FOTORELACJA – montaż klimy od podstaw
Jedynie to ew. może się przytkać bo nie ma sie tam co zużywać 
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
O tym wlasnie mowie. Czyszczenie mechaniczne, ultradzwiekami i inne metody zazwyczaj zalatwiaja sprawe. Inna sprawa to to ze potem na fakturze jest jak byk WYMIENIONY 
-
Przemek323c
o ile nawet dadzą fakture :–). Niewiele zakladow to czyni chociaz mnie osobiscie to nie przeszkadza. Wazne zeby bylo zrobione dobrze :–)
Andrzej414 napisał(a):Niewiele zakladow to czyni chociaz mnie osobiscie to nie przeszkadza
Tym sposobem nie wykazują kosztów a Ty tak jak i ja czy każda inna osoba ma wówczas kłopot w przypadku reklamacji usługi
Ale już dosyć OT
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam, dziś kupiłem ostatni element klimatyzacji – chłodnice i mam drobny problem, nie jestem pewny czy sprzedawca dał mi odpowiednią gdyż wydaje mi się że jest za szeroka, wydaje mi się że powinna się mieścić równolegle do chłodnicy wody obok wentylatora chł. wody, pod sklepem próbowałem ją przymieżyć i na pewno jest za szeroka gdyż tam się nie zmieści, czy powinienem zdemontować wentylator od chlodnicy wody i dać ja pomiędzy wentylatorem a chłodnicą wody, co wtedy z wentylatorem wody?? na rozebranie tego i sprawdzenie bede miał czas dopiero w poniedziałek i chciałbym wiedzieć wcześniej, prosiłbym o jakieś foto
- Od: 13 maja 2011, 10:49
- Posty: 19
- Skąd: Łódź
- Auto: 323f 1.5 95 r. BA
Jeśli zakupiona chłodnica klimy jest za szeroka to będziesz miał "rzeźbienie" aby ją tam wpasować.
Chłodnica klimy jest przed chłodnicą wody i nie próbuj tego zmieniać bo tylko pogorszysz całość.
Wentylatory są przykręcone bezpośrednio do chłodnicy wody.
Swoją drogą to po kiego grzyba kupowałeś coś co nie pasuje?
Chłodnica klimy jest przed chłodnicą wody i nie próbuj tego zmieniać bo tylko pogorszysz całość.
Wentylatory są przykręcone bezpośrednio do chłodnicy wody.
Swoją drogą to po kiego grzyba kupowałeś coś co nie pasuje?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Ponieważ sprzedawca zapewniał mnie że ta chłodnica jest do mojego auta, i jak patrzyłem na zdjęcia to wydają się takie same, czyli dobrze myślę że powinna być bardziej kwadratowa i mieścić sie koło wentylatora wody?? w sensie tak jak napisałeś wentylator wody jest bezpośrednio przykręcony do chłodnicy wody i obok jest chłodnica klimy z wentylatorem?? Kupiłem bo nie będzie problemu ze zwrotem 
Właśnie patrze na alllegro na chłodnice i wydaje się że mam właściwą (580x 308), nie rozumiem, może jednak jest właściwa tylko ja jestem dupa i nie wiem jak to spasować...
Właśnie patrze na alllegro na chłodnice i wydaje się że mam właściwą (580x 308), nie rozumiem, może jednak jest właściwa tylko ja jestem dupa i nie wiem jak to spasować...
- Od: 13 maja 2011, 10:49
- Posty: 19
- Skąd: Łódź
- Auto: 323f 1.5 95 r. BA
plishh napisał(a): Ponieważ sprzedawca zapewniał mnie że ta chłodnica jest do mojego auta, i jak patrzyłem na zdjęcia to wydają się takie same, czyli dobrze myślę że powinna być bardziej kwadratowa i mieścić sie koło wentylatora wody??
A czy aż tak ciężko jest popatrzeć pod maskę w innej "efce"?
Chłodnica będzie raczej taka jak tutaj:

Chłodnica jest gabarytowo b. zbliżona do chłodnicy wody więc jest bardziej prostokątna niż kwadratowa
plishh napisał(a): w sensie tak jak napisałeś wentylator wody jest bezpośrednio przykręcony do chłodnicy wody i obok jest chłodnica klimy z wentylatorem?? Kupiłem bo nie będzie problemu ze zwrotem
Na chłodnicy wody są zamontowane dwa wentylatory i jedna chłodnica jest bezpośrednio za drugą.
plishh napisał(a): Właśnie patrze na alllegro na chłodnice i wydaje się że mam właściwą (580x 308), nie rozumiem, może jednak jest właściwa tylko ja jestem dupa i nie wiem jak to spasować...
Dlatego podpowiadam jeszcze raz – poproś kogoś aby pokazał co jest pod maską w "efce" wyposażonej w klimę.
To przecież dosyć popularne auto aby to miało być trudne.
PS. Spoty czasem są w Łodzi wiec moze warto podjechać, spotkać się i pogadać.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Lepiej nic nie kombinuj zaloz jak byc powinno. Jesli jest taka jak byla to malo prawdopodobne ze nie bedzie pasowac. Moze cos zle przymierzales?
-
Przemek323c
ta ktora pokazales na allegro pasuje jak ulał.
Odkrecasz metalową listwe przed chlodnicą wody. Naginasz ją w stronę silnika jakies 5 cm. Da sie i nie sie nie stanie bo osadzona na dole jest na gumowych stożkach. Wkladasz w miejsce przed chlodnicą wody chlodnice klimy celując jej gumowymi stozkami w podstawe gdzie ma byc ona osadzona ... są tam te otwory. Montaz chlodnicy klimy tak jak na fotce z allegro ... to jest przód.



Odkrecasz metalową listwe przed chlodnicą wody. Naginasz ją w stronę silnika jakies 5 cm. Da sie i nie sie nie stanie bo osadzona na dole jest na gumowych stożkach. Wkladasz w miejsce przed chlodnicą wody chlodnice klimy celując jej gumowymi stozkami w podstawe gdzie ma byc ona osadzona ... są tam te otwory. Montaz chlodnicy klimy tak jak na fotce z allegro ... to jest przód.



Ostatnio edytowano 4 maja 2013, 13:53 przez Lorne, łącznie edytowano 1 raz
-
Lorne
Jestem już po montażu, łącznie zajęło mi to 8 godzin, miałem kilka problemów m.in urwane śruby w chłodnicy, nie za bardzo wiedziałem jak poprowadzić przewody sprężarka-chłodnica-osuszacz, urwała się śruba regulacji wspomagania i dziwna kwestia: kupiłem używaną, wcześniej zamontowaną i do tej chłodnicy co jest w nawiewie była podłączona rura (cała aluminiowa) sprzedawca powiedział żebym jej nie próbował odkręcać bo pewnie się urwie śruba, przez kilkanaście minut analizowałem schematy, zdjęcia jak to podłączyć i wychodziło na to że ta rurka jest niepotrzebna bo w jej miejsce idzie aluminiowo-gumowa z zaworem do napełniania i zdecydowałem się na wykręcenie jej. Teraz wszystko jest poskładane i w poniedziałek jade napełnić, dziękuję za pomoc 
- Od: 13 maja 2011, 10:49
- Posty: 19
- Skąd: Łódź
- Auto: 323f 1.5 95 r. BA
Kiedys widzialem pdfa lub skan w ktorym byly podane wymiary oringow klimatyzacji do z5. Czy ma ktos moze cos takiego ?
-
Przemek323c
Mam problem, już 3 razy byłem na napełnianiu, za pierwszym razem było szczelnie do momentu odpalenia auta, później wyszła nieszczelność w chłodnicy przed łączeniem z rurką idącą do sprężarki (na łączeniu była stara uszczelka) oddałem do spawania, profilaktycznie wymieniłem uszczelkę, za drugim razem z nową uszczelką ciekło z tego połączenia więc kolejny raz dałem nieco inna przed trzecim napełnianiem, właśnie jestem po trzecim napełnianiu i nadal lipa, nie za bardzo wiem co zrobić, czy jest sens wymieniać przewód/ chłodnice czy jakiś inny jest sposób na uszczelnienie??
- Od: 13 maja 2011, 10:49
- Posty: 19
- Skąd: Łódź
- Auto: 323f 1.5 95 r. BA
A leci tylko na zlaczu ? Powierzchnie byly szlifowane i oringi smarowane odpowiednim smarowidlem ?
-
Przemek323c
leci tylko na tym jednym łączeniu, oring smarowałem tylko odrobiną oleju który udało mi się wydobyć z układu aby lepiej się wpasował, powierzchnie nie były niczym szlifowane, czym to zrobić?? drobnym papierem ściernym??
- Od: 13 maja 2011, 10:49
- Posty: 19
- Skąd: Łódź
- Auto: 323f 1.5 95 r. BA
Powierzchnie musza byc gladkie jak pupa niemowlaka. Tylko wtedy oring uszczelnia jak powinien. Mam nadzieje ze jest odpowiednich wymiarow i z odpowiedniego materialu.
-
Przemek323c
plishh napisał(a):Mam problem, już 3 razy byłem na napełnianiu, za pierwszym razem było szczelnie do momentu odpalenia auta
... to dziwny serwis klimy. U mnie sprawdzali azotem czy szczelna przy maksymalnym cisnieniu i tak autko stało 30minut. Za pierwszym razem od razu wykrylo (rurka dobiegająca bylą leciutko zakrzywiona i brakowalo jakies dziesiatne milimetra do prawidlowosci – wiec wszystko mA ZNACZENIE) to zmienili oring przy chlodnicy na jakis taki zielonego koloru ponoć specjalne do klimy ale mniejsza oto. Dobry serwis poradzi sobie z kazda nieszczelnością, chyba ze pęknie mocowanie cale, bo mowil mi koleś ze zdarza sie ze cale mocowanie pęka na pół te ktore biegnie od osuszacza do chlodnicy
-
Lorne
Z tym że byłem tam 3 razy i jeszcze nic nie zapłaciłem mimo że za dwoma razami uleciał czynnik a nie azot
nie chcę żeby robili to oni gdyż z mojego doświadczenia wynika że często jak rozmawiam z "mechanikiem" to zastanawiam się co on za głupoty gada a za usługę żąda nie mało
jutro kupię te zielone i pojade kolejny raz
- Od: 13 maja 2011, 10:49
- Posty: 19
- Skąd: Łódź
- Auto: 323f 1.5 95 r. BA
Lorne napisał(a):chyba ze pęknie mocowanie cale, bo mowil mi koleś ze zdarza sie ze cale mocowanie pęka na pół te ktore biegnie od osuszacza do chlodnicy
Dlatego ta rurke zmienilem na miedz ;p W ogole wg mnie jest to nie do konca przemyslane bo caly syf leci na te 2 krocce i zeby chociaz jeszcze te rurki byly w otulinie...
-
Przemek323c
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość