MZR-CD – diagnoza układu podciśnienia
albo pompa vaku jest niewydajna
pozdr.E
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Elmerwawa napisał(a):nie ma opcji ruszyć tą dźwigienkę palcami trzeba czymś podważyć i dopiero wtedy się rusza
czyli problem tkwi i turbinie i jej geometrii
najkorzystniejsza przyczyna to zasyfienie lopatek/kierownic nagarem lub pordzewialy trzpiec/oska przestawu
wariant gorszy to kawalki wirnika wbite w mechanizm ruchowy,
co oznacza krotki zywot turbiny=wymiane
popsikaj WD40 itp. na oske. ale jesli to nie pomoze tu musiszy turbine zdemontowac, rozebrac i oczycic
jesli nie jest uszkodzona
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Problem rozwiązany,okazała się uszkodzony przewód idący do filtra powietrza dodam że to był nowy przewód jakim cudem nie wiem,przewód okazał się uszkodzony pod oplotem w jakim się znajdował po wymianie na kolejny nowy Mazda znowu zasuwa jak wcześniej czyli czuć turbo, dziękuje panowie za pomoc
- Od: 25 mar 2011, 13:35
- Posty: 211
- Skąd: Gdańsk
- Auto: M6 2.0CITD 136km
no to okay.
pozdr.E.
pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Elmerwawa napisał(a):okazała się uszkodzony przewód idący do filtra powietrza
fajno, że tak się skończyło...... tak czułem, że to jakaś "pierdółka" – ufam, że teraz masz pogniecioną koszulę na plecach
Riki napisał(a):.. że teraz masz pogniecioną koszulę na plecach
tylko wigotny rowek..

no ale wsio okay i może dalej wypalać ON...
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
witam
panowie rzecz jest taka:
mazda dostala nowa uszczelke pod glowica, glowica zrobiona – wszystko zlozone- odpalila – wyjechalem na droge i sie okazuje ze nie ma mocy – wogole do 2 tys i powyzej nich tal samo – mul – z rury wali czarny dym – co moglismy zlozyc nie tak??????
gosciu powiedzial ze zawor od turbiny sie nie otwiera – i nie zalacza turbiny – w poniedzialek bedzie dalej grzebal – moze ktos mi z was podpowie na co zwrocic mu uwage zeby nie grzebal niepotrzebnie
dodam ze przed wymiana uszczleki wszystko dzialalo sprawnie – mial moc i nie dymil – a uszczelke zmienialem dlatego ze sie grzal pod obciazeniem:)
panowie rzecz jest taka:
mazda dostala nowa uszczelke pod glowica, glowica zrobiona – wszystko zlozone- odpalila – wyjechalem na droge i sie okazuje ze nie ma mocy – wogole do 2 tys i powyzej nich tal samo – mul – z rury wali czarny dym – co moglismy zlozyc nie tak??????
gosciu powiedzial ze zawor od turbiny sie nie otwiera – i nie zalacza turbiny – w poniedzialek bedzie dalej grzebal – moze ktos mi z was podpowie na co zwrocic mu uwage zeby nie grzebal niepotrzebnie
dodam ze przed wymiana uszczleki wszystko dzialalo sprawnie – mial moc i nie dymil – a uszczelke zmienialem dlatego ze sie grzal pod obciazeniem:)
- Od: 9 lip 2010, 11:50
- Posty: 83
- Skąd: OLSZTYN
- Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi
tak, to co rozbieraliście!maromarcin napisał(a):... moglismy zlozyc nie tak??????
...
proponuje sprawdzić czy przewody gumowe systemu podciśnien nie są pozamieniane...
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
tylko ktore te przewody? – przy rozbieraniu cos tam zaznaczali ktore gdzie maja isc
no i teraz nastepony problem:(
ktos moze cos wiecej pomoze?
no i teraz nastepony problem:(
ktos moze cos wiecej pomoze?
- Od: 9 lip 2010, 11:50
- Posty: 83
- Skąd: OLSZTYN
- Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi
eszo67 napisał(a):zaznaczyli i zle podlaczyli,najlepiej ja by obok druga magda stala bo metoda prob i bledowmaromarcin napisał(a):– przy rozbieraniu cos tam zaznaczali ktore gdzie maja isc
znam takich, co zaznaczali,fotorafowali, zapisywali a i tak mieli mocno pod górke, aby poskładać auto
jak trzeba..
pozdr./E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Mam taki "mały" problem w swojej M6...
Kiedyś od ok 1800obr zauważalnie czuć było działanie turbiny. Teraz sytuacja się trochę zmieniła. Mianowicie taki "ciąg" jaki daje turbo odczuwam dopiero przy ok.2200-2400obr. Ponadto kiedyś naciśnięcie gazu powodowało ruch.Obecnie przy wciśnięciu do końca gazu przez sekundę lub nawet dwie (albo wydaje mi się, że dłużej)nic się nie dzieje- turbo dziura, że kosmos widać. Dodam, że na turbinie nie widać wycieków. Auto wolno ale systematycznie słabnie. Przy wyprzedzaniu na trasie trzeba się gimnastykować i cały czas przeciągać na biegach. Kiedyś tak nie było. komputer w ASO nic nie pokazał, kontrolki się nie świecą. Ale- EGR często klekocze (nie pracuje normalnie) i nie wiem czy się zacina czy w ogóle tylko załącza się raz na jakiś czas. Kolejna sprawa- auto dymi po przekroczeniu 2500-3000obr i przeciąganiu na biegach. Nie ma takiej mocy jak kiedyś.
Planuję spróbować wyczyścić EGR nie demontując go. Może to przyniesie poprawę.
Podpowiedzcie co jeszcze mogę zrobić (jako kompletny laik)..
Kiedyś od ok 1800obr zauważalnie czuć było działanie turbiny. Teraz sytuacja się trochę zmieniła. Mianowicie taki "ciąg" jaki daje turbo odczuwam dopiero przy ok.2200-2400obr. Ponadto kiedyś naciśnięcie gazu powodowało ruch.Obecnie przy wciśnięciu do końca gazu przez sekundę lub nawet dwie (albo wydaje mi się, że dłużej)nic się nie dzieje- turbo dziura, że kosmos widać. Dodam, że na turbinie nie widać wycieków. Auto wolno ale systematycznie słabnie. Przy wyprzedzaniu na trasie trzeba się gimnastykować i cały czas przeciągać na biegach. Kiedyś tak nie było. komputer w ASO nic nie pokazał, kontrolki się nie świecą. Ale- EGR często klekocze (nie pracuje normalnie) i nie wiem czy się zacina czy w ogóle tylko załącza się raz na jakiś czas. Kolejna sprawa- auto dymi po przekroczeniu 2500-3000obr i przeciąganiu na biegach. Nie ma takiej mocy jak kiedyś.
Planuję spróbować wyczyścić EGR nie demontując go. Może to przyniesie poprawę.
Podpowiedzcie co jeszcze mogę zrobić (jako kompletny laik)..

-
dziara
dziara napisał(a):....
Podpowiedzcie co jeszcze mogę zrobić (jako kompletny laik)..
tylko udac sie do kogos, kto ma troche wiecej pojecia o tym silniku,
bo jakielkolwiek naprowadzania ciebie przez net, niewiele da, no bo ty laik jestes..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
szatek napisał(a):Jako kompletny laik możesz wymienić filtr powietrza ;]
..
no ale to tez nie jest tak proste, jak "wysikac dziurke w sniegu"

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
szatek napisał(a):Jako kompletny laik możesz wymienić filtr powietrza ;]
Magda lubi świeży powiew
Enduro napisał(a):no ale to tez nie jest tak proste, jak "wysikac dziurke w sniegu
Bez obrazy Panowie....ok?
Po pierwsze wczoraj popatrzyłem na siłownik turbiny- u mnie czy to przy odpalonym aucie czy zgaszonym jest w jednej pozycji (jak w pierwszym poście na zdjęciu nr2). Sprawdzałem na wolnych obrotach. Nie wiem jak jest przy gazowaniu bo nie miałem z kim tego sprawdzić. Spróbuję dziś.
Po drugie EGR znów pracuje normalnie (podnosi się i opada co jakiś czas)– widać to.
Po trzecie- wężyk idący do EGR-a jest nieco popękany na tej nasadce, która jest w EGR.
Po czwarte- wężyk idący od filtra powietrza też.
Może to są jakieś przyczyny (a nie filtr powietrza, który wymieniam często)...?
-
dziara
dziara napisał(a):.... u mnie czy to przy odpalonym aucie czy zgaszonym jest w jednej pozycji (jak w pierwszym poście na zdjęciu nr2). ...
to zdejmij rurke gumową, jedną z trzech ze zbiorniczka podciśnień przy filtrze powietrza i sprawdz, czy dzwignia zm. geometrii turbiny się ruszyła/cofneła do pozycji wyjściowej.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):to zdejmij rurke gumową, jedną z trzech ze zbiorniczka podciśnień przy filtrze powietrza i sprawdz, czy dzwignia zm. geometrii turbiny się ruszyła/cofneła do pozycji wyjściowej.
I...o tego typu odp. mi chodziło.jutro spróbuję bo dziś w pracy bez samochodu.
Pozdr.
-
dziara
Podłącze się pod temat...
Mam problem z podćiśnieniem a w zasadzie z jego brakiem w rurce dochodzącej do zaworu EGR.
Podciśnienie dochodzące do siłownika kierownic turbiny ewidentnie jest bo po zapaleniu silnika zmienia on położenie. Możecie podpowiedzieć za co odpowiedzialny jest elektrozawór na zaznaczony na zdjęciu? Widziałem na innych zdjęciach, że normalnie dochodzą do niego rurki a u mnie jest on pozaślepiany i nie wiem o co chodzi...

Pozdrawiam
Mam problem z podćiśnieniem a w zasadzie z jego brakiem w rurce dochodzącej do zaworu EGR.
Podciśnienie dochodzące do siłownika kierownic turbiny ewidentnie jest bo po zapaleniu silnika zmienia on położenie. Możecie podpowiedzieć za co odpowiedzialny jest elektrozawór na zaznaczony na zdjęciu? Widziałem na innych zdjęciach, że normalnie dochodzą do niego rurki a u mnie jest on pozaślepiany i nie wiem o co chodzi...

Pozdrawiam
- Od: 9 maja 2010, 10:44
- Posty: 7
- Skąd: Niemcy\okazjonalnie Rzeszów
- Auto: Mazda 6 CiTD 2.0 136KM 2004r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości