luz na wale korbowym
1, 2
witam wszystkich znowu zwracam się do was z prośba o pomoc a mianowicie wczoraj jadać mazda przy około 3tys obrotów coś szarpnęło w silniku potem spokój za chwile znowu kilka razy i silnik zaczął głośno pracować klekotać, więc zacząłem od najszybszej naprawy wymieniłem zawór scv żeby wykluczyć za słabe ciśnienie na listwie wtedy wtryski potrafią klekotać ale to nic nie dało potem wymieniłem wszystkie wtryski to samo bez zmian podejrzenie pada na panewkę wiec zacząłem dziś rozbierać silnik żeby go wyciągnąć i sprawdzić wał i dziwna sprawa przy rozbieraniu rozrządu koło zębate na wale ma luz około pól mini metra na wszystkie strony zdjąłem to koło i został sam czop wału i on również ma luz jak to możliwe przecież jest przymocowany czterema czopami głównymi i powinien być sztywny podejrzewam pęknięty wał ale gdyby tak było to silnik nie powinien chodzić a pracował aż do końca proszę o pomoc
- Od: 24 lis 2010, 01:03
- Posty: 41
grzegorz0924 napisał(a):wymieniłem zawór scv żeby wykluczyć za słabe ciśnienie na listwie wtedy wtryski potrafią klekotać
Zwykły ELM327 pokazuje ciśnienie szyny CR.
grzegorz0924 napisał(a):przy rozbieraniu rozrządu koło zębate na wale ma luz około pól mini metra na wszystkie strony zdjąłem to koło i został sam czop wału i on również ma luz
Luz na poziomie 0,1mm świadczy o konieczności wykonania naprawy głównej silnika.
Naprawa glowna silnika czyli wymisna walu i panewek czy szlif czopow? Sory za moja niepoprawna pisownie ale pisze z telefonu a tu niema znakow typu u zamkniete z kreska ani takich wiec pisze tak i licze na wyrozumialosc administratora i innych uzytkownikow
- Od: 24 lis 2010, 01:03
- Posty: 41
już wiadomo dlaczego był ten luz wał pękł zaraz przed pierwszym korbowodem jutro rozbiorę do końca i sprawdzę czy nie narobiło się przez to gorszego syfu jeżeli nie to wymienię wał panewki i z powrotem do mazdy i oby tym razem wszystko grało bo to już jej 3 remont w ciągu 2,5 roku najpierw pękł zawór w głowicy i rozwalił tłok z korbowodem potem zatarła się na 4 korbowodzie po wymianie wału na nowy teraz znowu remont bo pękł i znowu nowy coś pechowa jest ta mazda usilnie próbuje mnie zdenerwować żebym ją zeskrapował ale szkoda mi jej bo dobrze się prowadzi i władowałem w nią dużo nowych części
Dopisano 27 kwi 2013, 17:16:
Wal wyciagniety pekl zaraz przy czopie 1 tloka wszystkie panewki i czopy super wiec przyczyna niebyl beak oleju zatarcie panewki oprucz walu nic niezostalo uszkodzone wiec musiala byc to wada materialu walu bo kupiont byl nieorginalny nowy wiec przestrzegam wszystkich wydajac mniej na zamienniki zwlaszcza na tak wazne czesci jak wa
Dopisano 27 kwi 2013, 17:16:
Wal wyciagniety pekl zaraz przy czopie 1 tloka wszystkie panewki i czopy super wiec przyczyna niebyl beak oleju zatarcie panewki oprucz walu nic niezostalo uszkodzone wiec musiala byc to wada materialu walu bo kupiont byl nieorginalny nowy wiec przestrzegam wszystkich wydajac mniej na zamienniki zwlaszcza na tak wazne czesci jak wa
- Od: 24 lis 2010, 01:03
- Posty: 41
Witam,
Jaki masz przebieg, że tyle już przeszedł ten samochód?
Pozdrawiam
Jaki masz przebieg, że tyle już przeszedł ten samochód?
Pozdrawiam
- Od: 8 wrz 2012, 09:17
- Posty: 33
- Skąd: WG
- Auto: Mazda 6 FL 2006r 121KM
jesli wal pekl to trzeba koniecznie przy naprawie silnika sprawdzic na maszynie blok silnika czy nie stracil osiowosci..
w innym przypadku historia moze sie powtorzyc.
pozdr.
E
w innym przypadku historia moze sie powtorzyc.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Samochod ma przebieg 150 tys mil czyli okolo 250 tys km a z tym sprawdzeniem bloku to kiepska sprawa boniewiem gdzie w angli takie cos robia po drugie niemam samochoduzeby to zawiszc a pytanie czy od paska klinowego czyli alternator klima napinacze rolki czy to moglo spowodowac pekniecie bo ostatnio wymienialem alternator
- Od: 24 lis 2010, 01:03
- Posty: 41
wal nie moze sie tak uszkodzic przez jakikolwiek pasek!
E
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Jezeli nie to zostaje wada fabryczna walu bo poprzedni wal niepekl tylko sie zatarl na 4 czopie czyli blok i reszta powinna bys ok, teraz wal pekl ale reszta jest dobra bo jak zaczol walic to zrobilem max 1 km i tyle zamowilem juz uzywany wal mam nadzieje ze orginal bo z silnika wyciagany i nowe panewki i tylne lozysko to co wchodzi z tylu w wal do walka sprzeglowego bo jak wyciagnolem silnik to lozysko samo wypadlo a powinno byc ciasne czyli ta dziura jest za duza tak wlasnie robia podruby byle sprzedac
- Od: 24 lis 2010, 01:03
- Posty: 41
Mam wal tyle ze drugi gliwny czop ma niewielka rysepalcem nieczuc tylko paznokciem co myslicie o tym zprubowac delikatnie spolerowac papierem 2000 i zamontowac z nowymi panewkami? Jest lipa bo firma ktora szlifowala waly juz tego nierobi a nieznam innej i nawet niemialbym jak zawiezc bo auto rozwalone
- Od: 24 lis 2010, 01:03
- Posty: 41
grzegorz0924 napisał(a):Mam wal tyle ze drugi gliwny czop ma niewielka rysepalcem nieczuc tylko paznokciem co myslicie ...
koniecznie to sprawdz, bo to moze byc pekniecie nie tylko powierzchniowe.
ponadto do uzywanego walu nie mozna montowac nowych panewek, jesli sie go upryednio nie sprawdzilo na maszynie czy czopy nie mają bicia a ich powierzchnia poslizgowa ma prawidlową powierzchnie tj. czy jest idealnie prosta.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Tylko to niejest pekniecie tylko rysa bo cos wpadlo pod panewke i sie wytarlo panewka ma taka ryse jak czop
- Od: 24 lis 2010, 01:03
- Posty: 41
grzegorz0924 napisał(a):Tylko to niejest pekniecie tylko rysa bo cos wpadlo pod panewke i sie wytarlo panewka ma taka ryse jak czop
i to cos może spowodowac kolejny remont silnika.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
A gdyby sie okazalo ze czopy sa dobre niepekniete tylko ta rysa to trzeba szlifowac czy moze byc?
- Od: 24 lis 2010, 01:03
- Posty: 41
grzegorz0924 napisał(a):A gdyby sie okazalo ze czopy sa dobre niepekniete tylko ta rysa to trzeba szlifowac czy moze byc?
W jednym z programów "Jak to jest zrobione" pokazywali montaż silników lotniczych. Najciekawszy był motyw doszlifowywania czopów. Wał zamontowany został do tokarki a mechanik szlifował czopy korbowe za pomocą drewnianego przyrządu, wewnątrz którego zamocowany był papier ścierny. Przyrząd wyglądał podobnie jak drewniane szczypce do np. sałatek. Otwór na czop znajdował się bliżej końcowego zawiasu a operator ręką zaciskał "szczypce" podczas obracania wałem. Co kilkadziesąt obrotów dokonywał pomiaru mikrometrem. Czopy nie były polerowane, choć po papierze z pewnością pozostały rysy. Przed szlifowaniem wał był prostowany specjalnym przyrządem podobnym do przecinaka z ostrzem zaszlifowanym na promień krawędzi czopa. Zwykły czujnik mikrometryczny na uchwycie magnetycznym, młot i jazda.
Czy taka obróbka nadaje się do RF-5C – nie wiem.
Wiem natomiast, że podczas składania silnika należy zmierzyć luzy na panewkach. Teoretycznie po wykonaniu pierwszego szlifu kupujemy odpowiednie panewki, składamy i jazda... po kolejny szlif albo nowy wał. Tymczasem wystarczy sprawdzić luzy za cenę ok. 30pln za pomocą pasków PLASTIGAGE.
http://www.youtube.com/watch?v=lHucfmFMXSE
Tym magicznym przyrządem można sprawdzić też równoległość powierzchni czopów do panewek.
Leoo napisał(a):...
Tym magicznym przyrządem można sprawdzić też równoległość powierzchni czopów do panewek.
koniecznie, choc mnie ta rysa b. niepokoi.
może wstaw fotke..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
oto fotka http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 36e46.html na zdjęciu widać jakby było więcej rys ale tylko ta jedna jest minimalnie wyczuwalna paznokciem i jest długa na około 1,5 cm od tej dziurki a to zdjęcie wału pękniętego http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e51 ... 21ae8.html następny problem nie mogę wyciągnąć tylnego łożyska z wału przyrdzewiało polałem wd40 i spróbuje jutro próbowałem rozwiercić ale to stal łożyskowa bardzo twarda i wiertła nie dają rady może ktoś ma pomysł jak to zrobić bez ściągacza
Ostatnio edytowano 2 maja 2013, 14:11 przez grzegorz0924, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 24 lis 2010, 01:03
- Posty: 41
ta fotka z pękniętym wałem sugeruje koniecznosc sprawdzenia bloku czy jest prosty, a założe się że nie jest!
co do rysy na tym nowym to trudno soć powiedzieć, ale niepokoi mnie to że jest ona wyczuwalna po paznokciem, czyli jest ostra karwaędź, co może świadczyć po pęknięciu powierzchownym!
polecam kontrole wału jak i osiowosci bloku na maszynie..
E.
co do rysy na tym nowym to trudno soć powiedzieć, ale niepokoi mnie to że jest ona wyczuwalna po paznokciem, czyli jest ostra karwaędź, co może świadczyć po pęknięciu powierzchownym!

polecam kontrole wału jak i osiowosci bloku na maszynie..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
ale od czego mogła by się zmienić osiowość bloku? Wal wstawiony silnki pracuje dobrze jak przed peknieciem walu tylko dzis wyskoczyl mi kod po401 czyli cos z egr ale wyczyscilem wszystko zanim zamontowal juz kiedys mialem ten blad i wymienilem jeden elektrozawor i pomoglo do teraz tzn przed awaria silnika tez raz to wyskoczylo i zkasowalem teraz drugi raz co to moze byc?
Ostatnio edytowano 8 maja 2013, 21:32 przez grzegorz0924, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 24 lis 2010, 01:03
- Posty: 41
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6