
Mazda6 (GG / GY) – Szybkie pytania – WAŻNA INFORMACJA, STR.313
Witam , nabyłem ostatnimi czasy felgi z oponkami jako że letni sezon kwitnie . I do tej pory posiadałem takie powiedzmy sobie standardowe nakrętki mocujące , więc w celu poprawy estetyki zastanawiam się nad czymś takim :
http://allegro.pl/kute-nakretki-alu-tpi ... 85115.html W kolorze niebieskim . I tutaj pojawia się kwestia wyboru rodzaju śruby 12x1,25 czy 12x1,5
– pewnie zaraz dostanę hejta za to że 100 lat temu był poruszany temat
albo do jakiegoś FAQ czy coś . Ale nie znalazłem nic o tym więc piszę tutaj i liczę na pomoc
Generalnie ktoś używa takich śrub ? Jeśli tak to jak się sprawują ?

- Od: 27 sty 2013, 14:31
- Posty: 38
- Skąd: Stargard Szczeciński
- Auto: Mazda 6 GG 2002r 2.3 L3-VE
damian --> viewforum.php?f=103
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
takie pytanie.. wiem że może się czepiam.. ale byłem sprawdzić tą mazdę.. i co mnie zaciekawiło to tarcze hamulcowe i zaciski czemu są tak pordzewiałe? (pokryte nalotem rdzy?? ) zresztą nie tylko ten egzemplarz oglądany przeze mnie inne które oglądałem na allegro również to miewają? o co chodzi?
poza tym ten co ja oglądałem ściągało ją trochę w prawo na prostej drodze.. i kierownica drgała sobie lewo/prawo o jakieś 2-3 mm nie wiem co mogłoby być przyczyną..
????
Dopisano 11 maja 2013, 23:33:
poza tym rura wydechowa też cała ruda.. końcowy tłumik.. i nalot rdzy na górnych kielichach amortyzatorów przednich? skąd te naloty rdzy pod maską?
ehh.. :/
poza tym ten co ja oglądałem ściągało ją trochę w prawo na prostej drodze.. i kierownica drgała sobie lewo/prawo o jakieś 2-3 mm nie wiem co mogłoby być przyczyną..
Dopisano 11 maja 2013, 23:33:
poza tym rura wydechowa też cała ruda.. końcowy tłumik.. i nalot rdzy na górnych kielichach amortyzatorów przednich? skąd te naloty rdzy pod maską?
- Od: 7 lis 2012, 12:22
- Posty: 29
- Skąd: Ząbki k. Warszawy
- Auto: Mazda 323f BA 96' 1.5 16V Z5
zbyszekpietrkiewicz – posmaruj wielowypust kierownicy bo może to o to chodzi (było na forum) 
1wilq – rdza to niestety przypadłość Mazdy 6 i nie tylko 6. Nalot na tarczach i zaciskach pewnie dlatego, że samochód stoi niejeżdżony. Delikatne ściąganie w prawo, to niestety częsta przypadłość tego modelu. Ale skoro kierownica drga podczas jazdy, to może być to problem z oponami (jakieś wybrzuszenia na bieżniku) bo nie powinno mieć to miejsca.
1wilq – rdza to niestety przypadłość Mazdy 6 i nie tylko 6. Nalot na tarczach i zaciskach pewnie dlatego, że samochód stoi niejeżdżony. Delikatne ściąganie w prawo, to niestety częsta przypadłość tego modelu. Ale skoro kierownica drga podczas jazdy, to może być to problem z oponami (jakieś wybrzuszenia na bieżniku) bo nie powinno mieć to miejsca.
1wilq napisał(a):kierownica drgała sobie lewo/prawo o jakieś 2-3 mm nie wiem co mogłoby być przyczyną..??
Jeżeli drga podczas jazdy, to prawdopodobnie problem z kołami – złe wyważenie, krzywe felgi, albo uszkodzona któraś z opon. Jeśli drała przy hamowaniu, to zwiastuje zwichrowane/pokrzywione tarcze hamulcowe.
Rdza na zaciskach i tarczach, w miejscach, poza stykiem klocka z tarczą, to akurat normalna sprawa w każdym już kilkuletnim aucie.
