Mazda 6 – 2012 – rozmiar felg/opon – wersja USA

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Cyruś » 1 maja 2013, 14:14

Witam,

mam drobną "zagwostkę" w doborze odpowiednich opon do mojej Mazdy 6.

Zapoznałem się z tematem z FAQ, i wykazem odpowiednich rozmiarów gum:

Zestawienie rozmiarow opon i felg:

Dla opon letnich -- felgi
– 195/65 R16 92V, 16x6J ET50
– 205/60 R16 92V, 16x6J ET50 lub 16x6,5J ET55
– 215/50 R17 91W, 17x7J ET60
– 225/45 R18 91W, 18x7,5J ET60

Nabyłem, oryginalne alufelgi mazdy w rozmiarze: 17" (dokładny wymiar felgi 17x7 JJ ET 55) i chciałem zamówić opony, zgodnie z powyższym spisem tj. 215/50/R17

ale sprawdziłem, na tabliczce w samochodzie i w oryginale są to koła (i właśnie na takich kołach stalowych auto przypłynęło z USA – są to oryginalne koła Mazdy)

205/65/R16

korzystając z kalkulatora, doboru odpowiednich rozmiarów opon, wychodzi mi, że aby otrzymać najbardziej zbliżoną średnicę koła na Alufeldze 17", musiałbym zamówić opony w rozmiarze:

215/55/R17

I teraz moje pytanie – przy zamówić faktycznie opony w rozmiarze, takim jak wyliczyłem, czyli 215/55/R17, czy tak jak jest w FAQ 215/50/R17.

Skąd taka rozbieżność między wersją "EU", a tą z "USA"?

Bardzo bym prosił o poradę.
Załączniki
IMG_2863.JPG
Tabliczka znamionowa – rozmiar zalecany przez producenta (Wersja USA)
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 13:55
Posty: 32
Auto: Mazda 6 – 2012 (USA), 2,5l (2488cc)

Postprzez polak900 » 1 maja 2013, 14:48

Jesteś z Polski? Ja bym zakupił takie jakie są wymienione w instrukcji obsługi europejskiej mazdy.
Ważne np dla ubezpieczyciela.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Cyruś » 1 maja 2013, 15:03

No tak,

ale w instrukcji, którą otrzymałem z samochodem – zamiennik dla felgi 17", to właśnie:

215/55/R17

Przy montażu 215/50/R17 – różnica w średnicy koła to ok. 5% – a więc przekłamania licznika, również już spore.

Przy 215/55/R17 – różnica to ok. 0,7% – czyli praktycznie nie zauważalna.

Europejska mazda, to "zupełnie" inny pojazd – dlatego nie rozumiem dlaczego miałoby to być ważne dla ubezpieczyciela.

Wydaje mi się iż najlepszym rozwiązaniem będzie zamówienie opon, tak jak to jest przewidziane w instrukcji, czyli 215/55/R17 – potrzebuje tylko potwierdzenia, osoby obeznanej w temacie, czy takie rozumowanie jest prawidłowe, oraz czy taka opona wejdzie, ładnie na felgę w rozmiarze podanym powyżej.

Ps. jestem z Polski, ale samochód jest z USA :P
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 13:55
Posty: 32
Auto: Mazda 6 – 2012 (USA), 2,5l (2488cc)

Postprzez polak900 » 1 maja 2013, 15:34

Może być ważne bo ubezpieczyciel preferuje warunki Europejskie a nie Amerykańskie
Nie ma znaczenia czy samochód jest z USA czy EU dla niego, ważne są warunki homologacji, ponieważ ubezpieczasz auto w Polsce, ważne są warunki EU i takie też będą sprawdzane przy ewentualnej szkodzie
Ja miałem zimówki 205/55/r16 założone i już w serwisie zwrócili mi uwagę , że będą się czepiać w przypadku kolizji, poradzili żebym zmienił na te z instrukcji i tak zakupiłem 205/60/R16, a tamte sprzedałem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Paweł » 5 maja 2013, 02:43

Fabrycznie A-spec GH L5 powinien mieć opony:

235/45R18 94W
215/55R17 93V
205/65R16 94H

i felgi:

18 x 8J ET60
17 x 7J ET55
16 x 6.5J ET55

Dlaczego wersje E-spec na 17 i 19-calowych felgach mają mniejsze opony (215/50R17 91W i 225/45R18 91W)? Trudno odpowiedzieć – może z powodu dostępności tych rozmiarów (tu lub tam) w momencie homolgowania.

P.S. @polak900: Jeszcze nie słyszałem (szczęśliwie), żeby w Polsce nieznacznie zmieniony rozmiar opon był podstawą do niewypłacenia odszkodowania. Poza tym samochód, o którym rozmawiamy nie ma europejskiej homologacji. Rozumowanie, że możesz do niego przyczepić parametry homologacyjne podobnego modelu jest niewłaściwe.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Cyruś » 6 maja 2013, 18:05

Witam,

serdeczne dzięki Paweł, o taką rzeczową odpowiedź mi chodziło.

Argument, polak900 do mnie nie przemawia, nawet jeżeli to prawda – bardziej cenię swoje bezpieczeństwo i komfort – z jakiś powodów producent zaleca taki a nie inny wymiar gum.

Tym bardziej iż wersja z USA jest o 165mm dłuższa, 55mm szersza i 25mm wyższa niż wersja "EU" – tu homologacja nie ma nic do rzeczy, bo to właściwie dwa "różne" auta.

Dzięki obu Panom za zaangażowanie, temat dla mnie wyczerpany – zamawiam zgodnie z tym co zaleca producent.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 13:55
Posty: 32
Auto: Mazda 6 – 2012 (USA), 2,5l (2488cc)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6