Zarówno zimny jak i ciepły ciężko odpala
1, 2
Witam.
Jak w temacie juz napisałem ciężko odpala moja Mazda 6 121KM (zakupina za granicą dwa tygodnie temu już z tym problemem). Ciężko to znaczy musze pokręcić około 5 sekund zeby zapaliła i to bez różnicy czy silnik jest zimny czy ciepły (raz na ciepłym silniku nie chciała wogóle odpalić ale po odczekaniu około godziny zapaliła po standardowych 5 sekundach kręcenia).
Jak już odpali to wszytko jest OK tzn. na wolnych obrotach silnik pracuje równo, podczas jazdy moc ma normalną, nie kopci – poprostu podczas jazdy wszytko jest tak jak być powinno.
Studiując forum widze, że często pada zawór SCV, chciałem zapytać czy w moim przypadku może być to samo? Dzwoniłem do aso i powiedzili mi że za podłaczenie komputera i zczytanie błędów biorą 90zł – to nie duża kwota ale powiedzieli mi że nie ma gwarancji czy komputer zarejestrował jakiekolwiek błędy.
Poproszę o wskazówki jak uzdrowić M6.
Czy to może być kończąca się pompa wtryskowa?
Czy może wspomniany wcześniej zawór SCV?
Czy wtryski? Choć wtryski jakby były nie tak to auto nie jechałoby tak jak powinno a jeździ całkiem normalnie.
A może problem jest z filtrem paliwa ale zaś taką sytuację chyba wyklucza to że na ciepłym silniku po zgaszeniu auta na choćby kilka sekund jest problem z odpaleniem, z drugiej strony jak odkręciłem ten plastykowy koreczek od spodu filtra to nic nie leciało a nie wiem czy cos powinno czy nie?
A może jakis kabelek nie łączy i to wykaże diagnoza komputerowa?
Robi sie jeszcze takie coś jak kalibracja wtrysków, czy w moim przypadku jest sens robić takie coś i czy źle skalibrowane wtryski wykaże komputer z ASO?
Nie wiem jak w mazdach jest ze swiecami żarowymi, bo na zimnym odpala własnie tak jakbym go nie grzał no ale na cieplym to nie powinno byc problemu z odpalaniem jakby świece były padnięte.
Czy może jeszcze całkiem coś innego?
Jak w temacie juz napisałem ciężko odpala moja Mazda 6 121KM (zakupina za granicą dwa tygodnie temu już z tym problemem). Ciężko to znaczy musze pokręcić około 5 sekund zeby zapaliła i to bez różnicy czy silnik jest zimny czy ciepły (raz na ciepłym silniku nie chciała wogóle odpalić ale po odczekaniu około godziny zapaliła po standardowych 5 sekundach kręcenia).
Jak już odpali to wszytko jest OK tzn. na wolnych obrotach silnik pracuje równo, podczas jazdy moc ma normalną, nie kopci – poprostu podczas jazdy wszytko jest tak jak być powinno.
Studiując forum widze, że często pada zawór SCV, chciałem zapytać czy w moim przypadku może być to samo? Dzwoniłem do aso i powiedzili mi że za podłaczenie komputera i zczytanie błędów biorą 90zł – to nie duża kwota ale powiedzieli mi że nie ma gwarancji czy komputer zarejestrował jakiekolwiek błędy.
Poproszę o wskazówki jak uzdrowić M6.
Czy to może być kończąca się pompa wtryskowa?
Czy może wspomniany wcześniej zawór SCV?
Czy wtryski? Choć wtryski jakby były nie tak to auto nie jechałoby tak jak powinno a jeździ całkiem normalnie.
A może problem jest z filtrem paliwa ale zaś taką sytuację chyba wyklucza to że na ciepłym silniku po zgaszeniu auta na choćby kilka sekund jest problem z odpaleniem, z drugiej strony jak odkręciłem ten plastykowy koreczek od spodu filtra to nic nie leciało a nie wiem czy cos powinno czy nie?
A może jakis kabelek nie łączy i to wykaże diagnoza komputerowa?
Robi sie jeszcze takie coś jak kalibracja wtrysków, czy w moim przypadku jest sens robić takie coś i czy źle skalibrowane wtryski wykaże komputer z ASO?
Nie wiem jak w mazdach jest ze swiecami żarowymi, bo na zimnym odpala własnie tak jakbym go nie grzał no ale na cieplym to nie powinno byc problemu z odpalaniem jakby świece były padnięte.
Czy może jeszcze całkiem coś innego?
Ostatnio edytowano 18 wrz 2008, 09:51 przez sewrryn, łącznie edytowano 4 razy
-
sewrryn
Ten silnik powinien odpalić nawet bez świec bez problemu (od pierwszego obrotu), podobnie jak DITD – na pompe rozdzielaczowej.
Ja obstawim na nieszczelność w układzie paliwowym (zapowietrzanie sie)
Ja obstawim na nieszczelność w układzie paliwowym (zapowietrzanie sie)
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
- Od: 31 lip 2007, 21:01
- Posty: 243
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.
lukaszp napisał(a):Ten silnik powinien odpalić nawet bez świec bez problemu (od pierwszego obrotu), podobnie jak DITD – na pompe rozdzielaczowej.
Ja obstawim na nieszczelność w układzie paliwowym (zapowietrzanie sie)
A możliwe żeby się zapowietrzył po 5 sekundach od zgaszenia, bo nawet po takim krótkim postoju odpalenie silnika wymaga kręcenia.
-
sewrryn
1 – proszę o poprawność tematu
2. temat jest w wielu miejscach już rozwijany – dlaczego tam się nie dopisałeś??
3. może być jeszcze czujnik na listwie CR, bo zapowietrzaniu przeczy czas od zgaszenia.
4. może być więcej rzeczy, ale trudno to określić jednoznacznie – bez wizyty u mechanika to mało konkretne gdybanie.
Proszę o bezwzględne zastosowanie się do 2 pierwszych punktów.
2. temat jest w wielu miejscach już rozwijany – dlaczego tam się nie dopisałeś??
3. może być jeszcze czujnik na listwie CR, bo zapowietrzaniu przeczy czas od zgaszenia.
4. może być więcej rzeczy, ale trudno to określić jednoznacznie – bez wizyty u mechanika to mało konkretne gdybanie.
Proszę o bezwzględne zastosowanie się do 2 pierwszych punktów.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
ja tez typuje ten zaworek od pompy wtrysk...
ale moze tez byc nieszczelny uklad paliwowy
i paliwo ucieka.
a potem pompa musi je ponownie zaciagnac
i jest to niekorzystne dla pompy
bo moze czasem pracowac sucho....
E.
ale moze tez byc nieszczelny uklad paliwowy
i paliwo ucieka.
a potem pompa musi je ponownie zaciagnac
i jest to niekorzystne dla pompy
bo moze czasem pracowac sucho....
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
W przyszłym tygoniu jak dobrze pójdzie bede miał SCV na podmianę do sprawdzenia. Tak że jak potestuje to napisze czy dało to jakiś skutek – mam nadzieje że pomoże. Jeżeli chodzi o nieszczelność układu paliwowego to raczej wątpliwa sprawa poniważ zgaszenie auta na choćby 5 sekund powoduje juz problem z odpaleniem a w tak krótkim czasie nie zdążyłby sie zapowietrzyć. W sumie zastanawiam się jeszcze czy to nie może być takie coś że układ jest zapchany w którymś miejscu? Z drugiej strony jakby był zapchany to powinien mieć zamuła na wyższych obrotach a wkręca sie poprawnie.
-
sewrryn
ja mam ten sam problem ze zaworem SCV ale chcialem sie dowiedziec bo chce go kupic wlasnie czy jest jakas roznica miedzy tymi zaworkami jesli chodzi o moc silnika czy we wszystkich wersjach 2.0 wystepuja te same bo gosc na allegro wystawil i pisze ze jest do wersji 136 i 143 konnej a wyglada dokladnie tak samo jak do 121 koni a to numery tego zaworu 066, 11J-05943 , dodam ze zawor jest fabrycznie nowy przynajmniej tak pisze. prosze o odpowiedz w tej sprawie i dziekuje.
-
mietek411
istniej tez mozliwosc,
ze jest nieszczelna puszka od filtra paliwa,
a w nieszczelnym systemie paliwo ucieka dosc szybko,
a jednoska diesela jest dosc czula...
jakby co to: mam tez taki zaworek(pasuje..)
i w 100% jest sprawny po ok. 67000 km
e.
ze jest nieszczelna puszka od filtra paliwa,
a w nieszczelnym systemie paliwo ucieka dosc szybko,
a jednoska diesela jest dosc czula...
jakby co to: mam tez taki zaworek(pasuje..)
i w 100% jest sprawny po ok. 67000 km
e.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
czy po wymianie zaworka SCV trzeba wykonac kalibracje wtryskow czy nie jest to konieczne??
-
mietek411
czy wogole cokolwiek trzeba robic po wymianie tego zaworka czy mozna zalozyc i odrazu jezdzic. do aso z tymi pytaniami nawet nie dzwonie, bo dzwonilem juz dzis jujz 6 razy i caly czas odsylaja mnie od jednego czlowieka do nastepnego i nikt nawet nie wie w serwisie aso mazdy co to jest zawor scv i gdzie on sie znajduje,bo musialem oczywiscie tlumaczyc gdzie to jest.mieli do mnie oddzwonic jak sie dowiedza ale juz 2 godziny nikt nie dzwoni to pewnie sie juz nie dowiedza,a tak przy okazji to jest to serwic aso w krakowie na ulicy wielickiej.zadzwonilem przed chwila do mabi i bez problemu owy zawor dostane i nikt sie mknie nie pytal gdzie to jest tylko mam podac numer pompy i wysylaja:)
-
mietek411
Witam ponownie.
SCV wymieniony. Jest lepiej, znaczy teraz na zimnym silniku musze troche pokręcić tak do 5sek. a jak juz pochodzi chwile i go zgasze albo jak jest calkiem cieply to odpala prawidłowo. Domyślam się że miałem uszkodzony SCV i jeszcze dodatkowo zapowietrza mi sie czego wczesniej nie bylem w stanie stwierdzic bo i tak długo krecił przez uszkodzony SCV.
Teraz chciałem zapytac jak sprawdza sie szczelność układu, gdzie szukać nieszczelności, od czego zacząć. Czy filtr paliwa da sie sprawdzić bez jego wymiany? Jak sprawdzić pompkę paliwa?
hmm chyba że problem lezy gdzie indziej, może to świece żarowe albo jakiś przekaźnik choć kontrloka od świec zachowuje sie prawidłowo, czyli zapala sie i gaśnie po chwili.
Ale jakby to było coś ze swiecami to chyba po odpaleniu puściłby czarnego dyma z wydechu bo przepaliłby nadmiar paliwa, które wczesniej dostał. A zarówno w czasie jak i bezpośdernio po odpaleniu nie puszcza najmniejszego dymka, nawet jak zrobie przygazówke to tez nie dymi – może brak jakiegokolwiek dyma też coś oznacza?
SCV wymieniony. Jest lepiej, znaczy teraz na zimnym silniku musze troche pokręcić tak do 5sek. a jak juz pochodzi chwile i go zgasze albo jak jest calkiem cieply to odpala prawidłowo. Domyślam się że miałem uszkodzony SCV i jeszcze dodatkowo zapowietrza mi sie czego wczesniej nie bylem w stanie stwierdzic bo i tak długo krecił przez uszkodzony SCV.
Teraz chciałem zapytac jak sprawdza sie szczelność układu, gdzie szukać nieszczelności, od czego zacząć. Czy filtr paliwa da sie sprawdzić bez jego wymiany? Jak sprawdzić pompkę paliwa?
hmm chyba że problem lezy gdzie indziej, może to świece żarowe albo jakiś przekaźnik choć kontrloka od świec zachowuje sie prawidłowo, czyli zapala sie i gaśnie po chwili.
Ale jakby to było coś ze swiecami to chyba po odpaleniu puściłby czarnego dyma z wydechu bo przepaliłby nadmiar paliwa, które wczesniej dostał. A zarówno w czasie jak i bezpośdernio po odpaleniu nie puszcza najmniejszego dymka, nawet jak zrobie przygazówke to tez nie dymi – może brak jakiegokolwiek dyma też coś oznacza?
-
sewrryn
jak piszesz:
ze motor kreci bez wielkiego trudu i przy tym liczniki nie skakają jak zwariowane... to znaczy to ze Aku +rozrusznik nie mają wady....
po drugie: diesel nie ma pompki paliwa....
pompa wtryskowa ciągnie i jednoczesnie spręza no i podaje paliwo do magistrali common-rail-a....
i to raczej jest okay
a szkanie nieszczelnosci przebiega wzrokowo lub namacalnie.....
szukac,szukac...
lub najprosciej wszystko wyciagnac i wymienic przewody na inne
to nie jest wielki koszt,
ale:
wazna rzecz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
po takim demontazu przewodow paliwowych
koniecznie nalezy BARDZO dokladnie odpowietrzyc system
tym guzikiem mech. na filtrze paliwa,
aby pompa wtrskowa nie pracowala na sucho
bo bedzie potem tzw. katastrofa finansowa!!!!!!
tzn.: nowa lub inna pompa wtryskowa + wszystkie wtryski,
filtr paliwa i kpl.czysczenie zbiornika i wszystkich przewodow paliwowych.
a i motor moze sie tez przy okazji obalic.....
pozdr.
R
ze motor kreci bez wielkiego trudu i przy tym liczniki nie skakają jak zwariowane... to znaczy to ze Aku +rozrusznik nie mają wady....
po drugie: diesel nie ma pompki paliwa....
pompa wtryskowa ciągnie i jednoczesnie spręza no i podaje paliwo do magistrali common-rail-a....
i to raczej jest okay
a szkanie nieszczelnosci przebiega wzrokowo lub namacalnie.....
szukac,szukac...
lub najprosciej wszystko wyciagnac i wymienic przewody na inne
to nie jest wielki koszt,
ale:
wazna rzecz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
po takim demontazu przewodow paliwowych
koniecznie nalezy BARDZO dokladnie odpowietrzyc system
tym guzikiem mech. na filtrze paliwa,
aby pompa wtrskowa nie pracowala na sucho
bo bedzie potem tzw. katastrofa finansowa!!!!!!
tzn.: nowa lub inna pompa wtryskowa + wszystkie wtryski,
filtr paliwa i kpl.czysczenie zbiornika i wszystkich przewodow paliwowych.
a i motor moze sie tez przy okazji obalic.....
pozdr.
R
Ostatnio edytowano 21 wrz 2008, 11:10 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Wzrokowo nie zauważam żadnego wycieku paliwa, namacalnie również wszytkie przewody OK, na węch tęz nie wyczuwam zapachu ON gdzies z komory silnika. Oczywiscie domyslam sie że do układu może dostawać sie powietrze i wówczas paliwo bedzie się wracać do zbiornika.
Chciałem zapytac czy jak sie odkręci tego motylka pod filtrem paliwa, tego do odwadniania filtra to czy powinna tamtędy wypłynąc cala ropa jaka znajduje sie w filtrze? Pytam dlatego, że po odkreceniu tego motylka dosłownie tylko kapnęło parę kropel ropy i to wszytko i nie wiem czy to normalne czy to znak mówiacy o zapowietrzaniu sie układu.
Chciałem zapytac czy jak sie odkręci tego motylka pod filtrem paliwa, tego do odwadniania filtra to czy powinna tamtędy wypłynąc cala ropa jaka znajduje sie w filtrze? Pytam dlatego, że po odkreceniu tego motylka dosłownie tylko kapnęło parę kropel ropy i to wszytko i nie wiem czy to normalne czy to znak mówiacy o zapowietrzaniu sie układu.
-
sewrryn
Napisz mi proszę w miarę dokładnie gdzie znajdę ten zawór SCV.Wiem że po lewej stronie silnika ale po lewej stojąc przodem do otwartej maski czy po lewej zgodnie z kierunkiem jazdy do przodu?Ponoć łatwo go znaleść ale ja jakoś nie mogę.Może ktoś mógłby jakąś fotkę wstawić?Z góry dzięki.
- Od: 11 mar 2008, 18:00
- Posty: 23
- Skąd: Głogów
- Auto: Mazda 6 Diesel 121 PS 2003r
to nie jest normale ,ze z filtra skapało tylko troche ON,
tam powinno byc ok. 0,5 Litra paliwa,
i to swiadczy o nieszczelnosci systemu
i tu typuje na ten filter i jego obudowe
ale jak przy tym jestes to wymien wszystkie przewody
bo one tez się starzeją a zdejmownie tez im nie słuzy..
a potem np.:
w intensywym deszczu, na bocznej drodze, w ciemnosiach jesiennych,
z tesciową na pokładzie w drodze po lub na imperza..
auto zgasnie....i jak to bedzie wina tych gumowych przewodow,
to od tego dnie nie będziesz spokojnie spał...
no i te nie mające konca aluzje i docinki...
P.S.
co do zaworu SVC to:
jak stoisz przed autem
to po lewej stronie motoru, troche pod plastikiem,
jest metalowy cylinder z wytkiem, przymocowany do pompy wtryskowej dwoma srubkami na klucz imbus.
musisz zalezc.....
innego podobnego ustrojstwa tam NIET..!
E.
tam powinno byc ok. 0,5 Litra paliwa,
i to swiadczy o nieszczelnosci systemu
i tu typuje na ten filter i jego obudowe
ale jak przy tym jestes to wymien wszystkie przewody
bo one tez się starzeją a zdejmownie tez im nie słuzy..
a potem np.:
w intensywym deszczu, na bocznej drodze, w ciemnosiach jesiennych,
z tesciową na pokładzie w drodze po lub na imperza..
auto zgasnie....i jak to bedzie wina tych gumowych przewodow,
to od tego dnie nie będziesz spokojnie spał...
no i te nie mające konca aluzje i docinki...
P.S.
co do zaworu SVC to:
jak stoisz przed autem
to po lewej stronie motoru, troche pod plastikiem,
jest metalowy cylinder z wytkiem, przymocowany do pompy wtryskowej dwoma srubkami na klucz imbus.
musisz zalezc.....
innego podobnego ustrojstwa tam NIET..!
E.
Ostatnio edytowano 21 wrz 2008, 14:32 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6