LF -Po remoncie silnika pali 2 L oleju na 1tys.km

Postprzez marcin255 » 11 maja 2013, 13:00

I mam tragedię po 4,5 tys km. nagle auto zaczęło chlać straszne ilości oleju , na zimnym nic , po hamowaniu silnikiem nic po nagrzaniu wali na niebiesko jak ........ , po remoncie , wymieniłem olej przy 1000 km. , hamownie po 1300 stałem za autem nic nie kopciło żadnego dymku niebieskiego .
Głowica zrobiona kompletnie po objawach raczej wykluczone , pł. chłodniczy nie ubywa nie przybywa bez oleju , nic nie cieknie , pierścienie założone to Mahle 015 61 00 i katalogu wynika ,że to
FORD SAMOCHODY PASAŻERSKIE MONDEO 2.0 16V 107 146 11/00 – 08/00

w środę oddaję na " gwarancję " jak sądzicie pierścionki olejowe się skończyły ? Auto ma moc , [tiiit] jak trzeba , nic błędów w OBD , jak macie jakieś sugestie , porady .... to proszę .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez tomek-waw » 11 maja 2013, 13:35

marcin255 napisał(a):pierścionki olejowe się skończyły

A nie zaglądali do nich ? Wydaje mi się, że powinno się wymieniać kpl. olejowe, uszczelniające i kompresji.
Jeśli nie przybywa "oleju" a chłodniczego nie ubywa to ja więcej nic nie widzę tylko pierścienie olejowe.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez marcin255 » 11 maja 2013, 13:37

tomek-waw napisał(a):A nie zaglądali do nich ?

są wymienione nowe komplety , na cylindrach sa ładnie widoczne ślady fabrycznego honowania , żadnych rys, progów , źle dobrane mogą się wytrzeć podobno nawet po 2 tys.km
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez tomek-waw » 11 maja 2013, 13:45

Jedź na gwarancję.
Tu pierścionki są po $114
http://www.jimellismazdaparts.com/produ ... 1SC0A.html
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez marcin255 » 11 maja 2013, 13:50

U nas w sklepie

Mazda OE LFY1-11-SC0A 761 zł
Goetze 174 zł
NPR około 350 zł,
nic innego niż źle dobrane ,źle założone pierścienie nie przychodzi mi do głowy , skoro nic nie cieknie to albo głowica albo pierścienie , coś ktoś sp.....
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez tomek-waw » 11 maja 2013, 13:59

marcin255 napisał(a):nic innego niż źle dobrane
<czytaj>
To nie są takie pierścienie. Oczywiste że źle dobrane.

Kod: Zaznacz cały
MAHLE ORIGINAL 015 61 00 Piston

FORDMONDEO Mk III Saloon (B4Y)200011 – 200708
FORDMONDEO Mk III (B5Y)200011 – 200708
FORDMONDEO Mk III Estate (BWY)200011 – 200708
2.0 16V   Otto   1999   ccm  107KW   146KM   4   2000.11 – 2007.08

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez marcin255 » 11 maja 2013, 14:02

też tak podejrzewam , nie widziałem Mahle do naszego silnika
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Seraf » 11 maja 2013, 18:41

Oby nowe pierścionki rozwiązały problem D: życzę szybkiego powrotu do zdrowia :D
Jeśli rozbieranie całej góry silnika można nazwać "szybkim" :D
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez marcin255 » 11 maja 2013, 18:43

Tak to jest jak mechanik kupuje części sam
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Paweł » 12 maja 2013, 00:07

Z tego co widzę, te pierścienie są do Duratec-a 20, więc powinny pasować do LF-a. Wymiarami pasują, więc może mają inne kształty...? Ale to raczej niemożliwe, bo te silniki są identyczne.

Czy mierzona była średnica i owal na całej długości pracującej cylindra oraz zużycie tłoka i luzy pierścieni?

Dopisano 12 maja 2013 0:33:

P.S. Pierścienie u Forda w Duratec-u mają te same wymiary, ale według katalogu NPR inne jest ich wykończenie. Mazda ma pierścienie chromowane i ferroksydowane (to chyba nazwa handlowa – Ferroxide?), a Ford azotowane i fosforowane, ale to dotyczy pierścieni kompresji. Pierścienie olejowe są tak samo wykończone, jest tylko niewielka różnica opisana plusikiem ("CR S+" u Mazdy i "CR S" dla Forda)...

Czyżby cylindry były z innego materiału (jeśli rzeczywiście wykończenie pierścieni, a nie ich spasowanie jest przyczyną wciągania oleju)? Tyle, że chromowanie daje chyba twardszą powłokę od azotowania?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/957)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

PostTen post został usunięty przez marcin255 12 maja 2013, 05:52.
Powód: dubel

Postprzez marcin255 » 12 maja 2013, 05:51

Chyba tak czy inaczej trzeba będzie rozbierac , sprawdzic czy cylindry są okrągłe ( choć mało prawdopodobne aby na raz wszystkie 4 się wypaczyły ) i założyć oryginały mazdy , ciekawe jest to ,że świece wskazują na prawidłową mieszankę , nie są zawalone olejem , moc jest więc kompresja też ok , zawór PCV wymieniony ,nic nie cieknie to co jeszcze może wysysać ten olej ?
Po remoncie prze 2 tys.km było ok , więc owale się nagle porobiły ?

Ktoś pisał ,że wysysało olej przez PCV bo klapki Vris się zacinały , możliwe to ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez KMBak » 12 maja 2013, 18:25

Czekaj, czyli problemy z mazdowską Dexlią ostatecznie nie były winą oleju? Czy to niezależny problem?
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3821 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Marcis » 12 maja 2013, 18:42

Albo któryś źle pierścienie założył albo jakieś China. Olej może iść uszczelniaczami lub pierścieniami. Na ciepłym silniku oleju możesz nie widzieć bo wtedy powinno być mniejsze zużycie oleju niż na ciepłym poprzez rozszerzalność materiału a więc większa szczelność. Odpal auto na zimnym niech pochodzi trochę i wtedy wykręć świece. na ciepłym to od samej temperatury może się wypalać ten olej z nich.
Mam nadzieję że jak bierze 2l/1000km nie pękł Ci pierścień i nie drze głowicy. Tego Ci nie życzę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 947 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez marcin255 » 12 maja 2013, 21:11

KMBak napisał(a):Czekaj, czyli problemy z mazdowską Dexlią ostatecznie nie były winą oleju? Czy to niezależny problem?


sam nie wiem

Marcis napisał(a):Albo któryś źle pierścienie założył albo jakieś China


byłby olej na swiecy

Marcis napisał(a):Olej może iść uszczelniaczami


głowica po remoncie

Marcis napisał(a):Na ciepłym silniku oleju możesz nie widzieć


wlasnie na ciepłym jest chmura

Marcis napisał(a):Odpal auto na zimnym niech pochodzi trochę i wtedy wykręć świece. na ciepłym to od samej temperatury może się wypalać ten olej z nich.



dobry pomysł

Marcis napisał(a):Mam nadzieję że jak bierze 2l/1000km nie pękł Ci pierścień i nie drze głowicy. Tego Ci nie życzę.


wtedy świeca by była skąpana w oleju , to wszystko moje domysły
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez aRcek » 12 maja 2013, 21:53

Marcin,
To brzmi jak pierscienie olejowe.... i nie pitol się tylko kupuj oryginały, ja tak zrobiłem i mam spokój a spalanie oleju miałem podobne do twojego... uszczelniacze zaworowe wymieniałeś?
Obrazek [color=#80BFFF]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2009, 11:50
Posty: 197
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 3 2.0. v8

Postprzez marcin255 » 12 maja 2013, 21:59

aRcek napisał(a):uszczelniacze zaworowe wymieniałeś?

tak , wymieniałem , Ty chyba pisałes ,że ssało ci olej przez kolektor ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez aRcek » 12 maja 2013, 23:34

to też ale nie miało tak dużego wpływu jak pierścienie po których było litr mniej ubytku
Obrazek [color=#80BFFF]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2009, 11:50
Posty: 197
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 3 2.0. v8

Postprzez marcin255 » 13 maja 2013, 07:31

zacznę chyba od wymiany kolektora ssącego i założę OIL CATCH TANK , zobaczymy jak dalej tak będzie każe rozbierać silnik i pierścienie oryginał
po odłączeniu zaworu sterującego vris ( klapki ucichły ) , ciśnienie w kolektorze spadło z 60-70 psi do 12-13 psi a oleju ubywa tak samo na zimnym tez kopci przy ok 3 tys.rpm
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Wojtek » 13 maja 2013, 17:42

oil catch tank powinien pomoc zdiagnozowac usterke, ale wedlug mnie to wina pierscieni...
czekam na dalsze relacje...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323