Sprzęgło – brak luzu, twardy pedał
Strona 1 z 1
WITAM
wiec bylo to tak sprzeglo bralo na samym dole przy podlodze wiec pojechalem do warsztatu mechanik powiedzial ze jest zapowietrzone wiec zaczol cos tam grzebac przy silniku a potem cos krecil przy pedale teraz sprzeglo bierze na samej gorze pedal jest twardy nie ma luzu a co gorsze sprzeglo zaczelo mi sie slizgac.
i jeszcze jedno pytanie korzystajac z okazji czy w sytuacji kiedy dodaje gazu w zakresie od 1000 do 2000 obr strasznie trzesie autem to jest oznaka zuzytej dwumasowki?
pozdrawiam
wiec bylo to tak sprzeglo bralo na samym dole przy podlodze wiec pojechalem do warsztatu mechanik powiedzial ze jest zapowietrzone wiec zaczol cos tam grzebac przy silniku a potem cos krecil przy pedale teraz sprzeglo bierze na samej gorze pedal jest twardy nie ma luzu a co gorsze sprzeglo zaczelo mi sie slizgac.
i jeszcze jedno pytanie korzystajac z okazji czy w sytuacji kiedy dodaje gazu w zakresie od 1000 do 2000 obr strasznie trzesie autem to jest oznaka zuzytej dwumasowki?
pozdrawiam
-
TEDECARS
Mechanik za bardzo skasował luz i "podparł" pompkę sprzęgła.
Moim zdaniem za bardzo jest wysunięty trzpień od pompki sprzęgła (czy jak to sie nazywa)
Po prostu brak prawidłowego luzu, więc łożysko oporowe ciagle delikatnie wysprzęgla.
Trzeba delikatnie wkręcić trzpeiń – tak by luz "powrócił" do normy
Nie trać czasu – tarcza się pali!!!!
Nie powiem, bo mam schizę w tym temacie

Moim zdaniem za bardzo jest wysunięty trzpień od pompki sprzęgła (czy jak to sie nazywa)
Po prostu brak prawidłowego luzu, więc łożysko oporowe ciagle delikatnie wysprzęgla.
Trzeba delikatnie wkręcić trzpeiń – tak by luz "powrócił" do normy
Nie trać czasu – tarcza się pali!!!!
TEDECARS napisał(a):kiedy dodaje gazu w zakresie od 1000 do 2000 obr strasznie trzesie autem to jest oznaka zuzytej dwumasowki?
Nie powiem, bo mam schizę w tym temacie

Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
a jaki jest objaw, jak sprzeglo sie zlizga?
bo u mnie jak mocniej depne to od 2500 obr. słyszę pisk z zewnątrz (coś jak pasek klinowy)
jak auto jest na luzie jest cicho
dodam, że silnik był rozbierany i sprzęgło pewnie też,
znajomy mi powiedział, że to jakieś łożysko w sprzęgle i się dotrze
owszem teraz ten pisk jest znacznie cichszy niż na początku
bo u mnie jak mocniej depne to od 2500 obr. słyszę pisk z zewnątrz (coś jak pasek klinowy)
jak auto jest na luzie jest cicho
dodam, że silnik był rozbierany i sprzęgło pewnie też,
znajomy mi powiedział, że to jakieś łożysko w sprzęgle i się dotrze
owszem teraz ten pisk jest znacznie cichszy niż na początku
- Od: 25 kwi 2007, 20:53
- Posty: 35
- Skąd: Leeds - UK
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 136KM 2003
"deha"slizganie sie sprzęgła objawia sie np tym ze gdy podczas jazdy dodaje gwałtownie gazu rosna sybko obroty a predkosc zostaje ta sama
a co do łozyska to jak sie znam na " medycynie" to jak łozysko piszczy, wyje itp to oznacza tylko wymiane a to co ci powiedziano o ulozeniu to kpl bzdura
a co do łozyska to jak sie znam na " medycynie" to jak łozysko piszczy, wyje itp to oznacza tylko wymiane a to co ci powiedziano o ulozeniu to kpl bzdura
-
TEDECARS
magicadm a gdzie jest ten trzpień od pompki sprzęgła? Da rade to zrobić samodzielnie? U mnie też sprzegło bierze na samym dole a poza tym jest ok. Nie slizga się, nie trzęsie samochodem nie wydaje żadnych dźwieków
Sebal napisał(a):magicadm a gdzie jest ten trzpień od pompki sprzęgła?
Pompką jest połaczona za pomocą trzpienia z pedałem.
Luzujesz C i kręcisz D

Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Ciekawe jak to jest z pedalem sprzegla w mazdach w szczegolnosci w ditd. Gdyby zmierzyc jaka odleglosc przemierzy pedal sprzegla od momentu gdy zaczyna sprzeglo brac (trzymac ciagle noge na pedale sprzegla wylaczyc silnik i zmierzyc o ile cetymetrow przesunie sie pedal sprzegla) do pozycji spoczynkowej. Pomiar od podlogi obarczony jest bledem przy wszelakich wygluszeniach.
- Od: 3 sie 2006, 14:55
- Posty: 134
- Skąd: warszawa
- Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.
witam .u mnie jest podobnie.sprzeglo bierze przy samej podlodze.mechanik powiedzial mi ze za wczesnie i ze powinno lzej sie wciskac.a po zatym jest ok.nie slizga/ wysprzegla.czy powinienem cos poprawiac?czy tak moge jezdzic?
- Od: 15 kwi 2008, 19:23
- Posty: 265
- Skąd: Przeclaw
- Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98
bello napisał(a):czy powinienem cos poprawiac?czy tak moge jezdzic?
Ja bym troszke podregulował – synchronizatory w skrzyni biegów dłużej pożyją
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
witam .u mnie jest podobnie.sprzeglo bierze przy samej podlodze.mechanik powiedzial mi ze za wczesnie i ze powinno lzej sie wciskac.a po zatym jest ok.nie slizga/ wysprzegla.czy powinienem cos poprawiac?czy tak moge jezdzic?
zuwazylem ze przy pompce jest odpowiecznik.jezeli sprobowalbym odpowieczyc to cos by to zmienilo???
zuwazylem ze przy pompce jest odpowiecznik.jezeli sprobowalbym odpowieczyc to cos by to zmienilo???
- Od: 15 kwi 2008, 19:23
- Posty: 265
- Skąd: Przeclaw
- Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98
To i ja
Może ktoś podpowie rozwiązanie na mój problem – mianowicie – źle wchodzą biegi 2,3 ... ALE ... gdy włączę klimę (silnik dostaje obciążenie) problem ustaje tzn, biegi wybierają się luźno bez żadnego zgrzytu....

Może ktoś podpowie rozwiązanie na mój problem – mianowicie – źle wchodzą biegi 2,3 ... ALE ... gdy włączę klimę (silnik dostaje obciążenie) problem ustaje tzn, biegi wybierają się luźno bez żadnego zgrzytu....
- Od: 16 paź 2007, 21:43
- Posty: 32
- Skąd: wRZESZCZ
- Auto: 6 136
bello napisał(a):BARZDZO SMIESZNE.
To pozmieniaj biegi bez sprzęgła
bello napisał(a):mechanik powiedzial mi
Ty masz jakieś pojęcie o temacie? Czy tylko cytujesz innych?
Jak ciasno się wciska – mufka do przesmarowania. Odpowietrzenie nic nie da.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
cool_mario napisał(a):mój problem – mianowicie – źle wchodzą biegi 2,3
Problem ze skrzynią w M6 CITD???? (prorok jakiś czy cóś
A tak poważnie: czy u Ciebie włączenie klimy jest bardzo odczuwalne? Czy może wtedy zmieniasz biegi na niższych obrotach? Czy możesz sprawdzić czy taki sam efekt jak włączenie klimy daje np: włączenie i wyłączenie wszyskich świateł + ogrzewanie???
A może pracujaca klima zagłusza skrzynię?
W każdym razie bym zaczął od sprawdzenia oleju – poziomu i ew obecności opiłków oraz poprawności mechanizmu wybierania.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6