Mazda6 (GJ) – Nasze wrażenia i opinie

Mazda6 GJ (2012– 2016) / Mazda6 GL (2016- )

Postprzez Marcinii » 29 kwi 2013, 16:18

filipwro napisał(a):Sorry za emocje w poście, ale ja jestem mocno zawiedziony tymi parametrami. Pewnie, dla niektórych może nie ma to takiego znaczenia, ale mnie wkurza, że płacąc tyle pieniędzy nie mam pełnej frajdy z jazdy, a spalanie mam większe niż w starym aucie :( Teraz to załuje, że nie wziąłem wersji 2.0. Osiągi nie są lepsze, ale przynajmniej spalanie bardziej ludzkie.


Chłopie, nie żałuj, bo zaproponuję Ci zamianę :) To prawda że 2.0 mniej spali, ale ma wyczuwalnie mniejszy moment niż Twoja Mazda.
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2013, 07:24
Posty: 196 (0/1)
Auto: Mazda 6, 2.0 165KM, 2013

Postprzez mzlord » 29 kwi 2013, 23:31

filipwro napisał(a):Muszę Cię zmartwić kolego, ale katalogowych 7,9 sekundy nie osiągniesz, podobnie spalanie 8,6 to bajka. Podobnie jak Ty padłem ofiarą wysokich umiejętności marketingowych Mazdy.

Pewnie, te czasy 7,9 może osiągniesz bez foteli, bezprzęgłowo i jak będziesz ważył 40kg, to spalanie też jeśli będziesz jeździł jak dziad, hamował silnikiem do samego końca i nie będziesz stał w korkach.

Sorry za emocje w poście, ale ja jestem mocno zawiedziony tymi parametrami. Pewnie, dla niektórych może nie ma to takiego znaczenia, ale mnie wkurza, że płacąc tyle pieniędzy nie mam pełnej frajdy z jazdy, a spalanie mam większe niż w starym aucie :( Teraz to załuje, że nie wziąłem wersji 2.0. Osiągi nie są lepsze, ale przynajmniej spalanie bardziej ludzkie.

ja też trochę zawiedziony jestem spalaniem, jeszcze po trasie jest w miarę, jadąc tak umiarkowanie, trochę wyprzedzania, bez szaleństw można zmiescic sie się w 9,1l (spalanie z dzisiaj trasa Wwa-Białystok).

Niestety auto prowokuje do mocniejszego wciskania pedału gazu, ma się ochotę sprawdzić co ten silnik oferuje, wtedy 10,3l na trasie jest jak najbardziej normalne :) Bolączką prawdziwą jest jednak miasto, a u mnie większość to miasto, a więc już czuję jak uderza to po kieszeni. Poprzednie auto paliło mi w mieście 8,5l, teraz ok. 11,5l, jak jeżdzę mocno dynamicznie to nawet wykręciłem dzisiaj 12,7 litra.
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2013, 14:50
Posty: 8
Auto: M6 2,5 2013

Postprzez HHHRRR » 29 kwi 2013, 23:51

Podstawowa zasada działania systemu i-stop ... to kierowalne koła ustawione na wprost (są też w instrukcji oczywiście inne warunki). Przy kierownicy przekręconej około 1/2 obrotu w lewo lub prawo, albo i nawet mniej, i-stop w ogóle się nie włącza.
Daje to kierowcy możliwość wpływu na uniknięcie uruchomienia tego systemu, chyba że ktoś w ogóle go wyłączy przyciskiem. Kiedy natomiast i-stop jest uruchomiony (działa), czyli silnik zgaśnie, delikatne poruszenie koła kierownicy powoduje uruchomienie silnika.
W silniku ze skrzynią AT na działanie systemu i-stop wpływa też siła z jaką naciskamy na pedał hamulca. Jeżeli zatrzymujemy się na czerwonym świetle i nacisk na pedał hamulca po zatrzymaniu jest zdecydowany, i-stop po sekundzie wyłączy pracujący silnik, który uruchomi się po zdjęciu nogi z hamulca. Jeżeli zaś chcemy żeby i-stop nie wyłączył silnika na światłach, to po zatrzymaniu nacisk na pedał hamulca należy zminimalizować do tego stopnia, aby auto ze skrzynią AT delikatnie przytrzymać uniemożliwiając jego pełzanie. Wtedy wyłączenie silnika nie nastąpi.
Ostatnio edytowano 30 kwi 2013, 00:43 przez HHHRRR, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2013, 08:57
Posty: 43
Auto: Mazda 6 2013 2.5
SKYACTIV-G 192KM 6AT
i-ELOOP SkyPassion
(Mazda GJ)

Postprzez discus » 29 kwi 2013, 23:51

U mnie spalanie z silnikiem 2.0 jest standardowe (trasa 8/miasto 10). Rozczarowany nie jestem gdyż kupując samochód nic optymistycznego w broszurkach na temat spalania nie znalazłem. Zapewne gdy samochód doładuje na max parametry się jeszcze zmienią na niekorzyść :>
Ostatnio edytowano 30 kwi 2013, 11:09 przez discus, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 12:26
Posty: 95

Postprzez grzegokow1612 » 30 kwi 2013, 07:41

[quote="discus"]U mnie spalanie z silnikiem 2.0 jest standardowe (trasa 10/miasto 8[/quote

jeśli mowa o silniku 2.0 to nie wiem skąd macie tak wyśrubowane w górę wyniki spalania moje spalanie miasto 200 km wiadomo korki bydgoszcz ,gdańsk. trasa autostrada 300 km z prędkościa okolo 160-170 km/h i średnie spalanie 8,0 litra a więc myśle ze super na pewno o wiele lepsze niż honda accord też z silnikiem 2.0
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2013, 11:19
Posty: 114
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MAZDA 6 (GJ) 2013 SKYPASSION 2.0 165 KM,MT, I-ELOOP NAVI,JASNA SKÓRA,GRAY METEOR

Postprzez Cypiss » 30 kwi 2013, 08:48

Juz dowiedziono doswiadczalnie ze predkosciomierz przeklamuje o okolo 5%. Czy w taki razie pomiar odleglosci jest obarczony tym samym bledem? CzasxPredkosc=Droga. Jezeli predkosc jest zanizona to czy dystans tez? Jezeli tak to nalezy uwzglednic to w pomiarach spalania.
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2013, 14:58
Posty: 14
Skąd: Sandnes, Norwegia
Auto: Opel Astra 1.7TD, Odebrana
Mazda 6 AT 2.2D 150 KM Vision Combi BLUE REFLEX

Postprzez tom74 » 30 kwi 2013, 11:43

Jest już dostępny szyberdach regulowany elektrycznie do nowej 6 za jedyne 3 tys. zł, ale tylko do najwyższych wersji czyli benzyny 2,5 l i diesla 2,2 l 175 kM. Wstawili nowy katalog na strone Mazdy Polska.
tom74
 

Postprzez zetek » 30 kwi 2013, 21:56

Cypiss napisał(a):Juz dowiedziono doswiadczalnie ze predkosciomierz przeklamuje o okolo 5%. Czy w taki razie pomiar odleglosci jest obarczony tym samym bledem? CzasxPredkosc=Droga. Jezeli predkosc jest zanizona to czy dystans tez? Jezeli tak to nalezy uwzglednic to w pomiarach spalania.


W każdym samochodzie jest prędkościomierz na minimalnym oszustwie. Takie zabezpieczenie producenta przy mandatach, żeby potem ludzie nie skarżyli i chcieli odszkodowań. Licznik kilometrów wskazuje wtedy normalnie tylko prędkość jest zawyżona. Przerabiane chyba na każdym samochodowym forum.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Paweł » 30 kwi 2013, 22:24

Marcinii napisał(a):I-stop włącza się jak puścisz sprzęgło na luzie – a więc jak zatrzymałeś samochód i za sekundę masz ruszać to po prostu nie puszczasz sprzęgła.

Biorąc pod uwagę, że prędkość przy wyłączeniu silnika może w rzeczywistości wynosić około 3 km/h, wynika z tego jedna lipna sytuacja, której z i-stopem trzeba nauczyć się unikać. Chodzi o takie dotaczanie się do samochodów stojących na światłach, podczas którego zapobiega się zatrzymaniu auta w miejscu. Silnik gaśnie, kiedy samochód toczy się bardzo wolno i czasami trafia to idealnie w moment, w którym trzeba wrzucić jedynkę, żeby ruszyć za autami, które czekały na zielone światło. Przejechałem GJ i CW z tym systemem około dwóch tysięcy kilometrów i przytrafiło mi się to kilkakrotnie. Nie sądzę, żeby można to było od strony algorytmu rozwiązać inaczej. Po prostu z i-stopem odpada powolne dotaczanie się na luzie (prowadzącym do redukcji).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez discus » 30 kwi 2013, 23:14

Przepraszam czy mógłbyś sprecyzować, o który moment chodzi z i-stopem. Pgubiłem się – jadę na luzie, i-stop zadziała jak się zatrzymam, potem od razu ruszam czyli zwłoka 1 s na uruchomienie. To jakiego momentu mam unikać. ( na stronie Mazdy nie znalazłem ani słowa, iż i-stop działa podczas przemieszczania).
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 12:26
Posty: 95

Postprzez Paweł » 30 kwi 2013, 23:48

Opisałem bardzo specyficzną sytuację, którą można uznać za nieprawidłowe prowadzenie samochodu. Wygląda ona tak, że zauważasz w pewnej odległości samochody stojące na światłach, więc zaczynasz zwalniać tak, żeby nie zatrzymywać się za nimi, tylko zbliżyć się do nich w momencie, kiedy ruszą. Zależy jak wycyrklujesz, ale może być tak, że prędkość spadnie niemal do zera, więc będziesz musiał wyłączyć trzeci bieg – co robisz wrzucając luz, bez pośpiechu szykując się do wrzucenia jedynki. Kiedy w ten sposób dotaczasz się (coraz wolniej, niemal stając w miejscu) do ruszających aut i zabierasz się do włączenia pierwszego biegu, to dokładnie w tym samym momencie silnik gaśnie (prędkość bliska 0 km/h, skrzynia biegów na luzie, sprzęgło nie wciśnięte).
Mimo, że i-stop normalnie uruchamia silnik na tyle sprawnie (imho mniej niż 1 s), że ciężko jest być od niego szybszym, to w tej sytuacji zwłoka jest znacznie większa, bo kiedy komputer zaczyna procedurę wyłączania silnika, Ty już zaczynasz wciskać sprzęgło i wrzucać bieg. Zanim samochód zatrzyma silnik i ponownie go uruchomi, Ty już jesteś na etapie puszczania sprzęgła i wciskania gazu... Jak pisałem, w takiej sytuacji kilka razy złapałem się na nerwowym wciskaniu przycisku start/stop, myśląc że sam zdławiłem silnik...
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez discus » 1 maja 2013, 00:06

Przepraszam ale dalej nie rozumiem.
Zakładam:
1. Samochód się porusza (V>0) – I-stop nie działa,
2. Samochód (V=0) – I-stop działa,
3. Samochód (V>0 lub V=0) – I-stop działa.
Do opisu sytuacji mogę dopasować przypadek nr 3 co oznacza, iż I-stop działa podczas ruchu względem stałego punktu odniesienia. Jeżeli tak jest to faktycznie może nastąpić moment dezorjentacji i potrzeba naciskania startu gdyż niezakładaliśmy, iż silnik może nam zgasnąć podczas zaplanowanego manewru.
Ostatnio edytowano 1 maja 2013, 00:31 przez discus, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 12:26
Posty: 95

Postprzez Paweł » 1 maja 2013, 00:21

Wsiądź do samochodu i popróbuj. Praktyka będzie lepsza niż tysiąc słów. Jeśli miałbym coś dopisać, to może dwie rzeczy...

1. Prędkość bliska zeru (1-3? km/h) nie jest mierzona przez komputer i dla niego przy tej prędkości samochód już stoi w miejscu. Wynika to ze sposobu działania czujników przy kołach.

2. Sytuacja o której piszę, może wystąpić także kiedy samochód już stoi – wrzucasz luz, puszczasz sprzęgło, ale sytuacja zmienia się i trzeba szybko ruszać. Ty zaczynasz ponownie włączać bieg, a komputer zabiera się za wyłączanie silnika...

Pechowa zbieżność czasu podjęcia rozbieżnych akcji przez kierowcę i jego auto. Trochę głupie, ale mimo wszystko konia z rzędem temu inżynierowi, który rozwiązałby ten problem.

Dopisano 01 maja 2013 0:22:

P.S.
discus napisał(a):nie rozumiem
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez discus » 1 maja 2013, 00:30

Oki. Będę obserwował. Można jednak stwierdzić, iż jest to luka w I-stop-ie a i bez tego denerwuje on moją Żonę.
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 12:26
Posty: 95

Postprzez torad » 1 maja 2013, 01:52

Z tego filmu wynika, że i-stop można powstrzymać skręceniem kierownicy:
http://www.youtube.com/watch?v=sEPJa2CbLVE&NR=1&feature=endscreen
Sprawdzaliście to?
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2013, 15:57
Posty: 35 (0/1)
Auto: MAZDA CX-3, '16, 2,0-150kM, MT, Skypassion, Dynamic Blue

Postprzez adamus28 » 1 maja 2013, 08:04

Tutaj instrukcje wideo Mazdy 6 może komuś się przyda

http://www.mazdausa.com/MusaWeb/display ... 6&x=33&y=7

Jedna sprawa została tam wyjaśniona (lampka temperatury niebieska silnik zimny ) jak miga czerwona trzeba zwolnic jak się zapali trzeba się zatrzynmać,a wwiem coś że była dyskusja zacięta na ten temat

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 00:53
Posty: 88
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2.5 192KM AT 2013 Skypassion
Jet Black Sedan

Postprzez Marcinii » 1 maja 2013, 09:35

Paweł napisał(a):Opisałem bardzo specyficzną sytuację, którą można uznać za nieprawidłowe prowadzenie samochodu. Wygląda ona tak, że zauważasz w pewnej odległości samochody stojące na światłach, więc zaczynasz zwalniać tak, żeby nie zatrzymywać się za nimi, tylko zbliżyć się do nich w momencie, kiedy ruszą. Zależy jak wycyrklujesz, ale może być tak, że prędkość spadnie niemal do zera, więc będziesz musiał wyłączyć trzeci bieg – co robisz wrzucając luz, bez pośpiechu szykując się do wrzucenia jedynki. Kiedy w ten sposób dotaczasz się (coraz wolniej, niemal stając w miejscu) do ruszających aut i zabierasz się do włączenia pierwszego biegu, to dokładnie w tym samym momencie silnik gaśnie (prędkość bliska 0 km/h, skrzynia biegów na luzie, sprzęgło nie wciśnięte).
Mimo, że i-stop normalnie uruchamia silnik na tyle sprawnie (imho mniej niż 1 s), że ciężko jest być od niego szybszym, to w tej sytuacji zwłoka jest znacznie większa, bo kiedy komputer zaczyna procedurę wyłączania silnika, Ty już zaczynasz wciskać sprzęgło i wrzucać bieg. Zanim samochód zatrzyma silnik i ponownie go uruchomi, Ty już jesteś na etapie puszczania sprzęgła i wciskania gazu... Jak pisałem, w takiej sytuacji kilka razy złapałem się na nerwowym wciskaniu przycisku start/stop, myśląc że sam zdławiłem silnik...

Tak, taka sytuacja może się zdarzyć. Ale jeszcze poprzednim samochodem nauczyłem się "dotaczać" na biegu (przez co samochód wtedy nic nie pali) i opisana przez Ciebie sytuacja u mnie w ogóle się nie zdarza. A w kwestii tego że jak stanę puszczę sprzęgło i właśnie w tej chwili okazało się że trzeba ruszać to faktycznie trzeba poczekać z sekundę dłużej na zapalenie silnika – ale zazwyczaj to był mój błąd, słabo przewidziałem sytuację i w tej chwili teraz też już to mi się nie zdarza.
Ogólnie działania i-stop praktycznie w ogóle się nie zauważa.
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2013, 07:24
Posty: 196 (0/1)
Auto: Mazda 6, 2.0 165KM, 2013

Postprzez hugree » 1 maja 2013, 09:47

adamus28 napisał(a):Tutaj instrukcje wideo Mazdy 6 może komuś się przyda

http://www.mazdausa.com/MusaWeb/display ... 6&x=33&y=7

Jedna sprawa została tam wyjaśniona (lampka temperatury niebieska silnik zimny ) jak miga czerwona trzeba zwolnic jak się zapali trzeba się zatrzynmać,a wwiem coś że była dyskusja zacięta na ten temat

pozdrawiam


Czy są takie wideo instruktażowe dla Europy?
Początkujący
 
Od: 1 maja 2013, 09:15
Posty: 14
Auto: Mazda 6 2.5L

Postprzez OLP » 1 maja 2013, 12:48

Marcinii napisał(a):Tak, taka sytuacja może się zdarzyć. Ale jeszcze poprzednim samochodem nauczyłem się "dotaczać" na biegu (przez co samochód wtedy nic nie pali) i opisana przez Ciebie sytuacja u mnie w ogóle się nie zdarza. A w kwestii tego że jak stanę puszczę sprzęgło i właśnie w tej chwili okazało się że trzeba ruszać to faktycznie trzeba poczekać z sekundę dłużej na zapalenie silnika – ale zazwyczaj to był mój błąd, słabo przewidziałem sytuację i w tej chwili teraz też już to mi się nie zdarza.
Ogólnie działania i-stop praktycznie w ogóle się nie zauważa.

Ja mam taka sytuacje bardzo często. W zasadzie przed każdym rondem gdzie nie ma świateł a jest duży ruch. W takim przypadku nie mam pewności czy będę stał sekundę czy trzydzieści – wszystko zależy czy samochody będą zjeżdżać z ronda czy pojadą dalej po rondzie. W związku z tum czekając na wjazd na rondo włączam luz i wtedy i-stop wyłącza silnik natychmiast.Często mi się zdarzało że po 2 sekundach ruszałem by podjechać 5 metrów i znowu stop. By nie zajechać rozrusznika to z góry wyłączałem przyciskiem I-stopa -ale jest to trochę niewygodne i wkurzające. Muszę wypróbować metodę obrócenia kierownicy.
Jestem wrogiem trzymania wciśniętego sprzęgła i jak tylko mogę to na postoju daje luz. Przez co już kilka razu zostałem na skrzyżowaniu z zgaśniętym silnikiem bo za szybko chciałem ruszyć i nie zauważyłem że silnik nie zdążył załapać i po prostu zadusiłem go ruszając...
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 19:02
Posty: 63
Auto: Mazda 6 GJ SkyPassion 2,0 '12 kombi

Postprzez grzegokow1612 » 1 maja 2013, 19:57

HHHRRR napisał(a):Daje to kierowcy możliwość wpływu na uniknięcie uruchomienia tego systemu, chyba że ktoś w ogóle go wyłączy przyciskiem. Kiedy natomiast i-stop jest uruchomiony (działa), czyli silnik zgaśnie, delikatne poruszenie koła kierownicy powoduje uruchomienie silnika.

u mnie nic takiego się nie dzieje przy skręconych kołach też i-stop działą ruszanie kierownicą też nic nie daje, skrzynia manualna.

Dopisano 1 maja 2013, 20:10:

Cypiss napisał(a):Juz dowiedziono doswiadczalnie ze predkosciomierz przeklamuje o okolo 5%

nie 5% tylko 3% procent nie wiem jak to się ma do wskazań przejechanych kilometrow ale zdaje mi się ze jest w porzadku sprawdzę to ze wskazaniami gps ale ostatnio po przejechaniu 500 km zatankowałem do pełna pod sam koreczek i gdy srednie spalanie wskoczyło z 7,9 na 8,o to dokładnie zalałem 40 litrów temperatura zbliżona do porzedniego tankowania oraz ta sama stacja i dystrybutor a więc wynik spalania jak najbardziej dokladny pokrywajacy sie ze wskazaniami komputera. dla porównania moja astra 4 przeklamywala 10% przy kazdej prędkości oraz wszystkie pozostale wskazania byly zawyzone o 10 procent a więc myślę ze mazda doszla do perfekcji
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2013, 11:19
Posty: 114
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MAZDA 6 (GJ) 2013 SKYPASSION 2.0 165 KM,MT, I-ELOOP NAVI,JASNA SKÓRA,GRAY METEOR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6