-
z kropką nad z
- Od: 4 sty 2010, 22:12
- Posty: 3200 (146/242)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR
Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0
zagiell napisał(a):zbyszekpietrkiewicz – posmaruj wielowypust kierownicy bo może to o to chodzi (było na forum)
1wilq – rdza to niestety przypadłość Mazdy 6 i nie tylko 6. Nalot na tarczach i zaciskach pewnie dlatego, że samochód stoi niejeżdżony. Delikatne ściąganie w prawo, to niestety częsta przypadłość tego modelu. Ale skoro kierownica drga podczas jazdy, to może być to problem z oponami (jakieś wybrzuszenia na bieżniku) bo nie powinno mieć to miejsca.
Generalnie chlop mowil i pokazywal fakture ze opony nowki sztuki wiec moze felgi lekko pogrzywione? Ale.. co miales na mysli mowiac czesta przypadlosc?– to sciaganie w prawo? Od czego tak sciaga? Ale da sie to skorygowac?:)
- Od: 7 lis 2012, 12:22
- Posty: 29
- Skąd: Ząbki k. Warszawy
- Auto: Mazda 323f BA 96' 1.5 16V Z5
mówicie wielowypust ale na kierownicy stuków niewyczuwam chyba że nie będą wyczuwalne a będzie pukać?
Zbynio
- Od: 3 kwi 2013, 14:54
- Posty: 42
- Auto: mazda6 2,0 16v 2002
Witam
Czy próbował ktoś zamontować w naszych m6 "schowek na okulary" w miejsce górnego uchwytu z lewej strony (kierowcy)? Jeśli komuś się to udało to z jakiego samochodu spasował schowek (odpowiedni rozstaw śrub i wyprofilowanie plastiku tak aby nie odstawał)?
Dzięki za info.
Czy próbował ktoś zamontować w naszych m6 "schowek na okulary" w miejsce górnego uchwytu z lewej strony (kierowcy)? Jeśli komuś się to udało to z jakiego samochodu spasował schowek (odpowiedni rozstaw śrub i wyprofilowanie plastiku tak aby nie odstawał)?
Dzięki za info.
nie pytaj komu bija dzwony – BIJĄ ONE TOBIE
- Od: 14 lip 2008, 09:41
- Posty: 18
- Skąd: cieszyn
- Auto: mazda 6 kombi 2.0 diesel 121KM
mariocieszyn napisał(a):Czy próbował ktoś zamontować w naszych m6 "schowek na okulary"
schowek na okulary masz z lewej strony kierownicy pod przyciskami od DSC i takimi tam.
a jak chcesz mieć drugi, to z dwuletniej obecności na forum nie kojarzę żeby ktoś takie coś robił i się tym chwalił
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Panowie dzięki za próby pomocy w zapytaniu o zamontowanie schowka na okulary w miejscu uchwytu z lewej strony nad głową kierowcy. Dzisiaj sprawdziłem i okazało się że w m6 nie ma tam uchwytu. Brak nawet zaślepek na śruby (miałem tak w poprzednim samochodzie i z tego wynikła moja pomyłka).
nie pytaj komu bija dzwony – BIJĄ ONE TOBIE
- Od: 14 lip 2008, 09:41
- Posty: 18
- Skąd: cieszyn
- Auto: mazda 6 kombi 2.0 diesel 121KM
Od zeszłego roku nie działa mi oświetlenie bagażnika. Dodam, że odginałem nieco podsufitkę, aby zdjąć relingi, klapa bagażnika też prawdopodobnie była zdejmowana. Zajrzałem dziś do oświetlenia bagażnika, z nadzieją, że problem tkwi w niepodłączonej wtyczce, ale tam wszystko jest ok. Podmieniłem żarówkę i lipa. Posprawdzałem bezpieczniki obok pedałów i żaden nie przepalony. Czy jest jakaś krańcówka w klapie, której lakiernik mógł nie podłączyć z powrotem? Co można jeszcze na to poradzić?
matthies napisał(a):koledzy, skrzypi mi pedał sprzęgła jak nim operuję – co zrobić żeby przestało
mi piszczy kierownica podczas krecenia... dziwne dzwieki wydaje
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
- Od: 5 mar 2009, 22:15
- Posty: 315
- Skąd: Żnin/Holandia
- Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6