Problem z odpaleniem na zimnym silniku
1, 2
co do podkładek to wystarczy zdjąć dekiel i dmuchnąć w wężyk który wychodzi z głowicy, tam gdzie będą bąbelki tam jest nieszczelność.
Witam.
Zmęczony poszukiwaniem przyczyn wolałem oddać ten problem w ręce specjalisty. Zadzwoniłem do polecanego na forum Jaksy, aby umówić się na wizytę. Telefonicznie zalesił on szybki test czy aby to nie pompa, bo pompami się nie zajmuje. Oczywiście chodzi o prostą rzecz, odpięcie czujnika temperatury silnika (człowiek godzinami czyta na forum i na najprostsze rozwiązania sam wpaść nie może...).
Odłączyłem czujnik (zimny silnik oczywiście), przekręcam kluczyk i odpala... Dla pewności czy aby to nie przypadek powtórzyłem czynność kilka razy – zawsze odpalał.
Czyli jednak pompa.
I oczywiście pojawiają się nowe pytania, bo większość wątków na forum dotyczących regeneracji pomp jest z przed kilku lat.
Czy przez ten czas Mabi(chyba teraz inaczej się to nazywa) zmniejszyło trochę cenę?
Kilka lat temu bardzo chwalony na forum, jako alternatywa dla Mabi, był warsztat z Nadarzyna. Czy ci panowie dalej funkcjonują? Gdzieś na forum znalazłem numery telefonów do tego warsztatu, ale na żaden nie udało mi się dodzwonić.
I chciałbym podziękować koledze Neonixosowi za wsparcie i pomoc. Niestety tak jak na samym początku pisałem mechanik ze mnie żaden, dlatego też wywieszam na antenie Madzi białą flagę
Pozdrawiam
Zmęczony poszukiwaniem przyczyn wolałem oddać ten problem w ręce specjalisty. Zadzwoniłem do polecanego na forum Jaksy, aby umówić się na wizytę. Telefonicznie zalesił on szybki test czy aby to nie pompa, bo pompami się nie zajmuje. Oczywiście chodzi o prostą rzecz, odpięcie czujnika temperatury silnika (człowiek godzinami czyta na forum i na najprostsze rozwiązania sam wpaść nie może...).
Odłączyłem czujnik (zimny silnik oczywiście), przekręcam kluczyk i odpala... Dla pewności czy aby to nie przypadek powtórzyłem czynność kilka razy – zawsze odpalał.
Czyli jednak pompa.
I oczywiście pojawiają się nowe pytania, bo większość wątków na forum dotyczących regeneracji pomp jest z przed kilku lat.
Czy przez ten czas Mabi(chyba teraz inaczej się to nazywa) zmniejszyło trochę cenę?
Kilka lat temu bardzo chwalony na forum, jako alternatywa dla Mabi, był warsztat z Nadarzyna. Czy ci panowie dalej funkcjonują? Gdzieś na forum znalazłem numery telefonów do tego warsztatu, ale na żaden nie udało mi się dodzwonić.
I chciałbym podziękować koledze Neonixosowi za wsparcie i pomoc. Niestety tak jak na samym początku pisałem mechanik ze mnie żaden, dlatego też wywieszam na antenie Madzi białą flagę
Pozdrawiam
- Od: 17 mar 2013, 23:29
- Posty: 16
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda BJ
2.0 DiTD, 90km
1999 rok
Ja napiszę tak, test który zrobiłeś nie wskazuje jednoznacznie że to pompa, najczęściej kłopoty z pompą to nie odpalanie na ciepłym silniku no ale widocznie jeszcze mało wiem i faktycznie to pompa. Jeśli chodzi o pompę to zregenerują CI ją w każdym zakładzie którzy ogarniają pompy wtryskowe, zwykle zajmują się pompami Boscha a w budowie jest ona taka sama. Koniecznie daj znać po regeneracji.
PS. Może tu pomogą http://dzierzyk.tuchola.pl/
tak sobie przemyślałem temat i zastanawiam się czy czasem pompa wstępna nie daje
PS. Może tu pomogą http://dzierzyk.tuchola.pl/
tak sobie przemyślałem temat i zastanawiam się czy czasem pompa wstępna nie daje

Problem w tym, że Madzia w ciągu ostatniego tygodnia zrobiła się coraz bardziej problematyczna. Nie chce odpalić teraz również i na ciepłym silniku. Tzn. jak ją zgaszę i od razu odpalę to ruszy, ale wystarczy, że w drodze do pracy wstąpię do sklepu i już jest
. Możliwości odpalenia są wyłącznie dwie: plak bądź odpięcie czujnika (sam nie wiem który wariant gorszy). Dlatego po weekendzie majowym zaczynam się dokładniej rozglądać w dziedzinie pomp.
Pytanie. Lepiej zregenerować swoją czy kupić używkę na alle... z gwarancją rozruchową??

Pytanie. Lepiej zregenerować swoją czy kupić używkę na alle... z gwarancją rozruchową??
- Od: 17 mar 2013, 23:29
- Posty: 16
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda BJ
2.0 DiTD, 90km
1999 rok
jak kolega seba626, regeneracja to pewność że pompa przejedzie drugie tyle a z używkami jest tak że dziś chodzi a za rok już może nie.
Witam Wszystkich.
Madzia już jest dawno postawiona "na nogi", odpala z pół obrotu, niezależnie od tego czy jest zimna czy ciepła.
Trzeba było zregenerować pompę wtryskową, bez żadnych wymian zaworów.
Koszt samej regeneracji 800zł.
Gdyby ktoś miał podobne problemy, to nie ma co bać się regeneracji. Uważajcie tylko do kogo trafiacie, bo jak najpierw skontaktowałem się z pewną firma i usłyszałem 3500, to nogi mi się ugięły...
Madzia już jest dawno postawiona "na nogi", odpala z pół obrotu, niezależnie od tego czy jest zimna czy ciepła.
Trzeba było zregenerować pompę wtryskową, bez żadnych wymian zaworów.
Koszt samej regeneracji 800zł.
Gdyby ktoś miał podobne problemy, to nie ma co bać się regeneracji. Uważajcie tylko do kogo trafiacie, bo jak najpierw skontaktowałem się z pewną firma i usłyszałem 3500, to nogi mi się ugięły...
- Od: 17 mar 2013, 23:29
- Posty: 16
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda BJ
2.0 DiTD, 90km
1999 rok
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości