Gotuje wode w chłodnicy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez szuwar1978 » 5 cze 2011, 15:19

kolego tego syfu już dawno nie ma bo silnik to przemielił, ja chciałem tylko zwrócić uwagę na niechlujstwo speców od gazu bo tak jak pisałem oni się wpinają do obiegu cieczy i może coś schrzanili...
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2010, 21:23
Posty: 142
Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL

Postprzez deevilek » 5 cze 2011, 15:35

aha, nic czekam teraz jak mi głowice skręcą co się będzie działo.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 sty 2011, 12:18
Posty: 13
Auto: Mazda 6, Kombi

Postprzez Micha3l » 5 cze 2011, 17:07

jeśli faktycznie opiłki zostały by zassane do silnika to może nie być już co czyśćić :(
Bez Mazdy nie ma jazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2011, 12:11
Posty: 152
Skąd: Łódź
Auto: 323F'99 BJ 1.5 GLX Twilight Blue Mica LPG KME Nevo

Postprzez deevilek » 7 cze 2011, 19:01

I po wymianie uszczelki pod głowicą woda dalej się gotuje.. załamka, co robić?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 sty 2011, 12:18
Posty: 13
Auto: Mazda 6, Kombi

Postprzez szuwar1978 » 7 cze 2011, 20:34

kolego z tego co piszesz co masz uwaloną chłodnicę i ona nie wymienia ciepła.... bo jak napisałeś że płyn wywaliło przez zbiorniczek a na chłodnicy mogłeś rękę trzymać to nie bardzo, bo ona będzie gorąca jak cholera... koledzy Ci sugerowali już to a Ty wpakowałeś się w niepotrzebne koszta i jak będziesz dalej tak jeździł tym bardziej w tej temperaturze jaka jest teraz to załatwisz silnik....
Możesz jeszcze wywalić całkiem termostat i zobaczyć jak będzie na całkowicie otwartym obiegu ale myślę że to nic nie da bo chłodnica jest niedrożna. Chłodnicę wyciągniesz góra nie potrzeba demontować całego przodu, ja wymieniałem chłodnicę klimy i cały zabieg zajmuje 15min no tu będzie troszkę więcej bo płyn trzeba zlać i węże odłączyć.....
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2010, 21:23
Posty: 142
Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL

Postprzez deevilek » 8 cze 2011, 18:09

Faktycznie była to chłodnica, teraz wszystko chodzi tylko szkoda że musiałem płacić za wymianę uszczelki, co prawda tylko za części bo za robotę nie płaciłem. Dziękuje wszystkim za pomoc. :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 sty 2011, 12:18
Posty: 13
Auto: Mazda 6, Kombi

Postprzez lewoz26 » 26 kwi 2013, 20:28

Witam mam problem z mazdą 323 F ROK 1995
problem jest z grzaniem się chłodnicy do połowy, a wskaźnik wskazuje maxa, wentylator załącza się i temperatura spada do połowy, nic nie dało wymiana termostatu i pompy wody, co sądzicie co to może być
lewoz26
 

Postprzez bikus » 27 kwi 2013, 02:28

jak chłodnica do połowy ciepła to mi wygląda na zapowietrzony układ... nie masz gdzieś wycieku? albo chłodnica do wymiany...
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez xedos1972 » 27 kwi 2013, 10:15

myślę że problemem jest chłodnica ma zatkane kanały i albo zrobisz płukankę samej chłodnicy ( może dojść do rozszczelnienia po użyciu pewnych środków ) nie wiem jak w silniku Z5 czy układ jest podobny jak w silniku ZL . ( najwygodniej jest to zrobić poza samochodem po zdemontowaniu chłodnicy) zlewasz płyn odpinasz grube węże od chłodnicy górny wlot czymś zatykasz , wodę z ciśnieniem wprowadzam przez króciec przy korku wlewowym albo korek wlewowy i przelewasz wodą pod ciśnieniem ,obserwuj czy leci jakiś szlam .Wraz z wiekiem samochodu pogarsza się drożność układu ,w kanałach pojawia się osad wynikający m.in. z korozji samych kanałów. wpływ na to zjawisko ma oczywiście jakość płynu chłodzącego bo nie przypuszczam abyś korzystał z wody ? a jak samochód ma jeszcze chłodnicę od nowości to czas na nią najwyższy nic nie jest wieczne . jeśli płukanka pomoże i zobaczysz że coś się poprawiło to nie znaczy że masz już spokój bo chłodnica i tak nadaję się na wymianę ze względu na swój wiek i tylko można zrobić szkodę silnikowi przegrzewając go .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez Puszek79 » 27 kwi 2013, 10:53

Myslę że dobrze kolega ci radzi sprawdz czy nie ma wycieku nigdzie a jeśli niema to wymień chłodnice na nową to nie majątek a drożność układu chłodzenia to podstawa bo lato tuż tuż :) a tak na pocieszenie do mojej mazdy chłodnica nowa kosztuje 800 zeta do twojej może 250 i masz spokój na lata
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2013, 00:05
Posty: 212 (1/7)
Skąd: Krzeczów
Auto: Mazda 323f 2.0 Diesel Tdvi. 2000.90KM RF2A

