LF -Po remoncie silnika pali 2 L oleju na 1tys.km
I mam tragedię po 4,5 tys km. nagle auto zaczęło chlać straszne ilości oleju , na zimnym nic , po hamowaniu silnikiem nic po nagrzaniu wali na niebiesko jak ........ , po remoncie , wymieniłem olej przy 1000 km. , hamownie po 1300 stałem za autem nic nie kopciło żadnego dymku niebieskiego .
Głowica zrobiona kompletnie po objawach raczej wykluczone , pł. chłodniczy nie ubywa nie przybywa bez oleju , nic nie cieknie , pierścienie założone to Mahle 015 61 00 i katalogu wynika ,że to
FORD SAMOCHODY PASAŻERSKIE MONDEO 2.0 16V 107 146 11/00 – 08/00
w środę oddaję na " gwarancję " jak sądzicie pierścionki olejowe się skończyły ? Auto ma moc , [tiiit] jak trzeba , nic błędów w OBD , jak macie jakieś sugestie , porady .... to proszę .
Głowica zrobiona kompletnie po objawach raczej wykluczone , pł. chłodniczy nie ubywa nie przybywa bez oleju , nic nie cieknie , pierścienie założone to Mahle 015 61 00 i katalogu wynika ,że to
FORD SAMOCHODY PASAŻERSKIE MONDEO 2.0 16V 107 146 11/00 – 08/00
w środę oddaję na " gwarancję " jak sądzicie pierścionki olejowe się skończyły ? Auto ma moc , [tiiit] jak trzeba , nic błędów w OBD , jak macie jakieś sugestie , porady .... to proszę .
marcin255 napisał(a):pierścionki olejowe się skończyły
A nie zaglądali do nich ? Wydaje mi się, że powinno się wymieniać kpl. olejowe, uszczelniające i kompresji.
Jeśli nie przybywa "oleju" a chłodniczego nie ubywa to ja więcej nic nie widzę tylko pierścienie olejowe.
tomek-waw napisał(a):A nie zaglądali do nich ?
są wymienione nowe komplety , na cylindrach sa ładnie widoczne ślady fabrycznego honowania , żadnych rys, progów , źle dobrane mogą się wytrzeć podobno nawet po 2 tys.km
U nas w sklepie
Mazda OE LFY1-11-SC0A 761 zł
Goetze 174 zł
NPR około 350 zł,
nic innego niż źle dobrane ,źle założone pierścienie nie przychodzi mi do głowy , skoro nic nie cieknie to albo głowica albo pierścienie , coś ktoś sp.....
Mazda OE LFY1-11-SC0A 761 zł
Goetze 174 zł
NPR około 350 zł,
nic innego niż źle dobrane ,źle założone pierścienie nie przychodzi mi do głowy , skoro nic nie cieknie to albo głowica albo pierścienie , coś ktoś sp.....
marcin255 napisał(a):nic innego niż źle dobrane

To nie są takie pierścienie. Oczywiste że źle dobrane.
- Kod: Zaznacz cały
MAHLE ORIGINAL 015 61 00 Piston
FORDMONDEO Mk III Saloon (B4Y)200011 – 200708
FORDMONDEO Mk III (B5Y)200011 – 200708
FORDMONDEO Mk III Estate (BWY)200011 – 200708
2.0 16V Otto 1999 ccm 107KW 146KM 4 2000.11 – 2007.08
też tak podejrzewam , nie widziałem Mahle do naszego silnika
Z tego co widzę, te pierścienie są do Duratec-a 20, więc powinny pasować do LF-a. Wymiarami pasują, więc może mają inne kształty...? Ale to raczej niemożliwe, bo te silniki są identyczne.
Czy mierzona była średnica i owal na całej długości pracującej cylindra oraz zużycie tłoka i luzy pierścieni?
Dopisano 12 maja 2013 0:33:
P.S. Pierścienie u Forda w Duratec-u mają te same wymiary, ale według katalogu NPR inne jest ich wykończenie. Mazda ma pierścienie chromowane i ferroksydowane (to chyba nazwa handlowa – Ferroxide?), a Ford azotowane i fosforowane, ale to dotyczy pierścieni kompresji. Pierścienie olejowe są tak samo wykończone, jest tylko niewielka różnica opisana plusikiem ("CR S+" u Mazdy i "CR S" dla Forda)...
Czyżby cylindry były z innego materiału (jeśli rzeczywiście wykończenie pierścieni, a nie ich spasowanie jest przyczyną wciągania oleju)? Tyle, że chromowanie daje chyba twardszą powłokę od azotowania?
Czy mierzona była średnica i owal na całej długości pracującej cylindra oraz zużycie tłoka i luzy pierścieni?
Dopisano 12 maja 2013 0:33:
P.S. Pierścienie u Forda w Duratec-u mają te same wymiary, ale według katalogu NPR inne jest ich wykończenie. Mazda ma pierścienie chromowane i ferroksydowane (to chyba nazwa handlowa – Ferroxide?), a Ford azotowane i fosforowane, ale to dotyczy pierścieni kompresji. Pierścienie olejowe są tak samo wykończone, jest tylko niewielka różnica opisana plusikiem ("CR S+" u Mazdy i "CR S" dla Forda)...
Czyżby cylindry były z innego materiału (jeśli rzeczywiście wykończenie pierścieni, a nie ich spasowanie jest przyczyną wciągania oleju)? Tyle, że chromowanie daje chyba twardszą powłokę od azotowania?
the right man in the wrong place...
Chyba tak czy inaczej trzeba będzie rozbierac , sprawdzic czy cylindry są okrągłe ( choć mało prawdopodobne aby na raz wszystkie 4 się wypaczyły ) i założyć oryginały mazdy , ciekawe jest to ,że świece wskazują na prawidłową mieszankę , nie są zawalone olejem , moc jest więc kompresja też ok , zawór PCV wymieniony ,nic nie cieknie to co jeszcze może wysysać ten olej ?
Po remoncie prze 2 tys.km było ok , więc owale się nagle porobiły ?
Ktoś pisał ,że wysysało olej przez PCV bo klapki Vris się zacinały , możliwe to ?
Po remoncie prze 2 tys.km było ok , więc owale się nagle porobiły ?
Ktoś pisał ,że wysysało olej przez PCV bo klapki Vris się zacinały , możliwe to ?
Czekaj, czyli problemy z mazdowską Dexlią ostatecznie nie były winą oleju? Czy to niezależny problem?
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3821 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Albo któryś źle pierścienie założył albo jakieś China. Olej może iść uszczelniaczami lub pierścieniami. Na ciepłym silniku oleju możesz nie widzieć bo wtedy powinno być mniejsze zużycie oleju niż na ciepłym poprzez rozszerzalność materiału a więc większa szczelność. Odpal auto na zimnym niech pochodzi trochę i wtedy wykręć świece. na ciepłym to od samej temperatury może się wypalać ten olej z nich.
Mam nadzieję że jak bierze 2l/1000km nie pękł Ci pierścień i nie drze głowicy. Tego Ci nie życzę.
Mam nadzieję że jak bierze 2l/1000km nie pękł Ci pierścień i nie drze głowicy. Tego Ci nie życzę.
KMBak napisał(a):Czekaj, czyli problemy z mazdowską Dexlią ostatecznie nie były winą oleju? Czy to niezależny problem?
sam nie wiem
Marcis napisał(a):Albo któryś źle pierścienie założył albo jakieś China
byłby olej na swiecy
Marcis napisał(a):Olej może iść uszczelniaczami
głowica po remoncie
Marcis napisał(a):Na ciepłym silniku oleju możesz nie widzieć
wlasnie na ciepłym jest chmura
Marcis napisał(a):Odpal auto na zimnym niech pochodzi trochę i wtedy wykręć świece. na ciepłym to od samej temperatury może się wypalać ten olej z nich.
dobry pomysł
Marcis napisał(a):Mam nadzieję że jak bierze 2l/1000km nie pękł Ci pierścień i nie drze głowicy. Tego Ci nie życzę.
wtedy świeca by była skąpana w oleju , to wszystko moje domysły
aRcek napisał(a):uszczelniacze zaworowe wymieniałeś?
tak , wymieniałem , Ty chyba pisałes ,że ssało ci olej przez kolektor ?
zacznę chyba od wymiany kolektora ssącego i założę OIL CATCH TANK , zobaczymy jak dalej tak będzie każe rozbierać silnik i pierścienie oryginał
po odłączeniu zaworu sterującego vris ( klapki ucichły ) , ciśnienie w kolektorze spadło z 60-70 psi do 12-13 psi a oleju ubywa tak samo na zimnym tez kopci przy ok 3 tys.rpm
po odłączeniu zaworu sterującego vris ( klapki ucichły ) , ciśnienie w kolektorze spadło z 60-70 psi do 12-13 psi a oleju ubywa tak samo na zimnym tez kopci przy ok 3 tys.rpm
oil catch tank powinien pomoc zdiagnozowac usterke, ale wedlug mnie to wina pierscieni...
czekam na dalsze relacje...
czekam na dalsze relacje...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości