Dymienie na biało – Dyskusja / Rozwiązania / Problemy
1, 2
No dzis podjechalem do mechanika na wymiane klockow z przodu i z tylu i poprosilem o sprawdzenie kompresji . Okazalo sie ze jest ok. Ale po calym dniu u mechanika gdy odpalilem auto to puscil mi duzego bialego "baka" przez okolo 10 sekund...a potem jak pojechalem przetrzec nowe klocki i juz ani razu nie bylo dymu z wydechu...wrocilem do mechanika pokazac mu ze dym znika po pierwszym strzale z rury wydechowej. Byl w szoku ...przegazowal auto i gdy nie zobaczyl zadnego dymu (a widzial go wczesniej po postoju na wolnych obrotach....u niego w zakladzie... ) to stwierdzil ze musi sie skonsultowac z kolegami po fachu bo jak pracuje w zawodzie 30 lat tak niestety nie ma pojecia co sie dzieje.
Dopisano 13 maja 2013, 22:31:
myslicie ze to naprawde turbina?
jutro zadzwonie do jaksy i przedstawie mu objawy...
DPF usunalem bo mialem dosyc przywozenia rodziny pod dom i wyruszania w 15 minutowa wymuszona podroz w celu wypalenia tego pseudoekologicznego ustrojstwa....
Dopisano 13 maja 2013, 22:31:
myslicie ze to naprawde turbina?
jutro zadzwonie do jaksy i przedstawie mu objawy...
DPF usunalem bo mialem dosyc przywozenia rodziny pod dom i wyruszania w 15 minutowa wymuszona podroz w celu wypalenia tego pseudoekologicznego ustrojstwa....
- Od: 10 maja 2013, 21:03
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 2007 143KM DPF
Dużo się naczytałem zanim postanowiłem usunąć FAP i mogę śmiało stwierdzić że emulatory jak w Twoim przypadku nie spełniają swojej roli w 100% i stąd mogą się pojawiać dziwne objawy typu ,,biały bąk" itp czyli nie spalone do końca paliwo ,lepiej było przeprogramować sterownik tak jakby nigdy FAPu nie było i mieć święty spokój tak jak ja ,ale to tylko moje przepuszczenia
POZDRAWIAM
macha8 ty masz silnik Forda ( Y6 ) a nie Mazdy ( MZR-CD ). Jeśli chodzi o silnik, u Ciebie przeprogramowanie to żaden problem, ale znajdź kogoś, kto ogarnia sterowniki DENSO.
Zapychanie DPF-u to zazwyczaj skutek jakiegoś niedomagania niż przyczyna sama w sobie...
To może trzeba było zgłębić od razu temat, dlaczego tak często woła o wymuszoną regenerację?tkosierwawa napisał(a):DPF usunalem bo mialem dosyc przywozenia rodziny pod dom i wyruszania w 15 minutowa wymuszona podroz w celu wypalenia tego pseudoekologicznego ustrojstwa....
Zapychanie DPF-u to zazwyczaj skutek jakiegoś niedomagania niż przyczyna sama w sobie...
apropos usuniecia DPF
wiem o tym ze to skutek nie przyczyna....ale gdy DPF byl to tego strzalu z rury nie bylo widac...
a bylem u jaksy z ubywaniem oleju i oni tam sprawdzili kompresje wtryski zmienili podladki pod wtryskami... sprawdzili smok olejowy czy nie zapchany...turbine...
i wszystko po sprawdzeniu okazalo sie w porzadku...
a oleju w ilosciach podanych wczesniej ubywa i teraz po usunieciu DPF strzela dymne baki...
chyba dzieje sie tak od chwili gdy go kupilem czyli od 2009 roku (70 tys km) ...a teraz auto ma 114 tys i caly czas idealnie chodzi tylko musze sprawdzac olej i raz na miesiac uzupelniac do stanu max....
przez miesiac wypali olej do stanu min i znowu dolewam...
mozna z tym zyc.....ale chcialbym zeby ktos mi powiedzial co dolega mojej mazdzie...bo nawet u Jaksy nie mieli pewnosci....znaczy Jaksa powiedzial ze cos moze byc w silniku ale kompresja ok i proba olejowa rowniez...
jestem chyba za glupi zeby to ogarnac...
wiem o tym ze to skutek nie przyczyna....ale gdy DPF byl to tego strzalu z rury nie bylo widac...
a bylem u jaksy z ubywaniem oleju i oni tam sprawdzili kompresje wtryski zmienili podladki pod wtryskami... sprawdzili smok olejowy czy nie zapchany...turbine...
i wszystko po sprawdzeniu okazalo sie w porzadku...
a oleju w ilosciach podanych wczesniej ubywa i teraz po usunieciu DPF strzela dymne baki...
chyba dzieje sie tak od chwili gdy go kupilem czyli od 2009 roku (70 tys km) ...a teraz auto ma 114 tys i caly czas idealnie chodzi tylko musze sprawdzac olej i raz na miesiac uzupelniac do stanu max....
przez miesiac wypali olej do stanu min i znowu dolewam...
mozna z tym zyc.....ale chcialbym zeby ktos mi powiedzial co dolega mojej mazdzie...bo nawet u Jaksy nie mieli pewnosci....znaczy Jaksa powiedzial ze cos moze byc w silniku ale kompresja ok i proba olejowa rowniez...
jestem chyba za glupi zeby to ogarnac...
- Od: 10 maja 2013, 21:03
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 2007 143KM DPF
Sorry nie skumałem że chodzi o inny silnik ponieważ znajdujemy sie w dziale SILNIKI DIESLA Y6smile napisał(a):macha8 ty masz silnik Forda ( Y6 ) a nie Mazdy ( MZR-CD ). Jeśli chodzi o silnik, u Ciebie przeprogramowanie to żaden problem, ale znajdź kogoś, kto ogarnia sterowniki DENSO.
witam, mam silnik 1.6 diesel 2007. kupiłem mazdę w czerwcu i w lipcu pozbyłem się ( przewiercił mi mechanik) fapa, a u elektryka usunięto go elektronicznie. do teraz było OK, ale pojawiło się silne dymienie na biało szaro i na postoju i w trakcie jazdy. kapie mi tez woda z rury wydechowej.
. co możecie mi poradzić, od czego zacząć sprawdzać. zięć ma forda mondeo 1.9 d z 2002 i zero dymienia na tym samym paliwie ( więc paliwo wykluczam)
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości