana, ale tylko to zostaje.

Bym byl wdzieczny za jakas porade.
Początkujący
 
Od: 25 mar 2013, 19:46
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD (136 KM), Kombi, 2003r.

Postprzez Leoo » 17 maja 2013, 17:48

Trzeba sprawdzić ciśnienie w CR. Mój ELM327 pokazuje 120-130psi.
Jeśli brak ciśnienia – szukamy problemów po stronie przewodów paliwowych. W ramach testów można podać paliwo wężykiem wprost z butelki przy samej pompie. Można awaryjnie wymusić otwarcie zaworu SCV podając na niego napięcie z akumulatora, najwyżej przez 30s. Do sprawdzenia jeszcze czujnik temperatury paliwa na pompie i czujnik ciśnienia na CR oraz zawór bezpieczeństwa też na CR.
Problemem może być instalacja. Trzeba sprawdzić wiązkę leżącą na IC.
michal D napisał(a):Instalacje elektryczna spradzano kilka razy i wszystko jest ok.

Czy sprawdzano obecność napięcia sterującego zaworem SCV?
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez michal D » 21 maja 2013, 09:46

1. No wlasnie o to sie rozchodzi, ze nie ma cisnienia na CR. Swoja droga czy 120 psi to nie za malo? To bedzie jakies 8,4 ba, a z tego co mi wiadomo musi byc okolo 20 ba. No chyba, ze jestem w bledzie.

2. Przezroczyste wezyki juz kilka razy byly w uzyciu i zadne powietrze nie wraca, wiec juz sam nie wiem co o tym myslec.

3. Jesli chodzi o awaryjne otwarcie zaworu SCV to troche mam mieszane uczucia, bo kupilem nowy zawor i jezeli skrajne wartosci odczyta komputer, to moge spieprzyc ten zawor. I 30 sek? Az tak dlugo? Jezeli nawet bym sie zdecydowal to moge z 5 sek, nie wiecej.

4. Czujnik temp. paliwa na pompie – ok. Czujnik cisnienia na CR – ok. Zawor bezpieczenstwa na CR – chyba ok. Ale nie wiem czy ma to jakies znaczenie.

5. Instalacja to jest to co wydaje mi sie wadliwe i ta wiazka lezaca za lewa przednia lampa zostala sprawdzona. A przynajmniej to co widac, bo nie wiem czy demontowac wszystko zeby ja sprawdzac.

6. Napiecie sterujace SCV jest, tylko ze wartosci nieco mniejsze niz teoretycznie powinny byc. Z drugiej strony identyczna Mazde sprawdzano pod tym katem i tam tez sa taki same wartosci. Moze to tylko w teorii tak to ma wygladac.

Chodzi o to, ze nawet odpinajac zawor SCV powienienem odpalic auto – tak robilismy na drugim identycznym modelu szukajac wlasnie roznic. A mojego auta w ogole nie da sie odpalic. Teraz wlasnie jest sprawdzany czujnik poloze walka rozrzadu, ale az nie chce mi sie wierzyc, ze nowy komplet rozrzadu, ktory dopiero co zostal zalozony juz mogl zaczac swirowac. Niby zawsze jakis tam zabek moze przeskoczyc i bedzie lipa, ale dziwne jest, ze sobie przez kilka dni jezdzilem i nagle po wymienia trefnego przeplywomierza na inny samochod odpalic, przejechalem sto metrow i zgasl.

Czy mozliwe jest, ze ten wymieniony przepywomierz powietrza wygenerowal jakis blad?

I druga sprawa. Wymienilem tez sterwonik silnika. Zostal w nim wymieniony flash, a nie cale oprogramowanie. Tak sie zastanawiam, czy gdyby byl jakis blad w tymstarym oprogramnowaniu, to moglby on sie przeniesc na nowy sterownik? Moze to wlasnie w sterowniku twki problem? Ale gdyby nawet, to chyba odpalilbym auto na te 2 sek. W koncu nawet jezeli immobilizer jest trafiony, to procedura dopuszcza odpalenie na te wspomniane 2 sek.

Nie wiem juz co mam z tym autem robic, bo kilka glow przy nim siedzialo i to juz prawie dwa miesiace bedzie kiedy auto jest robione. Nikt oczywiscie nic nie wie.

Gdyby ktos mial jakies cenne uwago to z checia skorzystam. Moze zle sie do tego zabieram. Z gory dziekuje.
Początkujący
 
Od: 25 mar 2013, 19:46
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD (136 KM), Kombi, 2003r.

Postprzez Leoo » 21 maja 2013, 17:38

michal D napisał(a):Zawor bezpieczenstwa na CR – chyba ok. Ale nie wiem czy ma to jakies znaczenie.

Ma znaczenie zasadnicze. Nieszczelny zawór wypuści paliwo z CR do zbiornika. Odłącz jego przelew i podstaw butelkę. Jeśli paliwo popłynie z zaworu, to wszystko wiadomo.
michal D napisał(a):Chodzi o to, ze nawet odpinajac zawor SCV powienienem odpalic auto – tak robilismy na drugim identycznym modelu szukajac wlasnie roznic.

W silniku RF5C odłączenie zaworu SCV powoduje wyłączenie pompy CR. W RF7J faktycznie jest odwrotnie.
W RF5C odłączenie czujnika temperatury paliwa spowoduje zwiększenie wydajności pompy na max.
Nie ma innej drogi sterowania pompą – tylko przez zawór SCV.
Dalsze poszukiwania można sobie darować.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Janusz626 » 23 maja 2013, 23:55

...a w RF-5C jest sterownik samej pompy CR ? gdzieś o nim czytałem na forum i silnik wogóle nie chciał zaskoczyć....

Wysłano z HTC i Tapatalk2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6