Postprzez damis83 » 30 kwi 2013, 20:55

Podepnę się pod temat.
Dzisiaj padła mi chłodnica, leci niemiłosiernie, na 100km musiałem się zatrzymywać z 20 razy i wlewać wody... dobrze że sklepy były po drodze. Ale ja z innym pytaniem, posiadam mazde bj z silnikiem 1.5 zl rok 2000, z klimą. i czy ta chłodnica będzie pasowała, bo cena tylko 175zeta. http://allegro.pl/nowa-chlodnica-mazda-323-323f-bj-1-3-1-5-1-8-98-00-i3175782512.html Bo mam z klimą i teraz nie wiem czy są dwie czy jak.. pisze bo nie znam sie za bardzo a wiem że dostane odpowiedź od fachowców :) z góry dziekuję
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 mar 2012, 19:38
Posty: 21
Skąd: Pobiedziska
Auto: Mazda 323f BJ
1.5 16V
2000 rok

Postprzez Puszek79 » 30 kwi 2013, 21:14

175 zeta kurde taniocha w porównaniu z moją myślę że będzie pasować ale zadzwoń do sprzedawcy i ustal na 100% że pasuje do twojego samochodu lub też pomierz swoją i porównaj wymiary szer. dł.i wys. <oczko>
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2013, 00:05
Posty: 212 (1/7)
Skąd: Krzeczów
Auto: Mazda 323f 2.0 Diesel Tdvi. 2000.90KM RF2A

Postprzez damis83 » 30 kwi 2013, 21:26

Po majowym zadzwonie. A czy jak mam klime to mam 2 chłodnice i one są jakoś połączone czy na jednej chłodnicy wody sa wiatraki od klimy i od temperatury silnika?
Wogóle troche jestem zagubiony bo jak mi sie temp wzkaźnika podwyższyła na max, to sie wiatrak nie załączył :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 mar 2012, 19:38
Posty: 21
Skąd: Pobiedziska
Auto: Mazda 323f BJ
1.5 16V
2000 rok

Postprzez xedos1972 » 30 kwi 2013, 21:46

pierwsza od zderzaka to skraplacz druga chlodnica oba układy są niezależne.wentylatory zamocowane są na chłodnicy wody jeden pracuje na klimie a drugi chłodzi wodę .sprawdź czy wentylator działa pomiń czujnik temp.albo na krótko sprawdź sam wentylator.pamietaj jaka cena taka chłodnica producent nie wiadomo ?
ja mam taką Nissensa producent markowy http://e-autoparts.pl/chlodnica-uklad-chlodzenia-silnika-p-35184.html?review=true
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez damis83 » 5 maja 2013, 15:54

No i rozebrałem. 20 minut mi to zajeło i bez wjazdu na kanał :)
Mała dziura jest w chłodnicy, około 3cm... kupić nową czy dać do majstra żeby mi pospawał te alu? jak radzicie?
takie zielone cos tam było takie silikonowe, więc ewidentnie była już klejona.
Załączniki
dziura w lu.jpg
chłodnica
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 mar 2012, 19:38
Posty: 21
Skąd: Pobiedziska
Auto: Mazda 323f BJ
1.5 16V
2000 rok

Postprzez xedos1972 » 5 maja 2013, 16:36

jak myślisz ile jeszcze wytrzyma 13-letnia chłodnica ,a zaczyna się niedługo lato. z doświadczenia wiem że naprawa to zabieg tymczasowy i naprawiało się 15 lat temu jak ceny na części były z kosmosu ale twój samochód twój wybór .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez damis83 » 5 maja 2013, 16:55

Masz racje xedos, chyba już czas na nową, tym bardziej ze jak napisałeś idzie lato i temp jest większa. martwi mnie to ze już wcześniej ktoś rył w mojej madzi bo na wiatraku od klimy jest normalnie wtyczka złączeniowa a na wiatraku od wody były normalnie kable pokręcone razem i owinięte taśma izolacyjną. możne źle były dosztukowane i temu mi nie odpalił wiatrak jak sie nagrzało. mogę mieć też czujnik temperatury urwany, nie wiem nawet gdzie jest umiejscowiony, bo na chłodnicy go nie było.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 mar 2012, 19:38
Posty: 21
Skąd: Pobiedziska
Auto: Mazda 323f BJ
1.5 16V
2000 rok

Postprzez xedos1972 » 5 maja 2013, 17:04

z tego co wiem to z boku silnika pod termostatem jak ten gruby górny wąż od chłodnicy wchodzi do silnika , szukaj w tym miejscu takiego czujnika http://www.autoczesci.autosowa.pl/czesc,cz-3159,czujnik-temperatury-mazda-323-626-klk118840.html
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez gofer513 » 27 sie 2014, 14:54

Witam nie chcę zakładać nowego tematu więc piszę tutaj

Mam problem ze swoją mazdą 323f 1.6 16V bj otóż gotuje mi cały czas wodę. wymieniłem uszczelkę pod głowicą, głowica była sprawdzona na szczelność, termostat jest dobry bo nawet po wyjęciu go całkowicie jest to samo. chłodnica jest gorąca, wurzuca wodę przez zbiorniczek wyrównawczy, w oleju nie ma szlamu, ogrzewanie jest w porządku, dodam tylko że jak się jedzie to temp delikatnie spada ale jak tylko stanie albo zwolni od razu rośnie, wentylator ok bo działa załącza się, nie wiem nie mam już pomysłow pomóźcie
gofer513
 

Postprzez Neonixos666 » 27 sie 2014, 17:55

Czy chłodnica jest drożna?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323