Wymiana półosi – BJ FS (Sportive)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez jacobs » 14 maja 2013, 11:50

Cześć,
zamierzam wymienić kompletną półoś w moim Sportivie. Czy ktoś orientuje się co oprócz samej półosi będzie mi jeszcze potrzebne? Nakrętka na piaste etc.?
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Siw-y » 14 maja 2013, 14:13

Nakrętka nie potrzebna bo nie musisz rozpinać przegubu, przydadzą się uszczelniacze półosi.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez jacobs » 14 maja 2013, 15:50

Siw-y napisał(a):Nakrętka nie potrzebna bo nie musisz rozpinać przegubu, przydadzą się uszczelniacze półosi.


hmm, ale przecież żeby wybić półoś z piasty trzeba tą nakrętkę wykręcić?

W jaki sposób półoś siedzi w skrzyni, jest tylko wkładana? Można tam coś popsuć? No i czy trzeba spuszczać olej ze skrzyni? Czytałem różne opinie.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Siw-y » 14 maja 2013, 17:10

Półoś od piasty dzielą jeszcze dwa przeguby więc rozpinasz między wewnętrznym a półosią.
Wszystko jest na pierścienie zatrzaskowe.
Oleju nie musisz spuszczać, sam wyleci ;)

Tu masz foto, które Ci co nieco zobrazują: viewtopic.php?p=2356004#p2356004
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez jacobs » 14 maja 2013, 17:25

Siwy, wiem, tylko mam cały od piasty do skrzyni:
Obrazek
I tak to chciałem przełożyć ;) Tych pierścieni zatrzaskowych nie należy zmienić na nowe?

A jeśli chodzi o olej, to bardziej chodziło mi o to czy będę musiał cały zmienić bo większość wyleci, czy doleję 200ml i będzie ok :)

Sorry, że tak wypytuje w ciemno, ale chciałbym przygotować sobie wszystko, zanim rozgrzebie ;)
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Siw-y » 14 maja 2013, 17:34

No to tylko uszczelniacze Ci potrzebne i olej ale nie wiem ile, chociaż nic nie zaszkodzi go wymienić, wchodzi z tego co pamiętam jakoś 2,7 litra
Ja lałem Valvoline Durablend GL-5 75W90.
Nakrętki możesz użyć tych samych, ważne żeby dobrze je zagnieść.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez jacobs » 14 maja 2013, 17:42

Ok, w weekend będę próbował :) Dzięki :)
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Aru15 » 6 sie 2013, 12:21

Przeniesiono do podwozi, porządki w dziale.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 lut 2012, 00:25
Posty: 119
Skąd: Lublin
Auto: Mazda3 2.0 2004r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323